Šalies kelininkams per pastarąjį mėnesį keliuose išpylus net pusę viso praeito sezono druskos kiekio, vairuotojai perspėjami labiau tausoti automobilius. Drėgna sniego ir druskos košė aplipdo automobilių dugną, užpildo ratų arkas, patenka į durelių apačią ir skatina rūdžių susidarymą bei plitimą.
Jei automobilį rūdys pažeidžia labai stipriai, tokia transporto priemonė gali nepraeiti techninės apžiūros. Degalinių tinklo „Circle K“ degalinių tinklo kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis atkreipia dėmesį, kad oro sąlygos dabar kaip niekad palankios druskingai košei laikytis ant automobilio konstrukcijų.
„Paskutiniu metu eisme dalyvauja nemažai automobilių, kurių viršus, langai ir variklio gaubtas yra nuvalyti nuo sniego, tačiau būtent prie dugno laikosi prikibę druskingo sniego gabalai. JAV Nacionalinės greitkelių eismo saugos administracijos vertinimu, automobiliai tampa ypač jautrūs korozijai, jei 8 metus ar ilgiau susiduria su kelių druska. Įvertinant, kad vidutinis mūsų šalies automobilių parko amžius svyruoja apie 14-15 metų, tik laiko klausimas, kada neprižiūrimi automobiliai ims „trupėti“ iš apačios ir vidaus“, – sako „Circle K“ J. Snarskis.
Išeitis – reguliarus „dušas“ automobiliui
Sunkiausiai pasiekiama automobilio dalis, kurią labiausiai ir dažniausiai pažeidžia ant kelių beriama druska – automobilio dugnas. Pastuksenimai ar bandymas rankiniu būdu plauti iš šonų transporto priemonei, deja, nepadės, o vienintelis kelias iš automobilio apačios pašalinti druskos mišinį – plovimas iš apačios.
„Žiemą automobilį ir, svarbiausia, jo dugną, rekomenduojama automatinėje plovykloje plauti bent kartą per savaitę. Jeigu dažnai važiuojama sniego ir druskos koše padengtais keliais – net ir dažniau. Svarbiausia nepalikti automobilio aplipusio šiuo pavojingu metalams mišiniu, nes korozija jo tikrai nepagailės“, – teigia J. Snarskis.
Jei specialistai rudenį rekomenduoja pagalvoti apie automobilio dugno padengimą antikorozine danga, šiuo metu efektyviausias ginklas yra reguliarus automobilio dugno plovimas, taip pašalinant druskas.
Vandens užšalimo taškas
Keliuose barstoma druska neleidžia susidaryti ledui ir taip padidina eismo saugumą, todėl žiemą yra naudojama daugelyje Šiaurės pusrutulio šalių. Druskos efektyvumą lemia paprasta chemija – susimaišiusi su sniegu ji pažemina vandens užšalimo temperatūrą.
Jei vanduo šalti ir virsti ledu pradeda prie 0 °C , tai10% druskos mišinys leidžia vandeniui užšalti tik pasiekus -6°C temperatūrą. Laikoma, kad druska barstyti kelius nebeprasminga oro temperatūrai nukritus iki -9°C ar dar žemiau.
„Akivaizdu, kad laikantis permainingiems, ne per šaltiems orams druska yra efektyvi prevencijos priemonė nuo ledo susidarymo. Pernai jau spalio pabaigoje taip pašalo, kad teko barstyti slidžius kelių ruožus, tiltus, viadukus, o nesuvaldžius automobilių pasipylė avarijos, formavosi spūstys. Saugumas keliuose, žmonių sveikata ir gyvybė yra svarbiausia, tačiau ir automobilio būklės nereikia užmiršti, nes korozija jį naikina negailestingai. Nukenčia ne tik išorė, bet ir pakaba, išmetimo sistemos, net stabdžiai,“ – sako J. Snarskis.
Dėl permainingų orų nulemto milžiniško kelių druskos poreikio, antroje sausio pusėje ekstremalią situaciją bendrovėje paskelbė valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti įmonė „Kelių priežiūra“. Ji per mėnesį nuo gruodžio vidurio teigia keliuose išbarsčiusi 53 tūkst. tonų druskos, arba pusę viso praeito sezono druskos kiekio.
Pranešimą paskelbė: Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima”
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]
Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]
Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]
Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]