Pritarta teisingesniam savivaldybių vietinės reikšmės kelių finansavimui

Pritarta teisingesniam savivaldybių vietinės reikšmės kelių finansavimui

Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšos, skirtos vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai gerinti, šiemet bus paskirstytos teisingiau, t. y. neišskiriant kai kurių šalies savivaldybių. Susisiekimo ministerijos iniciatyva Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms numatoma KPPP programos lėšas skirti panašiomis sąlygomis ir proporcijomis, kaip ir kitoms šalies savivaldybėms. Šiandien Vyriausybė pritarė ministerijos siūlymui koreguoti teisės aktus, numatančius papildomas lėšas prioriteto tvarka skirti žiedinėms savivaldybėms.

 

Šį sprendimą inicijavusio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, taip siekiama išlaikyti paritetą tarp šalies savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų. Peržiūrėjus finansavimo proporcijas Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybėms, bus siekiama užtikrinti teisingesnes finansavimo sąlygas visoms šalies savivaldybėms.

Šie kelių finansavimo kriterijų pakeitimai yra tik pirmasis etapas. Kitiems metams KPPP lėšų skyrimo tvarką numatyta peržiūrėti iš esmės.

„Susipažinę su ministerijos parengtu KPPP sąmatos projektu, pastebėjome, kad numatant savivaldybėms paskirstomų lėšų proporcijas dvi savivaldybės – Vilniaus rajono ir Trakų rajono – yra net du kartus išskiriamos kitų savivaldybių atžvilgiu. Siekiant išlaikyti paritetą tarp savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų, siūloma suvienodinti lėšų skirstymą, iš dalies atsisakyti prioriteto minėtoms savivaldybėms ir šias lėšas paskirstyti kitoms“, – savo siūlymą grindžia ministras M. Skuodis.

Ministras pažymi, kad pagal iki šiol galiojantį KPPP finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašą Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms suteikiamas prioritetas vadovaujantis dviem papildomais kriterijais: ir kaip Sostinės regiono savivaldybėms, ir kaip vadinamosioms žiedinėms savivaldybėms. Vyriausybės sprendimu Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms bus suteiktas prioritetas tik kaip Sostinės regiono.

Pavyzdžiui, 2020 m. Vilniaus, Trakų, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Alytaus rajonų savivaldybėms pagal žiedinių savivaldybių kriterijų iš viso buvo skirta 2,711 mln. eurų, iš jų trečdalis lėšų teko Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms (atitinkamai 668,7 tūkst. ir 223,2 tūkst. eurų).

Šiemet žiedinėms savivaldybėms iš viso numatyta 2,32 mln. eurų KPPP lėšų. Pagal iki šiol galiojusią KPPP lėšų naudojimo tvarką Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms iš šios sumos papildomai būtų tekę 772,6 tūkst. eurų (atitinkamai 577,1 tūkst. ir 195,5 tūkst. eurų). Dabar šios lėšos galės būti paskirstytos likusioms penkioms šio sąrašo savivaldybėms.

Iš viso šiemet pagal KPPP savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams bus paskirstyta ne mažiau kaip 111 mln. eurų ir tiek, kiek vėliau bus numatyta papildomai skirti iš KPPP rezervo bei atskirai vietiniams žvyrkeliams asfaltuoti.

Iš viso KPPP šiemet numatoma skirti 531,6 mln. eurų, iš jų 145 mln. eurų – tiksliniams projektams. Taip pat 251,2 mln. eurų – valstybinės reikšmės keliams bei 19,3 mln. eurų – KPPP rezervui.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]