Saugaus eismo ekspertas: vairavimas žiemą dėl šios priežasties tampa vis grėsmingesnis

2

Saugaus eismo ekspertas: vairavimas žiemą dėl šios priežasties tampa vis grėsmingesnis

Kiekvienas vairuotojas žino, kad vairuoti žiemą nėra lengva užduotis. Ekspertų teigimu, nors žiemos keliuose nestinga iššūkių, tinkama automobilio priežiūra ir psichologinis pasiruošimas įvairioms situacijoms padės užtikrinti saugias keliones šaltuoju metų laiku. Be to, praktikoje pritaikius kelias taisykles, vairuojant žiemą galima ir sumažinti degalų sąnaudas.

Paruošti automobilį žiemai reikia atsakingai

Nors dažniausiai automobilio paruošimas žiemai siejamas su vasarinių padangų keitimu žieminėmis, visgi vairavimo mokyklos „Autologija“ vadovas Kastytis Povilaitis teigia, kad ne mažiau yra svarbūs ir kiti aspektai.

„Vairuotojai žiemą vairuoja itin apsunkintomis sąlygomis – didžiąją paros dalį yra tamsu, o matomumą sunkina ne tik atšvaitų nedėvintys pėstieji, bet ir gausūs krituliai. Todėl labai svarbu artėjant žiemai pasikeisti tiek priekinio, tiek galinio automobilio lango valytuvus. Juos įsigydami vairuotojai dažnai taupo ir renkasi ne tokius kokybiškus. Tačiau naujų valytuvų sumontavimas nėra tik formalumas – būtent gerai prie langų priglundantys valytuvai užtikrina puikų matomumą ir leidžia laiku pamatyti kliūtis kelyje“, – teigia vairavimo ekspertas.

Ruošiant automobilį žiemai K. Povilaitis ragina skirti dėmesį žibintų kokybei. Pasak jo, žibintai tinkamai savo funkciją gali atlikti tada,  kai yra skaidrūs, švarūs, atidžiai sureguliuoti ir reguliariai valomi nuo druskų. 

Be kita ko, ekspertas pastebi, kad lietuviai vairuotojai ne visuomet tinkamai įvertina ir langų valymo skysčio atsparumą šalčiui, o tai gali padaryti nemenkos žalos.

„Dažniausiai yra suklystama pasirenkant langų skystį pagal jo atsparumą žemai temperatūrai. Pavyzdžiui, vairuotojas naudoja skystį, skirtą -15°C temperatūrai. Tačiau jei lauke termometro stulpelis jau yra nukritęs žemiau -15°C šalčio ir yra važiuojama užmiesčio keliais didesniu greičiu, dėl intensyvesnio vėjo srauto priekinio stiklo temperatūra tampa dar žemesnė, todėl toks langų plovimo skystis ant lango užšals ir matomumas ženkliai suprastės“, – teigia pašnekovas. 

Pasak bendrovės „Neste Lietuva“ vadovės Julijos Matisonės, žiemos sezonu langų plovimo skysčio paprastai yra sunaudojama daugiau nei vasarą, tačiau sandėliuoti ar su savimi vežtis dideles pakuotes yra nepatogu, todėl bendrovė savo degalinių tinkle siūlo pasinaudoti paslauga „Easy Fill“, kuri leidžia produktą įsipilti tiesiai iš kolonėlės.

„Paprastai automobilio langų plovimo skysčių pakuotės būna didelės talpos ir didėja tikimybė neišnaudoti viso pakuotėse esančio produkto.  Klientams siūlome tvaresnį sprendimą, kurio pagalba langų plovimo skysčio sunaudojama tiek, kiek reikia, ir kartu sumažinamas išmetamų plastikinių pakuočių kiekis“, – sako J. Matisonė. 

„Neste Lietuva“ skaičiavimais, dėl stiklų plovimo skysčio paslaugos „Easy Fill“ visoje Lietuvoje per metus į aplinką neišmetama iki 77 tūkst. plastikinių standartinės talpos stiklų ploviklio pakuočių arba apie 13 tonų plastiko. Šiuo metu paslauga yra pasiekiama 62 „Neste“ degalinėse iš 86.

Tarp didžiausių iššūkių žiemos keliuose – ir besimaitinantys stambieji gyvūnai

Anot vairavimo eksperto, geras vairuotojas yra ne tas, kuris sugeba išsisukti nuo kritinių situacijų, o tas, kuris geba į jas nepatekti. 

„Dažniausiai didžiausią pavojų kelyje žiemą mums kelia tamsa, dėl kurios negalime gerai matyti kelio. Visgi tokią problemą galime eliminuoti pasirinkę saugų greitį. Paprastai kliūčių galime išvengti tuomet, kai važiuojame lėtesniu greičiu, o sustojimo kelias yra mažesnis už matomo kelio atkarpą. Žiemą kelionių laikas yra pastebimai ilgesnis, todėl atitinkamai reikia susiplanuoti dienos darbus, kad kelyje netektų skubėti ir patirti papildomo streso“, – sako K. Povilaitis.

Pašnekovo teigimu, nors dažnai žiemą avarijos keliuose nutinka ir dėl sudėtingų eismo sąlygų, vis didesnį pavojų kelia stambieji gyvūnai.

Anot vairavimo eksperto, gyvūnai žiemą į kelią išbėga dėl gana neįprastos priežasties – būtent sniegingu laikotarpiu žvėrys mėgsta paskanauti ant kelio išbarstyta druskos.

Ar įmanoma žiemą vairuoti ekonomiškiau?

Ant pašnekovo, dažnai teigiama, kad dėl neigiamos temperatūros ir įšalusio automobilio, žiemos kelionės yra itin nedraugiškos piniginei. Visgi laikantis kelių pagrindinių taisyklių, sunaudoti mažiau degalų yra įmanoma.

„Svarbiausia yra kruopščiai nusivalyti sniegą nuo automobilio kėbulo ir pasirinkti lėtesnį važiavimo greitį. Storas sniego sluoksnis ant automobilio ne tik gali nukristi ir sukelti pavojų kitiems eismo dalyviams, bet ir didina oropasipriešinimą – o tai reiškia ir atitinkamai didesnį degalų suvartojimą. Be to, degalų sąnaudos akivaizdžiai išauga ir važiuojant netolygiu greičiu – reikėtų pasirinkti tokį greitį, kuris leistų ramiai ir palengva sustabdyti transporto priemonę“, – sako K. Povilaitis.

Jam antrina ir J. Matisonė, pridurdama, kad žiemą yra itin svarbus degalų pasirinkimo aspektas – kokybiški ir žiemos sąlygoms pritaikyti degalai užtikrina efektyvesnį variklio darbą.

„Dažniausiai žiemos būna negailestingos dyzelinių automobilių vairuotojams – dėl itin žemos temperatūros kyla rizika ryte neužvesti automobilio. Visgi tai dažniausiai nutinka tuomet, kai vairuotojai įsipila įprastą, o ne žieminį dyzeliną, todėl vairuotojams siūlome rinktis net atšiauriausioms oro sąlygomis pritaikytus degalus iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų „Neste MY Renewable Diesel“, – sako J. Matisonė.

Pasak „Neste Lietuva“ vadovės, „Neste MY Renewable Diesel“ dyzelinas yra skirtas atšiaurioms žiemos sąlygoms. Iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų pagamintas dyzelinas pasižymi ir papildomomis savybėmis, padedančiomis užtikrinti geresnį variklio įsibėgėjimą ir švarų variklio veikimą.

Pranešimą paskelbė: Rina Radžiūnė, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Laukiniai gyvūnai mieste – kas atlygins padarytą žalą?

Laukiniai gyvūnai mieste – kas atlygins padarytą žalą?

Šį antradienį Vilniaus mikrorajonų Žirmūnų ir Antakalnio gyventojų ryto rutiną sujaukė po kiemus bėgiojantis netikėtas svečias – šalia automobilių ir pastatų blaškėsi briedis. Vėliau dienos bėgyje laukinis gyvūnas buvo pastebėtas jau miesto centre, vakarop užfiksuotas Neries upėje. Į miestą užklydęs žvėris tapo dienos herojumi – jo klajones nušvietė žiniasklaida, žmonės dalijosi gyvūno nuotraukomis socialiniuose tinkluose. […]


Kai nedidelė avarija paralyžiuoja pusę miesto: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja pusę miesto: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas

Didžiųjų miestų pagrindinėse arterijose piko metu net menkiausias susidūrimas gali sukelti grandininį efektą – spūstis kone visame mieste. Nors eismo įvykiai dažnai būna nežymūs, chaosą sukelia ne jų mastas, o vairuotojų nežinojimas, kaip greitai ir tinkamai spręsti situaciją. Savo ruožtu ekspertai pabrėžia, kad viena taisyklė gali išgelbėti gyventojus nuo paralyžiuotos transporto sistemos. Vienas ryškiausių šios […]


Elektromobilis – daugiau nei įvaizdis: bendrovės persėda į ekologiškas transporto priemones

Elektromobilis – daugiau nei įvaizdis: bendrovės persėda į ekologiškas transporto priemones

Inovacijų nesibaidančios ir iššūkių nebijančios bendrovės Lietuvoje yra geras pavyzdys, kaip, tinkamai ruošiantis, galima sėkmingai vidaus degimo variklį turinčius automobilius  pakeisti elektriniais. Tokie pokyčiai ilgojoje perspektyvoje įmonėms leis sumažinti ne tik aplinkosauginį pėdsaką, bet ir autoparko eksploatacijos išlaidas. Vienas didžiausių bankų Baltijos šalyse ir Švedijoje  „Swedbank“ siekia aktyviai prisidėti prie klimatui neutralios ekonomikos kūrimo ir […]


Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Dalis šeštadienį Dariaus ir Girėno stadione futbolo rungtynes stebėjusių žiūrovų po renginio sulaukė „siurprizo“ – nerado neleistinose vietose pastatytų savo automobilių. Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius ėmėsi griežtų priemonių dėl kaskart pasikartojančių pažeidimų Ąžuolyne ir parko prieigose. Šį kartą aštuoniems pažeidėjams teko susimokėti už transportavimo paslaugą. Dar 71 transporto priemonės savininkas sulaukė administracinių nuobaudų. „Nuo […]


Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Kvietimas siūlyti vardus keturiems elektriniams keleiviniams laivams, kurie šią vasarą pradės reguliarius reisus Neries upe, sulaukė itin aktyvaus visuomenės įsitraukimo – gauta per 3000 vardų pasiūlymų. Galutiniam balsavimui pateikiama 20 vardų, iš kurių visuomenė kviečiama išrinkti keturis. „Elektriniai keleiviniai laivai Vilniuje taps ne tik dar viena tvaria judumo galimybe, bet ir, tikime, nauju miesto simboliu. […]


„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu Lietuvoje tvarkoma daugiau nei 90 km magistralinių, krašto bei rajoninių kelių. Be to, dabar vykdomi arba netrukus prasidės viešieji pirkimai bei rangos darbai dėl daugiau nei 130 km kelių – įskaitant žvyrkelių asfaltavimą bei kelių paprastąjį ar kapitalinį remontą. „Rūpinamės […]