Seimas svarstys Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis tikimasi mažinti transporto grūstis didžiuosiuose šalies miestuose.
„Visi susiduriame su tokiu reiškiniu, kaip spūstys ir galiu drąsiai sakyti, kad visa Lietuva kenčia nuo Vilniaus spūsčių, nes visa Lietuva lankosi Vilniuje. Kartais čia susidaro tokios spūstys, kad tenka ir 40 minučių, ir 50 minučių stovėti“, – sakė vienas pataisų iniciatorių Seimo narys Tomas Tomilinas.
Įstatymo projektu siūloma nedidelių techninių eismo įvykių atvejais, kai sutariama dėl eismo įvykio aplinkybių, įtvirtinti eismo dalyvių pareigą kuo skubiau patraukti transporto priemones iš kelio ruožo, kuriame susidaro transporto grūstis. Prieš tai, eismo įvykio vietą privaloma užfiksuoti nuotraukomis ar vaizdo įrašu. Tokiu atveju, eismo įvykio deklaracija būtų pildoma tik atlaisvinus kelio ruožą ir tai nebūtų laikoma pasišalinimu iš eismo įvykio vietos.
T. Tomilino nuomone, tai turėtų sumažinti spūsčių skaičių: „Tokia prievolė, manau bent šiek tiek prisidėtų prie tų situacijų, kai vairuotojai, nesutarę, kuris yra auto įvykio kaltininkas, tiesiog laukia policijos, tai gali trukti net valandą, o visas miestas, sustingęs spūstyse, patiria didžiulius nuostolius, miestiečiai vėluoja į darbus, didėja kuro sąnaudos.“
Taip pat įstatymo projektu siūloma nedidelių techninių eismo įvykių atvejais, kai kelio ruože, kuriame yra įrengtos nuolatinio eismo stebėjimo sistemos bei kuris pažymėtas atitinkamais kelio ženklais, dėl įvykusio eismo įvykio susidaro transporto grūstis, tačiau jo metu nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai nesutaria dėl eismo įvykio aplinkybių, įtvirtinti eismo dalyvių pareigą kuo skubiau patraukti transporto priemones iš kelio ruožo, kuriame susidaro transporto grūstis ir tuomet apie eismo įvykį pranešti policijai.
„Tai būtų jau revoliucinis pokytis, nes mes turėtumės sprendimą situacijoms, kai nėra aiškaus kaltininko, bet yra aiškus ruožas, kuri, kuris buvo filmuojamas, pagal savivaldybės licencijuotą tvarką, tai jau galėtų būti įrodymas teisme, jeigu hipotetiškai kiltų nesutarimai ar ginčai“, – pabrėžė Seimo narys.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų projektui Nr.XVP-109 po pateikimo pritarė 102, nė vienas nebalsavo prieš, susilaikė 9 Seimo nariai. Pagrindiniu svarstyti šį klausimą paskirtas Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Seimo posėdyje projektas toliau bus svarstomas balandžio 29 d.
Pranešimą paskelbė: Saulė Eglė Trembo, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus. „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]