Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte: didesnis efektyvumas kasmet atneš 9,1 mln. eurų finansinę naudą

1

Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte: didesnis efektyvumas kasmet atneš 9,1 mln. eurų finansinę naudą

Miesto savivaldybės valdoma uždaroji akcinė bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) savo veiklą organizuos efektyviau. Nuo praėjusių metų rudens bendrovė vykdo naują veiklos optimizavimo projektą „Banga“, kurio įgyvendinimas ne tik padidins VVT konkurencingumą, užtikrins įmonės skaitmenizaciją, bet ir pagerins darbuotojų įgūdžius. Projektas kasmet atneš apie 9,1 mln. eurų finansinę naudą ir leis toliau kryptingai judėti pokyčių link.

Anot VVT generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, pernai lapkritį startavęs „Bangos“ projektas padės didinti VVT lankstumą ir procesų greitį, leis efektyviau valdyti turtą bei didinti veiklos skaitmenizavimo lygį, taip pat gerės organizacijos adaptavimosi įgūdžiai.

„Šių metų vasarį projektas pasiekė paskutinę – pokyčių plano stadiją, kurią užbaigsime iki 2023 m. Nors įprasta manyti, kad veiklos optimizavimas yra susijęs su darbuotojų skaičiaus mažinimu, vienas iš pagrindinių „Bangos“ tikslų yra jų didinimas. Tai padės paskirstyti vairuotojams tenkantį krūvį, tikslingiau organizuoti darbus ir pasiūlyti kokybiškesnes viešojo transporto paslaugas vilniečiams“, – sako D. Aleknavičius.

Svarbus ir finansinis aspektas

VVT generalinis direktorius tvirtina, kad optimizacija užtikrins geresnius finansinius rezultatus ir padės kasmet sutaupyti reikšmingą pinigų sumą.

„Planuojame, kad permainos dar šiemet leis pagerinti įmonės veiklos rezultatus ir prie jų pridėti apie 500 tūkst. eurų. Kitąmet ši suma turėtų siekti apie 5,7 mln. eurų, o 2024 m. ir ateityje – 9,1 mln. eurų kasmet“, – teigia D. Aleknavičius.

Jis patikslina, kad su „Bangos“ projektu susiję vidiniai pokyčiai pareikalaus ir tam tikrų investicijų į informacines technologijas, esamų sistemų atnaujinimą ir naujų sprendimų diegimą.

„Numatyti vidiniai pokyčiai ilgainiui turės pozityvų indėlį finansiniams VVT rezultatams. Be to, suplanuotos investicijos vilniečiams leis pajusti patogesnes keliones. Didinant viešojo transporto priemonių išleidimą ir maršrutų pasirenkamumą, keleiviai sutaupys laiko bei kelionės tikslą pasieks kur kas greičiau“, – sako D. Aleknavičius.

Komandą papildys 80 naujų darbuotojų

Visą „Bangos“ pokyčių programą sudaro 15 atidžiai prižiūrimų dalių. Pasak D. Aleknavičiaus, didžiausią finansinę naudą – 3,5 mln. eurų – bendrovė gaus įdarbinusi naujų vairuotojų.

„Siekdami patenkinti miestiečių poreikius, per šiuos metus turime nuvažiuoti beveik 36 mln. km. Vis dėlto su dabartiniais pajėgumais tai padaryti būtų sudėtinga, todėl planuojame, kad per metus komandą papildys 80 naujų darbuotojų“, – teigia VVT generalinis direktorius.

D. Aleknavičius pratęsia, jog siekdama pritraukti naujų darbuotojų įmonė ne tik didina konkurencingumą – dalį veiklos efektyvinimo metu gautos finansinės naudos skiria darbo užmokesčio didinimui, bet ir intensyviau vykdo darbuotojų paiešką, įdarbina karo pabėgėlius iš Ukrainos.

Efektyviam valdymui pasitelks dirbtinį intelektą

Efektyviai valdyti transporto parką VVT planuoja diegdama dirbtinį intelektą – naują troleibusų ir autobusų valdymo sistemą.

„Nauja troleibusų ir autobusų valdymo sistema pakeis iki šiol taikytą rankinį vairuotojų ir transporto priemonių darbo planavimo procesą, lėmusį mažesnį, nei norima, keleivių vežimo punktualumą, nepakankamą transporto parko panaudojimo lygį. Naujoji sistema lems didesnę transporto priemonių ridą, našiau paskirstys žmogiškuosius išteklius ir leis operatyviai, atsižvelgiant į dirbtinio intelekto atmintį, keisti maršrutų grafikus“, – sako VVT atstovas.

Pasak D. Aleknavičiaus, pavyzdžiui, vertinama galimybė, kad transporto priemonės vairuotojų pertraukų metu nestovėtų, o būtų nukreipiamos ten, kur yra didžiausias jų poreikis. Toks sprendimas ne tik užtikrintų tinkamą darbuotojų poilsį, bet ir leistų tvariau naudoti transporto priemones. Taip būtų galima 5 proc. sumažinti rezervinių transporto priemonių skaičių, o įmonė gautų apie 30 tūkst. eurų daugiau papildomų pajamų per mėnesį.

Be to, VVT skatins vairuotojus transporto priemones valdyti ekonomiškiau ir įdiegs motyvacinę ekovairavimo sistemą. Mažesnis energijos suvartojimas užtikrins tvarų įmonės augimą ir bus ekologiškai naudingesnis tiek sostinei, tiek ir jos gyventojams.

Tarp kitų „Bangos“ projekto iniciatyvų: remonto ir infrastruktūros aptarnavimo išteklių gerinimas, transporto priemonių paruošimo ir valymo procesų optimizavimas, pajamų iš papildomų veiklų (reklamos, turto nuomos ir kitų) didinimas, eismo valdymo funkcijų skaitmenizavimas, IT sistemų integracija ir „Lean“ valdymo kultūros diegimas.

Apie VVT

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ – Vilniaus miesto savivaldybei priklausanti įmonė, atsakinga už Vilniaus miesto autobusų ir troleibusų maršrutų aptarnavimą, turimų transporto priemonių bei joms reikalingos infrastruktūros priežiūrą. Įmonė siekia tapti inovatyvia, skaidria ir lyderiaujančia keleivių vežimu užsiimančia įmone Lietuvoje ir Baltijos šalių regione. Bendrovėje dirba apie 1900 darbuotojų. Viešuoju transportu Vilniuje kasdien naudojasi apie 400 tūkst. keleivių.

Pranešimą paskelbė: Vygandas Kieras, UAB „Vilniaus viešasis transportas“

Rekomenduojame

Kelių eismo taisyklių naujovė: Lietuvos miestų gatvėse – atskiri tik maršrutiniam transportui skirti šviesoforai

Kelių eismo taisyklių naujovė: Lietuvos miestų gatvėse – atskiri tik maršrutiniam transportui skirti šviesoforai

Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti atskirų, tik maršrutiniam transportui skirtų šviesoforų. Jie bus įrengti sankryžose prie raide „A“ pažymėtų eismo juostų, taip pat ten, kur maršrutiniam transportui reikia suteikti pirmenybę. „Nauji šviesoforai ir jų signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, bus naudojami siekiant lanksčiau reguliuoti eismą ir prioretizuoti […]

Demonstruoja pavyzdį didmiesčiams: Tauragėje pradėjo veikti uždaros, nemokamos dviračių saugyklos

Demonstruoja pavyzdį didmiesčiams: Tauragėje pradėjo veikti uždaros, nemokamos dviračių saugyklos

Vasaros sezoną Tauragė tikisi pasitikti su dar daugiau dviratininkų ir paspirtukininkų:  miestiečiams atveriamos nemokamos dviračių saugyklos, kuriose patogiai ir saugiai šie kasdien galės palikti savo gamtai draugiškas transporto priemones. Nors panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena, toks sprendimas Lietuvoje – pirmasis.  Juo Tauragė siekia ne tik rodyti pavyzdį šalies didmiesčiams, bet ir dar […]

Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį

Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį

Sportinių BMW automobilių gamybos padalinys „BMW M GmbH“, šiemet minintis 50 metų jubiliejų, pristatė itin greitą specialaus leidimo automobilį – „BMW M4 CSL“. Tai greičiausią garsiosios Niurburgringo trasos įveikimo laiką pademonstravęs BMW serijinis modelis. Šių sportiškų automobilių visame pasaulyje bus pagaminta tik 1 tūkstantis. Naujojo modelio pavadinime naudojamos raidės CSL žymi žodžius Competition, Sport ir […]

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų: Klaipėdos ir Kauno Per Europos investavimo konsultacijų centrą EIB teikia konsultacinę paramą Lietuvos vidaus vandens kelių direkcijai, kad šalies transporto infrastruktūra būtų tvaresnė Europos investicijų bankas (EIB) ir Lietuvos vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė konsultavimo paslaugų sutartį, pagal kurią bus teikiama […]

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Nuo birželio 1 d. Lietuvos miestuose galės atsirasti „Dviračių gatvės“ – tokiu nauju kelio ženklu pažymėtos gatvės bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui. Jose eismo dalyviams galios specialūs Kelių eismo taisyklių reikalavimai, o dviratininkai galės jaustis gerokai laisviau ir saugiau. „Dviračių gatvių atvėrimas – naujas žingsnis skatinant […]

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Šnipiškės toliau atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių šiandien šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė.  Gatvė įrengta rūpinantis, kad ji būtų patogi, saugi, žalia, gyva, kaimyniška, tiesiog – jauki.  „Šnipiškės stiebiasi, priimdamos ir naujus verslus, ir naujus gyventojus, o kartu išlaikydamos autentišką dvasią. Kernavės gatvės vietoje prieš kelerius metus buvo tiesiog išvažinėtas molynas, […]