Seimo Ateities komitetas: ar Europos tranzito žemėlapyje išliks Lietuva?

Seimo Ateities komitetas: ar Europos tranzito žemėlapyje išliks Lietuva?

2021 m. gegužės 28 d. pranešimas žiniasklaidai 

 

Gegužės 28 d. Seimo Ateities komiteto nuotoliniame posėdyje aptariant šalies susisiekimo sektorių – geležinkeliai, jūrų uostas – perspektyvas, transporto geopolitines sąsajas tarp Rytų ir Vakarų, Lietuvos ekonominius interesus būti jungtimi tarp Šiaurės ir Pietų savo pranešimais pasidalijo susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.

Lietuvos geografinė padėtis lemia, kad šalis yra transportų srautų kryžkelė ir Europos susisiekimo sistemoje yra pozicionuojama kaip strategiškai svarbi. Susisiekimo sektorius – trečias pagal dydį Lietuvos ekonomikos sektorius, turintis itin didelę įtaką ekonomikos gyvybingumui, nes 2019 m. duomenimis, sukuria apie 13,6 proc. šalies BVP. Šiame sektoriuje veiklą vykdo daugiau nei 7,8 tūkst. visų šalies įmonių ir dirba daugiau nei 138 tūkst. darbuotojų.

Besiklostančios geopolitinės aplinkybės lemia tai, kad Lietuva gali netekti ne tik baltarusiškų krovinių, bet ir visų per šią šalį tranzitu gabenamų krovinių. Įvertinant krovinių srautus tiesiogiai liečiančias rizikas, pakankamai sudėtinga subalansuoti ekonominį vystymąsi ir socialinius bei ekonominius aspektus, kurie atlieptų pasaulines „žaliąsias“ tendencijas ir šalies įsipareigojimus.

Prelegentų įžvalgos patvirtino, kad šalies viduje vis dar susiduriame su tokiais iššūkiais kaip nepakankamas junglumas su Europos Sąjungos šalimis, greitosios geležinkelių jungties („Rail Baltica“) trūkumu, nepakankamu modernių sprendimų ir inovacijų diegimu bei konkurencingumu pagrindinėse Baltijos šalių jūrų regiono rinkose. Lietuvoje transporto sektorius sukuria didžiąją dalį CO2 taršos, todėl vystant tiek krovinių judėjimo, tiek keleivių susisiekimo sistemą, būtina atliepti ekologinius reikalavimus, nepažeisti gyventojų teisės į švarią ir saugią aplinką.

Ateities komitetas kituose posėdžiuose nagrinės ir kitų susisiekimo sektorių – aviacijos, kelių, modernių ateities susisiekimo sistemų – perspektyvas. 

Raimundas Lopata

Ateities komiteto pirmininkas

El. p. raimundas.lopata@lrs.lt

 

Asta Rubežė

Ateities komiteto biuro patarėja

El. p. asta.rubeze@lrs.lt

Tel. (8 5) 239 6950

Pranešimą paskelbė: Jolanta Anskaitienė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]