Saugos diržu privalu segti ir augintinius: nepaisant saugumo, gresia nelaimės ir nuostoliai

Saugos diržu privalu segti ir augintinius: nepaisant saugumo, gresia nelaimės ir nuostoliai

Išsiruošę į vasaros keliones automobiliu, į jas neretai leidžiamės drauge su savo augintiniais. Tačiau specialistai perspėja – keturkojais transporto priemonėse būtina tinkamai pasirūpinti, antraip šie išvykų palydovai rizikuoja susižaloti, sužeisti kitus arba sukelti eismo įvykius. Policijos pareigūnai antrina – netinkamas gyvūnų automobilyje vežimas gali baigtis ir baudomis, kurios, keliaujant užsienyje, aptemdytų net maloniausius atostogų įspūdžius: pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje už tai gresia paploninti piniginę net 5,5 tūkst. eurų.

Šuns svoris išauga 40 kartų

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, vežti gyvūnus automobiliuose privalu atsakingai, nes šeimininkų rankose – ne tik augintinių bei keleivių, bet ir kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybė.

„Išsiruošus į išvykas su keturkojais, svarbu apgalvoti, kaip saugiai ir be rūpesčių pasiekti kelionės tikslą. Saugumas turėtų būti pagrindinis prioritetas: tiek vairuotojo, tiek keleivių, tiek ir augintinio. Kelionės gyvūnams neretai kelia stresą, todėl jie gali būti neramūs, trukdyti vairuoti, netgi sukelti eismo įvykį – taip rizika, jog dėl netinkamai pasirūpinto keturkojo nukentės ir kiti, tik išauga. Tad vertėtų nepamiršti – kaip ir saugos diržai ar vaikiškos kėdutės žmonėms, taip ir augintiniams būtinos tam tikros saugos priemonės automobilyje“, – sako R. Bieliauskas.

Draudiko atstovo žodžius tik patvirtina Lietuvos kelių eismo taisyklės. Jos numato, jog vairuotojas privalo pasirūpinti automobilyje esančių augintinių saugumu ir užtikrinti, kad gyvūnai netrukdytų vairuoti, nesusižalotų ir nesužeistų transporto priemonėje esančių eismo dalyvių, jei transporto priemonė būtų staigiai stabdoma.

„Mažesnius, bailesnius gyvūnėlius – žiurkėnus, jūrų kiaulytes, kates – vairuotojai įpratę vežti narveliuose ar specialiose dėžutėse. Tačiau stambesni keturkojai – šunys – neretai tiesiog įsodinami į automobilį. Visgi pastariesiems išlikti ramiems taip pat nelengva, ypač, jei vairuotojui tenka netikėtai atlikti staigų manevrą“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudiko atstovas taip pat pažymi, kad kuo stambesnis augintinis, tuo didesnė tikimybė nutikus eismo įvykiui susižeisti tiek jam, tiek kitiems automobilio keleiviams.

„Sakykime, jog apie 30 kg sveriantis jaunas Labradoro retriveris yra neprisegtas automobilyje ir sėdi ant galinės sėdynės, o transporto priemonė trenkiasi į kliūtį beveik 60 km per valandą greičiu. Patyręs smūgį, šuns svoris, skriedamas ore, išauga net keliasdešimt kartų. Tokia jėga sukeltų itin skaudžias pasekmės: gali žūti ne tik augintinis, bet ir vairuotojas“, – apie KET laikymosi svarbą kalba R. Bieliauskas.   

Žala gali būti dviguba

Tinkamai nepasirūpinus augintiniu automobilyje, gali grėsti ir nuobaudos. Nors jos nėra didelės, pareigūnai perspėja, jog elgiantis neatsakingai, kyla daug didesnis pavojus – nelaimės rizika.

Netinkamas augintinių vežimas automobilyje vairuotojams gresia bauda nuo 10 iki 12 eurų. Tačiau daug svarbesnė yra galimo eismo įvykio tikimybė. Anot Lietuvos kelių policijos tarnybos, nemaža dalis jų įvyksta dėl vairuotojo dėmesio blaškymo, taip pat, kai prie vairo užsiimama veikla, kuri nesusijusi su vairavimu. Todėl, keliaujant automobiliu, gyvūnui neturėtų būti sudarytos sąlygos nevaržomai judėti.

R. Bieliauskas atkreipia dėmesį į kitą svarbų aspektą: naminių gyvūnų padaryta žala automobilio salonui yra neapdrausta.

„Pastebime, jog,  dažniausiai, netinkamai vežami ar automobilyje palikti šunys apgraužia ar nubraižo salono apdailą, o šie nuostoliai pagal kasko draudimo taisykles nėra kompensuojami. Todėl, šiuo atveju, kyla dvigubos žalos rizika: gali tekti ir susimokėti baudą, ir savo lėšomis tvarkyti saloną“, – tikina draudiko atstovas.

Taip pat R. Bieliauskas primena, kad pasidomėti gyvūnų vežimo taisyklėmis ypač pravartu keliaujant į užsienį, nes skirtingose šalyse galioja nevienodi įstatymai.

„Vairuojant Ispanijoje, augintinius privalu vežti prisegtus saugos diržais arba specialiai šiam tikslui pritaikytose dėžėse. Už taisyklių nesilaikymą gresia bauda iki 80 eurų. Didžiojoje Britanijoje už netinkamą augintinių vežimą galima sulaukti ir 5,5 tūkst. eurų nuobaudos“, – teigia draudiko atstovas.

Nesodinti ant kelių, susitelkti į kelią

Paklaustas, kaip išvengti nuostolių ir tinkamai pasirūpinti augintiniu, R. Bieliauskas atkreipia dėmesį, jog priemonių gyvūnams vežti – ne viena. Pirmiausia, draudiko atstovas ragina įvertinti keturkojo dydį bei aktyvumą.

„Mažesni ir mažiau judrūs augintiniai gali būti vežami specialiuose krepšiuose, aktyvesni – plastikinėse dėžutėse ar metaliniuose narveliuose, pritvirtinus juos saugos diržu. Didelį gyvūną paranku vežti tinkamoje bagažinėje, tačiau privalu pasirūpinti, jog pastaroji būtų atskirta grotelėmis ar tinkleliu, o keturkojis ten įsitaisytų saugiai. Svarbiausia, jog augintinis nesėdėtų ant sėdynės neprisegtas, ypač, nekeliautų vairuotojui ant kelių“, – saugumą akcentuoja ekspertas.

R. Bieliauskas papildo: rekomenduojama nešerti gyvūno dvi valandas iki kelionės pradžios, antraip jis gali pasijusti blogai. Taip pat patariama augintinius dengti nuo saulės ir niekada jų nepalikti vienų įkaitusiame automobilyje: „Prieš išvykstant, būtina pasirūpinti vandens atsargomis, nes gyvūnas gali ištrokšti arba perkaisti – tuomet jį reikės vėsinti. Ypač rizikinga leisti jam iškišti galvą pro langą važiuojant, todėl geriau įleisti oro pro nedidelį pravirą tarpą arba įjungti kondicionierių“.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]