„Rail Baltica“ į Panevėžio regioną privilios naujų infrastruktūros objektų ir sukurs darbo vietų

„Rail Baltica“ į Panevėžio regioną privilios naujų infrastruktūros objektų ir sukurs darbo vietų

Panevėžio miesto ir rajono, Pasvalio, Kėdainių ir Jonavos rajonų savivaldybės bei verslo bendruomenė diskutavo apie europinio standarto geležinkelio linijos tiesimo planus nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos, taip pat apie „Rail Balticos“ įtaką regiono plėtrai ir investicijoms. Šie infrastruktūros vystymo planai šiandien aptarti Susisiekimo ministerijos ir „LTG Infra“ iniciatyva organizuotame nuotoliniame renginyje.

„Panevėžio regionui šis tarptautinis, europinės reikšmės projektas suteikia ne tik geresnio susisiekimo galimybes, bet ir paskatina investicijas į regioną, naujų darbo vietų kūrimą ir infrastruktūros objektų plėtrą, platesnį veiklos lauką vietos verslams“, – susitikimo metu sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Įgyvendinant „Rail Balticos“ projektą, planuojama tarp Kauno ir Lietuvos ir Latvijos sienos nutiesti europinės vėžės elektrifikuotą geležinkelį, o šalia Panevėžio įrengti tarptautinę traukinių stotį, intermodalinį logistikos centrą bei infrastuktūros priežiūros depą. Statybas ketinama pradėti dar šiemet, šiuo metu vykdomi pirmojo etapo rangos darbų konkursai, kurių bendra vertė – 475 mln. eurų. Be to, jau dabar Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje kuriasi tarptautinės įmonės, kurias pritraukia ir geležinkelio perspektyva.

„Vien geležinkelio infrastruktūra sukurs naujų darbo vietų – reikės darbuotojų logistikos centre, geležinkelio stotyje ir šalia Panevėžio planuojamame įkurti geležinkelio priežiūros depe. Kaip rodo praktika, viena geležinkelyje sukurta darbo vieta sukuria dar bent kelias išorinėse struktūrose. Esame įsitikinę, kad atviras dialogas su regiono administracija, verslo bendruomene yra svarbus pamatas ne tik pačiam „Rail Balticos“ projektui, bet ir regiono plėtrai“, – pabrėžė „LTG Infra“ „Rail Baltica“ koordinavimo departamento direktorius Arenijus Jackus.

Ruožas nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos – viena sudėtingiausių viso „Rail Balticos“ geležinkelio atkarpų. Šiame 169 km ilgio ruože bus pastatytas 21 kelio viadukas, 31 geležinkelio viadukas, 7 žalieji tiltai ir 7 geležinkelio tiltai, įrengta nauja geležinkelio stotis prie Panevėžio. 2021 m. taip pat planuojama pradėti ir ilgiausio Baltijos šalyse geležinkelio tilto per Nerį rangos darbus.

Naujasis geležinkelis teiks naudą ne tik verslui, bet ir gyventojams. Skaičiuojama, jog geležinkeliu iš Panevėžio į Kauną bus galima nuvykti per 37 minutes, o į Rygą – per 55 minutes. 

„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. 

Balandžio–gegužės mėnesiais dar planuojami nuotoliniai susitikimai su Marijampolės ir Vilniaus regiono savivaldybėmis.

Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Converse Chuck Taylor All Star Ox Black/Black 41,5
 
LORENZO 42-27-13-9 Black 38
 
AUDIMAS Ilga sportinė liemenėlė 2111-309 Black M
 
AUDIMAS Maudymosi glaudės 2011-517 Biosphere/Black XL
 
AUDIMAS Švelni modalo suknelė 2111-007 High Rise Melange L

Rekomenduojame

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Seimui skubos tvarka ratifikavus narystę Europos kosmoso agentūroje (EKA), Lietuvai atsivėrė daug reikšmingų galimybių. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekano dr. Justo Nugaro, nors šalis mokės narystės mokestį, didžioji jo dalis sugrįš per projektų finansavimą būtent kosmoso ekosistemos auginimui ir stiprinimui. „Narystė EKA leis lygiavertiškai dalyvauti mokslininkų ir pažangiausių įmonių […]

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Dronai jau nėra naujiena, tačiau spartus technologijų vystymasis augina bepiločių orlaivių prieinamumą tiek karo pramonėje ir komerciniame sektoriuje, tiek laisvalaikiui bei pramogoms. Eksponentiškai didėjantis susidomėjimas bepilotėmis skraidyklėmis kelia infrastruktūrinių ir teisinių oro erdvės klausimų. Remiantis ekonominių analizių duomenimis, dronų pardavimai Europoje toliau auga. Prognozuojama, kad iki 2050 m. bepilotės skraidyklės sudarys iki 35 proc. visų […]

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda šiandien nuotoliniame susitikime su Kauno ir Alytaus regionų savivaldybių merais bei Seime įkurtų Kauno regiono bičiulių ir Dzūkijos bičiulių grupių nariais aptarė krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos alternatyvas ir viso kelio atnaujinimo perspektyvas. „Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija – vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir […]

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad atsižvelgus į savivaldybių siūlymus ir prašymus, dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų bus galima panaudoti kelio želdiniams kaip eismo saugumo priemonei. Tikimasi, kad jau šiemet tokios išlaidos bus laikomos tinkamomis finansuoti iš KPPP, tačiau kitais metais įstatyme bus patikslinta, kokie želdiniai gali būti priskiriami šiai kategorijai. Iš KPPP lėšų […]