„Porsche Classic“ ekspertai: juvelyrai, kuriems 99 procentai – nepakankamas tikslumas

1

„Porsche Classic“ ekspertai: juvelyrai, kuriems 99 procentai – nepakankamas tikslumas

Pirmasis serijinės gamybos „Porsche“ automobilis nuo gamybos linijos nuriedėjo prieš daugiau nei 70 metų, o iš viso į gatves per šiuos dešimtmečius išvažiavo milijonai Štutgarte suprojektuotų modelių. Daugybė jų vis dar naudojami, o tai būtų neįmanoma be klasikinių automobilių ekspertų–juvelyrų. Jų darbas – šlifuoti didelius deimantus su „Porsche“ logotipu ir parengti juos dar tūkstančiams ateityje laukiančių kilometrų.

„Gamintojas turi ilgą ir turtingą istoriją bei skiria jai daug dėmesio – visuose „Porsche“ centruose yra klasikinių automobilių specialistai, kurie kompetentingi aptarnauti istorinę techniką. Dėl tokio gamintojo palaikymo ir nuolat tobulėjančių klasikinių automobilių specialistų galime didžiuotis unikaliu skaičiumi – net 7 iš 10 į gatves išriedėjusių „Porsche“ vis dar yra naudojami“, – teigia sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Dalys – tik originalios

Istorinių automobilių priežiūros principas nedaug skiriasi nuo naujų. „Porsche“ gamina daugybę detalių visiems modeliams – net ir patiems pirmiesiems 911, tačiau jų keitimas neretai reikalauja kitokių įgūdžių.

„Retais atvejais užtenka detalę atsukti, pakeisti ir vėl prisukti – dažniausiai būtina kažką papildomai pavalyti, nuplauti, nušveisti. Smulkmeniškumas čia būtinas – tik taip dirbant galima užtikrinti, jog kelis dešimtmečius pergyvenęs automobilis galės būti sėkmingai naudojamas dar daug metų“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centre dirbantis klasikinių automobilių specialistas Marekas Dunovskis. Tokio paruošimo ir patirties specialistų kaip M. Dunovskis – Baltijos šalyse vos keli.

Dėl gamintojo požiūrio į preciziškumą klasikinių „Porsche“ savininkai savus automobilius dažnai aptarnauja oficialiose atstovybėse. Be to, jose gaunami įrašai padidina istorinių automobilių vertę.

Pasak M. Dunovskio, nemažai vairuotojų net ir nevažinėdami kartą per metus atvyksta pakeisti variklio alyvos – kiekvienas įrašas serviso knygutėje apie priežiūrą oficialioje atstovybėje yra svarbus nustatant pardavimo kainą. Tuo pačiu tai įrodymas apie nepriekaištingą būklę – istoriniams automobiliams „Porsche“ net gamina specialią alyvą, keli jos tipai pritaikyti pagal modelio pagaminimo metus.

„Mūsų klientų ratas vis plečiasi – žinodami, kad yra klasikinius automobilius prižiūrinčių profesionalų, žmonės drąsiau įsigyja modelius, kuriuos vertina ne kaip kasdieninius palydovus, o kaip laisvalaikio praleidimo būdą arba investiciją“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centre dirbantis klasikinių automobilių specialistas.

Įsimintini modeliai iš „transaxle“ eros

Patys populiariausi ir vertingiausi istoriniai „Porsche“, išskyrus vienetinius modelius, yra 911 – šie modeliai simbolizuoja gamintojo filosofiją, aukščiausius inžinerinius pasiekimus automobilių industrijoje.

„Porsche“ ilgą laiką buvo žinomas kaip gamintojas, kurio automobilių variklis bei pavarų dėžė montuojama galinėje dalyje. Tačiau aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje inžinieriai išbandė kitokią komponuotę – pavarų dėžę paliko gale, o variklį sumontavo priekyje. Taip gimė modeliai, šiandien žinomi 924, 944, 928 pavadinimais.

Ši era baigėsi 1995 m. su paskutiniuoju 928 modeliu ir ilgą laiką naudoti automobiliai iš šios eros buvo nuvertinami – juos buvo galima įsigyti už santykinai nedidelę kainą. Tačiau dabar daugeliui šios eros modelių – per 30 metų ir jie tarsi gimsta iš naujo.

„Jeigu reikėtų įvardyti, kuriuos modelius man pačiam tvarkyti įdomiausia, tai būtų pagaminti būtent transaxle eros metu. Jų nedaug, jie kitokie ir išskirtiniai. Palyginti nedaug jų liko geros būklės, tad žmonės noriai juos restauruoja bei naudoja“, – pasakoja klasikinių automobilių žinovas.

Istorinė technika – svarbi gyvenimo dalis

Pagal istorinio automobilio detalių būklę galima nemažai pasakyti apie patį modelį, jo naudojimą ir netgi savininko įpročius. Pasak „Porsche“ atstovo, nesunku pastebėti, kuris automobilis naudojamas žiemą, o kuris šaltąjį sezoną praleidžia garaže. Kuriuo važinėjama žvyrkeliais, o kuriuo – tik asfaltuotais keliais.

„Žmonės automobilius naudoja įvairiausioms progoms. Vieni važinėja kasdien – žmonėms smagu kasdien vairuoti automobilį, kuriam metų daugiau nei jam pačiam. Kiti išvažiuoja dažną savaitgalį, dalyvauja automobilių sporto renginiuose, o treti tik laiko garaže ir geriausiu atveju porą kartų per metus pasirodo parodose. Tokius savininkų įpročius galima numanyti pažiūrėjus į įvairias automobilio detales“, – pasakoja Marekas.

Tačiau naudojimo būdas automobilio būklės, jeigu šis yra nuosekliai prižiūrimas, nepablogina – tą užtikrina „Porsche Classic“ ekspertai, kuriems klasikinis automobilis yra daugiau nei tik darbo objektas. „Porsche“ specialistas juokauja naktimis variklių nesapnuojantis, tačiau istorinė technika jį lydi visur – kasdieniniame darbe, lankomuose renginiuose, skaitomose knygose ir net diskusijose su draugais.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,
Ketvirtoji RS ikonos karta: naujas„Audi RS 6 Avant“

Ketvirtoji RS ikonos karta: naujas„Audi RS 6 Avant“

Dvidešimt penki RS metai, dvidešimt penki galingų „Audi“ universalų metai: pristačius naują „Audi RS 6“, „Audi Sport“ verčia naują galingų „Avant“ universalų istorijos puslapį. Dar didesnė galia, drauge su didesnį efektyvumą užtikrinančia daline hibridine technologija, užtikrina, kad „RS 6 Avant“ yra puikus palydovas visiems gyvenimo atvejams. Platus ir galingas: išorės dizainas Unikalus klasėje kėbulo stilius […]

  Straipsniai »

„Bolt“ Taline pradeda pristatinėti maistą, laukiama ir Lietuvoje

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ šiandien Taline pristato naują maisto atvežimo į namus programėlę „Bolt Food“. Estijoje įkurta kompanija paslaugą dar šiemet ketina pristatyti ir kituose Europos bei Afrikos miestuose.   „Mūsų platforma naudojasi daugiau kaip 25 mln. žmonių visame pasaulyje, o maisto pristatymas jau kurį laiką buvo vienas populiariausių jų pageidavimų. Norėdami klientams […]

  Straipsniai »

Seimo sprendimas dėl poilsio dienos padidins tradicines Vėlinių transporto spūstis

Seimui neeiliniame posėdyje svarstant siūlymą Vėlines (lapkričio 2 d.) paskelbti ne darbo diena, su laidojimu susijusių paslaugų teikėjai teigia, kad šis sprendimas nepakeis nusistovėjusios tradicijos lankyti artimųjų kapus pirmą lapkričio dieną.  „Per ilgametę darbo patirtį matome, kad įpročiai, kaip, kada ir kiek lankome kapus iš esmės yra nusistovėję ir vargu ar jie labai stipriai pasikeistų. […]

  Straipsniai »

Įpročiai prie vairo: estams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais, atsakingiausiai elgiasi lietuviai

Tyrimas parodė, kad Baltijos šalyse gatvės dar pilnos telefonu kalbančių vairuotojų. Jie tik pamažu atsisako šio įpročio: 39 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių kelyje nebekalba išmaniaisiais telefonais. Neatsakingiausiai elgiasi estai – tik penktadalis jų vengia kalbėti telefonu prie vairo, Latvijoje tokių žmonių – 27 procentai. Draudikai įspėja, kad telefoninio pokalbio metu vairuotojai nepakankamai stebi aplinką […]

  Straipsniai »