Pavojingiausi keliai – jau su atnaujintomis ištisinėmis linijomis, išskyrus Utenos regioną (žemėlapis)

Pavojingiausi keliai – jau su atnaujintomis ištisinėmis linijomis, išskyrus Utenos regioną (žemėlapis)

Orai leidžia dirbti toliau, galbūt pavyks horizontaliai paženklinti visus šalies krašto kelius   

Pavojingiausiose vietose esančios ir labiausiai nusidėvėjusios kelių linijos jau sėkmingai atnaujintos ir keliai užmiestyje tapo saugesni, praneša kelininkai. Šiuo metu kelių linijos iš naujo horizontaliai paženklintos maždaug 40 proc. krašto kelių.

Utenos regione darbų neleido pradėti užstrigusios viešųjų pirkimų procedūros, todėl ten iki šiol nepaženklintas nė vienas užmiesčio kelias. 

Meteorologai prognozuoja, kad tinkamos oro sąlygos išsilaikys ir toliau, todėl kelininkai darbus galės tęsti. Iki prasidedant žiemai galbūt pavyks atnaujinti didžiąją dalį nusidėvėjusių kelio ženklinimo linijų ir simbolių.

Svarbiausi keliai – saugesni 

„Dirbti galėjome pradėti tik spalio viduryje. Vis dėlto šiltas ruduo ir pažangių technologinių taikymas leido mums sparčiai judėti pirmyn, tad nustatytus svarbiausius kelius paženklinome, nepaisant to, kad pasitaikė ir keletas ganėtinai lietingų savaičių. Orai išlieka palankūs ir toliau, todėl tikimės, kad pavyks atnaujinti dar daugiau nusidėvėjusių kelio linijų, kad per žiemą galėtume važinėti saugiai“, – sako kelius ženklinančios eismo saugumo bendrovės „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius.

Pasak specialisto, keliai šiemet buvo ženklinami trimis technologijomis: kelio dažais bei polimerinėmis medžiagomis – pilno storio bei plonasluoksnėmis. Patvariausios bei ilgiausiai baltumą bei šviesos

atspindėjimą išlaiko polimerinės medžiagos, jos geriausiai matomos tamsoje bei lyjant ar sningant. Tokios kelio linijos yra iškilios, turi savyje šviesą atspindinčių rutuliukų.  Tokių linijų padengimas yra brangesnis, joms reikia geresnių oro sąlygų, pats procesas užtrunka ilgiau.

Kelio dažais paženklintose linijose stiklo rutuliukai yra tik paviršiuje, todėl jos greičiau nusidėvi ir yra blogiau matomos, ypač per lietų. Horizontaliai ženklinant kelią šia ir kitomis technologijomis svarbu, kad būtų sausa, todėl kelininkai dirbti gali tik tomis dienomis, kai nelyja. Nors šiuo metu tokie orai būna ne kasdien, tačiau sausų dienų vis dar yra pakankamai, kad kelius būtų galima ženklinti.

Kuriame kelyje kokia technologija naudojama, sprendžia Automobilių kelių direkcija bei kelius prižiūrinčios bei eksploatuojančios tarnybos, atsižvelgdamos į kelio dangą, jos būklę, eismo intensyvumą ir numatomą kelio dangos tarnavimo laiką.

Gaudė valandas be lietaus

„Šiemet dirbti teko ekstremaliai, nes laiko buvo labai mažai – artėjant lapkričiui bet kurią dieną galėjo pradėti snigti. O ir lietaus šiemet buvo ypatingai daug, tad brigados gaudė kiekvieną sausą valandą. Tokių sudėtingų darbo sąlygų jau nepamenu daugelį metų“, – sako T. Ignatavičius.

Buvo planuota, kad kelininkai su technika į kelius galės išvažiuoti bent rugsėjo pradžioje. Vis dėlto Automobilių kelių direkcija konkursus paskelbė tik birželio pabaigoje, o procedūros užsitęsė ir sutartys su kelių ženklintojais buvo pasirašytos tik spalį.       

Pasak kelininkų, apmaudu, kad iki šiol negalima dirbti Utenos regione, ir ten vairuotojams tenka važinėti keliais, kurie jau kelerius metus iš eilės nėra paženklinti: vidurio, kelkraščių ar kelio juostų linijos nusidėvėjusios ir nesaugios. Šiemet Utenos regione dirbti negalima todėl, kad viešojo pirkimo procedūros dėl šio regiono kelių ženklinimo yra įstrigusios ir sutartys su konkurso laimėtojais nesudaromos.

„Jokios informacijos, kada galėtume pradėti dirbti Utenos regiono keliuose, neturime. Gali būti, kad šiemet šie keliai jau taip ir liks su nusidėvėjusiomis linijomis, tad vairuotojai šiuose keliuose turėtų būti itin atsargūs ir atidūs, ypač važiuodami tamsoje“, – sako T. Ignatavičius.        

Situacija keliuose blogėja

Kelininkų teigimu, jau antri metai Lietuvoje keliai nėra pilnai horizontaliai paženklinami, linijos nėra atnaujinamos visur, kur reiktų. Dėl vėliau paskelbto konkurso šiemet buvo numatyta horizontaliuoju būdu paženklinti tik 40 proc. įprasto darbų kiekio. Pernai buvo atnaujinta tik apie 50 proc. kelių horizontaliojo ženklinimo. Iki tol įprastai kasmet būdavo naujai paženklinama apie 70 proc. visų šalies kelių.

„Kelių linijos labai svarbios eismo saugumui. Statistika akivaizdžiai rodo, kad šiemet ir pernai, kai keliai nebuvo tinkamai paženklinti, avaringumas keliuose išaugo. Daugėja žūstančiųjų. Tai didelė tragedija mūsų šaliai, kad dėl biurokratinių procedūrų negalime užtikrinti saugių kelių gyventojams“, – teigia T. Ignatavičius.

Per dešimt šių metų mėnesių Lietuvos keliuose užfiksuota 9% daugiau eismo įvykių, nei per tą patį laikotarpį pernai, rodo Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenys. 9% daugiau žmonių buvo sužeisti, daugiau žmonių žuvo. Didžioji dalis tragiškų mirtimi besibaigiančių avarijų įvyksta būtent užmiesčio keliuose.

Lietuvoje 2016 metais keliuose žuvo 65 žmonės, skaičiuojant milijonui gyventojų, kai tuo tarpu Europos Sąjungos (ES) vidurkis siekia 50 žuvusiųjų vienam milijonui gyventojų.

Iki praėjusių metų Lietuvai buvo pavykę sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių ir iš paskutinių šalių trejetuko iškopti į septintą nuo galo poziciją tarp ES valstybių. Europos Komisijos duomenimis, didžiausias mirtingumas keliuose fiksuojamas Rumunijoje – 99 žuvę žmonės, mažiausias – Švedijoje, kur eismo įvykiuose prarandamos 27 gyvybės milijonui gyventojų. Tai beveik tris kartus mažiau nei Lietuvoje.  

Daugiau informacijos:

Tomas Ignatavičius, UAB „Biseris“ generalinis direktorius, tel. +370 5 260 1960, el. paštas t.ignatavicius@biseris.lt, www.biseris.lt

Pranešimą paskelbė : Dovydas Venckus, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »
Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – šiandien savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru. Tokiu būdu dvi pastarosios įmonės, valdančios dabartinę autobusų stotį, prisijungė prie savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių” planuojamų grandiozinių pokyčių visam Stoties rajonui. „Turime aiškią […]

  Straipsniai »

Gyventojų nuomonė: žalių rodyklių atsisakymas apsunkins eismo sąlygas

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega raudonas šviesoforo signalas, sutinkamas skeptiškai. Kas antras šalies vairuotojas laikosi nuomonės, kad tai padidins spūstis ir sulėtins eismą. Reprezentatyvią apklausą atlikusių „Spinter tyrimų“ duomenimis, didesnių spūsčių tikisi 57 proc., o lėtesnio judėjimo – 53 proc. šalies vairuotojų. Atitinkamai geresnį eismo pralaidumą prognozuoja vos 7 […]

  Straipsniai »

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Siekdama labiau saugoti aplinką ir mažinti poveikį klimato kaitai, Susisiekimo ministerija ketina kartu su universitetais ieškoti būdų, kaip sumažinti transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimus. „Transporto sektoriaus keliama tarša yra neabejotinai žinoma problema, tačiau ilgą laiką šis klausimas nebuvo sprendžiamas. Siekdami teigiamų pokyčių, numatome inicijuoti gilesnį tyrimą ir parengti konkrečių veiksmų planą transporto keliamai […]

  Straipsniai »