Pavasarinės alergijos: ką daryti, kad alergenų židiniu netaptų mūsų automobiliai

Pavasarinės alergijos: ką daryti, kad alergenų židiniu netaptų mūsų automobiliai

Pavasarį bundanti gamta ir žydintys augalai džiugina anaiptol ne visus – vis didesnei daliai žmonių šis metas siejasi su ūmiausiomis alerginėmis reakcijomis. Alergija jau dabar yra viena iš labiausiai paplitusių lėtinių neinfekcinių ligų Europoje, o viena ar kita jos atmaina senajame žemyne serga apie 150 mln. žmonių ir šis skaičius toliau auga. Nors alergijų kamuojami gyventojai įprastai žino kaip apsisaugoti lauke bei namuose, retas pagalvoja, kad pavasarį vienu didžiausių ir su mumis keliaujančių alergenų židiniu tampa mūsų automobiliai.

Skaičiuojama, kad net iki 20 proc. Europos gyventojų, medžių ir pievų žydėjimo laikotarpiu,  patiria alergines reakcijas, reikšmingai bloginančias gyvenimo kokybę, mažinančias darbingumą ar net galinčias riboti socialinį žmogaus gyvenimą. Tyrimais patvirtinta, kad darbo efektyvumas gali nukentėti trečdaliu. Dėl negalėjimo susikaupti, pilnavertiškai pailsėti ženkliai sumažėja ir mokymosi rezultatai – mokinių, kenčiančių nuo alergijos, pažymiai gali būti net balu mažesni, nei tų, kurie neturi alergijų. 

Pasak Medicinos diagnostikos ir gydymo centro alergologijos ekspertų, įvairių augalų žiedadulkės mūsų platumose ore tvyro nuo ankstyvo pavasario iki vėlyvo rudens, o keičiantis klimato sąlygoms jau kuris laikas stebimos ir naujos tendencijos, kai padidėjusi žiedadulkių koncentracija fiksuojama net ir žiemą, kai už lango dar yra sniego. Be to, manoma  kad dėl šylančio klimato  augalai išskiria net iki 60 proc. daugiau žiedadulkių.

Alergenai patenka į patalpas ir automobilius

Pavasarį norisi plačiai praverti langus, nepagalvojant, kad tai suintensyvins alergiją ne tik būnant lauke, bet ir namuose, automobilyje.  Dažnai pamirštame, kad automobiliuose yra oro filtrai bei vidinis oro cirkuliacijos rėžimas, kuris tikrai sumažintų kontaktą su žiedadulkėmis.  Žiedadulkės nusėdusios ant paviršių ar prikibusios prie veido, blakstienų, drabužių –  gali sukelti alergines reakcijas. Dėl to labai svarbu, tiesiog mechaniškai jas nuplauti nuo visų paviršių, veido ir rankų.

Siekiant apsaugoti automobilius, pasak švaros eksperto, prireiks didesnio atidumo.

„Visų pirma derėtų atkreipti dėmesį į automobilio parkavimo vietą. Kadangi žiedadulkės yra lengvos, automobiliui judant tikimybės joms nusėsti ant kėbulo praktiškai nėra – žiedadulkes nupučia oro srautas. Visgi paliktas po žydinčiais medžiais automobilis netruks būti padengtas lipniomis žiedadulkėmis“, – sako Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas.

Radus žiedadulkėmis padengtą automobilį rekomenduojama jį tinkamai nuplauti taip išvengiant tolesnių problemų.

„Žiedadulkės santykinai lengvai nusiplauna visose įprastose plovyklose, jei neleidžiame lipnioms dėmėms įsisenėti ir susimaišyti su kitomis kelio apnašomis. Palikus žiedadulkes ilgam laikui, lipnus žiedadulkių skystis ima veikti kaip klijai, prie kurių limpą kiti nuo kelio dangos pakelti nešvarumai, o saulėje šis mišinys prikepa prie kėbulo tapdamas didesne problema“, – sako Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas.

Ekspertas pasakoja, kad dalis lietuvių laukia, kol lietus nuskalaus automobilį nemokamai, tačiau pabrėžia, kad kokybiško plovimo lietus neatstoja.

„Nors lietus žiedadulkes ir nuskalauja, po lietaus ant kėbulo lieka vandens lašų žymės, nekeliančios estetinio pasigerėjimo. Be to, lietaus nuplaunamos žiedadulkės patenka į technines ertmes ties priekiniu stiklu, kaupiasi tarpuose tarp varstomų automobilio dalių, gali patekti į vėdinimo ar aušinimo sistemą. Vėliau varstant dureles oro srautas perneša išdžiūvusias žiedadulkes į automobilio vidų, kur jos gali tapti dirgikliu jautresniems ar alergiškiems vairuotojams“, – sako A. Plečkaitis.

Alergiškiems asmenims rekomenduojama vairuojant laikyti langus uždarytus, o saloną vėsinti įjungus oro kondicionierių, tačiau prieš tai svarbu po žiemos įvertinti jo būklę.

„Žiemos metu naudojant oro kondicionierių, jo viduje dėl temperatūrų skirtumo susidaro vandens lašeliai arba kondensatas – ši drėgmė tampa puikia terpe veistis bakterijoms. Jei pavasarį įjungus oro kondicionierių pasijunta drėgmės, seno drabužio ar, juo labiau, pelėsio kvapas – sistemą būtina tinkamai dezinfekuoti ir išvalyti. Pašaliniai kvapai kyla dėl kondicionavimo sistemoje esančių bakterijų, kurios gali dirginti jautresnius ar alergiškus asmenis ilgesnių kelionių metu“, – sako A. Plečkaitis.

Trys Medicinos diagnostikos ir gydymo centro alergologijų patarimai alergiškiems asmenims:

  • Naudokitės programėlėmis ar portalais kaip „Miesto plaučiai“, padedančiais sekti įvairių augalų žydėjimo pikus, žiedadulkių koncentraciją ore ir pagal tai riboti laiką gryname ore
  • Patalpas vėdinkite iškart po lietaus – tada dėl drėgmės žiedadulkių koncentracija ore laikinai sumažėja
  • Laikykitės bendros higienos, dažniau drėgnu būdu valykite namų paviršius, taip sumažinsite žiedadulkių savo aplinkoje 

„PRO BRO Group“ – įmonių grupė, tiesiogiai valdanti keturias įmones: UAB „Švaros broliai“, teikiančią automobilių bei patalpų švaros paslaugas Lietuvoje, UAB „PRO BRO Car wash systems“, tiekiančią ir gaminančią automobilių švaros paslaugoms užtikrinti skirtą įrangą bei medžiagas, UAB „PRO BRO Express“, besirūpinančią tunelinių plovyklų franšizių pardavimu bei aptarnavimu, ir UAB „PRO BRO asset management“, valdančią nekilnojamojo turto vystymo projektus.

Pranešimą paskelbė: Šarūnas Čėsna, Integrity PR

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo […]


Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]


Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]


„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

Ryga. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ toliau plečia savo mokymų infrastruktūrą – „airBaltic“ mokymų centre Rygoje (Latvija) įrengtas antrasis „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorius. Šis modernus papildymas gerokai padidins oro linijų bendrovės galimybes mokyti ir palaikyti vis didėjančios pilotų komandos kvalifikaciją, taip pat padės augančiam „Airbus“ orlaivių parkui ir nuolatinei „airBaltic“ pilotų akademijos […]


Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kaip skelbia sinoptikai, šiandien popiet numatomas pavojingas meteorologinis reiškinys – lijundra ir plikledis. Šiuos pavojingus reiškinius indikuoja ir AB „Kelių priežiūra“ pasitelkiamos sprendimų paramos sistemos. Kelininkai praneša, kad jų mechanizmai nenutrūkstamai tęsia darbus – valstybinės reikšmės keliuose vykdomas sniego ir ledo šalinimas, barstymas arba tirpalo purškimas dar prieš prognozuojamą slidumo susidarymą. 1-ojo kelių priežiūros lygio […]


Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą […]