„Scania“ pirmoji Europoje išbandys autonominius sunkvežimius komerciniams kroviniams gabenti greitkeliuose

1

„Scania“ pirmoji Europoje išbandys autonominius sunkvežimius komerciniams kroviniams gabenti greitkeliuose

Švedijos transporto agentūra leido išbandyti savaeigius sunkiojo transporto gamintojos „Scania“ sunkvežimius greitkelyje gabenant komercinius krovinius. Tai pirmieji tokio pobūdžio bandymai Europoje. Jie padės atlikti „Scania“ transporto laboratorijos užduotis pervežant gamybai reikalingus komponentus.

Testai vyks bendradarbiaujant su bendrove „TuSimple“, viena didžiausių ir lyderiaujančių autonominių transporto sistemų kūrėjų pasaulyje. Ji yra pagrindinė „Scania“ partnerė šioje srityje.

Bandymai vyks Švedijos greitkelyje E4 tarp Sioderteljės ir Jonšiopingo miestų. Jie apims 4 lygio technologijas pagal 5 balų SAE skalę, skirtą savaeigėms transporto priemonėms. Tai reiškia, kad sunkvežimiai vairuojami autonomiškai, tačiau saugumo sumetimais juos prižiūri vairuotojas.

„Tiek JAV, tiek Kinijoje jau atliekami sunkvežimių bandymai viešuose keliuose, kurie priskiriami 4 lygiui, tačiau, mūsų žiniomis, „Scania“ yra pirmoji Europoje, technologiją pritaikanti komerciniams kroviniams pervežti greitkelyje“, – sako už autonominių projektų plėtrą ir įgyvendinimą atsakingas „Scania“ atstovas Hansas Nordinas.

Bandymuose taip pat aktyviai dalyvaus „Scania“ inžinieriai, kurių užduotis bus stebėti ir tikrinti informaciją, perduodamą sunkvežimiui jutikliais, leidžiančiais važiuoti autonomiškai.

Šių metų pabaigoje „Scania“ planuoja išplėsti bandymus ir apimti visą maršrutą tarp Sioderteljės ir Helsingborgo. Autonomines technologijas ateinančiais metais tikimasi išbandyti ir kitose Europos šalyse bei Kinijoje.

Autonominių sunkvežimių programą „Scania“ pradėjo dar 2017 m. Australijoje, kai savaeigiai sunkvežimiai pirmą kartą buvo testuojami kasyklose.

„Šių bandymų patirtis rodo, kad po kelerių metų autonominės transporto priemonės gali tapti įprastu reiškiniu. Jos bus pasiruošusius dirbti uždarose vietose, tokiose kaip kasyklos, karjerai ir terminalai“, – pasakoja H. Nordinas. Jis priduria, jog pirmiausia savaime važiuojantys sunkvežimiai gali tapti realybe viešuosiuose keliuose tarp perkrovimo centrų.

„Mes taip toli pažengėme kurdami savaeiges transporto priemones, jog technologija tokio tipo transportui gali būti paruošta rinkai jau per ateinančius penkerius metus. Vis dėlto praeis daugiau laiko, kol autonominės transporto priemonės važiuos keliais, kuriuose dvipusis eismas, ir miesto aplinkoje“, – paaiškina H. Nordinas.

„Scania“ sunkvežimiai vystomi kartu su autonominių sprendimų partnere „TuSimple“, įsikūrusia San Diege (JAV) ir turinčia plėtros centrus Tuksone (Arizonos valstijoje), Šanchajuje ir Pekine (abu Kinijoje), bandymų metu nuvažiavo milijonus kilometrų greitkeliais, kad būtų sukurta savaiminio vairavimo technologija, atitinkanti 4 lygį.

„Scania“ yra viena didžiausių pasaulyje transporto sprendimų teikėjų, kartu su savo partneriais ir klientais kurianti tvarią transporto sistemą. 2019 m. įmonė pardavė 91 700 vilkikų, 7800 autobusų bei 10 200 pramoninių ir jūrinių variklių. Pardavimų pajamos pernai siekė nei 14,34 mlrd. eurų iš kurių apie 20 proc. sugeneravo teikiamos paslaugos.

1891 metais įkurta „Scania“ šiandien veikia daugiau nei 100 šalių ir joje dirba 51 000 darbuotojų. Moksliniai ir eksperimentiniai tyrimai bei naujų produktų vystymas sukoncentruotas Švedijoje ir padaliniuose Brazilijoje bei Indijoje. Tuo tarpu gamyba vyksta Europoje, Lotynų Amerikoje, Azijoje su regioniniuose gamybos centruose Afrikoje, Azijoje ir Eurazijoje.

Pranešimą paskelbė: Neringa Petrauskaite, We are marketing, UAB

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Monterey Wedge Womens Black 42,5
 
LORENZO 62-160-32 Black 38
 
Happy Socks Hamburger Multi 9000 36-40
 
Crocs™ Literide Modform Lace Mens Navy/White 47,5
 
ZAXY Talk Sandal Platform 17608 Nude 39

Rekomenduojame

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės Lenkijos dalies, į pietus nuo „Via Baltica“,  įtraukti į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T) tinklą. Tai padėtų geriau išvystyti infrastruktūrą, atvertų naujas galimybes transporto srautų augimui. Tai Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė šeštadienį dalyvaudamas nuotolinėje […]

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui,  jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

SBA grupės investicijų valdymo įmonė „Capitalica Asset Management“ steigia pirmąjį Baltijos šalyse logistikos nekilnojamojo turto (NT) fondą. Lietuvos bankas suteikė veiklos licenciją uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtam investiciniam fondui „Capitalica Green Logistics Fund“, kuris investuos į jau pastatytus žaliosios koncepcijos logistikos centrus, esančius prie didžiųjų miestų bei pagrindinių transporto magistralių visame Baltijos regione. Steigiamo fondo […]

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

2021 m. vasario 24 d. pranešimas žiniasklaidai    Komitetas vykdo tęstinę parlamentinę kontrolę dėl kelių transporto vairuotojų darbo sąlygų ir socialinių garantijų. Seimas dar 2019 m. priėmė rezoliuciją „Dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinės padėties gerinimo“ – žengiami pirmieji žingsniai šio sektoriaus skaidrumui užtikrinti. Tačiau profesinių sąjungų atstovai tebevardija kylančias problemas tarp šio sektoriaus darbuotojų ir […]