„Rail Baltica“ atveria naujų galimybių Kauno regionui

„Rail Baltica“ atveria naujų galimybių Kauno regionui

Susisiekimo ministerijos kvietimu „Rail Balticos“ projektą įgyvendinančių ir koordinuojančių įstaigų atstovai penktadienį nuotoliniu būdu aptarė projekto pažangą ir planus Kaune. Su Kauno miesto ir rajono vicemerais, Seimo nariais diskutuota, kokią naudą „Rail Baltica“ teiks regiono gyventojams ir verslui, savivaldybės pakviestos aktyviai išsakyti savo lūkesčius bei rūpimus klausimus dėl tolesnių projekto sprendinių.

„Džiaugiuosi, kad Lietuva sparčiai juda į priekį strateginę reikšmę turinčio „Rail Balticos“ projekto įgyvendinimo srityje. Jau turime europinę geležinkelio vėžę, jungiančią Lenkiją su Kaunu, Kauno intermodalinis terminalas sujungtas su Europos geležinkelių sistema. Kartu su oro uostu ir šalia jo esančia laisvąja ekonomine zona „Rail Baltica“ šalies pramonei ir gyventojams atveria naujų krovinių vežimo, aplinkos kokybės ir ekologiško transporto vystymosi galimybių, o Kaunas ir jo regionas gali tapti daugiarūšio transporto centru“, – susitikime kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak „LTG Infra“ „Rail Balticos“ koordinavimo departamento direktoriaus Arenijaus Jackaus, planuojama, kad į Kauno intermodalinį terminalą prekiniai traukiniai pradės važiuoti 2021 m. antrąjį ketvirtį. Šiuo metu vykdomas teritorijų planavimas tolesnei infrastruktūros plėtrai ir modernizavimui Kauno geležinkelio mazge.

„Įgyvendinus projektą, Lietuva integruosis į Europos geležinkelių transporto rinką, tai didžiausia projekto nauda. Didelis laimėjimas, kad šiandien visos Baltijos šalys jau yra aktyviame projekto įgyvendinimo etape. Esu įsitikinęs, kad „Rail Baltica“ bus svarbus ne tik Kauno, bet ir kitų su projektu susijusių regionų ekonomikos plėtros bei keliavimo įpročių pokyčių katalizatorius“, – apžvelgdamas projekto pranašumus Lietuvos ir Kauno regiono kontekste pažymėjo A. Jackus.

Išankstiniais skaičiavimais, nuo 2030 iki 2040 metų kasmet „Rail Baltica“ maršrutais per Kauną keliaus virš 4,5 mln. keleivių.

Diskusijos metu susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė atkreipė dėmesį, kad „Rail Balticos“ naudą pajus tiek regionų gyventojai, tiek ir verslas. Nutiesus europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“, pagaliau galėsime keliauti po Europą geležinkeliu, tarp Kauno ir Vilniaus susisiekimas pagreitės beveik dvigubai. Kalbant apie ekonominę naudą, bendra Kauno laisvosios ekonominės zonos projektų investicijų vertė siekia apie 650 mln. eurų, 70 proc. šios vertės – tiesioginės užsienio investicijos.

Diskutuojant su Kauno miesto ir rajono vicemerais pažymėta, kad būtina tęsti diskusijas ir suderinti tolesnius darbus, atsižvelgiant į savivaldybių ir jose gyvenančių žmonių poreikius. 

Įgyvendinant „Rail Balticos“ projektą, siekiama Baltijos šalis integruoti į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. Projektą ketinama užbaigti iki 2026 m. pabaigos.

Balandžio–gegužės mėnesiais taip pat planuojami nuotoliniai susitikimai su Panevėžio, Marijampolės ir Vilniaus regiono savivaldybėmis.

Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Multi – Assorted 40
 
Meu Cacho Meu Crush Conditioner Kondicionierius garbanotiems plaukams, 400ml
 
Camper Courb K100531 Grey 45
 
AUDIMAS Švelnūs modalo šortai 2111-249 High Rise Melange S
 
AUDIMAS Prigludusio sil. tamprūs džinsai 2011-142 Phantom W27/L30

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]