Perspėja skubančius prie ežerų: vienas neatsakingas žingsnis gali sugadinti visą dieną

Perspėja skubančius prie ežerų: vienas neatsakingas žingsnis gali sugadinti visą dieną

Karštomis dienomis, ypač savaitgaliais, miestų gyventojai plūste plūsta prie populiarių ežerų, tvenkinių bei upių pakrančių ir daugelis renkasi keliauti nuosavu automobiliu. Dėl smarkiai išaugusio žmonių skaičiaus į paežerių stovėjimo aikšteles persikėlė šaltuoju sezonu įprastai prekybos centrų prieigoms būdinga problema – dėl netvarkingai paliktų automobilių kylantys eismo įvykiai.

Draudimo bendrovės „If“ tyrimas atskleidė, kad dažniau nei kas trečias (36 proc.) vairuotojas Lietuvoje yra bent kartą patyręs automobilių susidūrimą stovėjimo aikštelėje.

„Tokie įvykiai labai dažni ir beveik visada kyla dėl tos pačios priežasties: netvarkingai palikto automobilio ar automobilių. Neretos ir situacijos, kai mėgindami rasti vietos aikštelėje vairuotojai įvažiuoja į kitą automobilį ar, sustoję per arti, atsitrenkia durelėmis į kitą transporto priemonę.

Taip pat pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepraleidžia vieni kitų, ypač aikštelėse, kuriose nėra kelio pirmumą rodančių ženklų. Tokiose aikštelėse galioja dešinės rankos taisyklė, tad reikia būti budriems“, – teigia draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė Guoda Jasaitė.

Pasak G. Jasaitės, dažniausiai stovėjimo aikštelėse nukenčia automobilių durelės ir priekiniai bei galiniai buferiai.

„Nuostoliai gali būti įvairūs: nuo 200 iki 2 000 eurų, esant didesniam smūgiui. Žinoma, išmokos dydis priklauso ir nuo automobilio markės, metų. Vidutinė išmoka dėl eismo įvykio stovėjimo aikštelėje siekia apie 450 eurų už smulkius apgadinimus“, – teigia „If“ atstovė.

Lietuvos policija taip pat pažymi, kad stovėjimo aikštelėse daugiausia įvyksta tokie eismo įvykiai, kuriuose tik apgadinamos transporto priemonės. Tačiau užregistruojama ir įvykių, kai sužeidžiami pėstieji, dviračių (elektrinių paspirtukų) vairuotojai, iš kito automobilio išlipęs vairuotojas ar keleivis.

Tad nesvarbu, kad vasara – atostogos, karšta, atsipalaiduojame, pramogos –  dalyvaudami  viešajame eisme turime elgtis protingai ir atsakingai, primena pareigūnai.

Lietuvos statistika nėra išskirtinė – tokio tipo avarijas patyrę teigia ir 31 proc. latvių bei estų. Tiesa, lietuviams labiausiai sekasi šioje nepavydėtinoje padėtyje neatsidurti pakartotinai: 92 proc. mūsų šalies gyventojų teigia avarijų stovėjimo aikštelėje patyrę tik kartą ar du, o Latvijos – 81 proc. (15 proc. sako jų suskaičiuoją 3–5), Estijos – 87 proc. (7 proc. – patyrę 3–5 kartus).

Ką daryti susidūrus?

„If“ tyrimo duomenimis, maždaug pusės avarijų stovėjimo aikštelėse atvejais situacija išsprendžiama abipusiu eismo įvykio užregistravimu ir užpildyta deklaracija nurodant kaltininką, dar 10 proc. apklaustų asmenų įvykį registruoja, tačiau dėl to, kuris vairuotojas jį sukėlė, nesutaria.

Likusieji 40 proc. apklausos dalyvių teigia dėl vienų ar kitų priežasčių įvykio neregistravę: pavyzdžiui, viena pusių pabėgo iš įvykio vietos ar susidūrimas buvo per menkas.

„Teisinga įvykių eiga tokiais atvejais, kai vietoje nėra kito automobilio savininko yra gana paprasta ir visiems puikiai žinoma. Po susidūrimo reikėtų paskambinti 112 ir pranešti apie įvykį. Savininkui atvykus, kartu užpildykite įvykio deklaraciją.

Jei kito automobilio vairuotojo surasti nepavyksta, įvykis yra užregistruojamas policijos pareigūnų, tačiau, norint situaciją išspręsti greičiau ir sklandžiau, patartina kito automobilio savininkui palikti savo duomenis, pavyzdžiui, telefono numerį, ar nurodyti kitą būdą susisiekti“, – sako „If“ atstovė.

G. Jasaitės teigimu, tais atvejais, kai vairuotojai aikštelėje nesusitaria dėl kaltės, labai svarbu padaryti įvykio vietos nuotraukų. Jei nepavyksta susitarti, taip pat reikėtų kviesti policiją. Na, o pasitikrinti, kas kaltas, padeda KET taisyklės ir garsioji dešinės rankos taisyklė.

Svarbu pastebėti ir tai, kad netvarkingas automobilio statymas, nesilaikant ženklų ir žymėjimų, ne tik kelia grėsmę saugumui, bet ir yra baudžiamas 30–90 eurų bauda. Pabėgimas iš įvykio vietos gali atsieiti ir iki 2 000 eurų.

Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui patvirtinus, darbą pradeda naujos sudėties AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) valdyba. Ją sudaro 7 nariai: penki nepriklausomi – Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernardas Guillelmonas, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis ir du Susisiekimo ministerijos deleguoti nariai – Romas Švedas ir Agnė Amelija Mikalonė. Nauja LTG valdyba buvo renkama po to, kai sausį susisiekimo ministras […]