Pritarta teisingesniam savivaldybių vietinės reikšmės kelių finansavimui

Pritarta teisingesniam savivaldybių vietinės reikšmės kelių finansavimui

Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšos, skirtos vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai gerinti, šiemet bus paskirstytos teisingiau, t. y. neišskiriant kai kurių šalies savivaldybių. Susisiekimo ministerijos iniciatyva Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms numatoma KPPP programos lėšas skirti panašiomis sąlygomis ir proporcijomis, kaip ir kitoms šalies savivaldybėms. Šiandien Vyriausybė pritarė ministerijos siūlymui koreguoti teisės aktus, numatančius papildomas lėšas prioriteto tvarka skirti žiedinėms savivaldybėms.

 

Šį sprendimą inicijavusio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, taip siekiama išlaikyti paritetą tarp šalies savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų. Peržiūrėjus finansavimo proporcijas Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybėms, bus siekiama užtikrinti teisingesnes finansavimo sąlygas visoms šalies savivaldybėms.

Šie kelių finansavimo kriterijų pakeitimai yra tik pirmasis etapas. Kitiems metams KPPP lėšų skyrimo tvarką numatyta peržiūrėti iš esmės.

„Susipažinę su ministerijos parengtu KPPP sąmatos projektu, pastebėjome, kad numatant savivaldybėms paskirstomų lėšų proporcijas dvi savivaldybės – Vilniaus rajono ir Trakų rajono – yra net du kartus išskiriamos kitų savivaldybių atžvilgiu. Siekiant išlaikyti paritetą tarp savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų, siūloma suvienodinti lėšų skirstymą, iš dalies atsisakyti prioriteto minėtoms savivaldybėms ir šias lėšas paskirstyti kitoms“, – savo siūlymą grindžia ministras M. Skuodis.

Ministras pažymi, kad pagal iki šiol galiojantį KPPP finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašą Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms suteikiamas prioritetas vadovaujantis dviem papildomais kriterijais: ir kaip Sostinės regiono savivaldybėms, ir kaip vadinamosioms žiedinėms savivaldybėms. Vyriausybės sprendimu Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms bus suteiktas prioritetas tik kaip Sostinės regiono.

Pavyzdžiui, 2020 m. Vilniaus, Trakų, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Alytaus rajonų savivaldybėms pagal žiedinių savivaldybių kriterijų iš viso buvo skirta 2,711 mln. eurų, iš jų trečdalis lėšų teko Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms (atitinkamai 668,7 tūkst. ir 223,2 tūkst. eurų).

Šiemet žiedinėms savivaldybėms iš viso numatyta 2,32 mln. eurų KPPP lėšų. Pagal iki šiol galiojusią KPPP lėšų naudojimo tvarką Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms iš šios sumos papildomai būtų tekę 772,6 tūkst. eurų (atitinkamai 577,1 tūkst. ir 195,5 tūkst. eurų). Dabar šios lėšos galės būti paskirstytos likusioms penkioms šio sąrašo savivaldybėms.

Iš viso šiemet pagal KPPP savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams bus paskirstyta ne mažiau kaip 111 mln. eurų ir tiek, kiek vėliau bus numatyta papildomai skirti iš KPPP rezervo bei atskirai vietiniams žvyrkeliams asfaltuoti.

Iš viso KPPP šiemet numatoma skirti 531,6 mln. eurų, iš jų 145 mln. eurų – tiksliniams projektams. Taip pat 251,2 mln. eurų – valstybinės reikšmės keliams bei 19,3 mln. eurų – KPPP rezervui.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]