Seimas svarstys siūlymą griežtinti atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas svarstys siūlymą griežtinti atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimui pristatytas Administracinių nusižengimų kodekso pataisų projektas Nr. XIIIP-4532, kuriuo siekiama reglamentuoti ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo nario Mykolo Majausko, tyrimai ir savivaldybių apklausos rodo, kad tokių automobilių kiemuose būna net iki 20 proc. Per metus Vilniuje gaunama 2000 skundų, Kaune – 600 skundų dėl nenaudojamų automobilių kiemuose.

„Šis įstatymo projektas pasako du dalykus: kad bendrojo naudojimo teritorijoje negali, taip kaip negali šaldytuvo pasistatyti ir kieme laikyti, negali laikyti ir automobilio be ratų. Antra, jeigu tu vis tik taip darai, tai yra labai aiškios ir griežtos sankcijos“, – sakė M. Majauskas.

Šiuo metu galiojančiame Administracinių nusižengimų kodekse įtvirtinta, kad asmenį galima traukti atsakomybėn už nusižengimą tik po savivaldybės, policijos ar kitos suinteresuotos institucijos pareigūno rašytinio perspėjimo. Teikiamu projektu siūloma atsisakyti rašytinio perspėjimo, keičiant jį į administracinę nuobaudą – įspėjimą. Taip būtų siūloma nustatyti terminą neeksploatuojamos transporto priemonės pašalinimui.

Siūloma, kad gavus įspėjimą ir nesiimant priemonių pasirūpinti transporto priemone, pažeidėjui būtų skiriama 70–140 eurų bauda (kaip ir pagal dabar galiojančią tvarką), tačiau kartu su pirma pinigine bauda siūloma numatyti transporto priemonės konfiskavimo galimybę (dabar tokia galimybė numatoma kartu su antra pinigine – 140–300 eurų – bauda), taip sudarant sąlygas kritinės būklės transporto priemones iš bendro naudojimo vietų pašalinti greičiau.

Projekte siūloma numatyti ir privalomą transporto priemonės konfiskavimą. Transporto priemonė būtų privalomai konfiskuojama tuo atveju, jei administracinis nusižengimas padaromas trečią kartą (pirmą kartą skyrus administracinę nuobaudą – įspėjimą, antrą kartą – 70–140 eurų baudą). Tokios priemonės įvedimas padėtų kovoti su piktybiniais įstatymų pažeidėjais.

Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme (projektas Nr. XIIIP-4533) siūloma įtvirtinti, kad transporto priemonės savininkas (valdytojas) privalo užtikrinti, kad neeksploatuojama (visiškai ar iš dalies sudegusi, visiškai ar iš dalies išardyta ar turinti kitų akivaizdžių defektų, rodančių, kad transporto priemonė yra neeksploatuotina) ar negalima eksploatuoti (neregistruota ar neatlikta privalomoji techninė apžiūra) transporto priemonė nebūtų laikoma bendrojo naudojimo vietose (keliuose, transporto priemonių stovėjimo aikštelėse, kiemuose ir kitose panašiose vietose).

Siūloma, kad pakeitimai įsigaliotų 2021 m. sausio 1 d.

Projektui po pateikimo pritarė 62, nė vienas nebalsavo prieš, susilaikė 8 Seimo nariai. Pagrindiniu šių klausimų svarstyme paskirtas Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Projektus Seimo posėdyje siūloma svarstyti rudens sesijoje.

Pranešimą paskelbė: Saulė Eglė Trembo, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Pernai užklupusi koronaviruso pandemija savo pėdsaką paliko daugelyje sričių, tarp jų – ir eismo įvykių statistikoje. Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad 2020 metai išsiskyrė mažesniu nei įprasta fiksuotų eismo įvykių skaičiumi. Tai liudija ir kelių policijos statistika. Visgi, net ir galiojant karantino suvaržymams, smulkesnių eismo įvykių miestų […]

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus saugaus dalyvavimo eisme žiemą aspektas – tvarkinga automobilio techninė būklė ir priežiūra. Vienas svarbiausių saugumo reikalavimų – tinkamos naudoti žieminės padangos, kurių protektoriaus gylis turi […]

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Pandemija ir karantinas parodė, koks svarbus ekonomikai ir socialiniam gyvenimui yra susisiekimas. Šiai svarbiai Lietuvos žmonių veiklos sričiai privalo vadovauti Susisiekimo ministerija. Kaip šį darbą ji turi atlikti, išdėstyta Transporto veiklos pagrindų įstatyme ir pačios ministerijos sudarytuose jos veiklos nuostatuose. Visuose šiuose dokumentuose rašoma, kad Susisiekimo ministerija formuoja valstybės transporto politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja […]

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako prabangių automobilių naudojimo. „Šiuo metu matome, kad per pandemiją daugiau dirbant nuotoliniu būdu, sumažėjus judėjimui, išvykų ir susitikimų kitose institucijose, galime reikšmingai sutaupyti, taip pat atsisakyti nereikalingos prabangos ir perdėtų, nebūtinų valdžios privilegijų. Todėl nematau poreikio naudotis asmeninio vairuotojo su automobiliu paslaugomis, kas anksčiau buvo įprasta praktika. […]