„Porsche“ spalvos: Lietuvoje pastebi kintančius pirkėjų norus

1

„Porsche“ spalvos: Lietuvoje pastebi kintančius pirkėjų norus

Juoda, pilka ir balta – trys spalvos, kuriomis dažomi net trys ketvirčiai visame pasaulyje parduodamų automobilių. Panaši statistika fiksuojama ir Lietuvoje, tačiau kai kurių automobilių pirkėjai vis dažniau renkasi mažiau klasikines spalvas ir iš salono išvažiuoja su ryškiai mėlynu ar dabar itin madingos geltonos spalvos modeliu.

„Jau ne vienerius metus stebime tendenciją, kad „Porsche“ atstovybėje Vilniuje parduodami automobiliai „ryškėja“. Drąsius spalvinius sprendimus dažniausiai renkasi perkantys sportinius 911 modelius, mažiau tradicinėmis laikomas spalvas labai mėgsta ir naujus „Macan“ pasirinkę klientai. Pasirinkimo motyvai yra įvairūs, tačiau vienas jų – noras, kad automobilis teiktų džiaugsmą. Tinkamai pasirinkta spalva tikrai prie to prisideda“, – teigia sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Auga mėlynos populiarumas

Lietuvoje tarp „Porsche“ pirkėjų populiariausia vis dar yra klasikinė sodri juoda spalva – beveik kas trečias iš salono išvažiavęs šio gamintojo automobilis pernai buvo toks. Vienas iš šešių buvo pilkas. Panašią proporciją užėmė ir mėlyna spalva.

„Porsche“ mėlyna yra nebūtinai tai, ką daugelis kitų automobilių gamintojų taip vadina. Pavyzdžiui, pernai Lietuvoje buvo eksponuojamas išskirtinės sodrios mėlynos spalvos („Moonlight Blue Metallic“) „Exclusive Manufaktur“ specialistų patobulintas „Cayenne“. Nors tai unikali spalva ir kito taip pat nudažyto automobilio Baltijos šalyse sutikti būtų beveik neįmanoma, registracijos dokumentuose prie jo būtų įrašyta „mėlyna“.

„Mėlyna“ įrašoma ir daugelio naujų „Macan“ registracijos dokumentuose, nors renkantis šį automobilį vien standartinių mėlynų atspalvių yra trys: sodri „Night Blue Metallic“, ryški „Sapphire Blue Metallic“ bei ekspresyvi turkio „Miami Blue“. Būtent pastarosios, itin išskirtinės spalvos, gatvėse matoma vis daugiau.

Spalva – vienas svarbiausių kriterijų

Remiantis įvairių apklausų duomenimis, maždaug 60 proc. žmonių spalva yra vienas svarbiausių kriterijų renkantis automobilį. Kita vertus, dėl šios priežasties automobiliui jie parenka ne savo mėgstamiausią, o diskretišką, santūrią spalvą. Pasak prancūzo spalvų dizainerio Jeano-Gabrielio Causse‘o, tai priklauso nuo mados – dar prieš kelis dešimtmečius populiariausia spalva buvo raudona, o dabar trys ketvirčiai naujų automobilių yra juodi, pilki, sidabriniai arba balti.

Interviu „Porsche“ žurnalui „Christophorus“ J.–G. Causse‘as pasakojo, jog spalvos tėra skirtingų elektromagnetinių bangų kombinacijos, kurias žmonių tinklainės paverčia nerviniais impulsais. Jie yra perduodami į smegenis, kuriuose perteikti impulsai sukelia tam tikrus pojūčius. Tai paaiškina, kodėl spalvų supratimas yra subjektyvus – kiekvienas žmogus suvokia atspalvius skirtingai.

Tai paaiškina, kodėl daugelis žmonių renkasi neutralių spalvų automobilius – jie nepritraukia dėmesio, labai retai sukelia emocijas. Kita vertus, balta turi ir praktinę paskirtį – ja nudažytas automobilis yra geriausiai matomas bet kokio apšvietimo sąlygomis, tad baltos transporto priemonės į eismo įvykius statistiškai patenka rečiausiai.

Populiarumas priklauso nuo modelio

Kiekvieno „Porsche“ modelio gamoje yra keliolikos standartinių ir metalizuotų spalvų paletė, o klientų poreikiai paprastai priklauso nuo konkretaus regiono ir paties modelio. Pirkėjai savo automobiliui gali užsakyti praktiškai bet kokį atspalvį.

Įsigydami 911, „Cayenne“ ir „Panamera“ modelius, europiečiai dažniausiai renkasi specifinę „Jet Black Metallic“ spalvą. Amerikiečiai 911 ir „Cayenne“ paprastai renkasi standartinę juodą, o visiems kitiems modeliams – baltą. Kinijoje populiariausios – balta bei rusva „Mahogany Metallic“, o antra dažniausiai pasirenkama 911 spalva yra išskirtinė ryški oranžinė „Lava Orange“.

Dėmesį išskirtinumui „Porsche“ skiria nuo pat pirmojo modelio 356. Pavyzdžiui, 1960 m. standartinėje šio automobilio spalvų paletėje buvo 11 skirtingų atspalvių. Tarp jų buvo ir karališka mėlyna („Royal Blue“), signalinė raudona („Signal Red“) ar dramblio kaulo („Ivory“). Interjero audinius vos debiutavus 356 jau buvo galima rinktis iš keliolikos skirtingų variantų.

Paties pirmojo „Porsche 911“ pagrindinėje paletėje buvo 9 eksterjero spalvos: oranžinė, smėlio, ryškiai raudona, po du mėlynos ir žalios atspalvius, dramblio kaulo bei juoda. Papildomoje paletėje buvo kelios dešimtys atspalvių – po kelis kiekvienai spalvai. Pavyzdžiui, raudonai buvo skirti 6 atspalviai – rubino, signalinė, burgundiška, mandarino, polo ir metalizuota tamsi.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
The Shaving Brush Skutimosi šepetėlis su sintetiniais šeriais, 1 vnt.
 
Natūralūs ilgalaikiai plaukų dažai: ąžuolo atspalvis ESSENSITY OAK 60ml
 
Normalizing Maitinamasis, apimties suteikiantis kondicionierius, 250 ml
 
Eight Hour Cream Skin Protectant Fragrance Free Drėkinamasis veido kremas, 30ml
 
Cucumber Hairmilk Caring Shampoo Plaukų šampūnas-pienelis, 300ml
Kelionė automobiliu ir maistas: kaip sutaupyti?

Kelionė automobiliu ir maistas: kaip sutaupyti?

Pripažinkime – ne visi keliaudami turi galimybių pietauti brangiausiuose restoranuose: kartais neišvengiamai tenka pataupyti. Tad dalijamės patarimais, kaip pernelyg nepaploninti savo piniginės. Ieškokite valgyklų, nebrangių mažų kavinių arba maitinkitės toliau nuo centro nutolusiose užeigėlėse Visai neseniai internete nuskambėjo istorija, kai japonų turistai už spagečius, jūrų gėrybes ir vandenį sumokėjo 350 eurų, o dar 80 eurų […]

  Straipsniai »
„Busworld Europe“ parodoje naujos kartos miesto autobuso „Scania Citywide“ premjera

„Busworld Europe“ parodoje naujos kartos miesto autobuso „Scania Citywide“ premjera

Briuselyje vykstančioje didžiausioje pasaulyje keleivinio transporto parodoje „Busworld Europe“ švedų sunkiojo transporto gamintoja „Scania“ pirmą kartą pristatė naujos kartos elektra varomą autobusą „Scania Citywide“ miesto ir priemiesčių maršrutams. Naujasis autobusas itin patrauklus visoms rinkoms ir skirtingų poreikių vartotojams, nes gali būti varomas ir kitais alternatyviais bei tradiciniais degalais. „Mes didžiuojamės galėdami klientams pasiūlyti plačiausią alternatyvių […]

  Straipsniai »
Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose 

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose 

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet įrengė dvigubai daugiau nei pernai – 1200 – naujų automobilių stovėjimo vietų 39-iose žaliųjų korių aikštelėse.  Esamų kiemų erdves tarp daugiabučių pasistengta išnaudoti kuo sumaniau: kur įmanoma, buvo išlygintas paviršius, sutvirtintas skalda ir paklota speciali korinė danga. Tokių žaliųjų korių dydis neretai prilygsta […]

  Straipsniai »

Klaipėdos uosto bendrasis planas leistų plėtoti gyvybiškai svarbią uosto infrastruktūrą

Pirmą kartą istorijoje parengtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrasis planas, numatantis būtinas ir ilgalaikes uosto plėtros kryptis. Planas suderintas su kone 30 institucijų. Šio plano sprendiniai sudarys prielaidas uostui operatyviai reaguoti į besikeičiančias globalios rinkos sąlygas ir kurti reikiamą uosto infrastruktūrą. Šiuo metu Klaipėdos uosto trūkumais įvardijami nepakankamas gylis ir teritorijų stygius.   „Jau šiuo […]

  Straipsniai »