Problema: tamsoje nesimato kelių ženklinimo linijų. Tai galima nesunkiai pakeisti

1

Problema: tamsoje nesimato kelių ženklinimo linijų. Tai galima nesunkiai pakeisti

Tamsiuoju metų laikotarpiu, ypač kai kelių danga yra šlapia ar drėgna, vairuotojai dažnai skundžiasi, kad kelių ženklinimo linijų visiškai nesimato. Pasak ekspertų, šią problemą būtų galima nesunkiai išspręsti didinant linijų atspindžio reikalavimus ar taikant naujausias technologijas – taškinį ženklinimą.

 

Pas kaimynus – aukštesni standartai 

Gerinti saugumą Lietuvos keliuose siekiama jau daugelį metų. Europos Sąjungos kelių federacijos duomenys rodo, kad efektyvus horizontalusis ženklinimas gali sumažinti eismo įvykių skaičių iki 60 proc. Tačiau tam reikia didinti standartus ir pasitelkti inovatyvias technologijas.

Lietuvoje kelių linijų atspindžio reikalavimai nakties metu yra gerokai žemesni nei aplinkinėse šalyse. Lietuvoje atspindžio rodiklis naujam ženklinimui yra iki 200, Vokietijoje – 300, o Lenkijoje 250.

„Užsienio bei kaimyninių šalių geroji patirtis turėtų būti mums rodiklis, kad ir Lietuvoje reikalavimai galėtų būti keliami aukštesni reikalavimai atspindžiui tamsoje, norint užtikrinti didesnį saugumą keliuose“, – teigia saugaus eismo bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

Naujos technologijos – geresnis matomumas  

Didelę įtaką linijų matomumui turi ir naudojamos technologijos. Europoje jau senokai  taikomas inovatyvus taškinis ženklinimas, kuris daug geriau matomas tamsoje lyjant lietui ar tirpstant sniegui.

Ši antrojo tipo struktūrinio ženklinimo sistema suprojektuota taip, kad vanduo nestovėtų ant linijos paviršiaus, o lengvai pasklistų į kelio pusę. Taip linijos yra kur kas aiškiau matomos vairuotojams, bei tuo pačiu padidindamas saugumas keliuose. Tačiau šios technologijos Lietuvoje dar nėra taikomos pakankamai plačiai

„Taškinis horizontalus kelių ženklinimo būdas aktualus tiek miestų, tiek magistraliniuose bei rajoniniuose keliuose. Struktūrinis ženklinimas plačiai naudojamas Vokietijoje bei Lenkijoje. Šios linijos yra gerai matomos vairuotojams kai kelio danga yra šlapia, nes unikalus raštas suteikia geresnį vandens nutekėjimą ir aukštesnį atspindžio lygį“, – teigia saugaus eismo bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

Skirtumą tarp įprasto ir taškinio ženklinimo naktį galite pamatyti šiame video reportaže, filmuotame Lietuvoje: https://www.youtube.com/watch?v=h0zFmEQSl1E

 Kaimyninės šalys naudoja, Lietuva – testuoja

Kelių linijos tamsoje blogai matomos dėl per mažo naudojamų stiklo rutuliukų kiekio ar jų nusidėvėjimo, kurie atspindi šviesą. Taip pat ir dėl to, kad ant linijų susidaro vadinamoji „vandens“ linija, po kuria pasislepia visas ženklinimas. Tai apsunkina vairavimo sąlygas vairuotojams, atsiranda didesnė rizika eismo įvykiams.

„Prieš kelerius metus kelyje Vilnius – Panevėžys atlikome eksperimentą ir išbandėme šį struktūrinį ženklinimą. Šiuo metu bendradarbiaujame su Vilniaus Gedimino technikos universiteto studentais tam, kad įvertintume realų šio ženklinimo pranašumą, atspindį ir garantinį laikotarpį“, – teigia B. Vengrys.

Daugiataškės linijos gaminamos iš reguliariais intervalais pasiskirstančių termoplasto ar šalto plastiko taškų. Važiuojant tam tikru greičiu, šių taškų nesimato, jie sudaro ištisinės linijos vaizdą, dėl to neblaško vairuotojų. Dėl tarp taškų esančių tarpų, vanduo lengvai nuteka, o tamsiu paros metu linijos paviršius bei ant jo esantys stiklo rutuliukai yra lengvai matomi.

 

Išsaugotų tūkstančius gyvybių                             

Pagal 2018 metų statistiką, Lietuvoje tamsiuoju paros metu įvyksta kiek daugiau nei penktadalis (22 proc.) visų eismo įvykių. Tačiau šios avarijos beveik dvigubai dažniau baigiasi mirtimi nei eismo įvykiai dieną, nes žuvusiųjų skaičius pasiskirsto beveik tolygiai: tamsiuoju paros metu – 42 proc., šviesiuoju paros metu – 58 proc.

Per praėjusius metus Lietuvos keliuose iš viso buvo prarasta 170 gyvybių.

2018 metais visoje Europos Sąjungoje vidutiniškai keliuose žuvo 49 žmonės milijonui gyventojų. Lietuvoje – 61 žūtis milijonui gyventojų. Mažiausias rodiklis – Jungtinėje Karalystėje – 28. Tad Lietuvoje keliuose žūsta daugiau nei dvigubai daugiau žmonių nei Jungtinėje Karalystėje ir ketvirtadaliu daugiau nei ES vidurkis.   

„Jei Lietuvai pavyktų tiek padidinti saugumą keliuose, koks jis yra Jungtinėje Karalystėje, kasmet išsaugotume daugiau nei 80 gyvybių. Per dešimt metų – tai beveik tūkstantis gyventojų. Jau nekalbant apie milžiniškas neigiamas eismo įvykiuose sužalotų žmonių pasekmes“, – sako B. Vengrys.

Pranešimą paskelbė: Ulijona Bartašiūtė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
TOMS Citrus Stripe Print Rope Women's Alpargata Multi-Color 37
 
TOMS Alien Galaxy Glow In The Dark Women's Black 37,5
 
REIMA Vatten Blue Dream 116
 
REIMA Mighty Black 164
 
REIMA Lampi Yellow 116

Rekomenduojame

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai nutinka bene kasmet, ne visi vairuotojai žino, ką daryti prieš save kelyje išvydus tyvuliuojančią balą. Draudikai sako, kad dėl trūkstamų įgūdžių, savo ir automobilio galimybių pervertinimo ar paprasčiausių netinkamų aplinkybių vairuotojams, važiuojantiems patvinusiais keliais, neretai tenka baloje laukti techninės pagalbos.  Draudimo bendrovės BTA […]

Automobilyje paliktam vaikui vasaros karščiai gali būti mirtinai pavojingi

Automobilyje paliktam vaikui vasaros karščiai gali būti mirtinai pavojingi

Kasmet vasarą garsiai nuskamba bent vienas kitas atvejis, susijęs su automobilyje paliktais mažamečiais vaikais. Draudimo bendrovė „Gjensidige” atkreipia dėmesį, kad saulėtą vasaros dieną automobilyje palikę vaiką tėvai rizikuoja jo sveikata. Neretai tėvai, nenorėdami žadinti važiuojant užmigusio vaiko, palieka jį miegoti prie praviro lango uždarytoje transporto priemonėje, nesusimąstydami, kaip jie tuo metu rizikuoja vaiko sveikata. Viešai […]

„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. eurų

„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. eurų

Kanados kapitalo degalinių tinklas „Circle K“ iš esmės užbaigė savo didžiausią pastarųjų metų investicijų projektą Tauragėje. Į prieš pusantrų metų įsigytą degalinę tinklas investavo daugiau kaip 2 mln. eurų, įskaitant ir jos įsigijimo išlaidas: pastatė naują parduotuvę, atnaujino degalų zoną, baigia įrengti visiškai naują automobilių plovyklą. Po generalinės rekonstrukcijos darbą pradėjusios „Circle K“ Tauragės degalinės, […]

„DPD Lietuva“ jau įveda papildomas saugumo priemones siuntų pristatymo procesuose

„DPD Lietuva“ jau įveda papildomas saugumo priemones siuntų pristatymo procesuose

Vyriausybei reaguojant į dabartinę situaciją Lietuvoje, kai dėl koronaviruso (2019-nCoV) šalyje vėl stiprinamos apsisaugojimo priemonės ir grąžinamas privalomas kaukių dėvėjimas, „DPD Lietuva“ krizinei situacijai ruošiasi iš anksto. Stengiantis kiek įmanoma labiau sumažinti riziką savo klientams ir kurjeriams, siuntų pristatymo įmonė imasi prevencinių veiksmų.  Nors šalyje ir nėra įvestas karantinas, siekiant užkirsti kelią koronaviruso infekcijos plitimui, […]