Perspėja vairuotojus: vaizdo registratorių medžiaga – tik į patikimas rankas

Perspėja vairuotojus: vaizdo registratorių medžiaga – tik į patikimas rankas

Šiemet gegužę Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), su jautresne reakcija į galimą asmens duomenų fiksavimą ir naudojimą gali susidurti ir vaizdo registratorius naudojantys vairuotojai.

Filmuokite, bet privalote apie tai įspėti

Draudimo ekspertai perspėja, kad šiuo metu kaip niekad svarbi ne tik asmens teisė į privatumą, bet ir pačių vairuotojų atviras deklaravimas, kad vaizdas yra įrašomas. Tai ypač aktualu profesionaliems tolimųjų reisų vairuotojams, kurie vaizdo registratorius dažnai naudoja stengdamiesi apsisaugoti ne tik nuo galimai nesąžiningų kitų eismo dalyvių, bet ir apiplėšimų, krovinio vagysčių.

Pasak BTA Užsienio draudimo žalų reguliavimo skyriaus vyriausiojo specialisto Giedriaus Deveikio, svarbu žinoti, kad asmens duomenimis laikomas ne tik žmogaus atvaizdas, vardas, kontaktinė informacija, bet ir unikalūs automobilio numeriai. Direktyvoje numatoma, jog asmuo turi žinoti, kas ir kokią informaciją apie jį renka, kokiais tikslais, kaip tvarko, taip pat gali paprašyti ją pašalinti, ištrinti.

Anot draudikų, vaizdo registratoriais užfiksuotų duomenų, šiukštu negalima viešinti, platinti socialiniuose tinkluose, taip bandant pamokyti ar įrodyti savo tiesą. Šie duomenys turi būti prieinami tik vilkiko savininkei kompanijai, policijai bei draudikams.

Įmonėms taikomi ypač griežti asmens duomenų tvarkymo reikalavimai, todėl be privalomo vidaus procesų bei taisyklių sustygavimo, komunikacija su išore turi būti labai aiški ir nedviprasmiška. Tai reiškia, kad apie vaizdo fiksavimą visi turi būti aiškiai informuojami ir pats paprasčiausias būdas tą padaryti – matomoje vilkiko ar kitos transporto priemonės vietoje užklijuoti apie tai perspėjantį lipduką, kuriame būtų nurodyta ir kontaktinė informacija. Šią praktiką plačiai taiko užsienio šalių vežėjai.

Tiesa, šis reikalavimas negalioja vaizdo kameroms, vilkikuose įrengtoms aklosioms zonoms apžvelgti.

Padeda išspręsti sudėtingus atvejus

Tai, kad vaizdo registratoriai yra efektyvi priemonė, padedanti atskleisti sunkiai įrodomas įvykio aplinkybes, draudikams teko įsitikinti ne kartą. Vieni tokių atvejų – kai tenka paneigti Kelių eismo taisyklėse iš anksto apibrėžtą kaltę, kad dėl eismo įvykio beveik visada atsakingas į galinę transporto priemonės dalį įvažiavęs vairuotojas.

 „Ne kartą pavyko sėkmingai ginčyti pretenzijas, kuomet priekyje važiuojantis automobilis nesant kliūties staiga stabdo ir automobilis įvažiuoja šiam į galinę dalį. Neturint vaizdo registratoriumi užfiksuotos medžiagos tokioje situacijoje nebūtų įmanoma atmesti nesąžiningai pateiktos pretenzijos, nes įvažiavai į galą – kaltas. Didžiojoje Britanijoje nutiko, kad naujas „Range Rover“ nesant kliūties staiga stabdė greitkelyje. Tuomet pareikštą didelę finansinę pretenziją pavyko sėkmingai atmesti tik todėl, kad turėjome kito vairuotojo kaltę įrodantį vaizdo registratoriaus įrašą“, – teigia BTA specialistas.

Nepasiduokite spaudimui pašalinti vaizdo įrašą

Ir profesionaliems krovinių vežėjams, ir paprastiems vairuotojams vaizdo registratorius draudikai rekomenduoja naudoti nuolat, nes neįmanoma nuspėti, kada nutiks eismo įvykis. Vilkikų kompanijos gali investuoti į tokius vaizdo registratorius, kurie įsijungia net ir naktį nuo daviklio užfiksuoto judesio.

Specialistai savo ruožtu pataria būti apdairiems ir net pasikeitus tvarkai nepasiduoti spaudimui ištrinti vaizdo registratoriumi užfiksuotus vaizdus.

„Jeigu kokiomis nors aplinkybėmis imama manipuliuoti Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu ir reikalaujama tučtuojau vaizdo įrašą ištrinti, nepasiduokite, nes galbūt tai vienintelis tikras jūsų nekaltumo įrodymas. Paaiškinkite, kad vaizdo medžiaga bus naudojama taip, kaip numatyta įstatymuose ir tik kaip įrodymas tiriant įvykio aplinkybes. Savo ruožtu pasistenkite kuo greičiau ją perduoti policijai bei draudikams“, – sako G. Deveikis.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Popsicles Kid's Alpargata Cadet Blue 28,5
 
Crocs™ Funlab Shark Band Sandal Kids Navy 24
 
ZAXY Looney Tunes Thong 17762 Grey 37
 
Crocs™ Serena Metallic Bar Flip Womens Gold/Black 39,5
 
ZAXY Start V Black/Pink 35,5

Rekomenduojame

Išrinktas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas

Išrinktas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas

Susisiekimo ministerija informuoja, kad pasibaigus konkursui VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigoms užimti, jo laimėtoju pripažintas Algis Latakas. Į šias pareigas jis galės būti paskirtas po įstatymų numatytos patikros. Konkurse į Klaipėdos uosto vadovo pareigas pretendavo 13 kandidatų. Būsimajam Klaipėdos uosto vadovui buvo keliamas reikalavimas turėti ne mažesnę kaip 5 metų vadovaujamo […]

Saugaus eismo dieną – dėmesys motociklų vairuotojams

Saugaus eismo dieną – dėmesys motociklų vairuotojams

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių, tačiau jei karantino metu yra būtinybė vykti į darbą ar parduotuvę – primenama nepamiršti saugaus eismo principų ir pagarbos kitiems eismo dalyviams. Atėjus pavasariui prasidėjo ir motociklininkų sezonas, į gatves vėl grįžta įvairaus tipo dviratės transporto priemonės. „Prasidėjus pavasariui keliuose pastebėsime daugiau dviratininkų ir […]

Padėjo atgabenti priemones su koronavirusu kovojantiems medikams – sulaukė šmeižto

Padėjo atgabenti priemones su koronavirusu kovojantiems medikams – sulaukė šmeižto

Logistikos įmones valdanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Hoptrans“, vykdydama Vyriausybės specialųjį užsakymą, sėkmingai organizavo medicininės apsaugos priemonių, skirtų su koronaviruso infekcija kovojantiems šalies medikams, pervežimą iš Kinijos į Lietuvą. Tačiau sėkmingai įvykdytą medicinos priemonių pervežimo operaciją aptemdė paskleistas šmeižtas ir melas „Hoptrans“ grupės atžvilgiu. Kaip informavo Vytas Volkevičius, vienas iš „Hoptrans“ akcininkų, šiuo metu tai yra […]

Susisiekimo ministerija: automobilių techninę apžiūrą bus galima atlikti vėliau

Susisiekimo ministerija: automobilių techninę apžiūrą bus galima atlikti vėliau

Atsižvelgdama į riziką, susijusią su koronaviruso plitimu, Susisiekimo ministerija keičia privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarką. Pasibaigus techninės apžiūros galiojimo terminui, ją bus galima atlikti pasibaigus karantino laikotarpiui ir dar 30 kalendorinių dienų po karantino pabaigos. Be to, nustatyti specialūs techninių apžiūrų atlikimo saugumo reikalavimai, jas atliekant karantino metu. „Plintant koronavirusinei infekcijai COVID-19 ir […]