Praha – daug arčiau negu įsivaizdavote, tik lietuviškus pėdsakus ir mažus malonumus čia atranda ne kiekvienas

1

Praha – daug arčiau negu įsivaizdavote, tik lietuviškus pėdsakus ir mažus malonumus čia atranda ne kiekvienas

Vėlyvas pavasaris – puikus laikas sugrįžti į Prahą arba ją aplankyti pirmą kartą – susipažinti, tyrinėti, ragauti tradicinių patiekalų ir skaičiuoti senųjų bokštų smailes. Juk ne veltui Čekijos sostinė Praha yra vadinama šimto bokštų smailių miestu. O tyrinėjant architektūrą ir istorinį paveldą, galima atrasti ir nemažai sąsajų su Lietuva.

Kelionė į Prahą dažnai yra neatsiejama nuo miesto simbolių – išskirtinio astronominio laikrodžio, Karolio tilto ar moderniojo „šokančio“ namo lankymo. Tačiau Čekijos sostinėje, į kurią oro linijų bendrovė „airBaltic“ iš Vilniaus siūlo skristi jau nuo gegužės 22 dienos, galima patirti daug daugiau.

Unikali Bažnyčių naktis ir salyklo kvapas

Planuojantys kelionę į Prahą, turėtų atkreipti dėmesį, jog gegužės 23-ąją Čekijos sostinėje vyks įspūdinga Bažnyčių naktis – atsivers kone 160 bažnyčių ir kitų senųjų pastatų durys. Tai – unikali galimybė išvysti ir išgirsti, ką slepia Viduramžių, Gotikos ar Baroko epochas menančios sienos, kuo vienas ar kitas pastatas buvo svarbus miesto ir valstybės istorijai.

Anot vietinių, Bažnyčių naktis dovanoja retą galimybę, nes dauguma bažnyčių yra atviros tik per religines apeigas, o atokesni užkaboriai bei erdvės lankytojams ir turistams apskritai nėra prieinami.

Apskritai, vietinės turizmo agentūros pastaraisiais metais stengiasi kuo labiau akcentuoti istorinę Prahos praeitį, įvairiausias legendas ir istorijas. Tad planuojant skrydį į Čekijos sostinę internetu patogu rezervuoti ne tik viešbutį, bet ir teminę ekskursiją, pavyzdžiui, paklaidžioti po miestą kartu su maro gydytoju, kuris savo pasakojimais nukels į XVIII amžiaus pradžią. Ne mažiau įsimintinos yra ir senamiesčio vaiduoklių istorijos, kurias anglų kalba gali papasakoti vietos gidai.

Populiari ekskursija, kurią galima susiorganizuoti savarankiškai, – vizitas Šaltojo karo laikų atominiame bunkeryje „Folimanka“, kuris pilnas komunizmo eros reliktų. O pavargusius nuo įtampos tarp Rytų ir Vakarų čekai kviečia į vadinamąjį „alaus SPA“ – vonią, kvepiančią salyklu. Šį ir kitus tradicinius SPA malonumus siūlančių vietų Prahoje galima rasti ne vieną.

Šimto smailių miestas

Prahoje dirbantys gidai neretai juokauja, kad miestiečiams nuo seno buvo labai svarbu būti kuo arčiau dangaus. Galbūt net įdurti, jeigu Aukščiausiasis negirdi jų prašymų. Todėl nuo senų laikų miestas stipriai stiebėsi aukštyn – bokštais ir bokšteliais, ant kurių švytėjo kryžiai, vėtrungės ir smailės. Jų priskaičiuojama net ne šimtas, o kur kas daugiau – per tūkstantį. Grožėtis miesto stogais ir horizontais geriausia pakilus į Vyšehrado fortą, įtvirtintą ant kalvos.

Pats svarbiausias bokštas neabejotinai priklauso Prahos piliai. Tai – Čekijos sostinės simbolis, o viena iš istorinių salių yra dedikuota Jogailos anūkui Vladislovui II Jogailaičiui. Salė buvo pabaigta statyti 1502 metais. Gidai sako, kad tai buvo didžiausia skliautuota salė be atraminių kolonų vidurio Europoje – architektūros, inžinerijos ir mūrininkų meistrystės šedevras. Šios patalpos yra didžiausia ceremonijų salė Prahos pilyje, kurioje buvo karūnuojami valdovai, sudaromos istorinės sutartys ir priimami kiti Vidurio Europai svarbūs sprendimai.

Vladislovas II Jogailaitis buvo Vengrijos ir Bohemijos karalius bei Moravijos žemių valdovas. Vienas iš ryškiausių regioną valdžiusios Jogailaičių dinastijos pėdsakų yra tik Čekijai būdingas Gotikos periodas, datuojamas keliais dešimtmečiais nuo XV amžiaus pabaigos. Šis spindintis laikotarpis pasižymėjo aukso ir sidabro elementais bei įmantriais kambarių skliautais.

Dar senesnius laikus mena kitas Prahos simbolis – Karolio tiltas. Įspūdingas statinys jungia Vltavos upės krantus bei stebina puošniomis statulomis ir architektūros detalėmis. Kitas gausybę turistų pritraukiantis objektas – Senamiesčio aikštė, kurioje susitinka senosios gatvelės. Šioje aikštėje rasite ir kitą visame pasaulyje žinomą Prahos astronominį laikrodį.

Čekai pasirūpina, kad svečių pilvas būtų pilnas

Čekijos gyventojai – svetingi ir linksmo būdo žmonės. Lietuvius jie pasitinka žadėdami: nepatirsite jokio kulinarinio šoko. Jokių staigmenų ir dviprasmybių. Ant tradicinio čekų stalo – viskas paprasta ir aišku. Skanu ir sotu.

Tradiciniai vietos patiekalai – daugiausia iš mėsos, bulvių, sūrio. Nuo Prahos guliašo su kniedlikais iki karkos, jautienos nugarinės ir kepto sūrio. Čekai taip pat mėgsta troškintus raugintus kopūstus, riebius padažus, paštetus, džemus, įvairias bandeles ir pyragėlius. O ar vietos patiekalai pasikeitė per šimtmečius? Užsukite į viduramžių smuklę „Krčma U Pavouka“ ir rasite atsakymą. Smuklės aplinka privers pamiršti, kad gyvenate XXI amžiuje. Šeimininkas pasirūpins penkių patiekalų vakariene. Svečius linksmins žonglieriai, pilvo šokėjos su kardais ir gyvatėmis, gali būti, kad išvysite ir dvikovą kardais.

Norintiems mažiau adrenalino ir daugiau romantikos Praha siūlo vakarienę viename iš krantinės restoranų arba tiesiog laive, kuris plaukioja Vltavos upėje. Mėgaujantis patiekalais kartu galima gėrėtis naktinio miesto vaizdais: gražiai apšviestu Karolio tiltu, senamiesčiu ir naująja miesto dalimi.

O vertinantys mažus spontaniškus malonumus Prahoje tikrai ras, kur išgerti puodelį gardžios kavos ir sugauti valandėlę sau – įspūdžiams susidėlioti. Prie kavos derės gabalėlis tradicinio pyrago, vadinamo Povidla, su aguonų pasta ir slyvų džemu.

 

Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje

Bendraukime tinkle X arba Linkedin

Pranešimą paskelbė: Ramunė Milerytė, Fabula Rud Pedersen Group

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Logistikos ir sandėliavimo įmonių elektrifikacija: kiek leidžia sutaupyti?

Logistikos ir sandėliavimo įmonių elektrifikacija: kiek leidžia sutaupyti?

Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]


Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus numatoma įpareigoti dėvėti šalmus

Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus numatoma įpareigoti dėvėti šalmus

2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]


Ministras E. Sabutis: „Paštomatų tinklas išaugs bene dvigubai, šimtai jų bus statomi kaimuose ir miesteliuose“

Ministras E. Sabutis: „Paštomatų tinklas išaugs bene dvigubai, šimtai jų bus statomi kaimuose ir miesteliuose“

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus.  „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]


Kelių infrastruktūros finansavimo sistemos reforma: kuriamas Kelių fondas

Kelių infrastruktūros finansavimo sistemos reforma: kuriamas Kelių fondas

Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų.  […]


„Via Lietuva“: prasideda darbų keliuose sezonas – tęsiama Krunos tilto rekonstrukcija, įgyvendinami kiti svarbūs projektai

„Via Lietuva“: prasideda darbų keliuose sezonas – tęsiama Krunos tilto rekonstrukcija, įgyvendinami kiti svarbūs projektai

Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]


E. Sabutis dalyvaus neformaliame ES transporto ministrų susitikime

E. Sabutis dalyvaus neformaliame ES transporto ministrų susitikime

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]