„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio ar labiausiai apnešto automobilio kieme. Viena vertus, nuo stogo iki pat dugno tirštu purvo ir sniego sluoksniu aplipęs automobilis nėra pats mieliausias akiai. Iš kitos pusės, švarą mėgstantys ir ironiškai apie tai automobilio savininką norintys perspėti praeiviai gali lengvai persistengti: parašinėjus ant purvo automobilis švaresnis netaps, o jo paviršius gali likti subraižytas.
„Tokie užrašai paplitę įvairiose pasaulio šalyse: žmonės imasi „įgarsinti“ automobilio norus, stengiasi sugėdinti jo šeimininkus. Tačiau tai nėra nei šmaikštu, nei atsakinga. Visų pirma, jei automobilis yra ne jūsų, o kažkieno kito nuosavybė – jūs apskritai neturėtumėte prie tos svetimos nuosavybės liestis“, – sako „Circle K“ degalinių tinklo kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis.
Vinies efektas
Smėlio, purvo ar smulkios žvyro dalelės yra labai kietos. Braukiant jos sukuria vinies efektą, nes geba įbrėžti stiklą, sugadinti paviršinį dažų sluoksnį. Pastarasis pažeidimas yra ypač pavojingas, nes pažeidus metalines automobilio dalis į jas įsimeta korozija, jos ima greičiau rūdyti.
„Kai lyja ar sninga, bet laikosi dar pakankamai šilti orai ir kelių danga yra drėgna, motyvacija nusiplauti automobilį yra maža – juk vis tiek apsitaškys. Purvas prikimba, laikosi, o čia, žiūrėk, kaimynai ar praeiviai dar ir linkėjimų suraito. Tikrai pasakyčiau, kad jei norite rašyti ant purvino automobilio, gal iškart pasiimkite vinį? Nes rūdys yra tarsi vėžys: įsimeta netikėtai ir plinta greitai“, – teigia jis.
Tokie užrašai yra pavojingi dėl to, kad palikti įbrėžimai yra mikroskopiniai, beveik nepastebimi, todėl nuplovus automobilį greitai pasimiršta.
„Radus piktybiškai apibraižytą automobilį puolama jį tvarkyti – gruntuoti, nudažyti ir jis pakankamai greit atgauna savo formą. Tuo tarpu nuplovus parašinėjimus tarsi nieko nebesimato, nors žala padaryta“, – sako J. Snarskis.
Saugumo klausimas
Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad kelyje transporto priemonių vairuotojai privalo elgtis taip, kad nekeltų pavojaus sau ar kitiems.
„Vienareikšmiškai pavojinga, jei vairuotojas nemato visos situacijos kelyje. Tokiu atveju ir patį automobilį sunku identifikuoti, nes aiškiai nesimato nei jo spalvos, nei numerių – dar gerai, jei bent žibintai tvarkingai šviečia. Tad purvu ir sniegu aplipdytas automobilis anaiptol nėra tik estetinė problema“, – teigia J. Snarskis.
Kiekvienas automobilių plovimo profesionalas pasakys, kad prieš plaunant smarkiai apneštą automobilį pirmiausiai jį reikia atmirkyti, antraip bet koks kontaktas su stipria vandens srove ar šepečių, šluosčių naudojimas veiks tarsi švitrinis popierius.
„Jei automobilio paviršius padengtas purvu ar purvo ir sniego sluoksniu, nebraukite įvairiais grandikliais ar po ranka pasitaikiusiais daiktais, netrinkite šluostėmis, nes kapotą ar stiklą braižysite kietomis dalelėmis. Geriau paskirkite šiek tiek laiko ir nuvažiuokite iki automobilių plovyklos, kur visi nešvarumai pirmiausiai bus atmirkyti ir tik po to pašalinti nekenkiant automobilio paviršiui“, – įsitikinęs J. Snarskis.
Pranešimą paskelbė: Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima”
„Transimeksa“, viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje, įvykdė pokyčius įmonių grupės vadovų lygmenyje. Nuo rugsėjo 21 d., generalinio direktoriaus pareigas pradėjo eiti Simonas Vasilevičius, prieš tai „Transimeksoje“ užėmęs įmonių grupės Finansų direktoriaus pareigas. Alfredas Oras užėmė Verslo operacijų direktoriaus pareigas, o Nikolajus Roganovas tapo Strateginio vystymo direktoriumi. Buvęs generalinis direktorius Darius Vyšniauskas liko įmonių grupės valdybos […]
Susisiekimo ministerija skelbia itin lauktą viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros skatinimo pradžią. Pirmajam etapui skirta 12 mln. Eur parama. Planuojama, kad ši iniciatyva paskatins virš 1,2 tūkst. viešųjų ir pusiau viešų įkrovimo prieigų įrengimą privačia iniciatyva 42-ose savivaldybėse, šalia magistralinių ir krašto kelių, degalinėse, geležinkelių ir autobusų stotyse, oro uostuose, vidaus vandenų ir jūrų uostuose. […]
Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša, kad paskyrė bendroves „STJ Advisors“ ir „Superia“ savo bendrais nepriklausomais finansiniais patarėjais planuojamam pirminiam viešam bendrovės akcijų platinimui (IPO). Finansų patarėjų vaidmuo – nepriklausomai peržiūrėti, konsultuoti ir prižiūrėti visą IPO procesą bei jo valdymą, taip pat vadovauti ir padėti visoms suinteresuotosioms šalims tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas […]
„PRO BRO Group“ toliau tęsia plėtrą ir Panevėžyje atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą. Bendra investicijų į plovyklą suma siekia 4 mln. eurų. Tai jau 17-oji plovykla „PRO BRO“ tinkle Lietuvoje, o rugsėjo pradžioje atidaryta pirmoji plovykla Latvijoje. „Klaipėdos g. 162 B adresu Panevėžyje atidaryta antroji tunelinė „Express“ plovykla, kurioje transporto priemonė bus pilnai nuplauta per […]
Po sėkmingų Susisiekimo ministerijos, Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės derybų, Lietuvos oro uostai pasirašė investicijų sutartį su „LOT Polish Airlines“ oro bendrove, kuri vykdys reguliarius skrydžius tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų. Pasirašyta sutartis bus įgyvendinama pagal naują skrydžių skatinimo modelį, užtikrinsiantį skrydžių tęstinumą į Lietuvai strategiškai svarbų Londono centrą, į […]
Elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. eurų finansavimą viešosios europinio TEN-T kelių tinklo įkrovimo infrastruktūros plėtrai. Įgyvendindama pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) finansuojamą projektą Estijos įmonė šalia svarbiausių transporto arterijų Baltijos šalyse ir Lenkijoje įrengs 138 naujas įkrovimo stoteles. Europos Sąjungoje (ES) kuriamo tvaraus transporto tinklo infrastruktūros projektams iš viso bus skirta […]