Seimo Ateities komiteto pranešimas: „Lietuvos transporto sistema – svarbi dalis Europos tranzito žemėlapyje“

Seimo Ateities komiteto pranešimas: „Lietuvos transporto sistema – svarbi dalis Europos tranzito žemėlapyje“

2021 m. birželio 28 d. pranešimas žiniasklaidai

2021 m. birželio 25 d. Seimo Ateities komiteto nuotoliniame posėdyje aptarta Lietuvos kelių transporto sektoriaus problematika susisiekimo plėtros iki 2050 m. strateginės perspektyvos žaliajame Lietuvos žemėlapyje.

Lietuvos krovinių vežimo sektorius yra vienas jauniausių Europos Sąjungoje (ES), todėl gali sėkmingai adaptuoti ir plėtoti inovacijas, tačiau susiduriama su infrastruktūros iššūkiais. Lietuvos kelių tinklas neatitinka ES keliamų reikalavimų: trūksta aplinkkelių, prasti kelio dangos rodikliai, nepakankamas regioninis junglumas, dėl lengvųjų automobilių skaičiaus didėja oro tarša ir auga šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos. Lietuvos Respublikos susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas atkreipė dėmesį į tai, kad kelių priežiūros finansavimas labai priklauso nuo valstybės biudžeto, nes projektams trūksta alternatyvių finansavimo šaltinių.

Posėdyje dalyvavęs Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius pristatė, kaip ši įstaiga planuoja prisidėti prie Europos žaliojo kurso tikslų įgyvendinimo – valstybinės reikšmės keliuose baigtas vienas iš apšvietimo modernizavimo etapų, numatyta diegti greičio valdymo ir įspėjimo; atstuminę kelių rinkliavos sistemą ir kt.

Transporto inovacijų asociacijos direktorė Rugilė Andziukevičiūtė-Buzė atkreipė dėmesį, kad Lietuvos transporto ir logistikos srityse dar trūksta spartesnio pažangiausių technologinių skaitmenizavimo procesų diegimo, bei kas galėtų užtikrinti šio sektoriaus konkurencingumą tarptautiniu mastu.

Dabar daugiau turime kalbėti, koks bus ateities transportas, kas laukia po 2020 metų pandemijos, kas bus per ateinantį dešimtmetį. INFOBALT Pažangių transporto sprendimų grupės vadovo Egidijaus Skrodenio pastebėjimu, Lietuva daugiausia dėmesio kreipia į investicinius projektus, tačiau reikia sprendimų, ko Lietuvai reikės ateityje (ekonominės gerovės, taršos mažinimo, saugumo ir kt.).

Darnaus judumo valdymas grįstas efektyviu turimų išteklių panaudojimu ir jų prieinamumu, o ne kuriama nauja pasiūla, todėl pasigendama realių veiksmų iki 2050 m. ir numatymo, kokį efektą jie turėtų atnešti. Norėdama sėkmingai įgyvendinti klimato mažinimo priemones Lietuva turi pradėti nuo aiškios vizijos, darydama tai nuosekliai, pasitelkdama politinę valią ir užtikrindama pastovų, stiprų monitoringą. Lietuvos kelių transporto ateitis turi būti nukreipta į tinkamą diplomatiją, logistiką 4.0, sinchromodalumą, o, galvojant apie Lietuvą, kaip Eurazijos logistikos mazgą.

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]