Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

1

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Ekspertų teigimu, perkant automobilį lizingu nėra vieno geriausio pasirinkimo. Todėl prieš perkant automobilį svarbu įvertinti daugelį kriterijų, o pasirinkti sau tinkamiausią variantą.

Automobilių lizingas – vienas populiariausių bankų finansavimo produktų fiziniams asmenims, kartu su vartojimo kreditais ir būsto paskolomis. Remiantis „DataCenter“ duomenimis, jau keletą metų maždaug 2 iš 3 naujų lengvųjų automobilių (išskyrus reeksportą) nuperkami lizingo pagalba, o bendras lizinguojamų automobilių skaičius kasmet vis ūgtelėdavo. Tiesa, kol kas 2020 m. statistika kiek išsiskiria, nes tik maždaug kas antras naujas automobilis įsigyjamas lizingo būdu).

Vertinant naudotų automobilių lizingo rinkos statistiką –  tiksliai apskaičiuoti, kuri dalis yra įsigyjama lizingo būdu – sunkiau, bet vertinant bendrą bankuose lizinguojamų būtent naudotų automobilių kiekį,  galima teigti, kad lizingo paslauga taip pat populiari ir auganti. O turint omenyje palyginti dar seną Lietuvos automobilių parką, tikėtina, kad lizingo populiarumas ir aktualumas išliks ir tikriausiai didės.

Populiarioji nuomonė

Pasak Šiaulių banko Panevėžio klientų aptarnavimo centro vadovo Andriaus Stankūno, vis dar gajus mitas, kad lizingas tai būdas įsigyti brangius automobilius ar daiktus, kurių iš tikrųjų negali sau leisti, o terminas „lizinginis“ kai kuriems savo ruožtu įgavęs neigiamą prasmę.

„Dinamitas – svarbus ir naudingas išradimas, kai naudojamas pagal pirminę paskirtį, teigiamiems tikslams ir pavojingas bei darantis žalą naudojant piktavališkai ar neatsakingai. Taip ir lizingas, geras ir patogus įrankis be didelio pabrangimo įsigyti reikalingą daiktą ar automobilį, kurio kitu atveju lauktum kelis metus, per kuriuos tiek emociškai, tiek finansiniu požiūriu kentėtum nuo naudojimosi senu, nepatogiu, nepatikimu ir išlaidų remontui reikalaujančiu automobiliu. Tačiau neatsakingai vertinantiems savo galimybes, tikrai gali suvilioti įsigyti daiktą, kurio išlaikyti nebepajėgs“ , – pabrėžė A. Stankūnas.

Naujas ar naudotas automobilis? Šiuo klausimu apstu specialistų paskaičiavimų ir nuomonių kai lyginamos naudoto arba naujo automobilio lizingu įsigijimo alternatyvos, sumuojant ilgojo laikotarpio išlaidas aptarnavimui, remontui ir pan. Pasak Šiaulių banko atstovo, tai individualus sprendimas pagal kiekvieno poreikius, vertinant nuo naudojimo dažnumo ir patogumo iki emocinių kriterijų.  

„Galvojant apie automobilio įsigijimą svarbu nesivadovauti išankstiniu nusistatymu, o bent jau palyginti  įvairias alternatyvas, įsivertinant tiek finansinę, tiek žmogiškojo komforto puses. Nuskambės kontraversiškai, tačiau kartais pirkimas išsimokėtinai gali tapti mažesne finansine našta, nei keliolikos ar keliasdešimt tūkstančių eurų sumos sumokėjimas iš karto“ , – teigė A. Stankūnas.

Lizingo variantų yra daug 

Pasak specialisto, matematiniu požiūriu paprasta – kuo mažesnę sumą skoliniesi ir kuo trumpesniam laikotarpiui, tuo mažiau palūkanų sumokėsi. Nors jau kuris laikas rinkoje vyrauja tendencija, kai orientuojamasi tik į kuo mažesnę mėnesinę įmoką. Ši savo ruožtu išgaunama taikant kuo aukštesnę turto likutinę vertę mokėjimų grafiko pabaigoje. Pastaroji (turto likutinė vertė grafiko pabaigoje) reiškia, kad per pasirinktą kelių metų laikotarpį klientas ne  pilnai (iki nulio) išsimokės už įsigyjamą automobilį, bet lizingo termino pabaigoje liks iš anksto nustatyta sumos dalis. Ji nustatoma visų trijų suinteresuotų šalių – atpirkėjo, kliento ir banko susitarimu, o dažniausiai taikoma nuo 30 iki 50 proc. Tai taip pat reiškia, kad artėjant grafiko pabaigai prireiks spręsti ką su ta dalimi ir pačiu automobiliu daryti.

Taigi, galite Išsipirkti automobilį (jei turite sukaupę reikalingą pinigų sumą); kreiptis į banką dėl tolimesnio grafiko pratęsimo; automobilį parduoti (kad ir tam pačiam atpirkėjui) ir atsiskaityti su finansuotoju.

Kita populiari kryptis yra kuo mažesnis avansas arba, kaip alternatyvūs finansuotojai dažnai reklamuoja, jokio avanso. Tai padeda paslaugą padaryti prieinamesne, sudaryti prielaidas tam tikram kai kurių klientų mėgiamam asmeninio „transporto parko“ valdymo būdui, kuomet kas kelerius metus įsigyjamas vis naujas automobilis, o naudotas pardavėjo yra atperkamas. Tačiau atitinkamai, vertinant vien tik per sumokamų palūkanų prizmę, tai ne matematiškai naudingiausias variantas.

Taigi,  ką pasirinkti?

Pirmasis variantas – rinktis lizingo mokėjimo grafiką be likutinės vertės termino pabaigoje, skolintis ne maksimaliam siūlomam terminui ir sumokėti didesnę nei standartinę pradinę įmoką. Tokiu atveju, klientas sumokės mažiausiai palūkanų ir nuo pirmos grafiko dienos bus išpirkęs didesnę dalį automobilio vertės. Šis variantas tinka norintiems jaustis saugiau visu lizingo mokėjimo laikotarpiu, pavyzdžiui, jei finansinė asmens ar šeimos situacija pablogėtų ir automobilį tektų parduoti ir atsiskaityti su banku. 

Kitas variantas – orientuotis į kuo mažesnę mėnesio įmoką, kuo didesnę likutinę/atpirkimo vertę, sumokant mažesnį pradinį įnašą. Šis būdas tinka tiems klientams, kurie į naujo, patogaus ir saugaus automobilio turėjimą žiūri kaip į paslaugą, už kurią moka tam tikrą mėnesinį mokestį ir taip išsprendžia asmeninio transporto klausimą.

Šiaulių banko specialisto teigimu, šie du skirtingi sąlygų pavyzdžiai iliustruoja skirtingas lizingo galimybes, tačiau nei vieno negalima įvardinti kaip tikrai geresnio  už kitą, tiesiog kiekvienas žmogus pasirenka sau tinkamiausią variantą, kad ir tarpinį.

 A.Stankūnas primena prieš prisiimdami finansinį įsipareigojimą įvertinkite, ar tai kuo pagal skaičiuoklę galite pasinaudoti, yra tikrai tai, ką realiai sau galite leisti ir atskirkite prabangą nuo būtinybės. Perkate daiktą (automobilį) su jo išlaikymo ir aptarnavimo sąnaudomis, o finansavimo produktas yra tik pagalba tai padaryti.

„Galiausiai, rinkdamiesi finansavimo variantą – atsižvelkite ir į savo charakterį bei būsimas emocijas, pvz. galbūt sumokėjęs didesnį pradinį įnašą nei minimalus reikalaujamas jausitės finansiškai saugesnis ir „ramiau miegosite“, – patarė specialistas.

 

Pranešimą paskelbė: Mindaugas Biliauskas, UAB Headline agency

Kiti skelbimai:
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Rekomenduojame

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių infrastruktūra, apimanti 900 įkrovimo stotelių tinklą.  Tokį tikslą regi Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, Europos Komisiją raginanti skubos tvarka iki 2030 metų įdiegti platų elektrinių sunkiasvorių automobilių infrastruktūros tinklą visoje Bendrijoje. Organizacija remiasi Europos žaliuoju susitarimu dėl klimatui neutralios ir tvarios ekonomikos. Pagal […]

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Lietuvą šiemet aplankė rekordiniai karščiai. Didžiulė kaitra kelia pavojų ne tik gyventojų sveikatai, tačiau ir jų turtui. Visoje šalyje daugėja atvejų, kai dėl didelės oro temperatūros nukenčia automobiliai. Ypatingai stebina sprogstantys oro gaivikliai, kurie pažeidžia automobilių salonus, o didžiausia užfiksuota žala siekia net 6000 eurų. „Susidūrėme su nemažai atvejų, kai dėl karščio išsilydė automobilio salono […]

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) organizuojamos saugaus eismo stotelės pradeda kelionę po Lietuvos miestus ir miestelius. Š. m. rugpjūčio 2 – rugsėjo 3 dienomis Lietuvos miestuose ir miesteliuose veiks 102 saugaus eismo stotelės, kuriose Kelių direkcijos saugaus eismo specialistai konsultuos lankytojus saugaus eismo temomis. Didžiausias dėmesys bus skirtas labiausiai pažeidžiamiems […]

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio įsakymu Lietuvos savivaldybėms papildomai paskirstyta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Vyriausybei pritarus Susisiekimo ministerijos iniciatyvai, šiemet savivaldybės galės pačios spręsti, kokiems jų valdomiems keliams panaudoti šias KPPP lėšas, kurios iki šiol būdavo skiriamos tik žvyrkeliams asfaltuoti. „Pakeitus teisės aktus, savivaldybės neprivalės joms paskirstomų 20 mln. eurų […]

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Palangoje vykusios „Aurum 1006 km“ lenktynės kurortą vėl drebino variklių griausmu, o varžybos nestokojo kvapą gniaužiančių ir neretai pavojingų incidentų. Todėl patys besivaržę lenktynininkai pastebi – greičiui ir azartiškam vairavimui skirtos specialios sąlygos, vieta ir laikas. Ne veltui lenktynių, kurias rėmė ir „Volfas Engelman Nealkoholinis“, dalyviai ragina Lietuvos vairuotojus lenktyniauti trasose, bet ne gatvėse, o norintiems […]

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Į Lietuvą atvyko „Audi Q4 e-tron“ – pirmasis Keturių Žiedų markės kompaktinis elektrinis SUV, pasižymintis nulinėmis emisijomis, erdviu salonu, progresyviais valdymo, ekranų ir pagalbinių sistemų sprendimais, o papildytos realybės projekcinis ekranas visiškai nauju būdu apjungia virtualų ir realų pasaulius. Naujųjų „Audi Q4 e-tron“ kainos Lietuvoje prasideda nuo 44 700 eurų. „Elektrinis mobilumas plečiasi į vis […]