Plieniniai žirgai sugrįžo: motociklininkų gelbėjimosi ratas – saugus greitis ir atsargus lenkimas

Plieniniai žirgai sugrįžo: motociklininkų gelbėjimosi ratas – saugus greitis ir atsargus lenkimas

Įsibėgėja aktyviausias laikas visiems eismo dalyviams: keliuose – ne tik retai į gatves išriedantys vairuotojai, vairavimo praktikos siekiantys „žalieji lapai“, bet ir dviračių transporto priemonių mėgėjai – dviratininkai bei motociklininkai. Pastarieji į kelius išvažiuoja tik šiltuoju metų laiku ir vasarą jie yra vieni aktyviausių eismo dalyvių.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, per pastaruosius dvejus metus užfiksuoti 285 eismo įvykiai, kuriuos sukėlė arba nukentėjo motociklininkai. Iš jų 177 atvejais eismo įvykį sukėlė motociklo vairuotojas, 104 – motociklininkas nukentėjo nuo kitos transporto priemonės, likę keli atvejai užfiksuoti, motociklui griuvus ir apgadinus šalia esančias transporto priemones.

Draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims atkreipia dėmesį, kad daugiausia motociklų nelaimių sukelia per didelis greitis, kai šių transporto priemonių savininkai nusprendžia pralėkti miestų gatvėmis arba tarpmiestiniais keliais. „Motociklininkai neretai užsimiršta, kad turi tokias pačias pareigas, kaip ir automobiliai. Jie pradeda pavojingai manevruoti tarp eismo juostų, kliudo automobilius, viršija saugų greitį. Šie Kelių eismo taisyklių pažeidimai ir neatsargus elgesys yra pagrindiniai motociklininkų rizikos veiksniai“, pastebi V. Katilienė.

Draudimo bendrovės skaičiai rodo, kad daugumą eismo nelaimių motociklininkai sukelia įvažiuodami į kitos transporto priemonės galą ar ją kliudydami. Taip pat nesuvaldo transporto priemonės ir išvažiuoja į priešingą eismo juostą, apvirsta arba nuskrieja į kelkraštį.

„Ypatingą dėmesį motociklų vairuotojai turėtų skirti ir lenkimo manevrui. Greitai automobilį prisivijęs motociklas dažnai yra nepastebimas vairuotojų. Be to, jis atsiduria aklojoje zonoje, todėl automobilių vairuotojams dar labiau sumažėja galimybės pamatyti lenkiantį motociklą. Taigi, ryškus šalmas turėtų būti ne tik išskirtinis apsaugos elementas, bet ir galimybė būti labiau matomam kitų eismo dalyvių“, sako draudimo bendrovės atstovė.

Pasak V. Katilienės, motociklų vairuotojai per pastaruosius dvejus metus nukentėjo rečiau, tačiau jiems už eismo nelaimėse patirtą žalą atlyginta išmoka išaugo. Be to, patys motociklininkai nukenčia daugiau nei padaro žalos kitiems eismo dalyviams.

„Išriedėdami į gatves sezoniškai, kai kurie motociklų vairuotojai stokoja įgūdžių. Ypač atkreiptinas dėmesys į šį sezoną, kai didžioji dalis Lietuvos vairuotojų pakeitė vairavimo įpročius ir dėl karantino gerokai rečiau sėda prie vairo. Tai gali tapti eismo įvykių priežastimi, todėl saugus ir atsargus vairavimas, ypač sezono pradžioje, yra itin svarbus”, pabrėžia draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, didžiausios draudimo išmokos klientams išmokamos dėl stambesnių eismo nelaimių. Pernai didžiausia išmoka siekė 10 tūkst. eurų. Vidutinė išmoka, kai eismo įvykyje dalyvauja motociklininkas, siekia 1500 eurų. „Gjensidige“ duomenimis, daugiausia eismo nelaimių motociklininkai patiria vasarą ir rugsėjo mėnesį. Šiemet bendrovė užfiksavo vos kelis įvykius.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Converse Chuck Taylor All Star Ox Black/Black 41,5
 
LORENZO 42-27-13-9 Black 38
 
AUDIMAS Ilga sportinė liemenėlė 2111-309 Black M
 
AUDIMAS Maudymosi glaudės 2011-517 Biosphere/Black XL
 
AUDIMAS Švelni modalo suknelė 2111-007 High Rise Melange L

Rekomenduojame

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Seimui skubos tvarka ratifikavus narystę Europos kosmoso agentūroje (EKA), Lietuvai atsivėrė daug reikšmingų galimybių. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekano dr. Justo Nugaro, nors šalis mokės narystės mokestį, didžioji jo dalis sugrįš per projektų finansavimą būtent kosmoso ekosistemos auginimui ir stiprinimui. „Narystė EKA leis lygiavertiškai dalyvauti mokslininkų ir pažangiausių įmonių […]

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Dronai jau nėra naujiena, tačiau spartus technologijų vystymasis augina bepiločių orlaivių prieinamumą tiek karo pramonėje ir komerciniame sektoriuje, tiek laisvalaikiui bei pramogoms. Eksponentiškai didėjantis susidomėjimas bepilotėmis skraidyklėmis kelia infrastruktūrinių ir teisinių oro erdvės klausimų. Remiantis ekonominių analizių duomenimis, dronų pardavimai Europoje toliau auga. Prognozuojama, kad iki 2050 m. bepilotės skraidyklės sudarys iki 35 proc. visų […]

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda šiandien nuotoliniame susitikime su Kauno ir Alytaus regionų savivaldybių merais bei Seime įkurtų Kauno regiono bičiulių ir Dzūkijos bičiulių grupių nariais aptarė krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos alternatyvas ir viso kelio atnaujinimo perspektyvas. „Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija – vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir […]

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad atsižvelgus į savivaldybių siūlymus ir prašymus, dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų bus galima panaudoti kelio želdiniams kaip eismo saugumo priemonei. Tikimasi, kad jau šiemet tokios išlaidos bus laikomos tinkamomis finansuoti iš KPPP, tačiau kitais metais įstatyme bus patikslinta, kokie želdiniai gali būti priskiriami šiai kategorijai. Iš KPPP lėšų […]