Perspėja dėl lapkričio 1-osios: šiemet situaciją gali keisti ir laikrodžiai

1

Perspėja dėl lapkričio 1-osios: šiemet situaciją gali keisti ir laikrodžiai

Norėdami uždegti žvakutes ant artimųjų kapų, dalis Lietuvos gyventojų lapkričio pradžioje ryžtasi ne tik aplankyti daugybę skirtingų kapinių, bet ir įveikti ilgus atstumus per visą šalį. Dėl to atsiradęs nuovargis, taip pat ir pablogėjusios eismo sąlygos bei padidėjęs eismo intensyvumas susijęs su išaugusiu eismo įvykių skaičiumi. Ekspertai dalinasi patarimais, kaip šias dienas kelyje praleisti kiek įmanoma saugiau.

Įvykių padaugėja

Kaip teigia Lietuvos policijos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Siaurusaitis, tiek lapkričio 1-ąją – Visų Šventųjų dieną, tiek lapkričio 2-ąją – Mirusiųjų atminimo (Vėlinių) dieną, itin skaudžių eismo įvykių neužfiksuojama daug, bet įvyksta daugiau smulkių, keliones apkartinančių ar net kartais priverčiančių nutraukti, incidentų. Juos šiuo metų laiku lemia daugybės skirtingų priežasčių derinys.

„Daugelis žmonių vyksta pas gimines, lanko artimųjų kapus, todėl visuose šalies keliuose transporto priemonių srautai, palyginti su įprastomis dienomis, būna gerokai intensyvesni. Taip pat keliuose prasideda pavojingas eismui laikas, nes rudeniški orai keičia važiavimo sąlygas: tamsusis paros metas prasideda anksčiau, matomumą blogina krituliai, o prasidėjus šalnoms keliuose gali būti slidu“, – įspėja specialistas.

Kaip rodo draudimo bendrovės ERGO duomenys, šios priežastys greičiausiai turi įtakos kasmet padidėjančiam eismo įvykių skaičiui visoje Lietuvoje. Štai pernai lapkričio 1-oji buvo sekmadienis, tad dėl trumpesnio trijų, o ne keturių dienų ilgojo savaitgalio kapus lankėme ir spalio pabaigoje, kas atsispindi ir statistikoje – šis mėnuo su 8,74 žalos šimtui automobilių yra antras pagal avaringumą metuose. ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius akcentuoja, kad šiemet sinoptikai lapkričio pradžioje žada stiprų lietų ir vėją, o lyg to būtų negana, įtaką budrumui prie vairo darys ir papildomi faktoriai.

„Šiemet stebime, palyginus su praėjusiais metais, gerokai išaugusį avaringumą visoje Lietuvoje. Tai neabejotinai susiję su per pandemiją susilpnėjusiais vairavimo įgūdžiais, tuomet vyravusiu mažesniu eismo intensyvumu. Jei įgūdžiai nebuvo atgauti, ypač sunku gali būti išsiruošus į kelią būtent spalio pabaigoje ar pirmomis lapkričio dienomis“, – teigia ERGO atstovas.

Patarė, kaip išvengti pavojų

R. Pocius pataria nepamiršti, kad paskutinį spalio sekmadienį, o šiemet – spalio 31 dieną, laikrodžio rodyklė bus sukama viena valanda atgal. Manoma, kad toks organizmo paros ritmo pažeidimas turi neigiamos įtakos miegui ir sveikatai, taip pat pokyčiai gali įnešti painiavos planuojant keliones.

„Nereikia pamiršti, kad dėl laiko persukimo tems anksčiau. Todėl išvykas automobiliu reikėtų planuoti atsakingiau, galbūt kapus aplankyti ne piko metu, ypač kai šiemet šiai pareigai atlikti turime net keturias dienas. Toks laiko organizavimas padės ne tik jaustis ramiau, mažiau skubėti, bet ir svarbiausia – būti saugesniems“, – pataria ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas.

Norint sumažinti eismo dalyvių skaičių ir tuo pačiu avaringumo tikimybę R. Pocius pataria kooperuotis ir vienu automobiliu važiuoti po kelis, dar prieš kelionę patikrinti automobilio techninę būklę, o pasiekus tikslą geriau automobilį palikti toliau ir kiek paėjėti pėstute. R. Siaurusaitis mano, kad viena svarbiausių taisyklių šiuo metu – atidumas ir pagarba vieni kitiems, nepamirštant ne tik kitų vairuotojų, bet ir pėsčiųjų.

„Akcentuojame abipusę vairuotojų ir pėsčiųjų atsakomybę dėl saugaus dalyvavimo eisme ir pabrėžiame, kad vairuotojai turi laikytis jiems privalomų reikalavimų pėsčiųjų atžvilgiu, o pėstieji turi vykdyti jiems nustatytas pareigas. Eismo dalyviai itin atidūs turėtų būti būtent prie kapinių, kur tokią dieną būna itin intensyvus eismas, daug pėsčiųjų“, – pataria policijos atstovas.

R. Pocius taip pat primena, kad nors automobilių padangas iš vasarinių į žiemines būtina pasikeisti iki lapkričio 10 d., dėl saugesnės kelionės patartina išvažiuoti jau su žieminėmis padangomis, nes oro sąlygos per ilgąjį savaitgalį gali būti permainingos. Temperatūra rytais gali būti ir arti nulio laipsnių, o tai vasarinę padangą padaro kietą ir mažiau sukimbančią su kelio danga. Todėl stabdymo kelias ar automobilio vairavimas tokiomis padangomis yra ypač nesaugus.

ERGO Baltijos šalyse 

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO 2021 m. Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu). Šį titulą bendrovė pelnė antrą kartą iš eilės.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]