Perspėja vairuotojus: net ir menkutis incidentas kelyje gali virsti tūkstantine bauda

1

Perspėja vairuotojus: net ir menkutis incidentas kelyje gali virsti tūkstantine bauda

Vis trumpėjantis paros šviesusis laikotarpis, vienas kitą keičiantis sniegas ir lietus bei minusinė temperatūra gerokai pablogino sąlygas vairuotojams – kartais į kelionę tenka išsiruošti esant prastam matomumui ar asfaltą padengus ledui. Deja, bet dėl slidaus kelio ir stovėjimo aikštelių paviršiaus įvyksta daugybė smulkių eismo įvykių, jų metu apgadinami ne tik automobiliai, bet ir stulpai, atitvarai. Nukenčia ir degalinių kolonėlės. Nors kartais žala vos matoma, tačiau draudimo specialistas primena, kad net ir mažas svetimo turto grybštelėjimas, jei jis tinkamai neužfiksuojamas, vėliau gali sugrįžti ir daugiau nei tūkstantį eurų siekiančiomis baudomis.

Nukenčia stulpai ir atitvarai

Kaip pastebi draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, žiemos metu ypač išauga incidentų ne tik gatvėse, bet ir automobilių pilnuose daugiabučių kiemuose bei stovėjimo aikštelėse. Visgi, anot draudimo specialisto, vis dažnesni kelio atitvarų ir ženklų, apšvietimo stulpų, tvorų, automobilių stovėjimo aikštelių užtvarų ar pastatų fasado elementų apgadinimai šaltuoju metų periodu neturėtų stebinti.

„Lauke oro sąlygos nemalonios, pasnigus susidaro pusnys, tad kartais galime nepastebėti įvairių kliūčių. Vairavimo sąlygas apsunkina ir tai, kad vis dažniau vairuojame tamsiuoju paros metu, matomumą blogina apledėję bei aprasoję automobilių langai, šlapdriba ir lietus, o kartais išvengti susidūrimo nepavyksta ir dėl ledu padengto kelio paviršiaus“, – apibendrina ERGO atstovas.

R. Bieliausko teigimu, šiemet jau užfiksuota daugiau kaip 30 tūkstančių draudžiamųjų įvykių, kurių vieno vidutinė atlyginama žala – kiek daugiau nei 1,2 tūkstančio eurų. Ankstesnių metų ERGO duomenimis, iki pandemijos ir įvairių ribojimų, daugiausiai incidentų buvo fiksuojama būtent gruodžio ir sausio mėnesiais, tad draudžiamųjų įvykių skaičius šiemet dar gali gerokai išaugti.

Neįvertina pavojų

Visgi nors įvykių užfiksuojama daug, anot R. Bieliausko, didžioji jų dalis baigiasi be didelių nuostolių – dėl nedidelio greičio išvengiama sužalojimų, transporto priemonės taip pat nukenčia nestipriai, kartais įbrėžimai vos matomi. Visgi tai ir savotiška meškos paslauga vairuotojams – tarp jų vis dar įsišaknijęs įsitikinimas, kad eismo įvykiu laikomas tik transporto priemonių susidūrimas ir transporto priemonės apgadinimas. Kartais, nesant ryškių apgadinimų, nesiimama jokių veiksmų užfiksuoti įvykį. 

„Visgi svarbu suprasti, kad stulpai, kelio atitvarai ir kiti važiuojamojoje kelio dalyje ar šalia jos esantys objektai taip pat laikomi eismo elementais. Taigi, jei jiems padaroma žala, būtina pasirūpinti ne tik savo automobiliu, bet ir šiuo trečiųjų šalių turtu, nesvarbu, kokio dydžio nuostoliai būtų padaromi“, – teigia draudimo ekspertas.

Pirmas žingsnis, kurį reikėtų atlikti įvykus eismo įvykiui – apie jį pranešti apgadinto turto savininkui bei kartu užpildyti eismo įvykio deklaraciją. R. Bieliauskas pataria nespręsti susidariusios padėties žodiniais ar rašytiniais susitarimais, vėliau tai gali įnešti painiavos ir tapti įvairių nesusipratimų priežastimi. Jei savininko rasti nepavyksta ar neįmanoma, būtina kviesti policijos pareigūnus. 

„Net jei padaryta žala vos matoma, o transporto priemone galima tęsti kelionę, reikia iškart pranešti apie incidentą. Nes pasišalinimas iš įvykio vietos, padarius žalos už 750 eurų ar mažiau, pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą numato baudą nuo 600 iki 1100 eurų“, – pataria ERGO atstovas.

Jei transporto priemonė yra drausta, o apie eismo įvykį laiku pranešama draudimo bendrovei, trečiosioms šalims padarytą žalą atlygina draudikas. Tik svarbu draudimo bendrovę informuoti kuo skubiau.

ERGO Baltijos šalyse 

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO 2021 m. Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu). Šį titulą bendrovė pelnė antrą kartą iš eilės.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

2022 m. sausio 25 d. Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ praneša, kad nuo sausio 6 d. jos moderniame mokymų centre Budapešte (Vengrija) veikia trečiasis skrydžių simuliatorius. Naująjį viso skrydžio treniruoklį, kuris yra tiksli A320neo lėktuvo modelio piloto kabinos kopija, oro linijos už 7,7 mln. eurų įsigijo iš Kanados aviacijos technologijų bendrovės „CAE […]

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Laikai, kai net ir smulkus eismo įvykis kainuodavo nemažai nervų ir laiko aiškinantis dėl žalos atlyginimo, jau praeityje. Šiandien šie klausimai daugeliu atvejų sklandžiai ir greitai išsprendžiami draudimo dėka. Tačiau draudimas draudimui nelygus, o dalis vairuotojų dar ne visuomet žino, kuo skiriasi Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės ir Kasko draudimų rūšys. Apie jų ypatumus […]

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“. Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų. ES institucijų […]

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Lietuvoje nekantriai laukiama Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) sprendimo dėl to, ar nustatant importuojamų prekių sandorio vertę Bendrijos muitinės kodeksas leidžia muitinei lyginti šias prekes su kitomis tokiu pačiu TARIC kodu klasifikuojamomis, bet nepanašiomis prekėmis. Sprendimas labai svarbus visiems importuotojams. Išvadą šiuo klausimu praėjusią savaitę paskelbė ESTT generalinis advokatas Nicholas Emiliou, pateikdamas nuomonę, jog bendro […]

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Valstybinius kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ informuoja, kad artimiausiomis valandomis snigti nesustos, tačiau intensyvumas po truputį mažėja. Visa kritulių sistema juda iš pajūrio link pietryčių, per naktį šiek tiek pasisuks ir paskutinis sniegas turėtų iškristi šalies šiaurės rytuose ankstyvą rytą. Nors kritulių intensyvumas ir mažėja, tačiau pavojus keliuose išlieka – snygis ir tamsus paros metas […]

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dėl sausio 20 d. po pietų Lenkijos teritorijoje įvykusio eismo įvykio magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, nuo 55 km (Puskelnių) link Lenkijos sienos. eismas paralyžuotas. Susidariusi spūstis užkirto kelią AB „Kelių priežiūra“ žiemos kelių priežiūros mechanizmams pravažiuoti ir atlikti valymo ir barstymo darbus. Tikėtina, kad artimiausiu metu situacija išliks itin prasta ir dėl spūstyje stovėjusių ir […]