„Porsche Classic“ ekspertai: juvelyrai, kuriems 99 procentai – nepakankamas tikslumas

1

„Porsche Classic“ ekspertai: juvelyrai, kuriems 99 procentai – nepakankamas tikslumas

Pirmasis serijinės gamybos „Porsche“ automobilis nuo gamybos linijos nuriedėjo prieš daugiau nei 70 metų, o iš viso į gatves per šiuos dešimtmečius išvažiavo milijonai Štutgarte suprojektuotų modelių. Daugybė jų vis dar naudojami, o tai būtų neįmanoma be klasikinių automobilių ekspertų–juvelyrų. Jų darbas – šlifuoti didelius deimantus su „Porsche“ logotipu ir parengti juos dar tūkstančiams ateityje laukiančių kilometrų.

„Gamintojas turi ilgą ir turtingą istoriją bei skiria jai daug dėmesio – visuose „Porsche“ centruose yra klasikinių automobilių specialistai, kurie kompetentingi aptarnauti istorinę techniką. Dėl tokio gamintojo palaikymo ir nuolat tobulėjančių klasikinių automobilių specialistų galime didžiuotis unikaliu skaičiumi – net 7 iš 10 į gatves išriedėjusių „Porsche“ vis dar yra naudojami“, – teigia sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Dalys – tik originalios

Istorinių automobilių priežiūros principas nedaug skiriasi nuo naujų. „Porsche“ gamina daugybę detalių visiems modeliams – net ir patiems pirmiesiems 911, tačiau jų keitimas neretai reikalauja kitokių įgūdžių.

„Retais atvejais užtenka detalę atsukti, pakeisti ir vėl prisukti – dažniausiai būtina kažką papildomai pavalyti, nuplauti, nušveisti. Smulkmeniškumas čia būtinas – tik taip dirbant galima užtikrinti, jog kelis dešimtmečius pergyvenęs automobilis galės būti sėkmingai naudojamas dar daug metų“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centre dirbantis klasikinių automobilių specialistas Marekas Dunovskis. Tokio paruošimo ir patirties specialistų kaip M. Dunovskis – Baltijos šalyse vos keli.

Dėl gamintojo požiūrio į preciziškumą klasikinių „Porsche“ savininkai savus automobilius dažnai aptarnauja oficialiose atstovybėse. Be to, jose gaunami įrašai padidina istorinių automobilių vertę.

Pasak M. Dunovskio, nemažai vairuotojų net ir nevažinėdami kartą per metus atvyksta pakeisti variklio alyvos – kiekvienas įrašas serviso knygutėje apie priežiūrą oficialioje atstovybėje yra svarbus nustatant pardavimo kainą. Tuo pačiu tai įrodymas apie nepriekaištingą būklę – istoriniams automobiliams „Porsche“ net gamina specialią alyvą, keli jos tipai pritaikyti pagal modelio pagaminimo metus.

„Mūsų klientų ratas vis plečiasi – žinodami, kad yra klasikinius automobilius prižiūrinčių profesionalų, žmonės drąsiau įsigyja modelius, kuriuos vertina ne kaip kasdieninius palydovus, o kaip laisvalaikio praleidimo būdą arba investiciją“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centre dirbantis klasikinių automobilių specialistas.

Įsimintini modeliai iš „transaxle“ eros

Patys populiariausi ir vertingiausi istoriniai „Porsche“, išskyrus vienetinius modelius, yra 911 – šie modeliai simbolizuoja gamintojo filosofiją, aukščiausius inžinerinius pasiekimus automobilių industrijoje.

„Porsche“ ilgą laiką buvo žinomas kaip gamintojas, kurio automobilių variklis bei pavarų dėžė montuojama galinėje dalyje. Tačiau aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje inžinieriai išbandė kitokią komponuotę – pavarų dėžę paliko gale, o variklį sumontavo priekyje. Taip gimė modeliai, šiandien žinomi 924, 944, 928 pavadinimais.

Ši era baigėsi 1995 m. su paskutiniuoju 928 modeliu ir ilgą laiką naudoti automobiliai iš šios eros buvo nuvertinami – juos buvo galima įsigyti už santykinai nedidelę kainą. Tačiau dabar daugeliui šios eros modelių – per 30 metų ir jie tarsi gimsta iš naujo.

„Jeigu reikėtų įvardyti, kuriuos modelius man pačiam tvarkyti įdomiausia, tai būtų pagaminti būtent transaxle eros metu. Jų nedaug, jie kitokie ir išskirtiniai. Palyginti nedaug jų liko geros būklės, tad žmonės noriai juos restauruoja bei naudoja“, – pasakoja klasikinių automobilių žinovas.

Istorinė technika – svarbi gyvenimo dalis

Pagal istorinio automobilio detalių būklę galima nemažai pasakyti apie patį modelį, jo naudojimą ir netgi savininko įpročius. Pasak „Porsche“ atstovo, nesunku pastebėti, kuris automobilis naudojamas žiemą, o kuris šaltąjį sezoną praleidžia garaže. Kuriuo važinėjama žvyrkeliais, o kuriuo – tik asfaltuotais keliais.

„Žmonės automobilius naudoja įvairiausioms progoms. Vieni važinėja kasdien – žmonėms smagu kasdien vairuoti automobilį, kuriam metų daugiau nei jam pačiam. Kiti išvažiuoja dažną savaitgalį, dalyvauja automobilių sporto renginiuose, o treti tik laiko garaže ir geriausiu atveju porą kartų per metus pasirodo parodose. Tokius savininkų įpročius galima numanyti pažiūrėjus į įvairias automobilio detales“, – pasakoja Marekas.

Tačiau naudojimo būdas automobilio būklės, jeigu šis yra nuosekliai prižiūrimas, nepablogina – tą užtikrina „Porsche Classic“ ekspertai, kuriems klasikinis automobilis yra daugiau nei tik darbo objektas. „Porsche“ specialistas juokauja naktimis variklių nesapnuojantis, tačiau istorinė technika jį lydi visur – kasdieniniame darbe, lankomuose renginiuose, skaitomose knygose ir net diskusijose su draugais.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Gija 3D Gembird PLA Sky Blue | 1,75mm | 1kg
 
Guess GUUT104GG 9-10“ Universal Tablet Case Black
 
Corsair ValueSelect 8GB DDR4 2400MHz CL16 DIMM
 
Crocs™ Serena Flip Women's Pool 38,5
 
Dishwasher BOSCH SMS 25AI03E (width 60cm; inox color)
Kaunas baigia rengti Darnaus judumo planą: laukia miestiečių pastabų ir pasiūlymų

Kaunas baigia rengti Darnaus judumo planą: laukia miestiečių pastabų ir pasiūlymų

Darnaus judumo planą baigiantis rengti Kaunas šį svarbų strateginį dokumentą pateikė visuomenės svarstymui. Iki liepos 7 dienos miestas laukia kauniečių pastabų ir pasiūlymų. Darnaus judumo plane numatyti veiksmai, turintys iki 2030 metų kardinaliai pakeisti miestiečių judėjimo mieste įpročius. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad labiausiai aplinką teršia ir klimato kaitai daugiausiai įtakos turi transporto sektorius. Lietuvoje išmetamųjų […]

  Straipsniai »

Kaip nepadaryti klaidos renkantis naują dviratį?

Šiltuoju metų laiku dviratis – ne tik smagi pramoga, bet ir populiari bei stilinga susisiekimo priemonė. Pastaruoju metu madoje ryškios spalvos, įvairūs raštai ir aksesuarai, tačiau neretai pamirštama atsižvelgti į tai, kokiais keliais ar kaip ilgai bus važinėjama. Tad kaip pasirinkti geriausiai jūsų gyvenimo būdą bei poreikius atitinkančią transporto priemonę? Kalnų dviratis – ir važinėjantiems […]

  Straipsniai »

„Uber“ pristato naują savaeigę transporto priemonę bei maisto pristatymo dronais testus

Antrąją ir paskutiniąją trečiojo kasmetinio „Elevate Summit“ susitikimo dieną „Uber“ pristatė kaip bendradarbiauja su vyriausybės ir pramonės atstovais kuriant pirmąjį pasaulyje oro transporto tinklą su saugiomis bei tyliomis elektrinėmis „Uber Air“ transporto priemonėmis. Šalia „Uber Air“ inovacijų buvo pristatyti ir kiti „Uber“ technologiniai pasiekimai bei ateities tikslai – nuo naujų sprendimų el. dviračiams ir motoroleriams […]

  Straipsniai »

Tropinių karščių pasekmė: pasipylė smulkūs eismo įvykiai, vairuojama tarsi apgirtus

Lietuvą užklupę tropiniai karščiai ir 30°C dienomis viršijanti oro temperatūra keliuose sukėlė smulkių eismo įvykių bangą. Draudikai pastebi, kad nuo karščio kenčiantys vairuotojai ėmė klysti elementariausiose situacijose, todėl ir jiems, ir pėstiesiems pataria būti atsargesniems, atidžiau planuoti keliones net ir įprastais maršrutais. BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad pastarąją savaitę smulkių eismo įvykių […]

  Straipsniai »