Pėstieji keliuose jaučiasi nemirtingais: atšvaitus naudojančių žmonių skaičius kasmet mažėja

Pėstieji keliuose jaučiasi nemirtingais: atšvaitus naudojančių žmonių skaičius kasmet mažėja

Lietuvos eismo dalyviai gerokai mažiau rūpinasi savo saugumu tamsiuoju metų laikotarpiu nei Estijos gyventojai. Dėl šios priežasties tamsiuoju sezonu eismo nelaimėse nukenčia gerokai daugiau pėsčiųjų. Tyrimo duomenys rodo, kad lietuviai, lyginant su kitų Baltijos šalių gyventojais, išsiskiria rūpesčiu dėl savo vaikų saugumo: mūsų šalies žmonės dažniau nei latviai ir estai atšvaitų nedėvi patys, tačiau jais aprūpina savo vaikus. Eismo ekspertai atkreipia dėmesį, kad atšvaito paskirtis vis dar nuvertinama, nors tamsoje jis yra efektyvi priemonė, padedanti saugoti pėsčiųjų, dviratininkų ar paspirtukininkų gyvybes.

Draudimo bendrovės „Gjensidige” užsakymu „NielsenIQ” atlikta reprezentatyvi Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų apklausa atskleidė Baltijos šalių gyventojų atšvaitų naudojimo įpročius.

Tyrimo duomenys rodo, kad eismo dalyvių požiūris į saugumą tamsiuoju metų laikotarpiu Baltijos šalyse itin skiriasi. Estijoje pusė šalies gyventojų visada dėvi atšvaitus ir neina į gatvę be šios matomumą gerinančios priemonės. Lietuvoje atšvaitus visada naudoja 27 proc., o Latvijoje – vos 16 proc. žmonių.

„Kasmet tiriame Lietuvos, Latvijos bei Estijos gyventojų atšvaitų naudojimo įpročius ir šiemet rezultatai, deja, nėra džiuginantys. Lietuvoje atšvaitus dėvinti visuomenės dalis šiais metais sumažėjo nuo 35 proc. iki 27 proc., tuo tarpu Estijoje be atšvaito į gatvę nežengiančių žmonių skaičius padidėjo nuo 46 proc. iki 50 procentų. Nors praėjusių metų keliuose žuvusiųjų ir sužeistų pėsčiųjų statistika mūsų šalyje juda mažėjimo kryptimi, tačiau skaičiai vis dar išlieka dideli. Tokių eismo nelaimių riziką mažinančios priemonės – atšvaito – svarba mūsų visuomenėje yra neįvertinta, nes minimalus šviesą atspindintis daiktas kelyje neretai apsaugo pėsčiųjų, dviratininkų ir paspirtukininkų gyvybes. Deja, didelė dalis eismo dalyvių atšvaitus dar suvokia ne kaip apsaugos priemonę, o kaip vaikų pramogoms skirtą daiktą. Dviratininkus jau galima būtų išskirti kaip pakankamai sąmoningą suaugusiųjų segmentą, kuris keliuose dėvi liemenes su atšvaitais, tačiau pėstieji savo saugumu dar rūpinasi itin vangiai”, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak V. Katilienės, nuo mažų dienų būtina diegti tinkamus atšvaitų dėvėjimo įpročius: privalu, kad šis daiktas tarnautų pagal paskirtį – saugotų gyvybes – ir net patys mažiausi eismo dalyviai suprastų šią atšvaitų paskirtį. „Pėsčiųjų bei dviratininkų elgsenos taisyklių svarbu mokytis jau vaikystėje. Čia pavyzdį pirmiausia turėtų rodyti tėvai, sutemus į gatvę su atžalomis eidami tik prisisegę atšvaitus, pagal poreikį – ir dėvėdami ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais”, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Lenktynininko praktikoje – nematomi pėstieji

Tyrimo duomenys rodo, kad Lietuvos žmonės labiau nei latviai ir estai rūpinasi savo vaikų saugumu kelyje. Tamsiuoju sezonu atšvaito nedėvi, bet pasirūpina, kad juos turėtų vaikai 12 proc. Lietuvos, 11 proc. Latvijos ir vos 5 proc. Estijos gyventojų.

„Nors statistika rodo, kad patys lietuviai, lyginant su kitais Baltijos šalių gyventojais, prastai dėvi atšvaitus, labai džiugina, jog savo vaikus jais aprūpina geriausiai. Teisingas įprotis, įgytas ankstyvoje vaikystėje, kaip ir valytis dantis – lieka visam gyvenimui, tad turiu vilties, kad ši karta užaugs dėvėdama atšvaitus ir perduos teisingą įprotį savo vaikams“, – kalba lenktynininkas, Dakaro ralių dalyvis Antanas Juknevičius.

Kalbėdamas apie vyresnės Lietuvos žmonių kartos atšvaitų nedėvėjimą, A. Juknevičius dalinasi asmenine patirtimi: „Vairuodamas esu ne kartą atokiose vietovėse sutikęs šių nematomų žmonių, kurie apšviesti automobilio šviesomis, pasimato tik paskutinę minutę. Ir, atvirkščiai, labai džiugina matant jau iš toli šviečiantį eismo dalyvį: vadinasi, jis galvoja ne tik apie savo, bet ir aplinkinių saugumą.“

Pasak A. Juknevičiaus, kad būtų galima pasiekti tuos, kurie vis dar nemato prasmės dėvėti atšvaitus, Lietuvoje reikia daugiau švietimo, socialinių iniciatyvų. „Svarbu daugiau apie tai kalbėti ir rodyti teisingus pavyzdžius, ypač pasiekiant ne miesto, o kaimo, regionų žmones, kurie vis dar yra įpratę keliuose būti nematomi“, – pabrėžia A. Juknevičius.

V. Katilienės teigimu, kasmet nuo lapkričio stebima avarijų, kuriose nukenčia pėstieji ir dviratininkai, aiški didėjimo tendencija. „Kiekvienais metais lapkritis, gruodis ir sausis pareikalauja daugiausia pėsčiųjų gyvybių. Norėdami gerinti statistiką, turime keisti įpročius ir išmokti saugoti save tamsiosiomis paros valandomis”, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovė.

Tyrimo duomenys rodo, kad 17 proc. Lietuvos ir 20 proc. Latvijos bei vos 3 proc. Estijos gyventojų atšvaitų nedėvi.

Patarimai pėstiesiems, kaip būti geriau matomiems tamsoje:

1.Tamsiame kelyje dėvėkite viršutinį drabužį, kuriame būtų integruotas atšvaitas, paprasčiausias sprendimas – rinktis liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

2. Eidami tamsiu keliu, neškitės įjungtą bet kokį šviečiantį žibintą, tinkamas ir mobiliojo telefono žibintuvas.

3. Nors klimato sąlygos skatina dėvėti tamsius drabužius, rinkitės bent jau šviesių spalvų kepures, šalikus ir pirštines. Net jei jie neatspindi šviesos, bet tikrai padidina galimybes būti lengviau pastebėtiems tamsoje.

4. Jei atšvaitas prisegtas prie rankinės, nelaikykite jos po pažastimi, o neškitės rankoje taip, kad atšvaitas būtų ties keliais, dešinėje pusėje.

Reprezentatyvi Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų apklausa buvo atlikta apklausiant 4800 trijų Baltijos valstybių gyventojų.

Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service (UAB PIAR)

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Susisiekimo ministerija nesutinka su Konkurencijos tarybos išvadomis dėl neva ribojamos  konkurencijos geležinkelių sektoriuje

Susisiekimo ministerija nesutinka su Konkurencijos tarybos išvadomis dėl neva ribojamos konkurencijos geležinkelių sektoriuje

Susisiekimo ministerija nesutinka su šiandien paskelbtu Konkurencijos tarybos nutarimu bei skirta bauda dėl prieigos prie perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros suteikimo reguliavimo ir neva ribojamos konkurencijos pagal 2020 m. tuometinio ministro įsakymą šalies geležinkelių transporto rinkoje. Ministerija ketina Vilniaus apygardos administraciniam teismui skųsti šį tarybos sprendimą. „Visų pirma, sprendimai, susiję su viešosios geležinkelių sistemos infrastruktūros naudojimu, […]


„Avia Solutions Group“ trečiąjį šių m. ketvirtį koreguota EBITDA – 316 mln. Eur, pajamos augo iki 1,64 mlrd. Eur

„Avia Solutions Group“ trečiąjį šių m. ketvirtį koreguota EBITDA – 316 mln. Eur, pajamos augo iki 1,64 mlrd. Eur

„Avia Solutions Group“, didžiausia pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugas teikianti įmonių grupė, skelbia trečiojo šių m. ketvirčio finansinius rezultatus. Įmonės koreguota EBITDA palyginamuoju laikotarpiu augo 31% ir siekė 316 mln. Eur, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu ji buvo 242 mln. Eur. Grupės pajamos augo 22 proc. iki 1,64 mlrd. […]


„Mercedes Benz“ E Klasės Plug-in – technologija sujungianti du pasaulius

„Mercedes Benz“ E Klasės Plug-in – technologija sujungianti du pasaulius

Mercedes Benz“ E klasės įkraunamas hibridas savyje talpina dešimtmečius vokiškos mechanikos raidos ir net IV kartos aukštąsias elektrinės pavaros technologijas. Tai automobilis, susirinkęs iš praeities ir dabarties viską, ką geriausią gali pasiūlyti „Mercedes-Benz“ inžinierinė išmintis. Nauja E klasė tiks dvejojantiems dėl visiško tradicinio kuro naudų atsisakymo ir tuo pačiu norintiems gyventi tvariai ir ekonomiškai.  Jau […]


Konkursas: „airBaltic“ kviečia kurti 50-ojo orlaivio apipavidalinimą

Konkursas: „airBaltic“ kviečia kurti 50-ojo orlaivio apipavidalinimą

Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiandien paskelbė dizaino konkursą ir kviečia asmenis iš viso pasaulio dalyvauti kuriant 50-ojo orlaivio „Airbus A220-300“ apipavidalinimą. „Augantis mūsų „Airbus A220-300“ orlaivių parkas aiškiai atpažįstamas iš žalių uodegų – firminio „airBaltic“ bruožo. Svarbių pasiekimų ir reikšmingų įvykių pažymėjimas unikaliomis spalvomis yra sena aviacijos tradicija, kurią jau matome ant keturių […]


„Volkswagen“ pradėjo išankstinius naujos kartos „Tiguan“ pardavimus Lietuvoje

„Volkswagen“ pradėjo išankstinius naujos kartos „Tiguan“ pardavimus Lietuvoje

„Volkswagen“ oficialiai pradėjo išankstinę ilgai laukto naujos kartos „Tiguan“ prekybą Lietuvoje. Patobulintas vienas populiariausių prekės ženklo modelių išsiskiria pažangiomis naujomis technologijomis ir charizmatišku dizainu. Trečios kartos „Tiguan“ miesto visureigį jau galima užsisakyti visose „Volkswagen“ gamintojo atstovybėse. Bazinės komplektacijos modelio kaina prasideda nuo 31 300 eurų. „Nuo pat modelio debiuto akimirkos tikėjome, kad „Tiguan“ gali tapti […]


Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje

Dar solidesnis ir pažangesnis naujasis „Audi Q8“ visureigis – jau Lietuvoje

Šalies gatvėse jau galima pamatyti naujus prabangius visureigius „Audi Q8“ – atnaujintas ir dar pažangesnis modelis jau pasiekė Lietuvą. Visapusiškai patobulintas Q8 modelis „Audi“ visureigių šeimos hierarchijoje užima aukščiausią poziciją. Sportiškas kupė silueto SUV modelis išlaikė charakteringą ir visur atpažįstamą išvaizdą, o atnaujintas dizainas ir pakeisti priekiniai bei galiniai žibintai išryškino jo šiuolaikiškumą. Q8 pirkėjams […]