Perspėja skubančius prie ežerų: vienas neatsakingas žingsnis gali sugadinti visą dieną

Perspėja skubančius prie ežerų: vienas neatsakingas žingsnis gali sugadinti visą dieną

Karštomis dienomis, ypač savaitgaliais, miestų gyventojai plūste plūsta prie populiarių ežerų, tvenkinių bei upių pakrančių ir daugelis renkasi keliauti nuosavu automobiliu. Dėl smarkiai išaugusio žmonių skaičiaus į paežerių stovėjimo aikšteles persikėlė šaltuoju sezonu įprastai prekybos centrų prieigoms būdinga problema – dėl netvarkingai paliktų automobilių kylantys eismo įvykiai.

Draudimo bendrovės „If“ tyrimas atskleidė, kad dažniau nei kas trečias (36 proc.) vairuotojas Lietuvoje yra bent kartą patyręs automobilių susidūrimą stovėjimo aikštelėje.

„Tokie įvykiai labai dažni ir beveik visada kyla dėl tos pačios priežasties: netvarkingai palikto automobilio ar automobilių. Neretos ir situacijos, kai mėgindami rasti vietos aikštelėje vairuotojai įvažiuoja į kitą automobilį ar, sustoję per arti, atsitrenkia durelėmis į kitą transporto priemonę.

Taip pat pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepraleidžia vieni kitų, ypač aikštelėse, kuriose nėra kelio pirmumą rodančių ženklų. Tokiose aikštelėse galioja dešinės rankos taisyklė, tad reikia būti budriems“, – teigia draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė Guoda Jasaitė.

Pasak G. Jasaitės, dažniausiai stovėjimo aikštelėse nukenčia automobilių durelės ir priekiniai bei galiniai buferiai.

„Nuostoliai gali būti įvairūs: nuo 200 iki 2 000 eurų, esant didesniam smūgiui. Žinoma, išmokos dydis priklauso ir nuo automobilio markės, metų. Vidutinė išmoka dėl eismo įvykio stovėjimo aikštelėje siekia apie 450 eurų už smulkius apgadinimus“, – teigia „If“ atstovė.

Lietuvos policija taip pat pažymi, kad stovėjimo aikštelėse daugiausia įvyksta tokie eismo įvykiai, kuriuose tik apgadinamos transporto priemonės. Tačiau užregistruojama ir įvykių, kai sužeidžiami pėstieji, dviračių (elektrinių paspirtukų) vairuotojai, iš kito automobilio išlipęs vairuotojas ar keleivis.

Tad nesvarbu, kad vasara – atostogos, karšta, atsipalaiduojame, pramogos –  dalyvaudami  viešajame eisme turime elgtis protingai ir atsakingai, primena pareigūnai.

Lietuvos statistika nėra išskirtinė – tokio tipo avarijas patyrę teigia ir 31 proc. latvių bei estų. Tiesa, lietuviams labiausiai sekasi šioje nepavydėtinoje padėtyje neatsidurti pakartotinai: 92 proc. mūsų šalies gyventojų teigia avarijų stovėjimo aikštelėje patyrę tik kartą ar du, o Latvijos – 81 proc. (15 proc. sako jų suskaičiuoją 3–5), Estijos – 87 proc. (7 proc. – patyrę 3–5 kartus).

Ką daryti susidūrus?

„If“ tyrimo duomenimis, maždaug pusės avarijų stovėjimo aikštelėse atvejais situacija išsprendžiama abipusiu eismo įvykio užregistravimu ir užpildyta deklaracija nurodant kaltininką, dar 10 proc. apklaustų asmenų įvykį registruoja, tačiau dėl to, kuris vairuotojas jį sukėlė, nesutaria.

Likusieji 40 proc. apklausos dalyvių teigia dėl vienų ar kitų priežasčių įvykio neregistravę: pavyzdžiui, viena pusių pabėgo iš įvykio vietos ar susidūrimas buvo per menkas.

„Teisinga įvykių eiga tokiais atvejais, kai vietoje nėra kito automobilio savininko yra gana paprasta ir visiems puikiai žinoma. Po susidūrimo reikėtų paskambinti 112 ir pranešti apie įvykį. Savininkui atvykus, kartu užpildykite įvykio deklaraciją.

Jei kito automobilio vairuotojo surasti nepavyksta, įvykis yra užregistruojamas policijos pareigūnų, tačiau, norint situaciją išspręsti greičiau ir sklandžiau, patartina kito automobilio savininkui palikti savo duomenis, pavyzdžiui, telefono numerį, ar nurodyti kitą būdą susisiekti“, – sako „If“ atstovė.

G. Jasaitės teigimu, tais atvejais, kai vairuotojai aikštelėje nesusitaria dėl kaltės, labai svarbu padaryti įvykio vietos nuotraukų. Jei nepavyksta susitarti, taip pat reikėtų kviesti policiją. Na, o pasitikrinti, kas kaltas, padeda KET taisyklės ir garsioji dešinės rankos taisyklė.

Svarbu pastebėti ir tai, kad netvarkingas automobilio statymas, nesilaikant ženklų ir žymėjimų, ne tik kelia grėsmę saugumui, bet ir yra baudžiamas 30–90 eurų bauda. Pabėgimas iš įvykio vietos gali atsieiti ir iki 2 000 eurų.

Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]