R. Masiulis: naujam išrinktam Europos Parlamentui reikėtų peržiūrėti ES „Mobilumo paketo“ nuostatas

R. Masiulis: naujam išrinktam Europos Parlamentui reikėtų peržiūrėti ES „Mobilumo paketo“ nuostatas

Šiandien Briuselyje pirmą kartą po naujojo Europos Parlamento (EP) rinkimų Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Bulgarijos, Vengrijos ir Rumunijos ministrai, atsakingi už susisiekimo sritį, dėl tolimesnės „Mobilumo paketo“ derybų eigos susitinka su Europos Sąjungos Tarybai pirmininkaujančios Suomijos transporto ministre Sanna Marin, naujai išrinkto Europos Parlamento politinių frakcijų vadovais bei su Transporto ir turizmo (TRAN) komiteto pirmininke Karima Delli.

„Mes visi už konstruktyvų dialogą, tačiau būtina, kad Europos Parlamentas skirtų daugiau laiko „Mobilumo paketo“ pasekmių Europos ekonomikai analizei. ES „Mobilumo paketas“ – esminis dokumentas mūsų vežėjams, turintis lemiamos reikšmės jų tolimesnei veiklai ir konkurencingumo galimybėms ES transporto rinkoje. Atsižvelgiant į tai, kad apie 60 proc. Europos Parlamento sudaro naujai išrinkti nariai, o ankstesnioji Europos Parlamento pozicija dėl „Mobilumo paketo“ buvo priimta labai skubotai, neskyrus pakankamai laiko analizei ir neįvertinus šio dokumento siūlymų galimų pasekmių, būtina peržiūrėti Europos Parlamento poziciją ir pratęsti derybas”,– sako laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas Rokas Masiulis.

Ministro R. Masiulio teigimu, minėtų 6 valstybių susisiekimo ministrai nepritaria Europos Tarybos bendrajai pozicijai dėl ES „Mobilumo paketo“ ir yra pasirengę tolimesniam konstruktyviam darbui. Pagrindinė Lietuvos nuostata dėl „Mobilumo paketo“ – būtinybė suderinti vežėjų interesus, socialines sąlygas vairuotojams ir sąžiningą ES vidaus rinkos veikimą. Taip siekiama užtikrinti vežėjų konkurencingumą ir nevaržyti ES vidaus rinkos nereikalingais apribojimais.

Lietuva, kaip ir kitos minėtos ES šalys, siekia atkreipti Europos Parlamento dėmesį į esminius susirūpinimą keliančius „Mobilumo paketo‘ aspektus – reikalavimą periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, vairuotojų poilsio infrastruktūros Europos keliuose trūkumą, ES transporto rinkos skaidymą įvedant dvigubus standartus vairuotojų komandiravimo atžvilgiu bei į protekcionistines kabotažo sąlygų nuostatas, galinčias neigiamai paveikti ES pakraščiuose esančių valstybių vežėjų konkuravimą su trečiųjų šalių vežėjais.

ES rengiamu „Mobilumo paketu“ siekiama reglamentuoti kelių transporto vežėjų galimybes verstis profesine veikla, pateikimą į krovinių vežimo rinką, nustatyti vairuotojų komandiravimo, poilsio laiko ir kitas socialines taisykles. Lietuva siekia, kad naujosios ES kelių transporto rinkos taisyklės kuo geriau gintų šalies vežėjų interesus.

Pažymėtina, kad sėkmingas kelių transporto vežėjų darbas turi tiesioginę įtaką Lietuvos transporto paslaugų eksportui. Statistikos duomenimis, šių metų pirmą ketvirtį, palyginti su atitinkamu 2018 m. laikotarpiu, tokių paslaugų eksportas išaugo 24,4 proc. Toliau didėjo eksportas į visas pagrindines šalies transporto paslaugų eksporto rinkas – Vokietiją (+43 proc.), Rusiją (+5,0 proc.), Prancūziją (+39 proc.), Daniją (+18 proc.) ir Baltarusiją (+19 proc.).

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Mocco Smart Magnet Book Case For LG K8 / K9 (2018) Red
 
Goobay 68388 CAT 5e patch cable, U/UTP, green, 7.5 m
 
Mocco Smart Magnet Book Case For Nokia 3 Green
 
Nokia DC-15 Original Micro USB 1A Car Charger 750mAh Universal (quick) (EU Blister)
 
Xiaomi Mi Home Barrier Tape Magnetic strip SKV4036TY

Ekologiška viešojo transporto revoliucija – Vilniuje pristatyti pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai

Vilnius tęsia didžiausią miesto istorijoje viešojo transporto atnaujinimą – šiandien gausų būrį naujų autobusų papildė penki pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai „Karsan Jest Elektric“. Jais vilniečiai iš Katedros aikštės Gedimino prospektu leidosi į specialias potyrių keliones, o nuo šio savaitgalio autobusus galės išbandyti visi keleiviai. Sekmadienį jie išvažiuos į 89-ąjį maršrutą, kuris taps pirmuoju visiškai elektrifikuotu […]

  Straipsniai »
Atmintinė keliaujantiems lėktuvu: ką reikėtų žinoti apie Šengeno erdvę?

Atmintinė keliaujantiems lėktuvu: ką reikėtų žinoti apie Šengeno erdvę?

Nors Lietuva Šengeno erdvėje yra daugiau kaip 10 metų, neretam keliautojui, ypač skrendančiam iš oro uosto pirmą kartą, kyla klausimų apie keliones Šengeno ir ne Šengeno erdvėse. Lietuvos aviacijos ekspertai aiškina apie šių erdvių ypatumus ir pataria, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, kad kelionė praeitų sklandžiai ir nekeltų jokių rūpesčių. Oro uostuose – dvi atskiros […]

  Straipsniai »
Lietuvoje pradedama pažangių antrosios kartos biodegalų gamyba

Lietuvoje pradedama pažangių antrosios kartos biodegalų gamyba

Pasvalyje įsikūrusi bioetanolio ir biodujų gamybos bendrovė „Kurana“ pirmoji įmonė Baltijos šalyse iš pradėjo gaminti antrosios kartos degalus. Iki šiol „Kurana“ iš grūdų gamino tik pirmosios kartos bioetanolį, įmaišomą į benziną. Pradėti antrosios kartos bioetanolio gamybą paskatino Lietuvos įsipareigojimas didinti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje bei pareiga pasiūlyti dar mažiau taršius degalus. Per metus planuoja […]

  Straipsniai »
Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai prognozuoja, kad kaip ir kasmet spalį jie įsidrąsins persėsti į savo automobilius. Todėl jauniausios amžiaus grupės vairuotojų eismo įvykių suvestinėse kitą mėnesį turėtų padaugėti. Savo ruožtu jaunuolių artimieji perspėjami net ir iš geros valios nebandyti gudrauti su civilinės transporto atsakomybės polisais ir prieš […]

  Straipsniai »