Savivaldybių, kurias kirs „Rail Baltica“, merams pristatytas naujas projekto etapas bei naudos

Savivaldybių, kurias kirs „Rail Baltica“, merams pristatytas naujas projekto etapas bei naudos

Vilniuje LR Susisiekimo ministerijos kvietimu susitikti su „Rail Baltica“ projektą įgyvendinančių ir koordinuojančių įstaigų atstovais susirinko merai, kurių savivaldybėse bus tiesiamas „Rail Baltica“ geležinkelis. Susitikime buvo papasakota apie projekto progresą bei naudas, tačiau svarbiausia buvo išgirsti merų lūkesčius ir padiskutuoti jiems aktualiais projekto „Rail Baltica“ klausimais. 

Tai buvo pirmasis tokio pobūdžio susitikimas, kuomet vienoje vietoje susirinko kone visų savivaldybių, kurias kirs „Rail Baltica“ geležinkelis, atstovai. Dar šiemet planuojama organizuoti susitikimus kiekvienoje savivaldybėje atskirai, į kuriuos bus kviečiami ir verslo bendruomenių atstovai. Šiuose susitikimuose bus koncentruojamasi į konkrečios savivaldybės aktualijas ir jai rūpimus klausimus. 

Anot susisiekimo ministro Jaroslav Narkevič, Lietuvoje projekto pažanga matoma visose projekto įgyvendinimo geografinėse atkarpose. Statybų darbai sparčiai vyksta Kaune, projektuojama linija nuo  Kauno iki Lietuvos/Latvijos valstybių sienos, pasirašytos sutartys specialiesiems planams parengti ruožams nuo Vilniaus iki Kauno ir nuo Lenkijos/Lietuvos valstybių sienos iki Kauno.

„“Rail Baltica“ neabejotinai labai svarbus projektas visai Lietuvai, tačiau mums ne mažiau svarbūs ir Lietuvos rajonų, kuriuose jis bus įgyvendinamas interesai. Dėl to inicijuojame susitikimus su savivaldybėmis, kuriuose diskutuosime apie savivaldybių poreikius bei lūkesčius, kadangi tik atvira diskusija ir skaidrus projekto įgyvendinimas leis atliepti kuo daugiau kiekvienos savivaldybės poreikių bei užtikrinti maksimalią naudą“, – sakė J. Narkevič.

Pasak už projekto įgyvendinamą Lietuvoje atsakingos AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“  („LTG Infra“) vadovo Karolio Sankovski, kuris susitikime plačiai apžvelgė projekto naudas Lietuvai, ypatingai svarbu suprasti ir pamatyti naudas bei galimybes, kurias atneš „Rail Baltica“ geležinkelis ir jau dabar pradėti ruoštis jomis pasinaudoti.

„Statomas europinis geležinkelis tai ne tik didesnis keleivių ir krovinių mobilumas, tai ir naujos darbo vietos, investicijos, augantis turizmas bei regionų ekonomikos skatinimas. Labai malonu matyti, kad Lietuvos žmonės tai puikiai supranta ir dėl to projekto palaikymas Lietuvoje yra rekordiškai aukštas. Mes taip pat labai dėkingi ir už palaikymą, kurio sulaukėme savivaldybėse, kuriose buvo išperkamos žemės „Rail Baltica“ geležinkelio linijai bei žemės savininkų supratimą“, – kalbėjo K. Sankovski.

Anot Elektrėnų savivaldybės mero, Lietuvos savivaldybių asociacijos viceprezidento Kęstučio Vaitukaičio, tokie susitikimas yra labai reikalingi siekiant kuo geriau suprasti projektą bei priimti kuo teisingesnius ir didžiausią naudą nešančius sprendimus: „Savivaldybių įtraukimas į diskusiją yra geras ženklas, kadangi niekas geriau už savivaldybes nežino joje gyvenančių žmonių poreikių bei lūkesčių. O įgyvendinant tokio masto projektą kaip „Rail Baltica“, labai svarbu kuo kruopščiau viską suplanuoti ir suderinti. Tik taip galėsime būti tikri, kad atsižvelgta į savivaldybių ir joje gyvenančių žmonių poreikius“, – sakė K. Vaitukaitis.            

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Projekte taip pat numatyta atskira geležinkelio linija Kaunas-Vilnius.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Grigaitienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „Vitras-S“ įregistravo naują pavadinimą ir ketina žengti į naujas veiklos sritis. UAB „Top Rails“ ir toliau užsiims geležinkelio statybos darbais, tačiau bendrovės užsakymų portfelyje vis didesnę dalį turėtų užimti didesnę pridėtinę vertę kuriantys inžinerijos projektai. Šią vasarą įvyko pokyčių ir „Top Rails“ akcininkų struktūroje. Anksčiau 84 proc. įmonės akcijų […]

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Daugelis savo kasdienybės nebeįsivaizduoja be automobilio, todėl net ir kelių dienų pertrauka be asmeninės transporto priemonės tampa rimtu iššūkiu. Pastebima, kad pastaruoju metu šalies vairuotojai vis dažniau renkasi pakaitinio automobilio paslaugą, kurią siūlo jų draudimų bendrovės. Vis tik važinėjant tokiu automobiliu, svarbu įsidėmėti keletą svarbių taisyklių, numatytų daugumoje šios paslaugos sutarčių. Klientams prireikia vis dažniau […]

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

J.Narkevič: Skiriame papildomą finansavimą antrojo kelio statybai ruože Livintai-Gaižiūnai

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu antrojo kelio statyboms ruože Livintai-Gaižiūnai beveik 2 mln. eurų padidinta finansavimo dalis iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Įgyvendinus projektą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis traukinių eismas, saugi sankirta su automobilių keliu, taupomas keleivių ir krovinių vežimo laikas, sumažės aplinkos tarša bei triukšmo lygis.  „Šis Kaišiadorių rajone esantis geležinkelio ruožas […]

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

„airBaltic“ Lietuvoje perskraidino 22 proc. daugiau keleivių nei liepą

Oro linijų kompanija „airBaltic“ šių metų rugpjūčio mėnesį į Lietuvą ir iš jos perskraidino daugiau nei 32 000 keleivių arba 22 proc. daugiau nei liepą. Iš visų trijų Baltijos šalių sostinių į Europą kompaniją iš viso perskraidino 137 830 keleivių arba 9 proc. mažiau nei šių metų liepą. „Mes didžiuojamės galėdami pasiūlyti savo keleiviams geriausią […]