Pirkėjai suka į antrinę rinką: didžiausia konkurencija – dėl 3-5 metų automobilių

1

Pirkėjai suka į antrinę rinką: didžiausia konkurencija – dėl 3-5 metų automobilių

Naujų automobilių pirkėjai, apsišarvavę kantrybe, savo pirkinio vis dažniau laukia net metus. Tuo tarpu ne tokie kantrūs ar norintieji sutaupyti, masiškai suka į antrinę automobilių rinką. Pardavimo ekspertai teigia, kad populiariausių – Europoje gamintų – automobilių stygiaus nejaučia.

Gedimino Vaicekausko, brokerių įmonės „Procar LT“ pardavimų vadovo teigimu, dėl užsitęsusios elektronikos komponentų gamybos, taip pat pasaulinės logistikos sutrikimų pirkėjai persiorientuoja į antrinę automobilių rinką. Šiuo metu dažniausiai ieškomi automobiliai – iki penkerių metų senumo. Populiarėja transporto priemonės hibridiniais varikliais ir elektromobiliai.

„Kalbant apie metus iki rudens, rinka augo gan sparčiai, nes stiprėjo ir gyventojų perkamoji galia. Klientai dažniau teiravosi apie aplinkai draugiškus automobilius. Prie sprendimo juos įsigyti prisidėjo ir skatinimo priemonės – valstybės taikomos subsidijos bei palankesnės lizingo sąlygos. Šiuo metu pirkėjai stabtelėjo. Tikėtina, kad detaliau apsvarstyti poreikius privertė artėjanti žiema ir energetikos kainos“, – pasakoja G. Vaicekauskas.

Skaičiuoja kainą per mėnesį

Automobilių pardavėjai sako pastebintys tendenciją, kad prieš pirkdami automobilį klientai vis dažniau skaičiuoja, kiek šis atsieis per mėnesį. Įprastai, jeigu leidžia šeimos biudžetas, pirkėjai renkasi brangesnius automobilius, įvertindami tai, kad ateityje sutaupys išlaidų remontui ar kurui. Taip pat faktą, jog transporto priemonė bus likvidesnė parduodant.

„Procar LT“ atstovo skaičiavimu, vidutinė automobiliui išleidžiama suma šiandien siekia apie 14–15 tūkst. eurų: „Naujesnis automobilis bus nuvažiavęs mažiau kilometrų, dažnu atveju – ekonomiškai naudingesnis, draugiškesnis aplinkai ir rečiau teks užsukti į servisą. Klientai galvoja ne tik apie mažesnes mėnesio išlaidas – ypač didžiųjų miestų gyventojai taupo ir savo laiką, stengiasi atsikratyti papildomų rūpesčių, kuriuos gali sukelti, tarkime, gendantis automobilis.“

Eksperto teigimu, tam, kad transporto priemonė nenuvertėtų, rekomenduojama ją tinkamai prižiūrėti ir neperlaikyti – keisti kas dvi technines apžiūras. Dabartinėmis ekonominėmis sąlygomis geros būklės automobilis, ypač hibridinis, net po metų gali būti sėkmingai parduotas už panašią kainą. G. Vaicekauskas pasakoja, kad šiuo metu pirkėjai dažniausiai teiraujasi didesnio pravažumo automobilių – SUV. Tai ypač aktualu jaunoms šeimoms, kurios neretai keliasi gyventi į užmiesčius, kur miesto infrastruktūros plėtra atsilieka ir skirtingais metų laikais tenka susidurti su įvairiais įšūkiais norint saugiai pasiekti miestą.

Kainų kritimo nesitiki

Kalbant apie kitus vartotojų įpročius, G. Vaicekauskas pastebi, kad klientai dažnai renkasi galimybę pirkti automobilį išsimokėtinai ir už jį mokėti dalimis. Jo teigimu, šiuo metu septyni-aštuoni iš dešimties klientų naudotą automobilį perka lizingu ir verčiau renkasi brangesnę bei tvaresnę transporto priemonę.

Apie tai, kad klientai automobiliams įsigyti skolinasi didesnes sumas, pasakoja ir „General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis. Pasak jo, vartotojų lūkesčiai auga ir kalbant apie naudotų automobilių kokybę, tad ir pirkiniui išleidžiama vis daugiau. Didesnio dėmesio sulaukia tvarūs pirkiniai, taip pat ir automobiliai hibridiniais varikliais ar elektromobiliai, jų įkrovimo stotelės.

„Klientai išties rūpinasi tvaria ateitimi ir žino, kad tokie pirkiniai ilgainiui ne tik leis sutaupyti, bet teiks ir didesnį emocinį pasitenkinimą. Kalbant bendrai apie automobilių rinką, autolizingu įsigyti galima ir naudotus automobilius. Prireikus dalis vartojimo paskolos lėšų gali būti panaudota ir automobilio remontui“, – teigia banko ekspertas.

Pasak E. Palionio, svarbu apgalvotai įvertinti savo finansinius įsipareigojimus. Jeigu transporto priemonės iš tiesų reikia, verta svarstyti apie lizingą su pirmosios įmokos atidėjimu: „Tokiu atveju šeimos biudžetui galima sukurti papildomą saugumo pagalvę“, – pataria pašnekovas.

G. Vaicekausko teigimu, nors automobilių kainos ir padidėjo, jos vis dar išlieka prieinamos. „Kalbant apie ateitį, tiekimo grandinė dėl tam tikrų automobilio gamybos komponentų turėtų normalizuotis, tačiau, vertinant kylančias energetikos kainas ir augančią infliaciją, automobiliai pigti neturėtų“, – apibendrina pašnekovas.

Jei energetinės krizės stabilizuoti nepavyks, tikėtina, jog kai kurie Europos gamintojai nuspręs stabdyti naujų automobilių gamybą. Tokiu atveju antrinėje rinkoje rasti sau tinkamą automobilį už priimtiną kainą būtų dar sunkiau.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]


Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]


Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]


Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]


„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]


„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į  sprendimus, kurie leis dronų  naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]