Pokyčiai Tauragėje – nuo rugpjūčio rajono gyventojai viešuoju transportu naudosis nemokamai

1

Pokyčiai Tauragėje – nuo rugpjūčio rajono gyventojai viešuoju transportu naudosis nemokamai

Nuo rugpjūčio 1 dienos viešasis transportas Tauragės rajone tampa nemokamas. Tikimasi, kad toks sprendimas prisidės gerinant žmonių gyvenimo kokybę – paskatins į darbo rinką įsilieti naujų darbuotojų, mažins taršą bei triukšmą ir didins socialinių bei kitų paslaugų prieinamumą rajone.

Tauragės rajono savivaldybės tarybos liepos 29 dienos sprendimu, naudotis visais vietinio (miesto ir priemiesčio) reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Tauragės rajone neatlygintinai galės rajono gyventojai ir svečiai. „Tauragės autobusų parko“ patirtas išlaidas už nesurinktas pajamas iš bilietų kompensuos Tauragės rajono savivaldybė iš savivaldybės biudžeto.

Padės spręsti rajono problemas

Tauragės rajono savivaldybės mero Dovydo Kaminsko teigimu, iki šiol rajono gyventojai visuomeniniu transportu naudojosi vangiai – autobusus rinkosi tik apie 2 proc. gyventojų.

„Didžiausią dalį keleivių sudarydavo savo transporto neturintys ar mažiausiai uždirbantys gyventojai, t. y. mokiniai, senjorai, neįgalieji, bilietus įsigyjantys su lengvatomis. Jau kurį laiką ieškojome sprendimo būdų, kurie padėtų ne tik pritraukti daugiau gyventojų naudotis visuomeniniu transportu, palengvintų mažiausiai uždirbančių ir aktyviai autobusais besinaudojančių gyventojų finansinę naštą, bet ir prisidėtų prie ekologinės situacijos gerinimo rajone“, – kalbėjo D. Kaminskas.

Tauragės savivaldybės tarybos nario, buvusio Tauragės rajono savivaldybės mero ir vieno iš idėjos iniciatorių Sigito Mičiulio įsitikinimu, nemokamas transportas padės didinti viešųjų paslaugų prieinamumą rajone ir gerins gyvenimo kokybę.

„Mūsų rajonas labai stipriai atsilieka nuo šalies vidurkio – viešosios paslaugos yra prieinamos nepakankamai daliai rajono gyventojų. Nemokamas transportas taps pagalba gyventojams, užtikrins ne tik mokinių atvykimą į mokyklas, bet ir žmonių kasdienes keliones į darbą. Viliamės, kad toks sprendimas sudarys galimybes ir paskatins dalį rajono gyventojų pradėti dalyvauti darbo rinkoje, jei anksčiau vykti į darbą galimybių nebuvo“, – kalba S. Mičiulis.

Tikimasi, kad suteikus nemokamo visuomeninio transporto galimybę, daugiau gyventojų dažniau atsisakys nuosavų automobilių, o tai mažins transporto srautus, triukšmą ir gerins oro kokybę. Be to, tai padėtų spręsti automobilių stovėjimo vietų trūkumą mieste.

Finansiškai apgalvotas sprendimas

2020 metais viešojo transporto užtikrinimui –  kompensuoti nemokamą mokinių vežimą į ugdymo įstaigas, neįgaliesiems ir senjorams suteikiamas lengvatas, dengti nuostolingus maršrutus – numatyta skirti virš 900 tūkst. eurų iš savivaldybės biudžeto. Savivaldybės atstovų teigimu, iš visuomeninio transporto keleivių surenkama tik nedidelė pajamų suma, todėl jos dengimas iš savivaldybės biudžeto nebūtų didelė finansinė našta.

„Atlikome analizę, kiek pajamų autobusų parkas gauna subsidijomis, o kiek – surenka iš tarpmiestiniais ir vidiniais miesto bei rajono maršrutais keliaujančių gyventojų. Suskaičiavome, kad pastaroji suma sudaro tik apie 50 tūkst. eurų, t. y. vos apie 5 proc. visos reikiamos sumos. Manome, kad būtų socialiai teisinga nerinkti šių pinigų iš dažnai keliaujančių, bet mažiausias pajamas gaunančių gyventojų ir padengti šią sumą iš savivaldybės biudžeto. Be to, kartu siektume kitų užsibrėžtų tikslų, kurie susiję su ekologija ir tvarumu“, – kalbėjo D. Kaminskas.

Mičiulio teigimu, rajonuose netrūksta žmonių, kuriems sudėtinga susirasti darbą, o kasdienės kelionės į toliau esančią darbovietę pareikalauja nemažos dalies jų atlyginimo, dalis šių žmonių gauna socialines išmokas: „Jeigu jie pasinaudotų nemokamu visuomeniniu transportu ir vyktų į darbą, t. y. įsilietų į darbo rinką, toks savivaldybės sprendimas atsipirktų su kaupu: nereikėtų žmonėms bei jų šeimoms mokėti kelių dešimčių išmokų, į biudžetą būtų surenkami didesni mokesčiai.“

Priimant sprendimą svarbiu argumentu tapo ir esamas Tauragės autobusų parkas. Pasak „Tauragės autobusų parko“ direktoriaus Rimanto Martinavičiaus, šiuo metu parkui priklauso 34 autobusai, kurių amžiaus vidurkis – 6 metai, trys iš jų – elektriniai, o artimiausiuose plėtros planuose – dar keli nauji elektrobusai. Būtent elektra varomas visuomeninis transportas užtikrina žemą pervežimo kainą – apie 7 ct. už nuvažiuotą kilometrą – ir leidžia didinti maršrutų dažnį.

Laukia intensyvūs darbai

Priėmus nemokamo visuomeninio transporto sprendimą rajone, daugiau dėmesio bus skiriama su viešojo transporto maršrutais susijusioms problemos spręsti: siekiama didinti visuomeninio transporto patrauklumą gyventojams, optimizuoti autobusų srautus ir transporto užtikrinimui skiriamus kaštus.

„Besinaudojančiųjų viešuoju transportu srautai rajone visada buvo maži: jeigu ryte autobusais rajono centrą pasiekia daugiau gyventojų, o vakare – daugiau jų grįžta į namus, tai priešingomis šių maršrutų kryptimis autobusai važiuoja pustuščiai. Vykstantys į darbus iš toliau neretai keliauja automobiliu arba kooperuojasi su kolegomis – taip patogiau ir pigiau“, – kalbėjo R. Martinavičius.

Martinavičiaus žodžiais, siekiant keisti situaciją, būtini dažni ir kokybiški visuomeninio transporto maršrutai. Šiuo metu iš gyventojų yra aktyviai renkama informacija apie maršrutų poreikį, t. y. vietas, kuriose gyvenančių žmonių visuomeninis transportas nepasiekia, svarstomi dažnesni autobusų maršrutai, dėliojami sustojimų infrastruktūros tinkamose vietose plėtros planai.

Pranešimą paskelbė: Izolina Turauskienė, Tauragės rajono savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]