Praeityje smarkiai apgadinti automobiliai gali būti nesaugūs – kaip jų išvengti?

1

Praeityje smarkiai apgadinti automobiliai gali būti nesaugūs – kaip jų išvengti?

Nors į smulkesnius ar didesnius eismo įvykius automobiliai pakliūna nuolat, smarkiai apgadinta transporto priemonė gali būti nesaugi vairuoti. Visgi, net ir sumaitoti automobiliai po remonto pirkėjams gali pasirodyti labai tvarkingi, tačiau kai kurie defektai anksčiau nutikusius įvykius primena tik po kurio laiko. Faktai apie patirtą didelę avariją mažina transporto priemonių kainą, bet vis dar yra tokių pardavėjų, kurie tyčia slepia jiems nenaudingą informaciją.

Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ statistika iškalbinga: šiais metais Lietuvoje 50,2 proc. iš visų platformoje tikrintų transporto priemonių buvo patyrusios apgadinimų. Bendrovė atliko tyrimą, siekdama nustatyti, kokia tikimybė pirkėjams šalyje įsigyti smarkiai daužtą transporto priemonę.
Taisyti gali būti ekonomiškai netikslinga
Tyrimo duomenys rodo, kad 1,3 proc. visų Lietuvoje 2020 – 2024 metais tikrintų automobilių su pastebėta žalos istorija buvo patekę į smarkų eismo įvykį, kuomet patirta žala siekė daugiau nei pusę transporto priemonės vertės. Jei pusė ekonominės klasės naudoto automobilio vertės gali būti iki 5 – 10 tūkst. eurų, tai smarkiai apgadinto prabangaus automobilio žala gali siekti ir dešimtis ar net pusšimtį tūkstančių eurų.

89,9 proc. visų platformoje tikrintų ir žalų įrašų turėjusių automobilių buvo patyrę 20 proc. arba mažiau automobilio vertės siekiančių apgadinimų. Nors tikimybė įsigyti praeityje smarkiai apgadintą automobilį nėra didelė, vis dėlto nusipirkus tokią transporto priemonę gali tekti susidurti su didelėmis problemomis. Pradėjus ryškėti defektams, tokio modelio eksploatacija gali pasirodyti neprognozuojama.

„Būna taip, kad apgadinę automobilį vairuotojai pasirenka draudimo išmoką, pigiai ir ne itin kokybiškai jį suremontuoja, o tada parduoda. Toks automobilis naujajam savininkui gali atnešti daugiau galvos skausmo nei malonumo. Vairuotojai turėtų suprasti, kuo rizikuoja – mes manome, kad į saugumą nereikėtų žiūrėti pro pirštus“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Kaip atpažinti smarkiai apgadintą automobilį?

Automobilių rinkos ekspertas priduria, kad jei automobilis buvo patekęs į eismo įvykį ir buvo smarkiai apgadintas, tai dar nebūtinai reiškia, kad jis vertas tik kelionės į sąvartyną. Autorizuotame arba gerą reputaciją turinčiame servise tvarkingai suremontuota transporto priemonė gali ir toliau saugiai dalyvauti eisme. Visgi, kiekvieną atvejį reikėtų vertinti individualiai ir apskaičiuoti, ar smarkiai apgadintą transporto priemonę taisyti verta.

Bene labiausiai pastebimas ženklas, leidžiantis įtarti apie praeities apgadinimus – nevienodai susidėvėjusios padangos. Bandomojo važiavimo metu pirkėjai taip pat turėtų įsitikinti, kad automobilis važiuoja tiesia linija ir jo netraukia į kurią nors pusę. Kartais tokią automobilio elgseną gali nulemti ir elementari smulkmena – skirtingas oro slėgis padangose. Važiuojant reikėtų išjungti muziką ir įsiklausyti, ar variklis ir važiuoklė neskleidžia įtartinų garsų.

Istorijos patikra taip pat gali suteikti daug informacijos apie dominančią transporto priemonę. Duomenys apie apgadintas automobilio vietas bei patirtų apgadinimų vertė istorijos ataskaitoje taip gali tapti puikiu derybiniu svertu tariantis dėl mažesnės kainos. Objektyvūs, faktais pagrįsti argumentai, anot „carVertical“ atstovo, beveik visada padeda sutaupyti. Tačiau pasitaiko ir tokių situacijų, kada patys savininkai nežino apie savo parduodamų automobilių praeitį – transporto priemonės galėjo būti patekusios į eismo įvykius prieš daug metų arba galėjo būti perėjusios per daugybę rankų.

„Automobilio istorija gali atskleisti, kokios transporto priemonės dalys buvo pažeistos ir kaip brangiai buvo įvertinta žala. Šia informacija galima pasidalinti autoservise, kad atlikdami apžiūrą mechanikai atidžiai įvertintų, kaip tos vietos buvo suremontuotos“, – aiškina M. Buzelis.
Importuoti automobiliai – rizikingiausi

Iš užsienio į Lietuvą atkeliaujantys automobiliai atvažiuoja su papildomomis rizikomis. Neretai į šalį jie importuojami po smarkių avarijų, tada pigiai sutvarkomi ir parduodami kaip neturintys trūkumų.

Vokietija – didžiausia Europos naudotų automobilių eksporto rinka, iš kurios transporto priemonės keliauja po visą žemyną. Remiantis „carVertical“ duomenimis, 5,2 proc. daužtų automobilių šioje šalyje turėjo daugiau nei 50 proc. jų vertės viršijančių apgadinimų. Taigi, 1 iš 20 automobilių gali kelti rūpesčių naujiesiems savininkams. Švedijoje tokių transporto priemonių dalis siekė 2,5 proc., Italijoje – 4,8 proc., o Ispanijoje – 2,5 proc.

71,7 proc. žalų įrašų turėjusių automobilių Vokietijoje buvo patyrę 20 proc. ar mažiau jų vertės siekiančių apgadinimų, Švedijoje – 83,5 proc., Italijoje – 79,5 proc., Ispanijoje – 85,6 proc. Nors ir dauguma daužtų transporto priemonių buvo patyrusios smulkią žalą, pirkėjai turėtų suprasti, kad kartais parduodami automobiliai galėjo būti remontuojami tik tam, kad pardavėjai juos parduodami galėtų kuo lengviau pasipelnyti.
Metodologija

„carVertical“ tyrimas atliktas išanalizavus įmonės vartotojų 2020 – 2024 metais įsigytas automobilių istorijos ataskaitas. Įmonės duomenų ekspertai suskaičiavo, kokia dalis automobilių patyrė apgadinimus siekiančius iki 10 proc. jų vertės, 10-20 proc., 20-30 proc. ir t. t. Smarkiai apgadintu tyrimo rėmuose laikomas automobilis, kurio žalos vertė siekė daugiau nei 50 proc. jo vertės.

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]


Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]


Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 m. liepos 11 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)  Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas pradėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų svarstymą ir paskelbė konsultavimosi su visuomene laikotarpį. Gyventojai savo pasiūlymus dėl šio projekto turi galimybę pateikti iki rugsėjo 10 d. Svarstomais įstatymo pakeitimais siekiama norintiems gauti […]


Lietuvos transporto sektoriuje – tvarus atsigavimas ar laikinas pagerėjimas?

Lietuvos transporto sektoriuje – tvarus atsigavimas ar laikinas pagerėjimas?

Vaidas Žagūnis, „Citadele“ banko valdybos narys, verslo bankininkystės tarnybos vadovas Baltijos šalyse Lietuvos kelių transportavimo sektorius, glaudžiai susijęs su eksporto rinkomis Europoje, o kartu – stipriai priklausomas nuo Europos Sąjungos (ES) ekonomikos ciklo, pastaruoju metu rodo vis daugiau atsigavimo signalų. Išankstiniai rodikliai, kuriuos stebi „Citadele“ banko analitikai, rodo, kad Lietuvos vežėjų sektorius pamažu kopia iš […]


Kelininkai įspėja – rytoj galimas pavojingas lietus

Kelininkai įspėja – rytoj galimas pavojingas lietus

Kaip skelbia sinoptikai bei indikuoja AB „Kelių priežiūra“ sistemos, rytoj išlieka pavojingo meteorologinio reiškinio – smarkaus lietaus – tikimybė. Remiantis prognozių duomenimis, intensyviausi krituliai numatomi rytų ir šiaurės Lietuvoje. Pasak bendrovės atstovų, dėl didelio kritulių kiekio per trumpą laiką gali susidaryti sudėtingos eismo sąlygos: kelio dangos patvankos ar kiti išplovimai. AB „Kelių priežiūra“ specialistai aktyviai […]


Apeliacinis teismas patvirtino: elektroninės kelių rinkliavos sistemos nuomos pirkimas turi būti tęsiamas dėl būtinybės užtikrinti viešą interesą

Apeliacinis teismas patvirtino: elektroninės kelių rinkliavos sistemos nuomos pirkimas turi būti tęsiamas dėl būtinybės užtikrinti viešą interesą

Liepos 9 d. Lietuvos apeliacinis teismas atmetė bendrovės „Proit“ pateiktą skundą ir paliko galioti Klaipėdos apygardos teismo nutartį, kuria buvo atsisakyta taikyti laikinąsias apsaugos priemones – t. y. stabdyti elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos konkurso procedūras. Tai jau trečias, mažiau nei per du mėnesius priimtas nepriklausomas teismo sprendimas, kuriuo konstatuojama, kad konkurso stabdymas būtų […]