Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Kelis kartus per parą besikeičiantys pastarųjų dienų orai visiems eismo dalyviams mūsų šalyje tapo nemenku išbandymu. Prašvitus skaisčiai kalendorinio pavasario saulei ne vienam vairuotojui teko prisiminti nemalonų akinančių spindulių poveikį, kai saulės apšviestame ruože kiti eismo dalyviai tampa nematomi. Draudikai atkreipia dėmesį, kad didžiausia rizika būti apakintiems saulės yra anksti ryte bei prieš sutemstant – tada, kai rytinė ar besileidžianti saulė yra netoli horizonto linijos.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ statistika rodo, kad kovo mėnesį yra užfiksuojama daugiausiai – beveik pusė visų per metus dėl saulės akinimo įvykstančių draudžiamųjų įvykių.

Nuo saulės nukenčia vis dažniau

„Šylant orams ir ilgėjant dienoms, fiksuojame draudžiamuosius įvykius, būdingus ankstyvam pavasariui. Vairuotojus akina saulė, kuri itin pablogina matomumą ir per priekinį automobilio stiklą, ir per priekinius bei galinius veidrodėlius. Statistika rodo, kad dažniausiai eismo nelaimės nutinka, kai vairuotojas, apakintas saulės, nespėja sustoti ir atsitrenkia į kitos transporto priemonės galą arba apvažiuodamas kliudo kitą objektą. Rečiau, tačiau saulės apakinti vairuotojai, deja, išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą arba su kita transporto priemone susiduria prasilenkdami. Tokios eismo nelaimės įvyksta, kai vairuotojas saulės apšviestame ruože nemato kelio ir jame esančių kliūčių bei kitų eismo dalyvių”, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige”  Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Draudikė atkreipia dėmesį į ilgesnius važiavimo maršrutus, kai prie vairo tenka praleisti ne vieną valandą: „Jei kelias – tolimas, keliauti tenka kelias valandas ar pusdienį, rizika vairuotojams būti apakintiems saulės didėja. Prieš saulės laidą greitkeliuose susidaro itin nepalanki situacija, kai negelbsti nei langų skydeliai, nei saulės akiniai“.

„Gjensidige“ duomenimis, kasmet daugėja draudžiamųjų įvykių, kai eismo nelaimės priežastimi yra įvardijama akinanti saulė. 2020 metais buvo užfiksuoti 32 tokie atvejai ir išmokėta beveik 40 tūkst. eurų draudėjų patirtai žalai atlyginti, praėjusiais metais – 48 atvejai ir išmokėta daugiau nei 80 tūkst. eurų. Vidutinė žala sudaro nuo 1 500 iki 1800 tūkst. eurų. Didžiausia išmoka siekė 16 tūkst., kaip eismo įvykio kaltininkas nepastebėjo baltos spalvos automobilio.

Stiklų švara – pavasario būtinybė

Pasak „Audi Sport Driving Academy by Autojuta” vairavimo instruktoriaus Audriaus Gelžinio, dabar prasideda laikas, kai transporto priemonių langų būklė ir jų švara – itin svarbi. „Jei automobilis kelerius metus yra intensyviai naudojamas greitkeliuose, jo priekinis stiklas per šį laikotarpį susidėvi, jame atsiranda smulkių pažeidimų, todėl pavasario pradžioje būtų naudinga šią transporto priemonės detalę pakeisti. Tačiau itin svarbu nepamiršti, kad priekinio stiklo švara šiuo metų laiku yra būtinybė, nes šviečiant saulei nešvarumai dar labiau pablogina matymo kokybę“, – pabrėžia A. Gelžinis.

Vairavimo instruktoriaus teigimu, automobiliuose sumontuoti apsauginiai skydeliai nuo saulės apsaugo tik tuomet, kai jie yra tinkamai nureguliuoti. „Beje, žemesnio ūgio vairuotojui jie nėra tinkama apsauga, nes net ir skydelį atlenkus – nesiekia akių lygio ir neapsaugo saulės spindulių. Tokiais atvejais reikėtų rinktis kepurėlę su snapeliu ar poliarizuotus akinius nuo saulės“, – pataria vairavimo instruktorius.

Pajutus saulės akinimą A. Gelžinis vairuotojams rekomenduoja švelniai sumažinti greitį ir nukreipti žvilgsnį nuo saulės, kad kuo greičiau atsistatytų regėjimas.

Instruktorius išskiria vairavimo sąlygas, kai važiuojant tankiai medžiais apsodintu keliu saulės spinduliai ima raibuliuoti pro jų šakas. „Tokios aplinkybės itin apsunkina matomumą, todėl miškingu keliu spiginant saulei reikėtų važiuoti itin atidžiai“, – sako A. Gelžinis.

Langų valymo skystis – priešnuodis saulei

Pasak V. Katilienės, užtikrindami vairavimui tinkamą automobilio langų būklę, vairuotojai turėtų pasirūpinti ne tik transporto priemonės stiklais. „Be abejo, jie neturėtų būti subraižyti, padūmavę ar dėl pažeidimų iškreipiantys vaizdą. Tačiau itin svarbu atsakingai pasirūpinti ir pakankamu langų valymo skysčio kiekiu bei kokybiškais valytuvais”, – vardija draudimo bendrovės atstovė.

Draudikės teigimu, šiltajam metų laikui skirti langų valymo skysčiai pasižymi geromis valomosiomis savybėmis, todėl orams atšilus žieminį langų skystį pakeiskite tokiu, kuris skirtas šiltajam sezonu.

V. Katilienės teigimu, ruošiantis važiuoti automobiliu, svarbu įsitikinti, kad transporto priemonės langai, žibintai, veidrodėliai ir valstybiniai numeriai – švarūs bei į kelią leistis tik įsitikinus, jog atsargoje yra pakankamai langų valymo skysčio, o valytuvai veikia sklandžiai. Langų ir veidrodėlių būklė lemia matomumo kokybę, o valstybinių numerių skaitomumas yra apibrėžtas Kelių eismo taisyklėse.

Draudimo bendrovės užsakymu „NielsenIQ“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad automobilio langų būkle nuolat rūpinasi 15 proc. apklaustųjų.

Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose po žiemos sezono atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, taip pat pradedamos rekonstruoti Lietuvos kariuomenei svarbios Aerouosto ir Lakūnų gatvės. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšomis. „Jau antri metai Šiauliuose vykdomi didelės apimties […]


„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Naujoji „Mercedes-Benz“ S klasė elektrifikavosi, bet ne dėl taupumo, o siekiant išskirtinės dinamikos. 802 AG ir 1430 Nm galia labiau primena sportinius automobilius, nei įprastus limuzino klasės automobilius. AMG pagamino greičiausią visų laikų S klasę, o suvaldyti šią galią pasitelkė technologijas įprastai naudojamas F-1 boliduose. S klasė visuomet vaidino svarbų vaidmenį „Mercedes-AMG“. Jau daugiau nei […]


Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Rodos dar visai neseniai galėjote tiesiogiai nuskristi į tam tikrą šalį ar miestą, o šiandien tokio skrydžio neberandate. Kodėl vienus maršrutus keičia kiti ir kas priverčia oro bendroves nutraukti arba laikinai sustabdyti skrydžius? Atsakymus į šiuos klausimus pateikė Lietuvos oro uostų (LTOU) maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis. „Oro bendrovės visuomet atsižvelgia į keleivių paklausą, orlaivių […]


Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius.   Pasak Vilniaus […]


Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]


Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]