Pavasarį – nauji iššūkiai vairuotojams: dėl kokių priežasčių prireikia pagalbos kelyje?

Pavasarį – nauji iššūkiai vairuotojams: dėl kokių priežasčių prireikia pagalbos kelyje?

Įsivyraujant pavasariui, į gatves išrieda automobiliai, kurie kone visą šaltąjį sezoną buvo laikomi garaže. Nors tai – vienas iš būdų tausoti transporto priemonę, šiai visą žiemą prastovėjus vienoje vietoje, pirmieji pasivažinėjimai dažnai neapsieina be nesklandumų. Draudimo bendrovės duomenimis, techninės pagalbos kelyje vairuotojams prireikia itin dažnai, o pagrindinė jos priežastis – automobilio gedimai. 

Nuo pagalbos sugedus automobiliui iki degalų pristatymo

Kaip rodo ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ sukaupta statistika, dažniausiai – net 70 proc. atvejų – techninės pagalbos kelyje vairuotojams prireikia po gedimo, kai nebevažiuojantį arba nebegalintį važiuoti saugiai automobilį reikia transportuoti iki namų ar remonto dirbtuvių. 

Antroji dažniausiai teikiama techninės pagalbos paslauga yra automobilio užvedimas (15 proc.), o trečioji – jo transportavimas po eismo įvykio (10 proc.). Rečiau techninę pagalbą vairuotojai kviečia prireikus pakeisti padangą, pristatyti degalų, atrakinti dureles ar saugoti automobilį po eismo įvykio – šios iškvietimo priežastys bendrai sudaro tik 5 proc. visų iškvietimų.

„Pastebime, kad dalis vairuotojų žiemą automobilio neeksploatuoja ir renkasi, pavyzdžiui, viešąjį transportą. Tad pavasarį išvažiavus su ilgą laiką garaže ar netgi kieme stovėjusiu automobiliu pasitaiko įvairių gedimų, dažniausiai sklandžiai veikti atsisako elektros įrenginiai. Be to, po pertraukos reikia laiko prisiminti vairavimo įgūdžius, o kol jie sugrįžta pasitaiko ir smulkių eismo įvykių“, – sako Linas Laugalis, „Compensa Vienna Insurance Group“ produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas.

L. Laugalio teigimu, per avarijas, kurioms įvykus prireikia automobilio transportavimo paslaugos, patiriama žala dažnai skaičiuojama tūkstančiais eurų. Tačiau kartais transportavimo paslaugos gali reikėti ir po nedidelio smūgio ar gedimo. Pavyzdžiui, kai sugadinama rato pakaba ir dėl šios priežasties automobilis negali toliau saugiai važiuoti, nors remontas greičiausiai kainuoja palyginti nedaug.

Tiesa, pastebima, kad techninės pagalbos kelyje iškvietimo priežastis padiktuoja ir metų laikai. Žiemą dažniau prireikia automobilio užvedimo bei transportavimo mieste paslaugų, o vasarą, kuomet dažniau keliaujama į gamtą, išauga transportavimo už miesto ribų poreikis.

Patarimai, ką reikia žinoti renkantis pagalbos kelyje paslaugą

Pagalbos kelyje paslaugos, kuri dažniausiai parduodama kartu su transporto priemonių vairuotojų privalomuoju civilinės atsakomybės ar KASKO draudimu, populiarumas, o tuo pačiu – ir iškvietimų skaičius, kasmet auga. Vis dėlto, nors ši paslauga tampa praktiškai neatsiejama bet kurio transporto priemonės draudimo paketo dalimi, vairuotojams svarbu atidžiai išnagrinėti gautus pasiūlymus, pavyzdžiui, ar bus suteikta pagalba dažniausiu – gedimo atveju, kad paslauga atitiktų turėtus lūkesčius.

„Vairuotojai, norintys pagalbos kelyje paslaugą užsitikrinti kartu su transporto priemonės draudimu, gali rinktis iš įvairių rinkoje siūlomų variantų, kurie dažniausiai skiriasi paslaugų apimtimi. Kartais pagalbos kelyje paslauga į draudimo sutartį gali būti įtraukiama nemokamai, tačiau tokiu atveju ji greičiausiai bus mažesnės apimties – pavyzdžiui, gali būti neįtrauktas automobilio transportavimas po gedimo. Be to, gali būti numatytas transportavimo apribojimas kilometrais ar kitos sąlygos”, – sako L. Laugalis.

Pagalbos kelyje paslaugos, įtrauktos į pasirinktą paketą, įprastai teikiamos be apribojimų, tačiau ekspertas primena, kad vairuotojams svarbu įsiklausyti į draudimo bendrovės pastabas. Pavyzdžiui, tą pačią pagalbos kelyje paslaugą bent du kartus suteikus dėl to paties gedimo ir vairuotojui neįsiklausius į rekomendaciją jį pašalinti, trečią kartą jam atsiradus pagalba gali būti nesuteikta.

Pranešimą paskelbė: Laura Gabrilavičiūtė, Nova media

Kiti skelbimai:
 
Converse Chuck Taylor All Star Ox Black/Black 41,5
 
LORENZO 42-27-13-9 Black 38
 
AUDIMAS Ilga sportinė liemenėlė 2111-309 Black M
 
AUDIMAS Maudymosi glaudės 2011-517 Biosphere/Black XL
 
AUDIMAS Švelni modalo suknelė 2111-007 High Rise Melange L

Rekomenduojame

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Seimui skubos tvarka ratifikavus narystę Europos kosmoso agentūroje (EKA), Lietuvai atsivėrė daug reikšmingų galimybių. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekano dr. Justo Nugaro, nors šalis mokės narystės mokestį, didžioji jo dalis sugrįš per projektų finansavimą būtent kosmoso ekosistemos auginimui ir stiprinimui. „Narystė EKA leis lygiavertiškai dalyvauti mokslininkų ir pažangiausių įmonių […]

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Dronai jau nėra naujiena, tačiau spartus technologijų vystymasis augina bepiločių orlaivių prieinamumą tiek karo pramonėje ir komerciniame sektoriuje, tiek laisvalaikiui bei pramogoms. Eksponentiškai didėjantis susidomėjimas bepilotėmis skraidyklėmis kelia infrastruktūrinių ir teisinių oro erdvės klausimų. Remiantis ekonominių analizių duomenimis, dronų pardavimai Europoje toliau auga. Prognozuojama, kad iki 2050 m. bepilotės skraidyklės sudarys iki 35 proc. visų […]

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda šiandien nuotoliniame susitikime su Kauno ir Alytaus regionų savivaldybių merais bei Seime įkurtų Kauno regiono bičiulių ir Dzūkijos bičiulių grupių nariais aptarė krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos alternatyvas ir viso kelio atnaujinimo perspektyvas. „Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija – vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir […]

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad atsižvelgus į savivaldybių siūlymus ir prašymus, dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų bus galima panaudoti kelio želdiniams kaip eismo saugumo priemonei. Tikimasi, kad jau šiemet tokios išlaidos bus laikomos tinkamomis finansuoti iš KPPP, tačiau kitais metais įstatyme bus patikslinta, kokie želdiniai gali būti priskiriami šiai kategorijai. Iš KPPP lėšų […]