„Via Lietuva“ praėjusiais metais didžiulį dėmesį skyrė ne tik kelių infrastruktūros plėtros darbams – per pastarąjį dešimtmetį 2023-2024 metais jie vyko didžiausia apimtimi – bet ir aplinkosauginiams sprendimams. Praėjusį rudenį, ant triukšmą mažinančių užtvarų netoli Vilniaus, pradėjo veikti pirmieji saulės moduliai, kurių pagaminta žalioji energija jau naudojama pagrindinės šalies automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelio ženklų apšvietimui.
Bendrovės turimais duomenimis, praėjusių metų rugsėjo – šių metų sausio mėnesiais, saulės moduliai iš viso sugeneravo daugiau nei 4 tūkst. kWh elektros energijos. Kasmet užtikrinant saulės modulių tinklo plėtrą valstybinės reikšmės keliuose, būtų galima sutaupyti dešimtis tūkstančių, išleidžiamų kelio ženklų apšvietimui ir šias lėšas skirti kelių tvarkymui šalyje.
Didžiausias el. energijos kiekis buvo sugeneruotas šių metų spalio 18 (91.33 kWh), spalio 17 (91.29 kWh) ir spalio 19 (91.22 kWh) dienomis. Tuo tarpu mažiausias sugeneruotos el. energijos kiekis – sausio 15 (0 kWh), gruodžio 6 (0.5 kWh) ir sauso 1 (0.77 kWh) dienomis.
„Bendrovės įgyvendinamoje strategijoje didelį dėmesį skiriame ne tik anglies dioksido pėdsako mažinimui, bet ir ekologiškų technologijų taikymui veikloje. Saulės moduliai – viena iš pirmųjų keliuose įgyvendintų inovacijų. Svarstome ir vertiname tokių ir panašių sprendimų plėtrą bei galimybes juos įgyvendinti ir kituose šalies kelių ruožuose. Tikimės labiau išnaudoti ir įveiklinti kelių infrastruktūrą, gaunant papildomų lėšų, kurias būtų galima skirti infrastruktūros gerinimui“, – pabrėžia AB „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Saulės moduliai ant triukšmą mažinančių užtvarų įrengti magistralinio kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda atkarpoje ties Grigiškėmis. Ant triukšmo atitvarų įrengti saulės moduliai veikia realiomis lauko sąlygomis, neturi jokios įtakos triukšmą mažinančių užtvarų savybėms.
„Via Lietuva“, inicijavusi saulės modulių įrengimą ant triukšmą mažinančių sienelių, rėmėsi ir kitų šalių patirtimi – ši praktika jau bandoma ir taikoma Vokietijoje, JAV, Australijoje, Pietų Korėjoje ir kitose pasaulio šalyse.
Taikydama ESG – aplinkos apsaugos, socialinės srities ir valdysenos – strategiją, „Via Lietuva“ ne tik patikėjimo teise reguliuoja kelių sistemą, bet tiesia kelią tvariai ir atsakingai ateičiai. Sutelkdami dėmesį į aplinkos priežiūrą, socialinį poveikį ir tvirtą valdymą, įmonė siekia kurti vertę ir savo akcininkams, ir visai visuomenei.
Bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. 2023 metais bendrovėje, kartu su nauja vadovų komanda, buvo pradėta tuometinės Lietuvos automobilių kelių direkcijos transformacija. Įmonė siekia, jog šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčiu vizitine kortele šalies svečiams.
Pranešimą paskelbė: Neda Černiauskaitė, AB Via Lietuva
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus. „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]