Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio ar labiausiai apnešto automobilio kieme. Viena vertus, nuo stogo iki pat dugno tirštu purvo ir sniego sluoksniu aplipęs automobilis nėra pats mieliausias akiai. Iš kitos pusės, švarą mėgstantys ir ironiškai apie tai automobilio savininką norintys perspėti praeiviai gali lengvai persistengti: parašinėjus ant purvo automobilis švaresnis netaps, o jo paviršius gali likti subraižytas.

„Tokie užrašai paplitę įvairiose pasaulio šalyse: žmonės imasi „įgarsinti“ automobilio norus, stengiasi sugėdinti jo šeimininkus. Tačiau tai nėra nei šmaikštu, nei atsakinga. Visų pirma, jei automobilis yra ne jūsų, o kažkieno kito nuosavybė – jūs apskritai neturėtumėte prie tos svetimos nuosavybės liestis“, – sako „Circle K“ degalinių tinklo kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis.

Vinies efektas

Smėlio, purvo ar smulkios žvyro dalelės yra labai kietos. Braukiant jos sukuria vinies efektą, nes geba įbrėžti stiklą, sugadinti paviršinį dažų sluoksnį. Pastarasis pažeidimas yra ypač pavojingas, nes pažeidus metalines automobilio dalis į jas įsimeta korozija, jos ima greičiau rūdyti.

„Kai lyja ar sninga, bet laikosi dar pakankamai šilti orai ir kelių danga yra drėgna, motyvacija nusiplauti automobilį yra maža – juk vis tiek apsitaškys. Purvas prikimba, laikosi, o čia, žiūrėk, kaimynai ar praeiviai dar ir linkėjimų suraito. Tikrai pasakyčiau, kad jei norite rašyti ant purvino automobilio, gal iškart pasiimkite vinį? Nes rūdys yra tarsi vėžys: įsimeta netikėtai ir plinta greitai“, – teigia jis.

Tokie užrašai yra pavojingi dėl to, kad palikti įbrėžimai yra mikroskopiniai, beveik nepastebimi, todėl nuplovus automobilį greitai pasimiršta.

„Radus piktybiškai apibraižytą automobilį puolama jį tvarkyti – gruntuoti, nudažyti ir jis pakankamai greit atgauna savo formą. Tuo tarpu nuplovus parašinėjimus tarsi nieko nebesimato, nors žala padaryta“, – sako J. Snarskis.

Saugumo klausimas

Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad kelyje transporto priemonių vairuotojai privalo elgtis taip, kad nekeltų pavojaus sau ar kitiems.

„Vienareikšmiškai pavojinga, jei vairuotojas nemato visos situacijos kelyje. Tokiu atveju  ir patį automobilį sunku identifikuoti, nes aiškiai nesimato nei jo spalvos, nei numerių – dar gerai, jei bent žibintai tvarkingai šviečia. Tad purvu ir sniegu aplipdytas automobilis anaiptol nėra tik estetinė problema“, – teigia J. Snarskis.

Kiekvienas automobilių plovimo profesionalas pasakys, kad prieš plaunant smarkiai apneštą automobilį pirmiausiai jį reikia atmirkyti, antraip bet koks kontaktas su stipria vandens srove ar šepečių, šluosčių naudojimas veiks tarsi švitrinis popierius.

„Jei automobilio paviršius padengtas purvu ar purvo ir sniego sluoksniu, nebraukite įvairiais grandikliais ar po ranka pasitaikiusiais daiktais, netrinkite šluostėmis, nes kapotą ar stiklą braižysite kietomis dalelėmis. Geriau paskirkite šiek tiek laiko ir nuvažiuokite iki automobilių plovyklos, kur visi nešvarumai pirmiausiai bus atmirkyti ir tik po to pašalinti nekenkiant automobilio paviršiui“, – įsitikinęs J. Snarskis.

Pranešimą paskelbė: Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketo įsigaliojimui besiruošiantis Lietuvos transporto ir logistikos verslas atkreipia dėmesį, kad be kitų diskriminuojančių nuostatų, lieka neišspręstas klausimas, kaip šio dokumento reikalavimai bus taikomi trečiųjų šalių vežėjams. Baiminamasi, kad dėl tokios situacijos ES vežėjai susidurs su iškreipta konkurencija, o Rusijos, Baltarusijos ir kitų trečiųjų šalių vežėjai perims didelę dalį Lietuvos vežėjų krovinių Bendrijoje. Pasak […]

Dar daugiau lėšų skiriama gyvenviečių kelių asfaltavimui

Dar daugiau lėšų skiriama gyvenviečių kelių asfaltavimui

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu 34,7 mln. eurų skirta gyvenviečių infrastruktūrai gerinti. Dar šiais metais įvairių Lietuvos rajonų gyvenviečių gatvės bei gyvenvietes jungiantys keliai su žvyro danga bus išasfaltuoti.  Antruoju lėšų skirstymo etapu prioritetas teikiamas tiems kelių objektams, kurie atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir kurių viešieji pirkimai darbams įsigyti planuojami baigti iki šių metų liepos […]

J. Narkevič: Lietuva sieks turėti virtualų oro vežėją

J. Narkevič: Lietuva sieks turėti virtualų oro vežėją

Siekdama gerinti Lietuvos pasiekiamumą oro transportu, Susisiekimo ministerija siūlo Vyriausybei steigti nacionalinį oro vežėją – virtualią oro bendrovę. Tai leistų lanksčiau reaguoti į naujus Lietuvos oro susisiekimo poreikius, nepriklausant nuo nuolat kintančios užsienio oro vežėjų strategijos. Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič teigimu, tai ypač aktualu atkuriant oro susisiekimo rinką po COVID-19 pandemijos, kadangi jos pasekmės oro […]

Susisiekimo ministerija: įsisenėjusios LAKD problemos tęsiasi metų metus

Susisiekimo ministerija: įsisenėjusios LAKD problemos tęsiasi metų metus

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) vėluoja atlikti numatytus darbus ir tinkamai nesprendžia kilusių problemų, kurios kasmet kartojasi – parodė Susisiekimo ministerijos atliktas LAKD vidaus auditas.  Vidaus audito metu buvo vertintas LAKD 2016–2019 m. projektų, finansuojamų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų ir 2014–2020 m. Europos Sąjungos (ES) struktūrinės paramos fondų lėšų, vykdymo efektyvumas, […]