Saugos diržu privalu segti ir augintinius: nepaisant saugumo, gresia nelaimės ir nuostoliai

Saugos diržu privalu segti ir augintinius: nepaisant saugumo, gresia nelaimės ir nuostoliai

Išsiruošę į vasaros keliones automobiliu, į jas neretai leidžiamės drauge su savo augintiniais. Tačiau specialistai perspėja – keturkojais transporto priemonėse būtina tinkamai pasirūpinti, antraip šie išvykų palydovai rizikuoja susižaloti, sužeisti kitus arba sukelti eismo įvykius. Policijos pareigūnai antrina – netinkamas gyvūnų automobilyje vežimas gali baigtis ir baudomis, kurios, keliaujant užsienyje, aptemdytų net maloniausius atostogų įspūdžius: pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje už tai gresia paploninti piniginę net 5,5 tūkst. eurų.

Šuns svoris išauga 40 kartų

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, vežti gyvūnus automobiliuose privalu atsakingai, nes šeimininkų rankose – ne tik augintinių bei keleivių, bet ir kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybė.

„Išsiruošus į išvykas su keturkojais, svarbu apgalvoti, kaip saugiai ir be rūpesčių pasiekti kelionės tikslą. Saugumas turėtų būti pagrindinis prioritetas: tiek vairuotojo, tiek keleivių, tiek ir augintinio. Kelionės gyvūnams neretai kelia stresą, todėl jie gali būti neramūs, trukdyti vairuoti, netgi sukelti eismo įvykį – taip rizika, jog dėl netinkamai pasirūpinto keturkojo nukentės ir kiti, tik išauga. Tad vertėtų nepamiršti – kaip ir saugos diržai ar vaikiškos kėdutės žmonėms, taip ir augintiniams būtinos tam tikros saugos priemonės automobilyje“, – sako R. Bieliauskas.

Draudiko atstovo žodžius tik patvirtina Lietuvos kelių eismo taisyklės. Jos numato, jog vairuotojas privalo pasirūpinti automobilyje esančių augintinių saugumu ir užtikrinti, kad gyvūnai netrukdytų vairuoti, nesusižalotų ir nesužeistų transporto priemonėje esančių eismo dalyvių, jei transporto priemonė būtų staigiai stabdoma.

„Mažesnius, bailesnius gyvūnėlius – žiurkėnus, jūrų kiaulytes, kates – vairuotojai įpratę vežti narveliuose ar specialiose dėžutėse. Tačiau stambesni keturkojai – šunys – neretai tiesiog įsodinami į automobilį. Visgi pastariesiems išlikti ramiems taip pat nelengva, ypač, jei vairuotojui tenka netikėtai atlikti staigų manevrą“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudiko atstovas taip pat pažymi, kad kuo stambesnis augintinis, tuo didesnė tikimybė nutikus eismo įvykiui susižeisti tiek jam, tiek kitiems automobilio keleiviams.

„Sakykime, jog apie 30 kg sveriantis jaunas Labradoro retriveris yra neprisegtas automobilyje ir sėdi ant galinės sėdynės, o transporto priemonė trenkiasi į kliūtį beveik 60 km per valandą greičiu. Patyręs smūgį, šuns svoris, skriedamas ore, išauga net keliasdešimt kartų. Tokia jėga sukeltų itin skaudžias pasekmės: gali žūti ne tik augintinis, bet ir vairuotojas“, – apie KET laikymosi svarbą kalba R. Bieliauskas.   

Žala gali būti dviguba

Tinkamai nepasirūpinus augintiniu automobilyje, gali grėsti ir nuobaudos. Nors jos nėra didelės, pareigūnai perspėja, jog elgiantis neatsakingai, kyla daug didesnis pavojus – nelaimės rizika.

Netinkamas augintinių vežimas automobilyje vairuotojams gresia bauda nuo 10 iki 12 eurų. Tačiau daug svarbesnė yra galimo eismo įvykio tikimybė. Anot Lietuvos kelių policijos tarnybos, nemaža dalis jų įvyksta dėl vairuotojo dėmesio blaškymo, taip pat, kai prie vairo užsiimama veikla, kuri nesusijusi su vairavimu. Todėl, keliaujant automobiliu, gyvūnui neturėtų būti sudarytos sąlygos nevaržomai judėti.

R. Bieliauskas atkreipia dėmesį į kitą svarbų aspektą: naminių gyvūnų padaryta žala automobilio salonui yra neapdrausta.

„Pastebime, jog,  dažniausiai, netinkamai vežami ar automobilyje palikti šunys apgraužia ar nubraižo salono apdailą, o šie nuostoliai pagal kasko draudimo taisykles nėra kompensuojami. Todėl, šiuo atveju, kyla dvigubos žalos rizika: gali tekti ir susimokėti baudą, ir savo lėšomis tvarkyti saloną“, – tikina draudiko atstovas.

Taip pat R. Bieliauskas primena, kad pasidomėti gyvūnų vežimo taisyklėmis ypač pravartu keliaujant į užsienį, nes skirtingose šalyse galioja nevienodi įstatymai.

„Vairuojant Ispanijoje, augintinius privalu vežti prisegtus saugos diržais arba specialiai šiam tikslui pritaikytose dėžėse. Už taisyklių nesilaikymą gresia bauda iki 80 eurų. Didžiojoje Britanijoje už netinkamą augintinių vežimą galima sulaukti ir 5,5 tūkst. eurų nuobaudos“, – teigia draudiko atstovas.

Nesodinti ant kelių, susitelkti į kelią

Paklaustas, kaip išvengti nuostolių ir tinkamai pasirūpinti augintiniu, R. Bieliauskas atkreipia dėmesį, jog priemonių gyvūnams vežti – ne viena. Pirmiausia, draudiko atstovas ragina įvertinti keturkojo dydį bei aktyvumą.

„Mažesni ir mažiau judrūs augintiniai gali būti vežami specialiuose krepšiuose, aktyvesni – plastikinėse dėžutėse ar metaliniuose narveliuose, pritvirtinus juos saugos diržu. Didelį gyvūną paranku vežti tinkamoje bagažinėje, tačiau privalu pasirūpinti, jog pastaroji būtų atskirta grotelėmis ar tinkleliu, o keturkojis ten įsitaisytų saugiai. Svarbiausia, jog augintinis nesėdėtų ant sėdynės neprisegtas, ypač, nekeliautų vairuotojui ant kelių“, – saugumą akcentuoja ekspertas.

R. Bieliauskas papildo: rekomenduojama nešerti gyvūno dvi valandas iki kelionės pradžios, antraip jis gali pasijusti blogai. Taip pat patariama augintinius dengti nuo saulės ir niekada jų nepalikti vienų įkaitusiame automobilyje: „Prieš išvykstant, būtina pasirūpinti vandens atsargomis, nes gyvūnas gali ištrokšti arba perkaisti – tuomet jį reikės vėsinti. Ypač rizikinga leisti jam iškišti galvą pro langą važiuojant, todėl geriau įleisti oro pro nedidelį pravirą tarpą arba įjungti kondicionierių“.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Pernai užklupusi koronaviruso pandemija savo pėdsaką paliko daugelyje sričių, tarp jų – ir eismo įvykių statistikoje. Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad 2020 metai išsiskyrė mažesniu nei įprasta fiksuotų eismo įvykių skaičiumi. Tai liudija ir kelių policijos statistika. Visgi, net ir galiojant karantino suvaržymams, smulkesnių eismo įvykių miestų […]

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus saugaus dalyvavimo eisme žiemą aspektas – tvarkinga automobilio techninė būklė ir priežiūra. Vienas svarbiausių saugumo reikalavimų – tinkamos naudoti žieminės padangos, kurių protektoriaus gylis turi […]

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Pandemija ir karantinas parodė, koks svarbus ekonomikai ir socialiniam gyvenimui yra susisiekimas. Šiai svarbiai Lietuvos žmonių veiklos sričiai privalo vadovauti Susisiekimo ministerija. Kaip šį darbą ji turi atlikti, išdėstyta Transporto veiklos pagrindų įstatyme ir pačios ministerijos sudarytuose jos veiklos nuostatuose. Visuose šiuose dokumentuose rašoma, kad Susisiekimo ministerija formuoja valstybės transporto politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja […]

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako prabangių automobilių naudojimo. „Šiuo metu matome, kad per pandemiją daugiau dirbant nuotoliniu būdu, sumažėjus judėjimui, išvykų ir susitikimų kitose institucijose, galime reikšmingai sutaupyti, taip pat atsisakyti nereikalingos prabangos ir perdėtų, nebūtinų valdžios privilegijų. Todėl nematau poreikio naudotis asmeninio vairuotojo su automobiliu paslaugomis, kas anksčiau buvo įprasta praktika. […]