Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

1

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Palengva grįžtanti keleivinė aviacija skrydžių pasiilgusiems keliautojams kelia vis daugiau džiaugsmo. Vis dėlto daugelyje šalių galiojant įvairiems apribojimams ir saugumo priemonėms, keliautojams būtina atsiminti tam tikrus pokyčius oro uostuose ir orlaiviuose. Siekiant palengvinti skrydžio pasiruošimo procesą, Lietuvos oro uostai primena pagrindines kelionių šiuo metu taisykles, padėsiančias užtikrinti jūsų ir aplinkinių saugumą.

Namų darbai – atlikti iki skrydžio

Anot Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovės Rasos Petraitienės, šiuo metu į keliones besiruošiantys keliautojai dalį parengiamųjų darbų gali atlikti dar iki atvykstant į oro uostą.

„Pirmiausiai, rekomenduojame, jei tik yra tokia galimybė, keleiviams skrydžiui užsiregistruoti namuose – tai galima padaryti internetu. Atsispausdinus arba išsisaugojus mobiliajame telefone įlaipinimo kortelę (angl. boarding pass), neteks lūkuriuoti prie registracijos stalų. Būkite tikri, kad su savimi turite ir kitus patekimui į šalį reikalingus dokumentus, pasidomėkite, kokie reikalavimai galioja vykstant į konkrečią užsienio šalį. Tokį pasiruošimą iki skrydžio skatina atlikti ne tik oro uostai, bet ir daugelis oro bendrovių“, – primena R. Petraitienė.

Naudinga informacija apie reikalavimus atvykstantiems kitose šalyse nuolat atnaujinama Užsienio reikalų ministerijos tinklalapyje https://keliauk.urm.lt/

Toliau, pasak oro uostų atstovės, keleiviai dar būnant namuose raginami įvertinti savo bendrą savijautą, pasitikrinti, ar nekarščiuoja.

„Daugelyje oro uostų atliekama temperatūros patikra dar prieš patekimą į terminalą ir jei temperatūra aukštesnė nei įprasta organizmui – galite būti neįleistas arba paprašyta atlikti papildomas patikras“, – sako R. Petraitienė.

Dar iki atvykstant į oro uostą, keleiviai turėtų pasirūpinti asmens apsaugos priemonėmis. Kiekvienam keliaujančiam būtina dėvėti veido kaukę (tai dažniausiai galioja tiek oro uoste, tiek lėktuve), su savimi galima turėti apsaugines pirštines ir asmeninį dezinfekcinio skysčio originalų buteliuką.

Atsinaujinus skrydžiams šiek tiek keičiasi ir saugumo reikalavimai. Rankiniame bagaže leidžiama vežtis iki 500 ml dezinfekcinio skysčio. Svarbu, kad jis būtų originalioje pakuotėje su gamintojo etikete, kurioje nurodyta, kad tai yra dezinfekcinis skystis. Pabrėžiama, kad išimtis taikoma tik dezinfekcinėms priemonėms, kitiems skysčiams reikalavimai išlieka tie patys. Į lėktuvą ir toliau nebus galima pasiimti skysčių, kuriuose yra 70 proc. ir didesnė alkoholio koncentracija.

Atvykti į oro uostą rekomenduojama iki kelionės lėktuvu likus maždaug 2 valandoms. Šis laikotarpis leis išvengti skubos, sumažinti poreikį stovėti susibūrimuose prieš registraciją,  o kartu – keleiviai gali ramiai pasiruošti laukiančiam skrydžiui, įsigyti daiktų kelionei ar, tarkime, pavalgyti.

Saugus atstumas ir asmens apsaugos priemonės

Pasiekus oro uostą, rekomenduojama pirmenybę teikti savitarnos paslaugoms. Tai, pasak R. Petraitienės, ne tik sutaupys laiko, bet ir padės išvengti žmonių susibūrimo ir papildomų kontaktų.  

„Jei oro uoste yra galimybė užsiregistruoti į skrydį ar atiduoti bagažą savitarnos  įrenginiuose, pasinaudokite tuo. Keleiviams, kurie skrenda iš ar į Vilniaus oro uostą, dar patogesnei ir greitesnei pasienio patikrai yra įrengti 10 automatinių patikros vartelių. Keleivių terminaluose veikia valgių ir gėrimų bei asmens apsaugos priemonių prekybos aparatai. Įrenginių liečiami paviršiai nuolatos valomi ir dezinfekuojami, tačiau jei vis tiek nedrąsu juos liesti, rekomenduojame juos prieš naudojimą dezinfekuoti servetėle bei dezinfekcijos skysčiu. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose keleivio kelionės procese yra įrengtos dezinfekcijos stotelės. Apsiperkant oro uosto parduotuvėse, rekomenduojama atsiskaityti renkantis saugiausią būdą, pavyzdžiui, bekontaktėmis kortelėmis ar mobiliosiomis aplikacijomis, patariame vengti atsiskaitymų grynaisiais pinigais“, – ragina Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė.

Primenama, kad oro uostuose ir jų prieigose būtina laikytis saugaus 1-2 metrų atstumo nuo kitų keleivių. Jei to padaryti neįmanoma, siūloma sumažinti bent jau laikotarpį susibūrime, palaukti toliau nuo kitų žmonių.

Siekiant užtikrinti maksimalų keliautojų saugumą, visuose Lietuvos oro uostuose  specialiais ženklais nurodyti rekomenduojami atstumai prie registracijos stalų, laipinimo vartų, eilėse prie kitų paslaugų.

Užkandžiaujant kavinėse ir renkantis sėdėjimo vietą, taip pat rekomenduojama laikytis saugaus atstumo, vadovautis ženklais bei aptarnaujančių darbuotojų patarimais. Taip pat primenama, kad viso buvimo keleivių terminale metu reikia dėvėti apsaugines kaukes.

Po laipinimo į lėktuvą, keleiviams ir toliau rekomenduojama dėvėti asmens apsaugos priemones bei laikytis įprastų taisyklių.

„Skrydžio metu apsaugos priemonių gali suteikti ir orlaivio įgula. Lėktuve galite periodiškai dezinfekuoti rankas ar dėvėti pirštines. Taip pat skrydžio metu būtina dėvėti veido kaukes. primena R. Petraitienė. 

Oro bendrovės laikosi tarptautinių organizacijų rekomendacijos, jei tik įmanoma – užtikrinti, kad keleiviai orlaivio viduje būtų sodinami išlaikant atstumus. Orlaivio viduje keleiviai visada gali paklausti ar konsultuotis su skrydžio įgula, kurie tikrai paaiškins saugumo taisykles ar padės iškilus problemoms.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 551 Black 43
 
Nike 61-97-20-7 Grey 39
 
ALTERCORE 666 Vegan Black 36
 
ALTERCORE Jenny Black 40
 
TAMARIS 88-44-19-8 Black 19 39

Rekomenduojame

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį persukdami laikrodžių rodykles viena valanda atgal pradėsime gyventi žiemos laiku. Apie tai, kad laiko persukimas daro neigiamą įtaką žmonių savijautai, kalbama nuolat, o štai draudikai sako pastebintys ir šio žingsnio poveikį vairuotojams – kelias dienas po laiko persukimo šie būna mažiau atidūs už vairo ir sukelia daugiau eismo įvykių. Išnagrinėjusi […]

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Nuotolinio darbo principas plačiai aptarinėtas dar gerokai iki pandemijos, tačiau pastaroji aplinkybė privertė jį suklestėti. Įmonių atliekamos darbuotojų apklausos rodo, kad toks darbo organizavimas pasiteisina, o tiesioginiai susitikimai biuruose pageidaujami tik norint retkarčiais pamatyti kolegas. Nors nuotolinis darbas ateityje neišvengiamai bus taikomas vis dažniau, psichologas Paulius Rakštikas primena, kad žmogiškam ryšiui ir tiesioginiam santykiui turime […]

Žiema jau už kampo: kokiomis automobilio dalimis pasirūpinti svarbiausia

Žiema jau už kampo: kokiomis automobilio dalimis pasirūpinti svarbiausia

Kalendorinei žiemai nenumaldomai artėjant, vairuotojai suskumba tinkamai pasirengti šaltajam sezonui ir jo keliamiems iššūkiams. Ruošiantis jiems automobilių savininkams pravartu ne tik žinoti, kaip paruošti transporto priemonę, bet ir ką daryti su nebereikalingomis jos dalimis ar kaip susigrąžinti dalį pinigų už remonto darbus. Prieš žiemą – ypatingas dėmesys akumuliatoriui Nuo lapkričio 10 dienos Lietuvoje draudžiama eksploatuoti […]

„Žalios Lietuvos“ diskusijoje – apie transporto taršos mažinimą

„Žalios Lietuvos“ diskusijoje – apie transporto taršos mažinimą

Ketvirtadienį Prezidento komanda nuotoliniu būdu surengė šalies vadovo Gitano Nausėdos iniciatyvos „Žalia Lietuva“ diskusiją, kurioje kartu su daugiau kaip 20-ties organizacijų ir įmonių atstovais aptarė, kaip Lietuvoje pertvarkyti transporto sistemą siekiant Europos žaliojo kurso tikslų ir įgyvendinant Europos Sąjungos ir Lietuvos bendrą siekį iki 2050 m. pereiti prie klimatui neutralios ekonomikos. Diskusijoje dalyvavusios privataus verslo […]