Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio ar labiausiai apnešto automobilio kieme. Viena vertus, nuo stogo iki pat dugno tirštu purvo ir sniego sluoksniu aplipęs automobilis nėra pats mieliausias akiai. Iš kitos pusės, švarą mėgstantys ir ironiškai apie tai automobilio savininką norintys perspėti praeiviai gali lengvai persistengti: parašinėjus ant purvo automobilis švaresnis netaps, o jo paviršius gali likti subraižytas.

„Tokie užrašai paplitę įvairiose pasaulio šalyse: žmonės imasi „įgarsinti“ automobilio norus, stengiasi sugėdinti jo šeimininkus. Tačiau tai nėra nei šmaikštu, nei atsakinga. Visų pirma, jei automobilis yra ne jūsų, o kažkieno kito nuosavybė – jūs apskritai neturėtumėte prie tos svetimos nuosavybės liestis“, – sako „Circle K“ degalinių tinklo kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis.

Vinies efektas

Smėlio, purvo ar smulkios žvyro dalelės yra labai kietos. Braukiant jos sukuria vinies efektą, nes geba įbrėžti stiklą, sugadinti paviršinį dažų sluoksnį. Pastarasis pažeidimas yra ypač pavojingas, nes pažeidus metalines automobilio dalis į jas įsimeta korozija, jos ima greičiau rūdyti.

„Kai lyja ar sninga, bet laikosi dar pakankamai šilti orai ir kelių danga yra drėgna, motyvacija nusiplauti automobilį yra maža – juk vis tiek apsitaškys. Purvas prikimba, laikosi, o čia, žiūrėk, kaimynai ar praeiviai dar ir linkėjimų suraito. Tikrai pasakyčiau, kad jei norite rašyti ant purvino automobilio, gal iškart pasiimkite vinį? Nes rūdys yra tarsi vėžys: įsimeta netikėtai ir plinta greitai“, – teigia jis.

Tokie užrašai yra pavojingi dėl to, kad palikti įbrėžimai yra mikroskopiniai, beveik nepastebimi, todėl nuplovus automobilį greitai pasimiršta.

„Radus piktybiškai apibraižytą automobilį puolama jį tvarkyti – gruntuoti, nudažyti ir jis pakankamai greit atgauna savo formą. Tuo tarpu nuplovus parašinėjimus tarsi nieko nebesimato, nors žala padaryta“, – sako J. Snarskis.

Saugumo klausimas

Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad kelyje transporto priemonių vairuotojai privalo elgtis taip, kad nekeltų pavojaus sau ar kitiems.

„Vienareikšmiškai pavojinga, jei vairuotojas nemato visos situacijos kelyje. Tokiu atveju  ir patį automobilį sunku identifikuoti, nes aiškiai nesimato nei jo spalvos, nei numerių – dar gerai, jei bent žibintai tvarkingai šviečia. Tad purvu ir sniegu aplipdytas automobilis anaiptol nėra tik estetinė problema“, – teigia J. Snarskis.

Kiekvienas automobilių plovimo profesionalas pasakys, kad prieš plaunant smarkiai apneštą automobilį pirmiausiai jį reikia atmirkyti, antraip bet koks kontaktas su stipria vandens srove ar šepečių, šluosčių naudojimas veiks tarsi švitrinis popierius.

„Jei automobilio paviršius padengtas purvu ar purvo ir sniego sluoksniu, nebraukite įvairiais grandikliais ar po ranka pasitaikiusiais daiktais, netrinkite šluostėmis, nes kapotą ar stiklą braižysite kietomis dalelėmis. Geriau paskirkite šiek tiek laiko ir nuvažiuokite iki automobilių plovyklos, kur visi nešvarumai pirmiausiai bus atmirkyti ir tik po to pašalinti nekenkiant automobilio paviršiui“, – įsitikinęs J. Snarskis.

Pranešimą paskelbė: Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Kaune atidaryta nauja Pietrytinio aplinkkelio atkarpa

Amaliuose šią savaitę atverta pusantro kilometro atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Tai ženkli dalis pirmajame Pietrytinio aplinkkelio darbų etape. Įgyvendinus visą projektą, naujoji trasa taps patogia ir greita jungtimi tarp A1 ir „Via Baltica“ magistralių. Maža to, apvažiavimas nukraus tranzitinį eismą nuo Petrašiūnų, taip sumažinant oro bei triukšmo taršą. Naujas transporto mazgas „Šių […]


Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Kelininkai ragina oponuoti Europos iniciatyvai leisti didesnių ir sunkesnių vilkikų eismą

Europos Sąjunga ruošiasi įteisinti didesnių gabaritų ir gerokai sunkesnių vilkikų eismą. Šiam sprendimui jau yra pritaręs Europos Parlamentas, laukia diskusijos Europos Taryboje. Lietuvos kelių sektoriaus verslo ir mokslo organizacijas vienijančios asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko įspėja, kad šiam pokyčiui tinkamai nepasiruošus mūsų šalies gali laukti didžiuliai finansiniai praradimai. Sukels spartesnę kelių infrastruktūros degradacijąŠiuo metu […]


2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

2024 m. pirmąjį ketvirtį kas antras lietuvis automobilį pirko lizingu, rinkoje – naujas žaidėjas

Transporto rinkos statistikos ir analizės duomenimis, per pirmuosius tris 2024 m. mėnesius Lietuvoje buvo įregistruotas 7401 automobilis, Latvijoje – 4664, o Estijoje 4716. Lietuvoje 56 proc. automobilių įsigyti lizingu. Tiesa, lyginant su praėjusių metų pirmojo ketvirčio duomenimis, lizingu įsigytų automobilių dalis krito apie 3 proc. Pasak bendrovės „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovo Vaidoto Gursko, šis […]


Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Tyrimas: automobiliai su galingais varikliais į eismo įvykius patenka dažniau

Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Visgi tai nėra visiška tiesa, nes galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir turi geresnę stabdžių sistemą. Kadangi nemažai automobilių praeityje yra patyrę apgadinimų, transporto priemonių ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ nusprendė išsiaiškinti, ar automobiliai su galingesniais varikliais dažniau […]


2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų finansiniai rezultatai: į valstybės biudžetą sumokės 5 mln. eurų dividendų

2023 metų Lietuvos oro uostų (LTOU) finansiniai rodikliai demonstravo teigiamas tendencijas, didžiausią įtaką jiems darė išaugę bendri skrydžių bei keleivių srautai. 2023 metus tris šalies oro uostus valdanti bendrovė baigė pelningai – grynasis pelnas sudarė 5,5 mln. eurų (2022 m. koreguotas grynasis pelnas buvo 6,6 mln. eurų). Svarbu paminėti, kad 2023 metais LTOU iš valstybės […]


Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Kelionė po Baltijos šalis: paslaugiausi vairuotojai – estai, lietuviai padėti sustoja rečiausiai

Sugedus automobiliui ar kelyje panorus atlikti nenumatytą manevrą, vairuotojas gali itin greitai sulaukti kitų vairuotojų tolerantiškų veiksmų ir pagalbos. Praėjusį mėnesį atlikta gyventojų apklausa parodė, kad Estijoje gyvena paslaugiausi vairuotojai. Lietuvoje esame mažiausiai linkę sustoti pakelėje padėti kitiems, tačiau dažniausiai užleidžiame į kitą eismo juostą persirikiuojančias transporto priemones. Menkiausios galimybės persirikiuojant sulaukti kitų vairuotojų pagalbos […]