Pramonės automatizacija įgauna pagreitį

Pramonės automatizacija įgauna pagreitį

Apsipirkinėjimas dar niekada nebuvo toks paprastas: vos keli paspaudimai išmaniuoju telefonu ir tavo nauja odinė striukė jau pakeliui į namus. Taip atrodo iš pirkėjo perspektyvos, tačiau dirbantiems tiekimo grandinės pusėje tenka išspręsti kur kas rimtesnius iššūkius. Kol gamintojai skuba technologiškai prisitaikyti prie pasikeitusių vartojimo įpročių, logistinių sprendimų ir transporto paslaugų tiekėjai diegiasi naująsias sandėliavimo, platinimo ir krovos darbų automatizacijos sistemas. Perėjimą prie automatizacijos skatina noras viršyti klientų lūkesčius ne tik kaina, bet ir krovinių pristatymo greičiu bei pervežimų pritaikymu prie galutinio vartotojo poreikių. Kas vyks toliau?

Tarptautinės logistikos ir transporto paslaugų įmonių grupės AsstrA- Associated Traffic AG rinkų analitikai pastebi automatizuotų sprendimų bangą Lietuvoje. Pati populiariausia naujovė – tvarumo tiekimo grandinėje paieškos – lemia augantį perdirbamų palečių naudojimą transportui, robotizuotų pakavimo sprendimų diegimąsi, išmaniųjų apskaitos ir kainodaros sistemų vystymą. Gamybos ir platinimo įmonės juda pilnos procesų automatizacijos link. Populiariausi sprendimai: ergonomiška krova, nereikalaujanti rankinio žmogaus darbo, pakavimas robotizuotais kranais, standartizuoti ir pritaikyti automatizavimui IBC konteinerių dydžiai, prekių sandėliavimo lentynose mažinimas ir siuntų lokacijos bei būklės kontrolė nuo gamintojo iki galutinio vartotojo. Šios naujovės pastebimai keičia tradicines tiekimo grandinės operacijas.

“Visai logistikos ir transporto industrijai bendra savybė – tai jautrumas staigiems rinkos pokyčiams. 2017-ieji yra metai, kai visos logistikos įmonės susikoncentravo ties dalinimosi paslaugomis ir vertina technologines paslaugas. Logistiniai procesai vis sudėtingėja, todėl pramonės šakos įgyja vis daugiau dinamikos”, – sako Viačeslavas Guralis, Azijos regiono direktorius įmonėje AsstrA.

Jei prekės galės būti pagamintos, supakuotos, patalpintos į savaeiges transporto priemones ir nugabentos galutiniam vartotojui be žmogaus įsikišimo, vienintelėmis nepakeičiamomis žmogaus savybėmis būtų jo kūrybiškumas ir sugebėjimas strategiškai planuoti vertinant ne tik duomenis (kuo remiasi kompiuterinės analitikos sistemos) bet ir nuojauta, socialiniais indikatoriais. Žinoma, savaeigiai vilkikai ir pilna tiekimo procesų automatizacija artimiausiu metu įmanomi nebus. Vis tik, aiškus tiekimo grandinės narių troškimas ir poreikis automatizuotis dėl darbo jėgos trūkumo skatina investicijas į atitinkamas inovacijas, pavyzdžiui, 3D spausdinimą, robotiką gamyboje, dirbtinį intelektą, transportą dronais ir tai paskatins ir visų trūkstamų išradimų visiškai procesų automatizacijai atsiradimą.

“AsstrA didžiuojasi būdama inovatyvia ir jauna įmone, kurioje vertinamos net ir pačios drąsiausios darbuotojų idėjos. Nuolat tobuliname logistikos procesus optimizuodami būtent transporto operacijas. Tik technologinio pagrindo dėka pilnas tiekimo grandinės kontrolės palaikymas iš 3PL tiekėjo pusės yra įmanomas. IT leidžia mums tobulinti savo paslaugas ir keistis duomenimis su kitais tiekimo grandinės nariais realiu laiku”, – sako V. Guralis.

Bendrovė šiuo metu juda sistemų mokymosi technologijas logistikos operacijose ir investuoja į savo darbuotojų parengimą bei kompetencijas darbui su dirbtinį intelektą naudojančiomis programomis bei įrenginiais. Inovacijoms lankstūs logistikos vadybininkai gali savo klientams pasiūlyti finansiškai naudingiausius transporto sprendimus ir pažangų požiūrį į kintančią verslo aplinką apskritai.

Jei procesų automatizacija sugebės adaptuoti dirbtinį intelektą, vienetinę gamybą ir daiktų internetą, tai didžioji dalis pramonės sričių galės atsisakyti fabrikinės gamybos. Logistikos ekspertai diskutuoja šia tema visame pasaulyje, ieškant būdų kuo geriau atitikti naujųjų gamybos metodų keliamus uždavinius ir užtikrinti lankstesnį prekių pervežimą. Logistikos vadybos sistemų diegimasis jau dabar populiarėja. Jei vienetinės gamybos apimtys augs, sandėliavimo ir platinimo paslaugų tiekėjai turės perkelti savo centrus arčiau galutinio vartotojo, o transporto paslaugas teikiančioms įmonėms teks išplėsti savo vykdomų operacijų geografiją. AsstrA jau performavo savo verslo plėtros užsienio rinkose ir naujose prekybos linijose strategiją ir šiemet žengė pirmuosius žingsnius naujose rinkose.

Siekiant užtikrinti operacijų aiškumą ir skaidrumą, AsstrA nuolat tobuliną savo transporto vadybos sistemą, veikiančią Oracle platformoje, kuri palaiko visus logistikos planavimo, vykdymo ir mokėjimų už krovinių pervežimą aspektus. Naudojant stacionarius ir mobiliuosius įrenginius vykdomas informacijos mainų bei monitoringo, krovinių stebėjimo, analitikos bei žmogiškųjų išteklių vadybos darbai. Automatizuoti sprendimai palengvinta efektyviai išnaudoti išteklius ir sutaupyti operacinių išlaidų.

“Tolimesniuose mūsų planuose – korporacinės informacijos sistemos (ang.: corporate information system, CIS) ir TMS (angl.: transport management system) vystymas, siekiant įsidiegti naujus elementus. Artimiausiu metu diegsimės tiekėjo kabineto, platformos, leidžiančios derinti pervežimų kainas realiame laike, technologiją. Visi tiekimo grandinės nariai pajus elektroninio logistikos paslaugų kainų derinimo privalumus. Realiame laike veikiančios automatizuotos sistemos mums, logistikos paslaugų tiekėjams, yra būtinos. Juk kuo geriau rinką atspindi tavo pasiūlyta kaina, tuo sparčiau pelno marža kyla aukštyn. Inovacijų diegimasis atveria mūsų verslui kur kas daugiau naujų galimybių, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio,”- sako V. Guralis.

Logistikos technologijų kuriama pridėtinė vertė akivaizdžiai atsispindi šiuo metu itin populiariame krovinio būklės monitoringo realiuoju laiku ir didžiųjų duomenų analitikos operacijose – jos leidžia sutaupyti laiko ir greičiau pristatyti siuntas gavėjui. Kuo sparčiau vyks logistikos procesų automatizacija, tuo lanksčiau bus atitikti galutinio prekės vartotojo poreikiai. Galiausiai, technologijų diegimasis veda ir į geresnius verslo rezultatus.

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriaus ekspertai kelerius pastaruosius metus pastebi augantį kvalifikuotų inžinerinių krypčių specialistų trūkumą. Palyginimui, 2017 m. iš 24 tūkst. bakalauro, kolegijų ir vientisųjų studijų pirmakursių transporto inžinerines kryptis rinkosi 1522 (6,3 proc.), o  2023 m. rudenį tokių studentų buvo likę perpus mažiau – 762 (3,2 proc.) iš daugiau nei 23 tūkst. pirmakursių. Modeliuojama, kad per […]


„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

Lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu (ACMI) aviakompanija UAB „Avion Express“ sėkmingai baigė 2021 metais dėl pandemijos poveikio pradėtą įmonės restruktūrizavimo procesą. UAB „Avion Express“ įsipareigojimus kreditoriams įvykdė beveik dvejais metais anksčiau nei planuota ir tapo pirmąja aviakompanija Lietuvoje sėkmingai pabaigusia restruktūrizacijos procesą. Jo metu įmonė ne tik užtikrino savo veiklos tęstinumą, bet […]


Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]