Prieššventiniai vairuotojų išbandymai: kaip menkas įlenkimas virsta bauda

Prieššventiniai vairuotojų išbandymai: kaip menkas įlenkimas virsta bauda

Prasidėjus šventiniams apsipirkimams ir renginiams žmonės dažniau nei įprastai automobilius palieka stovėjimo aikštelėse, sausakimšuose kiemuose ar siaurose gatvelėse. Draudikai įspėja, kad prieš šventes šiose vietose padaugėja smulkių avarijų. Jos nepadaro didelės finansinės žalos, tačiau gali pridaryti bėdos avarijos kaltininkui, jei jis iš įvykio vietos išvyks nesulaukęs nukentėjusios transporto priemonės vairuotojo ar policijos pareigūnų.

Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, šventiniu laikotarpiu kasmet padaugėja smulkių eismo įvykių automobilių stovėjimo aikštelėse prie prekybos centrų, šalia pagrindinių aikščių arba kitose masinio susibūrimo vietose. Draudikai dažniau fiksuoja nedidelius įlenkimus, šonų apibraižymus, žibintų dūžius, veidrodėlių nulenkimus ar bamperių suskaldymus.

„Praktika rodo, kad žmonės neretai pasišalina iš įvykio vietos arba patys vertina nuostolių dydį bei sprendžia, ar  pranešti apie įvykį policijai, ar ne. Skubėdami vairuotojai dėl smulkaus įvykio dažnai net nesulaukia apgadinto automobilio savininko, o už apgadinto automobilio valytuvo palieka raštelį su savo kontaktiniais duomenimis ir išvažiuoja. Toks elgesys yra neteisėtas ir gali užtraukti administracinę atsakomybę – baudą, teisės vairuoti atėmimą“, – įspėja V.Katilienė.

Jeigu raštelį radęs vairuotojas paskambins ne jame nurodytu numeriu, o kreipsis į policiją, tuomet, pasak V. Katilienės, raštelį palikęs eismo įvykio kaltininkas bus laikomas pasišalinusiu iš įvykio vietos. Tokiu atveju, pasišalinusio vairuotojo draudikas, išmokėjęs nukentėjusiam asmeniui draudimo išmoką, turi teisę pasišalinusiam vairuotojui pareikšti reikalavimą dėl išmokėtos draudimo išmokos sugrąžinimo.

„Pastebime atvejus, kai vairuotojai po smulkaus eismo įvykio pasišalina iš įvykio vietos. Tikėtina, kad kartais žmonės dėl menko įvykio nusprendžia nekeisti savo planų. Tačiau net jei eismo įvykis smulkus, visgi nereikėtų išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės ar kitos vietos. Jei transporto priemonė yra truputį įlenkta, situaciją būtina išspręsti su nukentėjusiu automobilio vairuotoju, o jei taikiai išsiaiškinti nepavyksta – pranešti policijai. Savaime suprantama, kad, įvykus avarijai, kurioje sužaloti žmonės, policijos pareigūnus kviesti būtina“, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Ji atkreipia dėmesį, kad įvykus eismo nelaimei, kurioje nukentėjo žmonės, nereikėtų transporto priemonių judinti. „Būtina likti vietoje ir nedelsiant skambinti skubiosios pagalbos telefonu 112. Jei prireiks, policija padės susisiekti su nukentėjusio automobilio vairuotoju, susitarti ir užpildyti reikalingus dokumentus“, – sako V.Katilienė.

Jeigu apgadintos tik transporto priemonės, pasak draudikės, įvykio dalyviai turėtų užpildyti eismo įvykių deklaraciją. „Nuo šiol jie gali pasinaudoti ir elektronine įvykių deklaravimo sistema draudimoivykiai.lt. Vairuotojams užpildžius elektroninę eismo įvykių deklaraciją, visa informacija nedelsiant bus pateikta avarijos kaltininko draudimo bendrovei. Eismo įvykį sukėlusiam asmeniui nebereikės apie nelaimę pranešti savo draudimo bendrovei, o nukentėjusiajam liks tik susisiekti su draudimo bendrove dėl žalos atlyginimo“, – kalba draudikė.

Jeigu susitarti ir bendru sutarimu užpildyti eismo įvykių deklaracijos nepavyksta, tuomet, pasak V. Katilienės, būtina kviesti policiją. „Jei radote apgadintą transporto priemonę, taip pat reikėtų kreiptis į policijos pareigūnus. Informaciją apie eismo įvykio kaltininką galima gauti ir iš stovėjimo aikštelėse paprastai veikiančių vaizdo kamerų“, – pataria V. Katilienė.

Jos teigimu, stovėjimo aikštelėje padarius smulkų eismo įvykį nereikėtų patiems vertinti padarytos žalos dydžio. „Vertindami padarytą žalą vairuotojai visgi neretai klysta. Automobiliuose sparčiai daugėja elektronikos, todėl patiems įvertinti tik paviršiuje matomus avarijos padarinius yra rizikinga. Dažnai pasitaiko atvejų, kai automobilis tik nestipriai atsitrenkia į kitą transporto priemonę, o po meistrų apžiūros paaiškėja, kad tenka keisti vieną ar kitą sistemą“, – dėstė draudimo bendrovės atstovė.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]