Pramonės automatizacija įgauna pagreitį

Apsipirkinėjimas dar niekada nebuvo toks paprastas: vos keli paspaudimai išmaniuoju telefonu ir tavo nauja odinė striukė jau pakeliui į namus. Taip atrodo iš pirkėjo perspektyvos, tačiau dirbantiems tiekimo grandinės pusėje tenka išspręsti kur kas rimtesnius iššūkius. Kol gamintojai skuba technologiškai prisitaikyti prie pasikeitusių vartojimo įpročių, logistinių sprendimų ir transporto paslaugų tiekėjai diegiasi naująsias sandėliavimo, platinimo ir krovos darbų automatizacijos sistemas. Perėjimą prie automatizacijos skatina noras viršyti klientų lūkesčius ne tik kaina, bet ir krovinių pristatymo greičiu bei pervežimų pritaikymu prie galutinio vartotojo poreikių. Kas vyks toliau?

Tarptautinės logistikos ir transporto paslaugų įmonių grupės AsstrA- Associated Traffic AG rinkų analitikai pastebi automatizuotų sprendimų bangą Lietuvoje. Pati populiariausia naujovė – tvarumo tiekimo grandinėje paieškos – lemia augantį perdirbamų palečių naudojimą transportui, robotizuotų pakavimo sprendimų diegimąsi, išmaniųjų apskaitos ir kainodaros sistemų vystymą. Gamybos ir platinimo įmonės juda pilnos procesų automatizacijos link. Populiariausi sprendimai: ergonomiška krova, nereikalaujanti rankinio žmogaus darbo, pakavimas robotizuotais kranais, standartizuoti ir pritaikyti automatizavimui IBC konteinerių dydžiai, prekių sandėliavimo lentynose mažinimas ir siuntų lokacijos bei būklės kontrolė nuo gamintojo iki galutinio vartotojo. Šios naujovės pastebimai keičia tradicines tiekimo grandinės operacijas.

“Visai logistikos ir transporto industrijai bendra savybė – tai jautrumas staigiems rinkos pokyčiams. 2017-ieji yra metai, kai visos logistikos įmonės susikoncentravo ties dalinimosi paslaugomis ir vertina technologines paslaugas. Logistiniai procesai vis sudėtingėja, todėl pramonės šakos įgyja vis daugiau dinamikos”, – sako Viačeslavas Guralis, Azijos regiono direktorius įmonėje AsstrA.

Jei prekės galės būti pagamintos, supakuotos, patalpintos į savaeiges transporto priemones ir nugabentos galutiniam vartotojui be žmogaus įsikišimo, vienintelėmis nepakeičiamomis žmogaus savybėmis būtų jo kūrybiškumas ir sugebėjimas strategiškai planuoti vertinant ne tik duomenis (kuo remiasi kompiuterinės analitikos sistemos) bet ir nuojauta, socialiniais indikatoriais. Žinoma, savaeigiai vilkikai ir pilna tiekimo procesų automatizacija artimiausiu metu įmanomi nebus. Vis tik, aiškus tiekimo grandinės narių troškimas ir poreikis automatizuotis dėl darbo jėgos trūkumo skatina investicijas į atitinkamas inovacijas, pavyzdžiui, 3D spausdinimą, robotiką gamyboje, dirbtinį intelektą, transportą dronais ir tai paskatins ir visų trūkstamų išradimų visiškai procesų automatizacijai atsiradimą.

“AsstrA didžiuojasi būdama inovatyvia ir jauna įmone, kurioje vertinamos net ir pačios drąsiausios darbuotojų idėjos. Nuolat tobuliname logistikos procesus optimizuodami būtent transporto operacijas. Tik technologinio pagrindo dėka pilnas tiekimo grandinės kontrolės palaikymas iš 3PL tiekėjo pusės yra įmanomas. IT leidžia mums tobulinti savo paslaugas ir keistis duomenimis su kitais tiekimo grandinės nariais realiu laiku”, – sako V. Guralis.

Bendrovė šiuo metu juda sistemų mokymosi technologijas logistikos operacijose ir investuoja į savo darbuotojų parengimą bei kompetencijas darbui su dirbtinį intelektą naudojančiomis programomis bei įrenginiais. Inovacijoms lankstūs logistikos vadybininkai gali savo klientams pasiūlyti finansiškai naudingiausius transporto sprendimus ir pažangų požiūrį į kintančią verslo aplinką apskritai.

Jei procesų automatizacija sugebės adaptuoti dirbtinį intelektą, vienetinę gamybą ir daiktų internetą, tai didžioji dalis pramonės sričių galės atsisakyti fabrikinės gamybos. Logistikos ekspertai diskutuoja šia tema visame pasaulyje, ieškant būdų kuo geriau atitikti naujųjų gamybos metodų keliamus uždavinius ir užtikrinti lankstesnį prekių pervežimą. Logistikos vadybos sistemų diegimasis jau dabar populiarėja. Jei vienetinės gamybos apimtys augs, sandėliavimo ir platinimo paslaugų tiekėjai turės perkelti savo centrus arčiau galutinio vartotojo, o transporto paslaugas teikiančioms įmonėms teks išplėsti savo vykdomų operacijų geografiją. AsstrA jau performavo savo verslo plėtros užsienio rinkose ir naujose prekybos linijose strategiją ir šiemet žengė pirmuosius žingsnius naujose rinkose.

Siekiant užtikrinti operacijų aiškumą ir skaidrumą, AsstrA nuolat tobuliną savo transporto vadybos sistemą, veikiančią Oracle platformoje, kuri palaiko visus logistikos planavimo, vykdymo ir mokėjimų už krovinių pervežimą aspektus. Naudojant stacionarius ir mobiliuosius įrenginius vykdomas informacijos mainų bei monitoringo, krovinių stebėjimo, analitikos bei žmogiškųjų išteklių vadybos darbai. Automatizuoti sprendimai palengvinta efektyviai išnaudoti išteklius ir sutaupyti operacinių išlaidų.

“Tolimesniuose mūsų planuose – korporacinės informacijos sistemos (ang.: corporate information system, CIS) ir TMS (angl.: transport management system) vystymas, siekiant įsidiegti naujus elementus. Artimiausiu metu diegsimės tiekėjo kabineto, platformos, leidžiančios derinti pervežimų kainas realiame laike, technologiją. Visi tiekimo grandinės nariai pajus elektroninio logistikos paslaugų kainų derinimo privalumus. Realiame laike veikiančios automatizuotos sistemos mums, logistikos paslaugų tiekėjams, yra būtinos. Juk kuo geriau rinką atspindi tavo pasiūlyta kaina, tuo sparčiau pelno marža kyla aukštyn. Inovacijų diegimasis atveria mūsų verslui kur kas daugiau naujų galimybių, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio,”- sako V. Guralis.

Logistikos technologijų kuriama pridėtinė vertė akivaizdžiai atsispindi šiuo metu itin populiariame krovinio būklės monitoringo realiuoju laiku ir didžiųjų duomenų analitikos operacijose – jos leidžia sutaupyti laiko ir greičiau pristatyti siuntas gavėjui. Kuo sparčiau vyks logistikos procesų automatizacija, tuo lanksčiau bus atitikti galutinio prekės vartotojo poreikiai. Galiausiai, technologijų diegimasis veda ir į geresnius verslo rezultatus.

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »
KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovei „Eugesta“ įsigyjant 63,89 proc. UAB „Armavista“ akcijų ir įgyjant vienvaldę  pastarosios kontrolę. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. lapkričio 7 d. Suinteresuoti asmenys turėjo teisę pateikti argumentuotą nuomonę dėl šios koncentracijos galimų pasekmių konkurencijai, tačiau tokių nebuvo sulaukta. Įvertinusi su sandoriu susijusias aplinkybes ir gautus duomenis, Konkurencijos taryba nustatė, […]

  Straipsniai »
Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

 Gruodį gatvėse prasidėjusios prieššventinės spūstys iš vairuotojų pareikalaus daugiau kantrybės ir geranoriškumo. Draudikai primena taisykles, kurios palengvins padėtį keliuose ir padės išvengti eismo nelaimių rizikos. „Kelių eismo taisyklėse yra numatyta, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Šių principų bei vairavimo etikos būtina nepamiršti ir šventiniu laikotarpiu. Geranoriškas bei pagarbus elgesys ne tik […]

  Straipsniai »
„Toyota“ tapo 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės oficialiu partneriu

„Toyota“ tapo 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės oficialiu partneriu

Lapkričio pabaigoje Japonijoje oficialiai paskelbta informacija, kad pagrindiniu 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės transporto rėmėju tapo „Toyota“. Šį sprendimą priėmė Tokijo olimpinių ir parolimpinių žaidynių tarptautinis organizacinis komitetas kartu su viena didžiausių pasaulio automobilių gamintojų iš Japonijos. Pagrindiniu olimpinės deglo estafetės partneriu tapusi kompanija teigia, kad sieks didinti žmonių susidomėjimą tiek žaidynėmis, tiek olimpinio deglo […]

  Straipsniai »
Trečios serijos BMW – su labai laukta naujiena Lietuvoje

Trečios serijos BMW – su labai laukta naujiena Lietuvoje

Bene didžiausia automobilių pasaulio naujiena rudenį – pristatyta jau septintoji 3 serijos BMW karta. Inžinieriai daug metų praleido kurdami jo aerodinamišką bei patrauklų kėbulą, efektyvias pakabos technologijas bei pažangius variklius. Daugybę valandų darbavosi ir automobilių technologijų specialistai, įdiegę į BMW 3 daugybę inovatyvių ir kasdienybę supaprastinančių sprendimų, dėl kurių šis modelis taps revoliuciniu ne tik […]

  Straipsniai »