Patarimai kelionių ir gyvūnų mylėtojams – kaip pasiruošti skrydžiui lėktuvu drauge su augintiniu?

1

Patarimai kelionių ir gyvūnų mylėtojams – kaip pasiruošti skrydžiui lėktuvu drauge su augintiniu?

Žmonėms vis dažniau keliaujant, atsiranda poreikis su savimi pasiimti ir mylimą augintinį. Natūralu, jog pirmą kartą išsiruošus skristi lėktuvu drauge su keturkoju kompanionu, kelionė gali neraminti ir kelti daug klausimų. Tačiau specialistai sako, kad svarbiausia tokiai kelionei pradėti ruoštis iš anksto ir dalijasi patarimais, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, kad kelionė nekeltų rūpesčių nei augintiniui, nei jo šeimininkui.

Gyvūnų gabenimo taisyklės priklauso nuo oro linijų

Dauguma oro linijų leidžia skraidinti šunis ir kates, kai kurios – smulkių veislių paukščius, kiškius, triušus. Vis dėlto kai kurios oro bendrovės, pavyzdžiui, „Ryanair“ ar „Wizz Air“, naminių gyvūnų neskraidina, išskyrus šunis vedlius, tad pirmiausia reikia pasidomėti konkrečių oro linijų reikalavimais ir įsitikinti, kad į kelionę galima vykti su augintiniu.

„Net jei oro linijos numato naminių gyvūnų gabenimą, gali būti taikomos išimtys skrydžiams tam tikromis kryptimis arba joms taikomos specialios taisyklės, pavyzdžiui, gyvūnus leidžiama vežtis tik kaip specialų krovinį“, – pastebi Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė.

Taip pat, paprastai oro linijos neskraidina labai jaunų – iki 8-10 savaičių amžiaus šuniukų ir kačiukų, gali nepriimti ir tam tikrų šunų veislių, kurios yra laikomos pavojingomis, pavyzdžiui, amerikiečių pitbulterjerų, bulterjerų, rotveilerių ir kitų. Visa ši informacija dažniausiai pateikiama oro linijų interneto svetainėse, todėl labai patogiai randama visiems keleiviams.

Pasirūpinkite augintinio dokumentais

Visiems keliautojams yra reikalingas tapatybę nurodantis dokumentas, tad keturkojai keliautojai – ne išimtis. R. Petraitienė primena, kad reikalavimai augintinių vežimui yra išdėstyti ES teisės aktuose – gyvūnas turi būti paženklintas tapatybės ženklinimo mikroschema (arba tatuiruote, jei ji padaryta iki 2011 m. liepos 3 d.), turėti savo pasą ir būti paskiepytas nuo pasiutligės. Vykstant į Jungtinę Karalystę, Airiją, Suomiją ir Maltą, šunims reikalingas ir gydymas nuo echinokokozės.

„Kiekviena šalis gali turėti savo specifinių reikalavimų įvežamiems gyvūnams, tad reikėtų atkreipti dėmesį į šalies, į kurią vykstama nacionalinius reikalavimus dėl išimčių taikymo“, –  sako Lietuvos oro uostų atstovė.

Maži gyvūnai gali keliauti ir lėktuvo salone

Tuo tarpu kur augintinis keliaus skrydžio metu – lėktuvo salone ar krovinių skyriuje, priklauso nuo jo dydžio. Paprastai oro linijos leidžia su savimi į lėktuvo saloną pasiimti nedidelius gyvūnus – šunis ir kates, kurie drauge su specialia gyvūnui transportuoti pritaikyta dėže sveria ne daugiau kaip 8 kg. Toks gyvūnas yra vežamas kaip rankinis bagažas ir laikomas po sėdyne.

Didesni gyvūnai keliauja lėktuvo krovinių skyriuje kaip registruotas bagažas ir yra laikomi specialiose dėžėse – konteineriuose.

„Tokios talpos išmatavimai ir didžiausias leistinas svoris priklauso nuo oro linijų reikalavimų, tačiau bet kuriuo atveju jis turi būti tokio dydžio, kad gyvūnas galėtų laisvai judėti – atsistoti, apsisukti, atsigulti, jame turi būti įrengtos vėdinimo angos, negali būti aštrių kampų“, – vardija R. Petraitienė. Augintiniai, priimami į krovinių skyrių, kelionės metu būna specialiai gyvūnams skirtoje patalpoje, o jais rūpinasi oro linijų darbuotojai.

„Tai, kad augintinis gabenamas kaip registruotas bagažas, nereiškia, kad jis ir į lėktuvą keliauja drauge su lagaminais. Gyvūnai yra įtraukiami į skrydžio dokumentus ir jiems pritaikytame narve keliauja atskirai“, – pažymi R. Petraitienė.

Pasitarkite su veterinaru

Lietuvos oro uostų atstovė primena, kad prieš planuojamą kelionę su augintiniu būtina apsilankyti pas veterinarą.

„Jis užpildys gyvūno ES pasą, nurodys, ar keturkojis yra sveikas, paskiepytas privalomais skiepais ir gali keliauti. Taip pat duos naudingų patarimų, kaip paruošti gyvūną kelionei – kokiu būdu pratinti prie dėžės, kurioje bus skrydžio metu, ką įdėti į vidų ir pan. Įvertinęs gyvūno amžių, sveikatą ir esant būtinybei skirs raminamųjų vaistų, nes kelionės metu gyvūnai dažnai patiria stresą“, – sako R Petraitienė.

Skrydžių bendrovę informuokite iš anksto

Svarbiausia, pasak specialistų, tokiai kelionei pradėti ruoštis likus pakankamai laiko iki numatytos datos, nes dokumentų, skiepų tvarkymas gali užtrukti, o apie augintinio transportavimą pasirinktu skrydžiu oro linijas būtina informuoti iš anksto.

„Apie gyvūno gabenimą reikia pranešti užsakant bilietą ir patartina prieš perkant dar kartą pasitikslinti su oro linijomis. Oro bendrovės gali turėti limituotą gabenamų gyvūnų skaičių skrydžio metu, tad reikėtų įsitikti, ar vietų skaičius pasirinktame skrydyje dar nėra užpildytas“, – atkreipia dėmesį Lietuvos oro uostų keleivių patirties valdymo ekspertė.

O auksinės taisyklės – pasilikti pakankamai laiko prieš skrydį – keliaujant su gyvūnu reikėtų laikytis ypatingai skrupulingai. „Ne tik augintinis, bet ir jo šeimininkas jausis ramiau, galėdamas prieš skrydį neskubėti ir dar pabūti su augintiniu, pasivaikščioti, duoti jam palakti vandens ir pan.“,  – sako R. Petraitienė.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Swiftwater Mesh Wave Men's Black/Slate Grey 47,5
 
Crocs™ Classic Boat Shoe Mens Navy/Stucco 45,5
 
For Naturals Curling Cream Garbanų formavimo kremas, 212g
 
Crocs™ Literide Stretch Sandal Womens Black/Black 36,5
 
Crocs™ Literide Stretch Sandal Womens Electric Pink/Almost White 38,5
Draudikai: praėjusieji metai buvo avaringesni nei ankstesni

Draudikai: praėjusieji metai buvo avaringesni nei ankstesni

Ne tik Lietuvos kelių policijos duomenys, kuriuose fiksuojami tragiškų pasekmių turėję eismo įvykiai, bet ir smulkesnes avarijas atspindinti draudikų statistika byloja tą patį – praėjusiais metais avaringumas šalyje išaugo. Draudimo bendrovė BTA pernai užfiksavo 11,8 tūkst. eismo įvykių, kuriuos sukėlė lengvieji automobiliai – 20 proc. daugiau nei 2018 m. Labiausiai jų skaičius augo Alytuje, Šiauliuose […]

  Straipsniai »
„Bolt“ ir Tartu universiteto partnerystės rezultatas – duris atvėrusi savivaldžio vairavimo laboratorija

„Bolt“ ir Tartu universiteto partnerystės rezultatas – duris atvėrusi savivaldžio vairavimo laboratorija

Vakar Tartu universitetas, bendradarbiaudamas su pavėžėjimo platforma „Bolt“, atidarė savivaldžio vairavimo laboratoriją. Joje pristatyta inovatyvi transporto priemonė, kuri bus naudojama kaip technologinių bandymų platforma. Atliekant taikomuosius tyrimus, šioje platformoje numatyta vystyti savivaldžio vairavimo technologiją, skirtą ketvirtojo autonomiškumo lygio automobiliams. Kaip teigia laboratorijos įkūrėjai, šio projekto tikslas – sukurti ne pačią transporto priemonę, o plėtoti savivaldžio […]

  Straipsniai »

Draudikai įspėja: įbrėžę kitą automobilį, neskubėkite palikti įvykio vietos

Daugiabučio kieme, gatvėje ar automobilių stovėjimo aikštelėje net trumpam palikus transporto priemonę, grįžus galima rasti nemalonią staigmeną – įbrėžimą, įlenkimą ar kitokį apgadinimą. Ši situacija gali sukelti dar daugiau rūpesčių, kai kaltininko – nėra. Draudikų atstovai pataria, ką daryti radusiems apgadintą automobilį, o sukėlusius žalą perspėja – paliktas raštelis apie net menką įbrėžimą gali baigtis […]

  Straipsniai »

Lietuvos oro uostai apžvelgia 2019–uosius: rekordinis keleivių skaičius ir platus krypčių pasirinkimas

Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose praėjusiais metais daugėjo keleivių ir skrydžių skaičius, labiausiai augo Kauno ir Palangos oro uostai, o bendrai visame oro uostų tinkle buvo vykdomos net 92 unikalios kryptys. 2020 metus šalies oro uostai mato kaip tolesnio augimo laikotarpį ir prognozuoja 6 proc. bendrą keleivių skaičiaus didėjimą. Nors praėjusiais metais aviacijos rinkos augimas […]

  Straipsniai »