Plieniniai žirgai sugrįžo: motociklininkų gelbėjimosi ratas – saugus greitis ir atsargus lenkimas

Plieniniai žirgai sugrįžo: motociklininkų gelbėjimosi ratas – saugus greitis ir atsargus lenkimas

Įsibėgėja aktyviausias laikas visiems eismo dalyviams: keliuose – ne tik retai į gatves išriedantys vairuotojai, vairavimo praktikos siekiantys „žalieji lapai“, bet ir dviračių transporto priemonių mėgėjai – dviratininkai bei motociklininkai. Pastarieji į kelius išvažiuoja tik šiltuoju metų laiku ir vasarą jie yra vieni aktyviausių eismo dalyvių.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, per pastaruosius dvejus metus užfiksuoti 285 eismo įvykiai, kuriuos sukėlė arba nukentėjo motociklininkai. Iš jų 177 atvejais eismo įvykį sukėlė motociklo vairuotojas, 104 – motociklininkas nukentėjo nuo kitos transporto priemonės, likę keli atvejai užfiksuoti, motociklui griuvus ir apgadinus šalia esančias transporto priemones.

Draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims atkreipia dėmesį, kad daugiausia motociklų nelaimių sukelia per didelis greitis, kai šių transporto priemonių savininkai nusprendžia pralėkti miestų gatvėmis arba tarpmiestiniais keliais. „Motociklininkai neretai užsimiršta, kad turi tokias pačias pareigas, kaip ir automobiliai. Jie pradeda pavojingai manevruoti tarp eismo juostų, kliudo automobilius, viršija saugų greitį. Šie Kelių eismo taisyklių pažeidimai ir neatsargus elgesys yra pagrindiniai motociklininkų rizikos veiksniai“, pastebi V. Katilienė.

Draudimo bendrovės skaičiai rodo, kad daugumą eismo nelaimių motociklininkai sukelia įvažiuodami į kitos transporto priemonės galą ar ją kliudydami. Taip pat nesuvaldo transporto priemonės ir išvažiuoja į priešingą eismo juostą, apvirsta arba nuskrieja į kelkraštį.

„Ypatingą dėmesį motociklų vairuotojai turėtų skirti ir lenkimo manevrui. Greitai automobilį prisivijęs motociklas dažnai yra nepastebimas vairuotojų. Be to, jis atsiduria aklojoje zonoje, todėl automobilių vairuotojams dar labiau sumažėja galimybės pamatyti lenkiantį motociklą. Taigi, ryškus šalmas turėtų būti ne tik išskirtinis apsaugos elementas, bet ir galimybė būti labiau matomam kitų eismo dalyvių“, sako draudimo bendrovės atstovė.

Pasak V. Katilienės, motociklų vairuotojai per pastaruosius dvejus metus nukentėjo rečiau, tačiau jiems už eismo nelaimėse patirtą žalą atlyginta išmoka išaugo. Be to, patys motociklininkai nukenčia daugiau nei padaro žalos kitiems eismo dalyviams.

„Išriedėdami į gatves sezoniškai, kai kurie motociklų vairuotojai stokoja įgūdžių. Ypač atkreiptinas dėmesys į šį sezoną, kai didžioji dalis Lietuvos vairuotojų pakeitė vairavimo įpročius ir dėl karantino gerokai rečiau sėda prie vairo. Tai gali tapti eismo įvykių priežastimi, todėl saugus ir atsargus vairavimas, ypač sezono pradžioje, yra itin svarbus”, pabrėžia draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, didžiausios draudimo išmokos klientams išmokamos dėl stambesnių eismo nelaimių. Pernai didžiausia išmoka siekė 10 tūkst. eurų. Vidutinė išmoka, kai eismo įvykyje dalyvauja motociklininkas, siekia 1500 eurų. „Gjensidige“ duomenimis, daugiausia eismo nelaimių motociklininkai patiria vasarą ir rugsėjo mėnesį. Šiemet bendrovė užfiksavo vos kelis įvykius.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]


„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins kelio provėžų susidarymą bei atitiks žaliojo kurso reikalavimus. Kaip nurodo „Via Lietuva“, atnaujinta asfalto dangos tvarka jau įsigaliojo ir yra taikoma visiems […]