Šiandien, balandžio 20 d., Čiūdų kaime (Jonavos raj.) įkasus statybos darbus žymintį simbolinį kelio ženklą, oficialiai pradėtos „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūros statybos Latvijos sienos link – pradedami tiesti privažiuojamieji keliai.
„Šiandien prasideda statybos darbai būsimame „Rail Baltica“ geležinkelio ruože tarp Kauno ir Latvijos. Artimiausiais mėnesiais pradėsime ir paties geležinkelio statybas. Tai reikšmingas įvykis Lietuvos geležinkelių infrastruktūros istorijoje ir svarbus žingsnis link patogesnės logistikos verslui ir ekologiško transporto įgyvendinant Žaliojo kurso politiką. Sukurta infrastruktūra leis gyventojams daug greičiau ir paprasčiau judėti tarp kaimyninių valstybių ir susisiekti su kitomis Europos šalimis. Be to, projektas ypatingai svarbus karinio mobilumo užtikrinimui“, – sakė už „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakingos „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Įkastas specialus kelio ženklas pažymėjo darbų pradžią, kurių metu „Rail Baltica“ geležinkelio ruože Šveicarija – Žeimiai (Jonavos raj.) bus nutiesti vietinės reikšmės privažiuojamieji bei aptarnavimo automobilių keliai.
„Mūsų kaip rangovo tikslas – kokybiškai ir greitai įgyvendinti suplanuotus darbus. Didžiuojamės davę startą pradėdami „Rail Baltica“ geležinkelio linijos statybai Latvijos sienos link“, – sako darbus atliksiančios „Eurovia Lietuva“ generalinis direktorius Stanislavas Kablys.
Konkursą laimėjusi bendrovė „Eurovia Lietuva“ prie būsimo geležinkelio iš viso pastatys 16 naujų vietinės reikšmės privažiuojamųjų automobilių kelių, kuriais gyventojai , pastačius geležinkelį, galės patekti į savo sklypus bei 2 aptarnavimo kelius, kurie bus skirti geležinkelio linijos priežiūrai atlikti. Bendras naujų vietinės reikšmės kelių ilgis sudarys apie 18,3 km.
Ten, kur geležinkelio infrastruktūros elementų priežiūrai nėra galimybės įrengti atskirų kelių, nuo privažiuojamųjų kelių bus įrengiamos nuovažos. Pagal sutartį rangovas taip pat turės įrengti paviršinių nuotekų tinklus, atlikti melioracijos statinių rekonstrukciją, pajungti siurblinę.
Sutartyje numatyta, kad darbai bus atlikti iki 2023 n. birželio nuo darbų pradžios, sutarties vertė – 6,6 mln. eurų be PVM.
Taip pat šiemet numatoma pradėti geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos statybas. Tai bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos valstybėse, kuris drieksis daugiau kaip 1,5 km.
„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica” trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica” geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.
Pranešimą paskelbė: Džeraldas Kauneckas, UAB „Idea Prima”
This Wednesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis is leaving for a two-day visit to the Polish-Ukrainian border in Rzeszów, where he will participate in a High-level Dialogue on the development of strategic transport links in Central and Eastern Europe and support for Ukraine, and will also inspect strategic infrastructure facilities near the Ukrainian […]
Susisiekimo ministras Marius Skuodis šį trečiadienį išvyksta dviejų dienų vizito į Lenkijos–Ukrainos pasienį Žešuve, kur dalyvaus tarptautiniame susitikime dėl strateginių transporto jungčių Vidurio ir Rytų Europoje plėtros bei paramos Ukrainai, taip pat su kaimyninės šalies kolega Andrzejumi Adamczyku apžiūrės strateginius infrastruktūros objektus netoli sienos su Ukraina. Tarptautinio transporto forumo (ITF) ir Lenkijos infrastruktūros ministerijos organizuojamame […]
Kaip ir kasmet žvyrkeliai žiemos pabaigoje bei ankstyvą pavasarį kelininkams bei gyventojams tampa labai aktualūs. Šiemet jų būklė yra prasta, tačiau nepaisant permainingos žiemos nuo sausio valstybinės reikšmės žvyro dangos keliuose nuolat dirbo AB „Kelių priežiūra“. Bendrovės greideriai per šių metų tris mėnesius profiliuodami žvyrkelius jau nuvažiavo 5 tūkst. kilometrų. Mechanizmai ir šiuo metu nesustodami […]
Šiauliuose po žiemos sezono atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, taip pat pradedamos rekonstruoti Lietuvos kariuomenei svarbios Aerouosto ir Lakūnų gatvės. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšomis. „Jau antri metai Šiauliuose vykdomi didelės apimties […]
Naujoji „Mercedes-Benz“ S klasė elektrifikavosi, bet ne dėl taupumo, o siekiant išskirtinės dinamikos. 802 AG ir 1430 Nm galia labiau primena sportinius automobilius, nei įprastus limuzino klasės automobilius. AMG pagamino greičiausią visų laikų S klasę, o suvaldyti šią galią pasitelkė technologijas įprastai naudojamas F-1 boliduose. S klasė visuomet vaidino svarbų vaidmenį „Mercedes-AMG“. Jau daugiau nei […]
Rodos dar visai neseniai galėjote tiesiogiai nuskristi į tam tikrą šalį ar miestą, o šiandien tokio skrydžio neberandate. Kodėl vienus maršrutus keičia kiti ir kas priverčia oro bendroves nutraukti arba laikinai sustabdyti skrydžius? Atsakymus į šiuos klausimus pateikė Lietuvos oro uostų (LTOU) maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis. „Oro bendrovės visuomet atsižvelgia į keleivių paklausą, orlaivių […]