„Rail Baltica“: tęsiamas geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimas

„Rail Baltica“: tęsiamas geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimas

Trijų Baltijos šalių ekspertų grupė, sudaryta iš ,,Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūrą savo šalių teritorijoje valdysiančių AB „LTG Infra“, SIA „Eiropas Dzelzcela linijas“ ir OU „Rail Baltic Estonia“ atstovų, parengė siūlymus, kaip galėtų būti skirstomi geležinkelių infrastruktūros pajėgumai norint naudotis šiuo metu tiesiama „Rail Baltica“ geležinkelio linija.

Geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimas yra viena esminių infrastruktūros valdytojo funkcijų bei viena iš kertinių veiklos sričių. Geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo esmė – suteikti suinteresuotiems pareiškėjams galimybę planuoti traukinių maršrutus geležinkelio linijoje ir juos naudoti tam tikru laikotarpiu. Ekspertų grupė pasiūlė skiriant geležinkelių infrastruktūros pajėgumus ,,Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūroje vadovautis Europos geležinkelių infrastruktūros valdytojų asociacijos (angl. RailNetEurope) formuojama geležinkelių pajėgumų skyrimo praktika geležinkelių transporto koridoriuose. Dėl ekspertų grupės parengtų siūlymų toliau numatoma vykdyti konsultacijų ir derinimo procedūras su atsakingomis institucijomis.

„Rail Baltica“ projektas suteikia galimybę Baltijos šalims ieškoti naujų bendradarbiavimo priemonių geležinkelių sektoriuje. Turime siekti, kad geležinkelių transportas būtų patraukli ir konkurencinga transporto rūšis, leisianti tiek pritraukti naujus, tiek perkelti esamus srautus į geležinkelius, ir tokiu būdu prisidėti prie Europos Sąjungos ir Baltijos šalių įgyvendinamos žaliojo kurso politikos“, kalba „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

2020-aisiais buvo sukurtas specialus „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūrą valdysiančių geležinkelių infrastruktūros valdytojų bendradarbiavimo formatas bei pradėti parengiamieji darbai, skirti „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros valdymo modeliui sukurti bei pasiruošti šios infrastruktūros eksploatavimui. Šiuo tikslu ekspertų grupė vysto priemones, kurios galėtų būti įgyvendintos visose trijose Baltijos šalyse siekiant užtikrinti atvirą bei patogią prieigą prie „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros suinteresuotiems rinkos dalyviams.

„Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros valdymo modelis kuriamas remiantis jau anksčiau parengtu veiksmų planu. Jame išskirta dvylika su šios infrastruktūros panaudojimu ir eksploatavimu susijusių veiklos sričių, tokių kaip apmokestinimas ir geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimas, „vieno langelio“ principo taikymas, geležinkelių eismo sauga ir kitos.

Siekiant, kad traukinių eismas „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūroje galėtų būti pradėtas iš karto po projekto užbaigimo, infrastruktūros valdymo modelio kūrimas bei pasiruošimas infrastruktūros eksploatavimui yra vykdomi paraleliai. Plačiau susipažinti su vertinamomis veiklos sritimis ir svarstomomis priemonėmis galima ekspertų grupės parengtoje metinėje veiklos ataskaitoje.  

Bendradarbiavimo principai dėl naujai statomos geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimo įtvirtinti ir memorandume, kurį šių metų sausį pasirašė „LTG Infra“, „Eiropas Dzelzcela linijas“ ir „Rail Baltic Estonia“ atstovai.

„Rail Baltica“ yra didžiausias Baltijos šalyse geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas yra integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. 

Pranešimą paskelbė: Mindaugas Biliauskas, UAB Headline agency

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Lietuvos naudotų automobilių rinkos „perliukai“: 30 savininkų ir 600 tūkst. km pakoreguota rida

Lietuvos naudotų automobilių rinkos „perliukai“: 30 savininkų ir 600 tūkst. km pakoreguota rida

Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių su suklastota rida ir praeities apgadinimais, tačiau automobiliai gali slėpti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimtimis. Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ apžvelgė pačius ekstremaliausius atvejus naudotų transporto priemonių rinkoje 2024 m. pirmąjį pusmetį Lietuvoje. 5–8 šalis apkeliavę automobiliai nėra retenybė Nuriedėjęs […]


Nuo gruodžio – keletas Kelių eismo taisyklių pokyčių eismo saugumui didinti

Nuo gruodžio – keletas Kelių eismo taisyklių pokyčių eismo saugumui didinti

Nuo gruodžio 1 d. įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, kurie keliuose numato keletą naujovių. Svarbiausios jų – laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat įtraukiami nauji kelio ženklai.  „Siekiame užtikrinti didesnį saugumą mūsų keliuose ir norime, kad būtų daugiau aiškumo vairuotojams. Nustatomas […]


Laura Doraitė-Gudavičienė: kaip lietuvius susodinti į elektromobilius?

Laura Doraitė-Gudavičienė: kaip lietuvius susodinti į elektromobilius?

Pastaraisiais metais elektromobilių populiarumas Lietuvoje auga sparčiausiai šalies istorijoje. Nors tobulėjantys technologiniai sprendimai ir valstybės iniciatyvos gyventojus skatina rinktis aplinkai draugiškas transporto priemones, vis dar susiduriame su iššūkiais, stabdančiais greitesnį perėjimą prie elektromobilių. Kiekvienas vairuotojas elektromobilio privalumus supranta skirtingai. Vienam tai tylus ir komfortiškas važiavimas, kitam – technologiniai aspektai, tokie kaip itin juntama elektromobilio akceleracija […]


Prasidėjus lapkričiui – 7 svarbiausios saugaus vairavimo taisyklės

Prasidėjus lapkričiui – 7 svarbiausios saugaus vairavimo taisyklės

Atėjus paskutiniam rudens mėnesiui ir pamažu artėjant žiemai, vairavimo sąlygos tampa neprognozuojamos: pirmasis sniegas ir ledas gali iškristi bet kada, sušlapę ar apledėję keliai didina avarijų riziką, o dėl klimato pokyčių šiuo metų laiku eismo sąlygų pokyčiai tampa staigūs ir sunkiai prognozuojami. Kaip tinkamai pasiruošti šiam laikui, atsako ekspertai. Neatidėliokite automobilio paruošimo žiemai Vairavimo mokytoja […]


5 pavojai vairuotojų tykantys rudenį: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

5 pavojai vairuotojų tykantys rudenį: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

Po vasaros ir šiltų rudens dienų vis dar atsipalaidavusius vairuotojus vis dažniau užklumpa tikrojo rudens pavojai. Vėsūs orai ir trumpėjančios dienos – tik dalis pokyčių, prie kurių jiems tenka prisitaikyti artėjant šaltajam sezonui. Nemažai pavojų keliuose vairuotojams lieka nematomi, todėl kai kuriais atvejais sustoti kelkraštyje ar išlipti iš automobilio – griežtai draudžiama. Ką turėtų prisiminti […]


Patarė, kaip išsirinkti EV įkrovimo stotelę: efektyvumą garantuoja tinkama elektromobilio ir įkroviklio kombinacija

Patarė, kaip išsirinkti EV įkrovimo stotelę: efektyvumą garantuoja tinkama elektromobilio ir įkroviklio kombinacija

Elektromobilių vairuotojams prireikus papildyti transporto priemonės energijos atsargas, veikiausiai natūraliai kyla noras ieškoti galingiausio įkroviklio. Visgi ekspertai tikina, kad toks požiūris ne visuomet yra teisingas. Be to, į pastarąjį niuansą patariama atkreipti dėmesį ir renkantis įkrovimo stotelę namams, kurią jau nuo vakar galima įsigyti su valstybės parama. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]