Pirmasis lietuvio automobilis: kada, koks ir už kieno pinigus?

Pirmasis lietuvio automobilis: kada, koks ir už kieno pinigus?

Pirmasis automobilis daugeliui vairuotojų turi ne tik praktinę, bet ir simbolinę reikšmę. Po kurio laiko į jį žvelgiama su nostalgija, prisimenamas pirkimo jaudulys ir džiugios pirmųjų kelionių akimirkos. Kokius automobilius perka, kiek ir kieno pinigų jiems išleidžia, vairuotojai atsakė „Mini“ užsakymu atliktoje apklausoje.

„Pirmas automobilis paprastai įsigyjamas nenaujas, nedidelis, ekonomiškas. Įdomu, kad jo vertė menkai susijusi su namų ūkio pajamomis – įsigalėjęs stereotipas, jog savo pirmo automobilio vairuotojas dar negebės saugiai eksploatuoti, todėl į naujesnius, patikimus modelius žvalgomasi rečiau“, – apklausos rezultatus komentuoja „Mini“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Randa ir už 87 eurus

Tyrimo respondentai, kurių amžius vyravo nuo 18 iki 64 metų, prisiminė, jog pirmajam automobiliui išleido labai įvairias sumas – jos svyruoja nuo simbolinių 87 iki net 22 900 Eur. Didžioji dalis, net keturi iš penkių apklaustųjų, pirmajam automobiliui skyrė iki 2000 Eur.

„Už tokią sumą išeina tik vieną kitą gyvenimo dešimtmetį jau matęs automobilis, kurio istorija nežinoma, o būklė – abejotina. Egzistuoja didelė tikimybė, kad toks automobilis jau buvęs dideliame eismo įvykyje, o remontas atliktas nebūtinai laikantis visų saugumo reikalavimų. Pirmo automobilio išvaizdai ne visi teikia prioritetą, tačiau jo saugumas turi būti aukščiausioje vietoje“, – teigia M. Daujotas.

Senas automobilis atsilieka ne tik saugumo srityje. Jo patikimumas taip pat abejotinas, o einamajam remontui skiriamos išlaidos pradinę kainą daro ne tokia patrauklia. Be to, senas automobilis dažnai iškrečia nemalonius pokštus, pasibaigiančius netikėtomis ir didelėmis išlaidomis. Įvertinus kaštus ilguoju laikotarpiu, neretai gali pasirodyti, jog naujesnio ir brangesnio automobilio įsigijimas galiausiai būtų atsiėjęs mažiau.

Be to, naujesnis automobilis bus kur kas ekonomiškesnis – nuvažiuojant bent 20 tūkst. km į metus, net ir vienu litru besiskiriančios degalų sąnaudos virsta šimtais sutaupytų eurų.

Dažnam padeda tėvai

Kalbėdami apie finansinį įnašą į pirmojo automobilio pirkimą, daug respondentų pamini tėvų paramą – jos sulaukė 40 proc. apklaustųjų. Dabartinis jaunimas iki 24 metų yra dažniau paremiamas tėvų, o vyresni vairuotojai savo pirmajai transporto priemonei paprastai taupė patys.

Gyventojai su aukštuoju išsilavinimu yra linkę skirti vidutiniškai didesnę sumą pirmajam automobiliui nei turintys žemesnį, tačiau kiti demografiniai rodikliai – amžius, gyvenamoji vieta – įtakos praktiškai neturi.

Dauguma respondentų teigė pirmąjį automobilį įsigiję būdami 24 metų, kuomet jau turėjo stabilias pajamas ir nuolatinį darbą. Pastebima, kad jį žmonės įsigyja vis anksčiau: šiandien 55–64 metų amžiaus sulaukę gyventojai teigė nuosavą transporto priemonę gavę tik perkopę trisdešimtmetį, o iki 24 metų amžiaus jaunuoliai dažniausiai nurodė automobilį įsigiję būdami 18–19 metų.

Pirkėjai jaunėja sparčiau nei automobiliai

Nors pirmą automobilį įsigyti galinčių žmonių amžius jaunėja, patys automobiliai tampa vis senesni – daugelio jų amžius viršija 10 metų. Naują ar beveik naują modelį (ne senesnį nei 5 metų) nurodė įsigiję vos 6 proc. apklaustųjų.

„Senas automobilis neretai pasirenkamas dėl finansinių priežasčių – perkant daugelį naujesnių, reikalingas 10–20 proc. vertės siekiantis pradinis įnašas. Kartais tai tampa reikšmingu svertu renkantis tarp seno ir naujo automobilio. Visgi verslas į jaunų žmonių poreikius ir norą gyventi patogiai ir kokybiškai jau šiandien reaguoja lanksčiai – NT pardavėjai jau ne vienerius metus leidžia įsigyti būstą nuomos su išpirkimu būdu  (rent to buy), o automobilių pardavėjai transporto priemones specialių kampanijų metu parduoda – su nuliniu pradiniu įnašu“, – sako M. Daujotas.

Analizuojant apklausos rezultatus, matyti tendencija, kad žmonės pigesnius automobilius perka mokėdami visą kainą: tik maža dalis apklausos dalyvių teigė pirmąjį automobilį įsigiję lizingu ar ėmę banko paskolą. Vienu iš šių būdų pasinaudojo vos 7 proc. 25-34 m. amžiaus žmonių, o tarp 18-24 m. amžiaus tokių – 5 proc. Kitose amžiaus grupėse šis procentas neviršijo 4.

„Dauguma naujų automobilių įsigyjama lizingu, nemaža dalis nedaug naudotų, iki 5 metų amžiaus – tai pat. Tai normali praktika tiek Lietuvoje, tiek kitose išsivysčiusiose valstybėse – iš anksto žinant, kiek automobilis kainuos artimiausiais mėnesiais, lengva apskaičiuoti tiek šeimos biudžetą, tiek asmenines išlaidas“, – teigia M. Daujotas.

„Mini“ užsakymu apklausą atliko žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“. 2018 m. gegužės 11-21 dienomis internetu atliktoje apklausoje dalyvavo 602 respondentai, kurių amžius 18-64 metai. 90 proc. respondentų nurodė vairuojantys kiekvieną dieną, daugiau nei du trečdaliai turi aukštąjį išsilavinimą.

Pranešimą paskelbė: Eiviltas Paraščiakas, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Sklandžiam ir saugiam keleivių bei krovinių judumui užtikrinti būtina efektyvi viešoji geležinkelių infrastruktūra. Tai yra valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, naudojamas keleiviams ir kroviniams geležinkeliais vežti. Už tinkamą šios infrastruktūros valdymą, funkcionavimą, geležinkelių transporto eismo ir rinkos reguliavimą atitinkamai yra atsakingi Susisiekimo ministerija, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos transporto saugos administracija ir Ryšių reguliavimo tarnyba. Aukščiausiosios […]

  Straipsniai »
Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti ragina ne tik vairuotojus, bet ir kelininkus. Kaip susidaro šios vairuoti nepalankios sąlygos? Kokių veiksmų, esant minėtiems žiemos reiškiniams, turėtų imtis vairuotojai ir kelių priežiūros specialistai? „Juodas“ ledas – nepastebimas pavojus Vienas iš pavojingiausių žiemos reiškinių, sukeliančių daug eismo įvykių, yra „juodas“ […]

  Straipsniai »
Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą Sėkmingą šimtamilijoninį verslą JAV įkūrę lietuviai jo plėtrai renkasi tėvynę. Trečiadienį buvo atidarytas vienos sparčiausiai JAV augančių įmonių „GP Transco“ biuras Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre. Sėkmingo verslo plėtrą tėvynėje keturi įmonių grupę valdantys lietuviai pasirinko ne tik dėl daugybės šalyje esančių […]

  Straipsniai »
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »
KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovei „Eugesta“ įsigyjant 63,89 proc. UAB „Armavista“ akcijų ir įgyjant vienvaldę  pastarosios kontrolę. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. lapkričio 7 d. Suinteresuoti asmenys turėjo teisę pateikti argumentuotą nuomonę dėl šios koncentracijos galimų pasekmių konkurencijai, tačiau tokių nebuvo sulaukta. Įvertinusi su sandoriu susijusias aplinkybes ir gautus duomenis, Konkurencijos taryba nustatė, […]

  Straipsniai »