„Via Lietuva“ ypatingą dėmesį skiria saugumui valstybinės reikšmės keliuose. Daugelyje šalies kelių taikoma geriausia kitų šalių praktika: įrengiamos žiedinės sankryžos, jungiamieji keliai, viadukai. Kadangi dalis valstybinių kelių kerta miestus ir miestelius, 2024 metais „Via Lietuva“ ypatinga dėmesį skyrė pėsčiųjų perėjų rekonstravimui ir modernizavimui.
„Pėsčiųjų perėjos yra vienas svarbiausių kelio elementų, užtikrinančių pėsčiųjų saugumą. Šiam tikslui praėjusiais metais skyrėme ypatingą dėmesį – dirbome net didesniu tempu nei planavome metų pradžioje. Tad pernai visoje Lietuvoje vykdant perėjų įrengimo ir atnaujinimo, kelių infrastruktūros plėtros projektus atnaujinome arba naujai įrengėme net 444 perėjas“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Vis tik pasak M. Švaikausko tai per mažai siekiant atliepti visų savivaldybių ir jų bendruomenių lūkesčius, todėl šiais metais bendrovė tęs dialogą su vietiniais gyventojais, skirs dėmesį nuosekliam planavimui. Tai per kelerius artimiausius metus galėtų padaryti reikšmingą pokytį eismo saugumo užtikrinimo situacija Lietuvoje.
Dalyje atnaujintų perėjų įrengtas ir modernus kryptinis apšvietimas, iškilios saugumo salelės, taktiliniai paviršiai regėjimo negalią turintiems žmonėms, greičio mažinimo kalneliai. Kompleksinis šių eismo saugos priemonių taikymas padeda vairuotojams pastebėti pėsčiuosius, o pėstiesiems – saugiu būdu kirsti važiuojamąją kelio dalį.
Daugiausia pėsčiųjų perėjų praėjusiais metais įrengta ar atnaujinta Vilkaviškio (45 vnt.),Telšių (35 vnt.), Molėtų (32 vnt.), Jonavos (27 vnt.), Lazdijų (27) rajonuose.
2024 m. įrengtų ir sutvarkytų pėsčiųjų perėjų skaičius yra didžiausias bent per dešimtmetį. Palyginimui, 2023 m. valstybinės reikšmės keliuose įrengta ir atnaujinta 176 vnt., 2022 m. – 179 vnt., 2021 m. – 143 vnt., 2020 m. – 21 vnt. pėsčiųjų perėjų.
Taip pat praėjusiais metais„Via Lietuva“įgyvendino ir 45 eismo saugumą didinančius sprendimus 33-iuose „juodųjų dėmių“ kelių ruožuose bei sankryžose.
Užfiksuotuose „juodųjų dėmių“ kelių ruožuose bei sankryžose buvo atnaujinamos pėsčiųjų perėjos, įrengiami greičio mažinimo kalneliai bei kelių ženklinimas, pertvarkytos avaringos sankryžos, įrengtos atskiros kairiojo posūkio juostos ir pan. priemonės. Siekiant efektyvaus investicijų panaudojimo, sprendimas, kokias kelių infrastruktūros priemones pritaikyti skirtingoms „juodųjų dėmių“ problemoms spręsti, priimtas atsižvelgiant į analizėmis paremtas Transporto kompetencijų agentūros (arba atsakingos institucijos už juodųjų dėmių nustatymą ir tyrimą) rekomendacijas.
Bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, jog šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčiu vizitine kortele šalies svečiams.
Pranešimą paskelbė: Vytenis Utaras, AB Via Lietuva
Naujame Europos Sąjungos (ES) ilgamečiame biudžete būtina užtikrinti pakankamą ir stabilų finansavimą Lietuvai ir visam Baltijos regionui strategiškai svarbiems transporto infrastruktūros projektams. Tokią poziciją Lenkijoje, Lodzėje, ketvirtadienį vykstančioje tarptautinėje konferencijoje apie Europos transporto tinklų plėtrą išsakė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis. „Praėjusią savaitę tapome istorinio įvykio liudininkai – Baltijos šalys sinchronizavo savo elektros tinklus su žemynine […]
The new multiannual budget of the European Union (EU) must secure more solid and long-term funding for the development of transport infrastructure projects of strategic importance to Lithuania and the Baltic region. This is the position of Eugenijus Sabutis, Minister of Transport and Communications of Lithuania, expressed at an international conference on the development of […]
2025 m. vasario 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Po Seimo nario Artūro Zuoko pastangų Vilniaus miesto savivaldybės taikytas Gatvių standartas pripažintas negaliojančiu ir panaikintas. Tačiau istorija tuo nesibaigia – teisme, kuriame sprendžiamas atsisakymo pradėti ikiteisminį tyrimą pagrįstumo klausimas, siekiama savivaldybės vadovų atsakomybės už galimai neteisėtus […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis trečiadienį išvyksta į Lenkiją. Lodzėje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje bus aptarta Europos transporto tinklų plėtra ir iššūkiai, investicijos į transporto infrastruktūrą. Europos Sąjungos (ES) Tarybai šiuo metu pirmininkaujančios Lenkijos organizuojamame renginyje Lietuvos, Lenkijos, Suomijos, Čekijos, Graikijos, Kipro transporto ministrai ir Europos Komisijos atstovai diskutuos apie transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), kuriam priklauso „Via […]
„Gurtam“, pasaulinė telematikos ir daiktų interneto sprendimų teikėja, kurios pagrindinė būstinė įsikūrusi Vilniuje, Lietuvoje, su pasididžiavimu praneša, kad praėjusią savaitę „EU Business News“ surengtuose itin reikšminguose Europos įmonių apdovanojimuose „European Enterprise Awards 2024“ ji buvo pripažinta „Geriausia 2024 m. automobilių parko valdymo ir daiktų interneto programinės įrangos sprendimų kūrėja“ ir apdovanota „Inovacijų ir lyderystės meistriškumo […]
Minister of Transport and Communications Eugenijus Sabutis leaves for Poland on Wednesday. The international conference “A new era of European Transport – challenges of the TEN-T policy” in Łódź will serve as a platform for a discussion on the development of European transport networks, its challenges and investment in transport infrastructure. At an event organised […]