Saugos diržu privalu segti ir augintinius: nepaisant saugumo, gresia nelaimės ir nuostoliai

Saugos diržu privalu segti ir augintinius: nepaisant saugumo, gresia nelaimės ir nuostoliai

Išsiruošę į vasaros keliones automobiliu, į jas neretai leidžiamės drauge su savo augintiniais. Tačiau specialistai perspėja – keturkojais transporto priemonėse būtina tinkamai pasirūpinti, antraip šie išvykų palydovai rizikuoja susižaloti, sužeisti kitus arba sukelti eismo įvykius. Policijos pareigūnai antrina – netinkamas gyvūnų automobilyje vežimas gali baigtis ir baudomis, kurios, keliaujant užsienyje, aptemdytų net maloniausius atostogų įspūdžius: pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje už tai gresia paploninti piniginę net 5,5 tūkst. eurų.

Šuns svoris išauga 40 kartų

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, vežti gyvūnus automobiliuose privalu atsakingai, nes šeimininkų rankose – ne tik augintinių bei keleivių, bet ir kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybė.

„Išsiruošus į išvykas su keturkojais, svarbu apgalvoti, kaip saugiai ir be rūpesčių pasiekti kelionės tikslą. Saugumas turėtų būti pagrindinis prioritetas: tiek vairuotojo, tiek keleivių, tiek ir augintinio. Kelionės gyvūnams neretai kelia stresą, todėl jie gali būti neramūs, trukdyti vairuoti, netgi sukelti eismo įvykį – taip rizika, jog dėl netinkamai pasirūpinto keturkojo nukentės ir kiti, tik išauga. Tad vertėtų nepamiršti – kaip ir saugos diržai ar vaikiškos kėdutės žmonėms, taip ir augintiniams būtinos tam tikros saugos priemonės automobilyje“, – sako R. Bieliauskas.

Draudiko atstovo žodžius tik patvirtina Lietuvos kelių eismo taisyklės. Jos numato, jog vairuotojas privalo pasirūpinti automobilyje esančių augintinių saugumu ir užtikrinti, kad gyvūnai netrukdytų vairuoti, nesusižalotų ir nesužeistų transporto priemonėje esančių eismo dalyvių, jei transporto priemonė būtų staigiai stabdoma.

„Mažesnius, bailesnius gyvūnėlius – žiurkėnus, jūrų kiaulytes, kates – vairuotojai įpratę vežti narveliuose ar specialiose dėžutėse. Tačiau stambesni keturkojai – šunys – neretai tiesiog įsodinami į automobilį. Visgi pastariesiems išlikti ramiems taip pat nelengva, ypač, jei vairuotojui tenka netikėtai atlikti staigų manevrą“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudiko atstovas taip pat pažymi, kad kuo stambesnis augintinis, tuo didesnė tikimybė nutikus eismo įvykiui susižeisti tiek jam, tiek kitiems automobilio keleiviams.

„Sakykime, jog apie 30 kg sveriantis jaunas Labradoro retriveris yra neprisegtas automobilyje ir sėdi ant galinės sėdynės, o transporto priemonė trenkiasi į kliūtį beveik 60 km per valandą greičiu. Patyręs smūgį, šuns svoris, skriedamas ore, išauga net keliasdešimt kartų. Tokia jėga sukeltų itin skaudžias pasekmės: gali žūti ne tik augintinis, bet ir vairuotojas“, – apie KET laikymosi svarbą kalba R. Bieliauskas.   

Žala gali būti dviguba

Tinkamai nepasirūpinus augintiniu automobilyje, gali grėsti ir nuobaudos. Nors jos nėra didelės, pareigūnai perspėja, jog elgiantis neatsakingai, kyla daug didesnis pavojus – nelaimės rizika.

Netinkamas augintinių vežimas automobilyje vairuotojams gresia bauda nuo 10 iki 12 eurų. Tačiau daug svarbesnė yra galimo eismo įvykio tikimybė. Anot Lietuvos kelių policijos tarnybos, nemaža dalis jų įvyksta dėl vairuotojo dėmesio blaškymo, taip pat, kai prie vairo užsiimama veikla, kuri nesusijusi su vairavimu. Todėl, keliaujant automobiliu, gyvūnui neturėtų būti sudarytos sąlygos nevaržomai judėti.

R. Bieliauskas atkreipia dėmesį į kitą svarbų aspektą: naminių gyvūnų padaryta žala automobilio salonui yra neapdrausta.

„Pastebime, jog,  dažniausiai, netinkamai vežami ar automobilyje palikti šunys apgraužia ar nubraižo salono apdailą, o šie nuostoliai pagal kasko draudimo taisykles nėra kompensuojami. Todėl, šiuo atveju, kyla dvigubos žalos rizika: gali tekti ir susimokėti baudą, ir savo lėšomis tvarkyti saloną“, – tikina draudiko atstovas.

Taip pat R. Bieliauskas primena, kad pasidomėti gyvūnų vežimo taisyklėmis ypač pravartu keliaujant į užsienį, nes skirtingose šalyse galioja nevienodi įstatymai.

„Vairuojant Ispanijoje, augintinius privalu vežti prisegtus saugos diržais arba specialiai šiam tikslui pritaikytose dėžėse. Už taisyklių nesilaikymą gresia bauda iki 80 eurų. Didžiojoje Britanijoje už netinkamą augintinių vežimą galima sulaukti ir 5,5 tūkst. eurų nuobaudos“, – teigia draudiko atstovas.

Nesodinti ant kelių, susitelkti į kelią

Paklaustas, kaip išvengti nuostolių ir tinkamai pasirūpinti augintiniu, R. Bieliauskas atkreipia dėmesį, jog priemonių gyvūnams vežti – ne viena. Pirmiausia, draudiko atstovas ragina įvertinti keturkojo dydį bei aktyvumą.

„Mažesni ir mažiau judrūs augintiniai gali būti vežami specialiuose krepšiuose, aktyvesni – plastikinėse dėžutėse ar metaliniuose narveliuose, pritvirtinus juos saugos diržu. Didelį gyvūną paranku vežti tinkamoje bagažinėje, tačiau privalu pasirūpinti, jog pastaroji būtų atskirta grotelėmis ar tinkleliu, o keturkojis ten įsitaisytų saugiai. Svarbiausia, jog augintinis nesėdėtų ant sėdynės neprisegtas, ypač, nekeliautų vairuotojui ant kelių“, – saugumą akcentuoja ekspertas.

R. Bieliauskas papildo: rekomenduojama nešerti gyvūno dvi valandas iki kelionės pradžios, antraip jis gali pasijusti blogai. Taip pat patariama augintinius dengti nuo saulės ir niekada jų nepalikti vienų įkaitusiame automobilyje: „Prieš išvykstant, būtina pasirūpinti vandens atsargomis, nes gyvūnas gali ištrokšti arba perkaisti – tuomet jį reikės vėsinti. Ypač rizikinga leisti jam iškišti galvą pro langą važiuojant, todėl geriau įleisti oro pro nedidelį pravirą tarpą arba įjungti kondicionierių“.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Forever Young Dual Action Makeup Remover Dvigubo poveikio makiažo valiklis, 100 ml
 
Divine Curls Conditioner Garbanotų plaukų kondicionierius, 240 ml
 
Green Line Shaving Foam Gaivinančios skutimosi putos, 50ml
 
Eight Hour Miracle Hydrating Mist Drėkinamoji veido dulksna, 100 ml
 
Plaukų dažų skiedimo Emulsija 1000 ml

Rekomenduojame

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms (projektas Nr. XIIIP-4532(2), reglamentuodamas ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mykolo Majausko, šiuo įstatymu būtų priimtas labai svarbus sprendimas, kuris padėtų atlaisvinti kiemus, nes, kaip rodo tyrimai, kiemuose kartais būna net iki 20 […]

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

In order to boost faster transport sector development and apply the best corporate management practices, there is a plan in place to reorganise state-owned transport companies into companies limited by shares. The Government approved the conclusions submitted by the Ministry of Transport and Communications with regard to the draft legislation brought forward, albeit not adopted, […]