Pirkėjai suka į antrinę rinką: didžiausia konkurencija – dėl 3-5 metų automobilių

1

Pirkėjai suka į antrinę rinką: didžiausia konkurencija – dėl 3-5 metų automobilių

Naujų automobilių pirkėjai, apsišarvavę kantrybe, savo pirkinio vis dažniau laukia net metus. Tuo tarpu ne tokie kantrūs ar norintieji sutaupyti, masiškai suka į antrinę automobilių rinką. Pardavimo ekspertai teigia, kad populiariausių – Europoje gamintų – automobilių stygiaus nejaučia.

Gedimino Vaicekausko, brokerių įmonės „Procar LT“ pardavimų vadovo teigimu, dėl užsitęsusios elektronikos komponentų gamybos, taip pat pasaulinės logistikos sutrikimų pirkėjai persiorientuoja į antrinę automobilių rinką. Šiuo metu dažniausiai ieškomi automobiliai – iki penkerių metų senumo. Populiarėja transporto priemonės hibridiniais varikliais ir elektromobiliai.

„Kalbant apie metus iki rudens, rinka augo gan sparčiai, nes stiprėjo ir gyventojų perkamoji galia. Klientai dažniau teiravosi apie aplinkai draugiškus automobilius. Prie sprendimo juos įsigyti prisidėjo ir skatinimo priemonės – valstybės taikomos subsidijos bei palankesnės lizingo sąlygos. Šiuo metu pirkėjai stabtelėjo. Tikėtina, kad detaliau apsvarstyti poreikius privertė artėjanti žiema ir energetikos kainos“, – pasakoja G. Vaicekauskas.

Skaičiuoja kainą per mėnesį

Automobilių pardavėjai sako pastebintys tendenciją, kad prieš pirkdami automobilį klientai vis dažniau skaičiuoja, kiek šis atsieis per mėnesį. Įprastai, jeigu leidžia šeimos biudžetas, pirkėjai renkasi brangesnius automobilius, įvertindami tai, kad ateityje sutaupys išlaidų remontui ar kurui. Taip pat faktą, jog transporto priemonė bus likvidesnė parduodant.

„Procar LT“ atstovo skaičiavimu, vidutinė automobiliui išleidžiama suma šiandien siekia apie 14–15 tūkst. eurų: „Naujesnis automobilis bus nuvažiavęs mažiau kilometrų, dažnu atveju – ekonomiškai naudingesnis, draugiškesnis aplinkai ir rečiau teks užsukti į servisą. Klientai galvoja ne tik apie mažesnes mėnesio išlaidas – ypač didžiųjų miestų gyventojai taupo ir savo laiką, stengiasi atsikratyti papildomų rūpesčių, kuriuos gali sukelti, tarkime, gendantis automobilis.“

Eksperto teigimu, tam, kad transporto priemonė nenuvertėtų, rekomenduojama ją tinkamai prižiūrėti ir neperlaikyti – keisti kas dvi technines apžiūras. Dabartinėmis ekonominėmis sąlygomis geros būklės automobilis, ypač hibridinis, net po metų gali būti sėkmingai parduotas už panašią kainą. G. Vaicekauskas pasakoja, kad šiuo metu pirkėjai dažniausiai teiraujasi didesnio pravažumo automobilių – SUV. Tai ypač aktualu jaunoms šeimoms, kurios neretai keliasi gyventi į užmiesčius, kur miesto infrastruktūros plėtra atsilieka ir skirtingais metų laikais tenka susidurti su įvairiais įšūkiais norint saugiai pasiekti miestą.

Kainų kritimo nesitiki

Kalbant apie kitus vartotojų įpročius, G. Vaicekauskas pastebi, kad klientai dažnai renkasi galimybę pirkti automobilį išsimokėtinai ir už jį mokėti dalimis. Jo teigimu, šiuo metu septyni-aštuoni iš dešimties klientų naudotą automobilį perka lizingu ir verčiau renkasi brangesnę bei tvaresnę transporto priemonę.

Apie tai, kad klientai automobiliams įsigyti skolinasi didesnes sumas, pasakoja ir „General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis. Pasak jo, vartotojų lūkesčiai auga ir kalbant apie naudotų automobilių kokybę, tad ir pirkiniui išleidžiama vis daugiau. Didesnio dėmesio sulaukia tvarūs pirkiniai, taip pat ir automobiliai hibridiniais varikliais ar elektromobiliai, jų įkrovimo stotelės.

„Klientai išties rūpinasi tvaria ateitimi ir žino, kad tokie pirkiniai ilgainiui ne tik leis sutaupyti, bet teiks ir didesnį emocinį pasitenkinimą. Kalbant bendrai apie automobilių rinką, autolizingu įsigyti galima ir naudotus automobilius. Prireikus dalis vartojimo paskolos lėšų gali būti panaudota ir automobilio remontui“, – teigia banko ekspertas.

Pasak E. Palionio, svarbu apgalvotai įvertinti savo finansinius įsipareigojimus. Jeigu transporto priemonės iš tiesų reikia, verta svarstyti apie lizingą su pirmosios įmokos atidėjimu: „Tokiu atveju šeimos biudžetui galima sukurti papildomą saugumo pagalvę“, – pataria pašnekovas.

G. Vaicekausko teigimu, nors automobilių kainos ir padidėjo, jos vis dar išlieka prieinamos. „Kalbant apie ateitį, tiekimo grandinė dėl tam tikrų automobilio gamybos komponentų turėtų normalizuotis, tačiau, vertinant kylančias energetikos kainas ir augančią infliaciją, automobiliai pigti neturėtų“, – apibendrina pašnekovas.

Jei energetinės krizės stabilizuoti nepavyks, tikėtina, jog kai kurie Europos gamintojai nuspręs stabdyti naujų automobilių gamybą. Tokiu atveju antrinėje rinkoje rasti sau tinkamą automobilį už priimtiną kainą būtų dar sunkiau.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Stogo bagažinėse telpa viskas: nuo vaikiško vežimėlio iki žvejybos įrangos

Stogo bagažinėse telpa viskas: nuo vaikiško vežimėlio iki žvejybos įrangos

Kur dėti daiktus? Milijoną kartų bagažinėje perdėliojami daiktai. Ginčai tarp šeimos narių, kurie daiktai „nusipelno“ keliauti kartu, kurie bus „nubausti“ ir liks namuose. Daugelis yra susidūręs su situacija, kai į automobilį pirmiausia sukrauname daiktus, o tik paskui bandome įsisprausti patys. Tokiu atveju, važiuojame nepatogiai, nesaugiai ir nesmagiai. Išlaisvinti salono ir bagažinės vidų gali padėti stogo […]


Prahoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai tariasi dėl didesnio europinio finansavimo strateginiams infrastruktūros projektams

Prahoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai tariasi dėl didesnio europinio finansavimo strateginiams infrastruktūros projektams

Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai, šiandien susitikę Čekijos sostinėje Prahoje, pasirašė deklaraciją, kuria sutariama stiprinti tarpusavio bendradarbiavimą, siekiant didesnio europinio finansavimo strateginiams regiono transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa. Deklaraciją kartu su Čekijos, Estijos, Vengrijos, Latvijos, Lenkijos ir Slovakijos transporto ministrais pasirašiusio Lietuvos susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, didesnis europinis […]


M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį vyksta į Prahą, kur su Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrais tarsis dėl bendrų transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo. Siekdami toliau gerinti viso regiono susisiekimą ir stiprinti karinio mobilumo jungtis, ministrai ketina pasirašyti bendrą deklaraciją dėl strateginių transporto jungčių plėtros ir finansavimo. Višegrado šalių grupei šiuo metu pirmininkaujančios Čekijos organizuojamame […]


Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Lithuanian Minister of Transport and Communications, Marius Skuodis, is travelling to Prague on Thursday to discuss the implementation of joint transport infrastructure projects with the transport ministers of Central Europe and the Baltic States. In order to further improve connectivity across the region and strengthen military mobility links, the ministers intend to sign a joint […]


Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Lietuvoje sukurta ir naudojama visoje Europoje, logistikos valdymo sistema Cargo Stream sėkmingai įgyvendino dvejų metų trukmės projektą, skirtą dirbtinio intelekto (AI) technologijų integravimui į visus logistikos procesus. Rezultatai kalba patys už save – vidutinėms ir didelėms įmonėms pasiektas 60-80% automatizacijos lygis, kuris žymiai padidina veiklos efektyvumą ir pelningumą. Logistikos sektorius susiduria su daugybe iššūkių – […]


Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Minister Skuodis: Rail Baltica construction pace is unsatisfactory, the Board of LTG must manage investment risks

Lithuanian Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that the top management of Lietuvos Geležinkeliai (LTG) must find solutions to speed up the implementation of strategically important European gauge railway project Rail Baltica. As lack of progress poses the risk to lose part of the EU funds allocated for the project in Lithuania by […]