Perspėja vairuotojus: vaizdo registratorių medžiaga – tik į patikimas rankas

Perspėja vairuotojus: vaizdo registratorių medžiaga – tik į patikimas rankas

Šiemet gegužę Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), su jautresne reakcija į galimą asmens duomenų fiksavimą ir naudojimą gali susidurti ir vaizdo registratorius naudojantys vairuotojai.

Filmuokite, bet privalote apie tai įspėti

Draudimo ekspertai perspėja, kad šiuo metu kaip niekad svarbi ne tik asmens teisė į privatumą, bet ir pačių vairuotojų atviras deklaravimas, kad vaizdas yra įrašomas. Tai ypač aktualu profesionaliems tolimųjų reisų vairuotojams, kurie vaizdo registratorius dažnai naudoja stengdamiesi apsisaugoti ne tik nuo galimai nesąžiningų kitų eismo dalyvių, bet ir apiplėšimų, krovinio vagysčių.

Pasak BTA Užsienio draudimo žalų reguliavimo skyriaus vyriausiojo specialisto Giedriaus Deveikio, svarbu žinoti, kad asmens duomenimis laikomas ne tik žmogaus atvaizdas, vardas, kontaktinė informacija, bet ir unikalūs automobilio numeriai. Direktyvoje numatoma, jog asmuo turi žinoti, kas ir kokią informaciją apie jį renka, kokiais tikslais, kaip tvarko, taip pat gali paprašyti ją pašalinti, ištrinti.

Anot draudikų, vaizdo registratoriais užfiksuotų duomenų, šiukštu negalima viešinti, platinti socialiniuose tinkluose, taip bandant pamokyti ar įrodyti savo tiesą. Šie duomenys turi būti prieinami tik vilkiko savininkei kompanijai, policijai bei draudikams.

Įmonėms taikomi ypač griežti asmens duomenų tvarkymo reikalavimai, todėl be privalomo vidaus procesų bei taisyklių sustygavimo, komunikacija su išore turi būti labai aiški ir nedviprasmiška. Tai reiškia, kad apie vaizdo fiksavimą visi turi būti aiškiai informuojami ir pats paprasčiausias būdas tą padaryti – matomoje vilkiko ar kitos transporto priemonės vietoje užklijuoti apie tai perspėjantį lipduką, kuriame būtų nurodyta ir kontaktinė informacija. Šią praktiką plačiai taiko užsienio šalių vežėjai.

Tiesa, šis reikalavimas negalioja vaizdo kameroms, vilkikuose įrengtoms aklosioms zonoms apžvelgti.

Padeda išspręsti sudėtingus atvejus

Tai, kad vaizdo registratoriai yra efektyvi priemonė, padedanti atskleisti sunkiai įrodomas įvykio aplinkybes, draudikams teko įsitikinti ne kartą. Vieni tokių atvejų – kai tenka paneigti Kelių eismo taisyklėse iš anksto apibrėžtą kaltę, kad dėl eismo įvykio beveik visada atsakingas į galinę transporto priemonės dalį įvažiavęs vairuotojas.

 „Ne kartą pavyko sėkmingai ginčyti pretenzijas, kuomet priekyje važiuojantis automobilis nesant kliūties staiga stabdo ir automobilis įvažiuoja šiam į galinę dalį. Neturint vaizdo registratoriumi užfiksuotos medžiagos tokioje situacijoje nebūtų įmanoma atmesti nesąžiningai pateiktos pretenzijos, nes įvažiavai į galą – kaltas. Didžiojoje Britanijoje nutiko, kad naujas „Range Rover“ nesant kliūties staiga stabdė greitkelyje. Tuomet pareikštą didelę finansinę pretenziją pavyko sėkmingai atmesti tik todėl, kad turėjome kito vairuotojo kaltę įrodantį vaizdo registratoriaus įrašą“, – teigia BTA specialistas.

Nepasiduokite spaudimui pašalinti vaizdo įrašą

Ir profesionaliems krovinių vežėjams, ir paprastiems vairuotojams vaizdo registratorius draudikai rekomenduoja naudoti nuolat, nes neįmanoma nuspėti, kada nutiks eismo įvykis. Vilkikų kompanijos gali investuoti į tokius vaizdo registratorius, kurie įsijungia net ir naktį nuo daviklio užfiksuoto judesio.

Specialistai savo ruožtu pataria būti apdairiems ir net pasikeitus tvarkai nepasiduoti spaudimui ištrinti vaizdo registratoriumi užfiksuotus vaizdus.

„Jeigu kokiomis nors aplinkybėmis imama manipuliuoti Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu ir reikalaujama tučtuojau vaizdo įrašą ištrinti, nepasiduokite, nes galbūt tai vienintelis tikras jūsų nekaltumo įrodymas. Paaiškinkite, kad vaizdo medžiaga bus naudojama taip, kaip numatyta įstatymuose ir tik kaip įrodymas tiriant įvykio aplinkybes. Savo ruožtu pasistenkite kuo greičiau ją perduoti policijai bei draudikams“, – sako G. Deveikis.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]


Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]


Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]


Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]


5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]


Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]