Rangovai vengia bendradarbiauti, kai kalbama apie daugiau išteklių reikalaujančių defektų šalinimą

Rangovai vengia bendradarbiauti, kai kalbama apie daugiau išteklių reikalaujančių defektų šalinimą

Rangovams vilkinant procesus, dalis praėjusiais metais atlikto valstybinės reikšmės kelių kokybės audito metu nustatytų defektų bus ištaisyti tik 2020 metais. Rangovams atsisakius tai atlikti savo sąskaita, darbus pirks Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija). Rangovams atsisakius apmokėti išlaidas, Kelių direkcija imsis veiksmų civiliniams procesams pradėti.

Pastebima tendencija, kad rangovai sutinka bendradarbiauti tuose ruožuose, kuriuose ištaisyti aptiktus defektus kainuoja pigiau ar reikia mažiau kitų išteklių. Dėl ilgesnių ruožų, kuriuose reikalaujama užsakyti papildomus tyrimus, kad būtų nustatytas pažeidimų mastas visame ruože, ar prašoma pakloti naują asfalto sluoksnį visame ruože, vyksta diskusijos ir yra vilkinamas laikas. Preliminariais skaičiavimais, minėtiems defektams ištaisyti  reiktų pakloti apie 20 tūkstančių tonų asfalto.

Pasak Kelių direkcijos vadovo Vitalijaus Andrejevo, nagrinėjame kiekvieną atvejį atskirai, rangovus supažindiname su audito išvadomis, siūlome būdus, kaip galima būtų spręsti vieną ar kitą atvejį. Deja, tik dėl aštuonių atvejų (ruožų) galime pasakyti, kad  pretenzijų rangovams nebeturime.  Daugeliu atvejų, Kelių direkcija savo lėšomis jau užsakė arba turės užsakyti papildomus tyrimus pažeidimų mastui nustatyti. Taip pat, jei nepavyks susitarti su rangovais dėl pažeidimų ištaisymo, Kelių direkcija turės įsigyti ir rangos darbus.

„Nors už patirtas išlaidas sąskaitos bus pateiktos rangovui, tačiau audito metu aptiktų defektų šalinimui bus sugaišta žymiai daugiau laiko. Kelių direkcija visas minėtas paslaugas turi įsigyti taikydama viešuosius pirkimus, todėl procesas užtrunka ilgiau, nei jo prireiktų rangovui pripažinus savo klaidas ir sutikus savo jėgomis ištaisyti defektus“, – sako V. Andrejevas.

AB „Panevėžio keliai“ lokalioje vietoje ištaisė defektą ir paklojo 180 metrų naujo asfalto, analogiškai pasielgė ir AB „Kauno tiltai“, pakloję apie 40 metrų naujo asfalto. AB „Eurovia Lietuva“  taip pat taisė defektą lokalioje vietoje, t. y. ten, kur trūko asfalto storio, ir paklojo 20 metrų naujos dangos. Su UAB „Alkesta“ pasiektas susitarimas dėl garantinio termino pratęsimo ir bus vykdoma tolesnė objekto stebėsena, UAB „Parama“ ištaisė defektus apie 100 metrų ir objektas buvo priimtas 2018 m. gruodžio mėnesį.

Susitarimas su UAB „Fegda“ dėl kelio Nr. 5230 Paberžė–Barskūnai–Medžiukai ruožo nuo 6,50 iki 11,16 km pasiektas po to, kai rangovas pripažino, kad darbai šiame ruože buvo atlikti pakeitus reikalavimus, nustatytus viešųjų pirkimų dokumentuose, kelio ruože panaudotos pigesnės ir prastesnės kokybės medžiagos, pakloti plonesni pagrindo sluoksniai. Šiuo metu rangovas yra įsipareigojęs iki 2020 m. birželio 1 d. visame ruože pakloti naują 3,5 cm storio asfalto sluoksnį.

Iki šiol nepavyksta sutarti su AB „Kauno tiltai“ dėl to, kad turi būti ištaisyti defektai kelio Nr. 3512 Raseiniai–Paupys–Eržvilkas ruože nuo  5,60 iki 7,22 km ir ruože nuo 9,54 iki 18,14 km. Kelių kokybės audito metu tikrinant, ar atlikti darbai atitinka dokumentaciją, paaiškėjo, kad buvo sumokėta už darbus, kurių dalis nebuvo atlikta. Darbų metu rangovas pateikė informaciją užsakovui, kad reikia pakloti papildomus šalčiui atsparaus ir skaldos pagrindo sluoksnius. Audito metu, atlikus lokalius tyrimus, paaiškėjo, kad tose vietose papildomi sluoksniai nebuvo pakloti, nors už šiuos darbus rangovui buvo sumokėta papildomai.

Siekdama nustatyti visą pažeidimų mastą abejuose ruožuose, Kelių direkcija ne kartą kreipėsi į rangovą, kad šis atliktų tyrimus, tačiau rangovas delsia tai padaryti. Š. m. rugpjūčio mėnesį sutarta, kad bus ištirtos defektų apimtys visame objekte. Nepaisant daugkartinio raginimo, rangovas tyrimų iki lapkričio mėnesio nebuvo atlikęs. AB „Kauno tiltai“ tyrimus atliko lapkričio pabaigoje po to, kai Kelių direkcija pranešė, kad, jeigu rangovas to nepadarys iki 2019 m. pabaigos, tyrimus Keliu direkcija atliks pati, o patirtas išlaidas turės apmokėti rangovas. AB „Kauno tiltai“ atliko tyrimus lapkričio pabaigoje, kurie parodys, kokios apimties yra defektai ir atitinkamai bus parinktas jų ištaisymo būdas.

Po to, kai šių metų rugpjūčio mėn. buvo paviešinta informacija apie audito metu aptiktas naujas faktines aplinkybes ir nesąžiningą rangovo elgesį,  UAB „YIT Lietuva“ (anksčiau UAB „Lemminkainen Lietuva“) sutiko su Kelių direkcijos pasitelktos užsienio laboratorijos tyrimais, kurie patvirtino, kad objekte (kelio Nr. 4220 Verdainė–Pašyšiai ruožas nuo 0,696 iki 5,300 km) buvo naudotos netinkamos medžiagos ir įrengti plonesni pagrindo sluoksniai. Nepaisant to, rangovas iki šiol delsia papildomai pakloti 3 cm storio sluoksnius visame objekte (viename kilometre pastorinti net 5 cm) ir ketina pasitelkti ekspertus, norėdamas gauti moksliškai pagrįstus defektų ištaisymo apimčių paskaičiavimus. Jeigu rangovas iki šių metų pabaigos nepriims sprendimo dėl defektų ištaisymo visame objekte, Kelių direkcija skelbs konkursą darbams įsigyti, o patirtas išlaidas turės apmokėti rangovas.  

Audito metu nustatyta, kad UAB „Šiaulių plentas“ įrengė plonesnius pagrindo sluoksnius kelio Nr. 4001 Žeimiai–Pamūšis–Pašvitinys ruože nuo 22,69 iki 26,46 km ir ruože nuo 27,55 iki 32,61 km ir kelio Nr. 4004 Kuršėnai–Smilgiai–Aukštelkė ruože nuo 8,16 iki 11,38 km. Rangovui atsisakius atlikti kontrolinius bandymus kelių ruožuose, Kelių direkcija nupirko papildomus tyrimus, kurių rezultatai parodė, kad minėtuose ruožuose beveik visur trūksta pagrindo sluoksnių storių.

UAB „Žemaitijos keliai“ pirminiame etape sutiko atlikti papildomus tyrimus kelio Nr. 2711 Reivyčiai–Leckava ruože nuo 1,99 iki 7,84 km defektų mastui nustatyti, bet vėliau, lapkričio mėn., atsisakė juos atlikti. Kelių direkcija skelbia pirkimą laboratoriniams tyrimams atlikti, o sąskaita už šiuos darbus bus pateikta rangovui.

UAB „Kamesta“ atsisakė ištaisyti kelio Nr. 5223 Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruože nuo 0,00 iki 8,67 km rastus defektus, paklojant naują 3,5 cm asfalto sluoksnį visame ruože. Kelių direkcija pirks rangos darbus, o už patirtas išlaidas gauta sąskaita bus pateikta rangovui apmokėti.

2018 m. Susisiekimo  ministerijos iniciatyva buvo atliktas šalies valstybinės reikšmės kelių kokybės auditas. Audito metu buvo tikrinti keliai, statyti bei rekonstruoti 2008–2017 metais.

Daugiau informacijos:

Aušra Ramoškaitė

Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius

Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508

El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Kiti skelbimai:
 
Egg Pore Blackhead Steam Balm Valomoji šildanti kaukė nuo inkštirų, 30g
 
Vagabond Sprint 2.0 4829-202 Caribbean Blue Multi 39
 
Columbia Snuggly Bunny Bunting Coll Navy/Pine Green Critter Block 74
 
Happy Socks Sketch Multi 9300 36-40
 
Crocs™ Reviva Flip Women's Melon/White 42,5
Šilta žiema ir Dakaras kaitina aistras – registracija į „Moterų ralį“  įgauna pagreitį

Šilta žiema ir Dakaras kaitina aistras – registracija į „Moterų ralį“ įgauna pagreitį

Didžiausias Lietuvoje ir išskirtinai moteriškai auditorijai skirtas automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ skaičiuoja naujus registracijos rekordus. Per pirmas kelias registracijos savaites į renginį užsiregistravo virš 200 komandų ir beveik 700 dalyvių. „Ekranuose šmėkščiojantys įspūdingi Dakaro ralio vaizdai, o gal šilta žiema kursto moterų azartą, tad net trečdalis užsiregistravusių į „Moterų ralį“ yra naujokės. Tik dešimtadalyje […]

  Straipsniai »
ES suteikė Estijos pavėžėjimo paslaugų platformai „Bolt“ 50 mln. Eur vertės kreditą

ES suteikė Estijos pavėžėjimo paslaugų platformai „Bolt“ 50 mln. Eur vertės kreditą

EIB suteikia įmonės „Bolt“ plėtrai bei tyrimams ir naujiems produktams kurti 50 mln. Eur vertės kvazikapitalo kreditą. „Bolt“ investuos šios paskolos lėšas į savo teikiamų pavėžėjimo paslaugų saugos, patikimumo ir tvarumo didinimą, taip pat į naujų paslaugų teikimą, pavyzdžiui, automobilių, dviračių nuomos ir maisto pristatymo į namus paslaugas. Susitarimą remia pagal Junkerio planą įsteigtas Europos strateginių investicijų […]

  Straipsniai »

Vilniaus miesto savivaldybė siūlo lenteles su žaliomis rodyklėmis grąžinti 24 sankryžose

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai šiandien pateikė konkrečių sankryžų sąrašą, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, siūloma grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis. Ministerijai ir Transporto kompetencijų agentūrai įvertinus ir patvirtinus šį sąrašą, lentelės galėtų būtų sugrąžintos iš viso 24-iose sankryžose. Dalyje jų visam laikui, o kitose sankryžose […]

  Straipsniai »
Nauji „Bentley“ modeliai augino 2019-ųjų pardavimus: daugiau nei 10 tūkst. automobilių per metus

Nauji „Bentley“ modeliai augino 2019-ųjų pardavimus: daugiau nei 10 tūkst. automobilių per metus

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „Bentley Motors“ 2019 metais pardavimus augino 5 proc. Per praėjusius metus prabangus britų prekės ženklas iš viso pardavė 11 006 automobilius. Tai jau septinti metai iš eilės, kai „Bentley Motors“ parduoda daugiau nei 10 tūkstančių automobilių per metus. Pernai, kai bendrovė šventė savo šimtmetį, Šiaurės ir Pietų Amerika tapo pagrindiniu „Bentley“ pardavimų […]

  Straipsniai »