Pusė eismo įvykio deklaracijų užpildoma neteisingai: kokių klaidų vengti

1

Pusė eismo įvykio deklaracijų užpildoma neteisingai: kokių klaidų vengti

Žiemą daugėjant eismo įvykių, draudikai įspėja – maždaug pusė pateikiamų eismo įvykių deklaracijų yra su klaidomis. Vienos didžiausių draudimo bendrovių „Gjensidige“ ekspertai sako randą netikslumų kas antroje deklaracijoje. Klaidos deklaracijoje reiškia ilgesnį įvykio nagrinėjimo laiką ir ne taip skubiai gaunamą draudimo išmoką.

„Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis atkreipia dėmesį, kaip svarbu, patekus į eismo įvykį, neprarasti budrumo ir ypač atidžiai užpildyti dokumentus.

„Būna atvejų, kai užpildoma deklaracija neįsigilinus, o vėliau pradedami ginčai dėl įvykio aplinkybių, kaltininko, žalos ir t.t. Tokiais atvejais net tenka važiuoti į įvykio vietą, apklausti liudininkus, ekspertus, pažiūrėti kelio ženklus. Žinoma, visa tai užtrunka. Todėl raginame atidžiai perskaityti deklaraciją dar iki įvykio. Svarbu įsivertinti, ar tikrai suprantami visi deklaracijos punktai ir reikalavimai, kad vėliau, patyrus ir nemenką psichologinį stresą, būtų padaroma kuo mažiau klaidų pildant dokumentą“, – rekomenduoja „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.

Jis patikslino, kad užpildyta deklaracija yra svarbiausias dokumentas nagrinėjant eismo įvykį, tačiau esama atvejų, kai apeliuojama dėl pateiktų duomenų pakeitimo: kitaip traktuojamos aplinkybės, kaltė ir kiti aspektai. Tokiu atveju ginčą tenka spręsti iš naujo su visais įvykio dalyviais, rinkti naujus įrodymus, rengti apklausas ir t.t.

M. Žilionis pasidalijo savo patirtimi, kokias klaidas dažniausiai padaro vairuotojai, pildydami deklaracijas. Mažiau nesusipratimų kyla pildant bendrąją informaciją, tačiau klupti pradedama ties įvykio aplinkybių apibrėžimu. Šios klaidos, nagrinėjant eismo įvykio aplinkybes, gali gerokai pakišti koją.

Svarbiausios klaidos pildant eismo įvykio deklaraciją

  1. Deklaracijos centre esanti 12 dalis „Aplinkybės“ neretai išvis praleidžiama, nors ji yra labai svarbi, nustatant kaltininką. Šioje dalyje suklumpama ties žvaigždute pažymėtais 1 ir 2 langeliais – čia svarbu išbraukti, kas netinka.
  1. Tolesni šios dalies punktai pildomi įprastai – užbraukiant langelius ties tomis aplinkybėmis, kurios tinka. Labai svarbu pabaigoje įrašyti užbrauktų langelių skaičių, t.y. pažymėti, kiek aplinkybių yra nurodyta, kad ginčo atveju kita pusė piktavališkai ar netyčia nepažymėtų naujų aplinkybių.
  1. Labai rekomenduojama atidžiai ir vaizdžiai nubraižyti įvykio schemą 13 deklaracijos dalyje, nurodant kryptį, kaip vyko judėjimas. Taip pat būtų gerai greta esančiuose langeliuose nurodyti, kurios transporto priemonės vietos buvo apgadintos. Rekomenduojama apgadinimus aprašyti bent jau bendriausiais bruožais, kad vėliau deklaracijoje (tyčia ar netyčia) neatsirastų naujų apgadinimų, už kuriuos teks mokėti.
  1. Jei eismo įvykio dalyviai sutaria dėl to, kas yra kaltas dėl incidento, 14 dalyje „Mano pastabos“ pasirašo tik kaltininkas. Didžiausia šioje vietoje daroma klaida – kai pasirašo abu eismo įvykio dalyviai, laikydami, kad tai yra parašams skirta vieta. Draudimo bendrovei tokiu atveju tenka aiškintis, kuris deklaraciją pildęs asmuo pripažino savo kaltę.
  1. Abiejų pusių parašams yra skirta 15 deklaracijos dalis „Vairuotojų parašai“. Šie parašai patvirtina, kad abu deklaraciją pildę asmenys sutinka su čia pateikta informacija.
  1. Jei įvykyje dalyvavo ne du, o daugiau dalyvių, pildomos kelios deklaracijos, kur kiekvienoje dalyje tas pats kaltininkas užpildo savo dalį ir nubraižoma to paties įvykio schema su visais eismo įvykio dalyviais.
  1. Jei eismo įvykyje nukentėjo ne kita transporto priemonė, o kelio statinys (šviesoforas, kelio atitvaras ar kt.), vairuotojui reikėtų skambinti 112, o ši tarnyba pasirūpins tuo, kad būtų operatyviai surastas šio kelio statinio savininkas, su kuriuo deklaracija ir bus užpildyta. Draudikai įspėja – netiesa, kad, sugadinus šviesoforą, niekas to nepastebės, pavyks išvengti atsakomybės ir kaltininkas nebus surastas. Verčiau pačiam pasirūpinti tinkamu eismo įvykio įforminimu.
  1. Draudikai pataria nukentėjusiajam turėti deklaracijos originalą, o kopiją atiduoti įvykio kaltininkui. Mat nukentėjęs asmuo visada kreipsis dėl žalos atlyginimo, o kaltininkas kai kuriais atvejais apie įvykį net nepraneša. Tokiu atveju draudikas turės originalų, t.y. raiškesnį pasirašytą dokumentą.
Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Artimiausiu metu Lietuvos vartotojams bus pristatyta į šalį atkeliaujanti nauja technologinė galimybė – per nuotolį valdomų automobilių techninis funkcionalumas ir pritaikymas automobilių dalijimosi srityje. Šios technologijos pranašumus, kurie viešai bus pademonstruoti kitą savaitę, su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu susitikime trečiadienį aptarė automobilių dalijimosi paslaugas Baltijos šalyse teikiančios įmonės „CityBee“ vadovai.   „Lietuvos transporto sektorius, kaip […]

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Lietuva sieks gauti JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimą Lietuvoje registruotiems orlaiviams vykdyti skrydžius į JAV. Susisiekimo ministerija pavedė Transporto kompetencijų agentūrai įgyvendinti projektą, kad iki 2023 m. sausio 1 d. būtų sėkmingai atliktas skrydžiams organizuoti reikalingas FAA auditas ir gautas šios organizacijos leidimas. „Siekiame, kad Lietuvoje registruoti orlaiviai galėtų organizuoti skrydžius į JAV, veikti […]

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto priemonių vairuotojai. Dažnai jie kelią pro intensyvų eismą skinasi apie save pranešdami švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams. Draudimo bendrovės ERGO atstovas primena, kaip reikėtų reaguoti į skirtingų spalvų švyturėlius ir elgtis kelyje, kad nebūtų sukeliamos pavojingos situacijos. Stebėkite aplinką ERGO […]

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

Rugsėjo antrą savaitę Miunchene, Vokietijoje, surengtoje 2021 m. Tarptautinėje mobilumo parodoje (IAA MOBILITY 2021) „Huawei“ pristatė naujausios kartos papildytos realybės projekcinį vairuotojo ekraną (AR-HUD). Šis sprendimas automobilio priekinį stiklą paverčia pirmojo asmens vaizdo (First Person View) ekranu, kuriame, pasitelkiant pažangias technologijas, integruotos saugumo, informacijos ir pramogų funkcijos, sukuriančios visiškai naują vairavimo patirtį. Turėdama daugiau nei […]

Oro vežėjo  „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjo „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjų rinka ruošiasi svarbiems pokyčiams: nuo spalio 15 d. Italijos vyriausybei priklausiusią  aviakompaniją „Alitalia“ pakeis „Italia Trasporto Aereo“ bendrovė, plačiau žinoma kaip ITA.  Finansinių problemų „Alitalia“ turėjo jau anksčiau, tačiau koronaviruso pandemija padėtį dar pablogino, todėl po mėnesio lėktuvai su „Alitalia“ ženklu bus visam laikui nutupdyti. Ką reikia žinoti šio oro vežėjo bilietus įsigijusiems […]

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air” šiandien praneša, kad nuo š. m. spalio 1 d pilotams grąžina tokius atlyginimus, kokie jie buvo prieš pandemiją. Pilotų atlyginimus oro linijų bendrovės buvo priverstos mažinti prasidėjus COVID-19 pandemijai; „Wizz Air“ – vienos pirmųjų oro linijų, nusprendusių juos atstatyti. Įmonė taip pat skelbia, kad, norėdama įgyvendinti savo […]