SANDBOX Lietuvoje atvers galimybę taikyti inovacijas realioje aplinkoje

1

SANDBOX Lietuvoje atvers galimybę taikyti inovacijas realioje aplinkoje

Transporto inovacijų forume „Transportas ir logistika 2050“ pristatytas Lietuvoje kuriamas SANDBOX – teisinė, reguliacinė ir finansinė aplinka praktiškai pritaikomoms susisiekimo inovacijoms išbandyti. „Lietuva garsėja finansinių technologijų, IT verslo įmonėmis, tačiau susisiekimo inovacijų kuriama ir diegiama nedaug, srityje veikiančių įmonių skaičius nėra didelis“, – forume pristatydama šią reguliacinę aplinką kalbėjo susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.

„Autonominis transportas, bepiločiai orlaiviai, daiktų internetas, 5G ryšys, virtuali realybė, dirbtinis intelektas ir kitos technologijos atveria itin dideles galimybes spręsti visuomenės ir verslo iššūkius visuose sektoriuose, tarp jų ir susisiekimo bei transporto. Tačiau Lietuvoje iki šiol nėra pakankamai skatinamos susisiekimo inovacijos, nesudaroma palanki aplinka joms kurti ir bandyti. SANDBOX tikslas ir yra sukurti visą reikalingą aplinką, kurioje realiomis sąlygomis galėtų būti išbandomos ir praktiškai pritaikomos susisiekimo inovacijos“, – sako A. Vaiciukevičiūtė.

SANDBOX iniciatyva sieks pritraukti idėjas iš verslo, mokslo bei jų konsorciumų. Tęstinumui užtikrinti bus sukurtas finansinės pagalbos mechanizmas, šiam projektui iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano bus skirta 24,5  mln. eur.

Planuojama, kad SANDBOX projektų konkursas bus skelbiamas 2022 m. rudenį, projektų veiklos bus vykdomos nuo 2023 m. pradžios iki 2025 m. pabaigos.

„Siekiame, kad Lietuva taptų atvira susisiekimo inovacijų laboratorija. Pasinaudodami kitų šalių patirtimi, sieksime naujų technologijų pritaikymo, didesnės skaitmenizacijos ir robotizacijos“, – atkreipia dėmesį susisiekimo viceministrė.

Šiam projektui Lietuvoje bus pasitelkiama geroji užsienio šalių – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Australijos – patirtis. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje su 5G susietos kamerų, dronų, sensorių, daiktų interneto ir virtualios realybės technologijos leidžia stebėti statybos procesus, medžiagų atsargų kiekį.

Lietuvoje numatoma įgyvendinti projektus oro ir jūrų uostuose, geležinkeliuose, logistikos, išmanių miestų, darnaus judumo ir kitose srityse.

Pasak viceministrės, Lietuvoje turime novatoriškų įmonių, plėtojančių autonominį susisiekimą, elektrinių transporto priemonių ar įkrovimo stotelių gamybą ir kitų. Panaudojus SANDBOX galimybes, Lietuva turės dar daugiau galimybių įsitvirtinti Europos susisiekimo žemėlapyje kaip inovatyvi šalis.

Pranešimą paskelbė: Agnė Augustinaitė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]