Patarimai, kaip išsirinkti valtį

1

Patarimai, kaip išsirinkti valtį

Pripučiama valtis – nuostabus sprendimas žūklei ir poilsiui gamtoje. Renkantis valtį Varle.lt žūklės reikmenų specialistai pataria pagalvoti, kokiems tikslams ir eksploatavimo sąlygoms ji įsigyjama. Visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį į tokius parametrus kaip keliamoji galia ir telpančių keleivių skaičius. 
Skiriami du pagrindiniai tipai: irklinės ir motorinės valtys. Irklinė pripučiama valtis – ko gero labiausiai paplitęs modelis, pasižymintis daugybe privalumų, kurių pagrindiniai: santykinai nedidelė kaina ir kompaktiškumas. Motorinė pripučiama valtis – tai jau daug patvaresnis ir žinoma, daugiau kainuojantis variantas.
Motorinės valtys su pripučiamu dugnu ir kiliu pasižymi labai geru stabilumu ir tuo pačiu nedaug sveria.  Tačiau visos šios savybės kainuoja, todėl tokios valtys yra brangesnės nei įprastos motorinės valtys.
Jei esate linkę nukeliauti didesnius atstumus, rekomenduojama rinktis motorinę valtį su kietu dugnu. Tokio modelio keliamoji galia gali siekti vieną toną, todėl apie lengvą transportavimą galima bus pamiršti.
Pripučiama valtis su Roll Up dugnu turi kietą trancą ir lankstų kilį, todėl ji tinka naudojimui tiek su irklais, tiek su valties motoru. Tokias valtis paprasta surinkti ir saugoti. Jų trūkumu galima būtų laikyti galingo variklio nustatymo galimybės nebuvimą. Pripučiamos valtys su elastingu Air Deck dugnu turi kietą trancą, taip pat nuimamas ar nenuimamas  grindis (denį). Kai kurie modeliai turi lankstų kilį. Pagrindiniai jų privalumai: mažesnis svoris, lengvas surinkimas ir saugojimas. Tačiau dėl lanksčiųjų grindų nerekomenduoja tokiomis valtimis transportuoti didelius svorius.
Jei reikalinga patvari valtis, kuri pajėgi atlaikyti daug sveriančius krūvius, rekomenduojama rinktis RIB tipo valtį. Reikėtų turėti omeny tai, jog tokios valtys būna įvairaus dizaino ir dažniausiai veikia motoro dėka.
Kaip išsirinkti geriausią valtį?
Su valties pasirinkimo dilema dažniausiai susiduria aktyvūs žmonės, kurie mėgsta leisti laiką gryname ore ir dievina vandens pramogas. Varle.lt valčių specialistų teigimu, optimalios valties pasirinkimas yra labai reikšmingas saugiam šios įrangos naudojimui, todėl reikėtų į tai pažiūrėti išties atsakingai.
Valtis praverčia įvairiose situacijose. Tai puikus žvejo įrangos papildymas, leidžiantis nukeliauti toliau nuo upės ar tvenkinio kranto. Taip pat valtis pravers šeimos atostogų metu (ekskursijos, kitos pramogos). Taip pat ji gali būti naudinga narams arba pasitarnauti kaip papildoma kitos valties ar jachtos įranga. Būtent pritaikymo ir naudojimo sritis turėtų tapti atspirties tašku renkantis tinkamą valtį. Renkantis valtį reikėtų pasirūpinti asmenų, kurie ja naudosis patogumu ir saugumu.
Renkantis valtį Varle.lt specialistai rekomenduoja atkreipti dėmesį į kelis pagrindinius aspektus.
Valties dydis
Tai raktinis parametras nepriklausomai nuo įrangos pritaikymo. Asmenys, planuojantys naudotis valtimi savo žūklės išvykų metu turėtų nepamiršti, jog valtyje be problemų turi tilpti žvejai su visa savo įranga, kuri užima pakankamai daug vietos. Tuo tarpu ekskursijoms naudojama valtis turėtų būti tokio dydžio, kad joje saugiai ir patogiai tilptų visi žmonės, kurie ja plauks. Galima vadovautis tokiais dydžiais:
2,8 – 3,3 m ilgio valtyje patogiai jausis vienas žmogus, dviese čia jau bus per ankšta. Tačiau tokią valtį lengva transportuoti, mat ji išties nedaug sveria.Minimalus dviem žmonėms tinkamos valties ilgis – tai 3,3 m, o geriau 3,6 ir daugiau, iki 4,2 m.Jei valtimi ketina naudotis trys ir daugiau žmonių, vertėtų rinktis ilgesnius nei 4,2 m variantus.
Atkreipkite dėmesį į tai, jog valtis, pasižyminti didesniu kaip 3,3 m ilgiu turi didelį svorį (apie 50 kg), todėl net ir dviese transportuoti tokį daiktą bus pakankamai sunku.
Valties paviršius ir pagrindas
Saugumo sumetimais paviršiaus pagrindas turėtų būti standus. Tai ypač svarbu jei valtimi planuojama gabenti didelius svorius. Nesustiprintos PVC medžiagos valtys nėra atsparios stipriems pažeidimams, todėl žūklei rekomenduojama rinktis sustiprintos PVC medžiagos variantus, mat jie patvarūs, stabilūs ir ilgaamžiški.
Medžiagos
Medžiagos, iš kurių gaminamos valtys turėtų pasižymėti tokiomis savybėmis:
– Dideliu patvarumu
– Atsparumu dulkėms ir dujoms
– Atsparumu saulės spinduliams
– Ilgaamžiškumu
Svarbiausias dalykas, susijęs su pripučiamomis valtimis yra susijęs su medžiaga, iš kurios gaminamos oro kameros. Skiriami du pagrindiniai medžiagos tipai: audiniai dengti hipalonu arba polichlorvinilu (PVC).
Hipalonas – tai dirbtinė, į gumą panaši medžiaga. Jis gali būti naudojamas kaip hidroizoliacinė danga ir daugelyje kitų atvejų, kur kitos medžiagos nėra tinkamos dėl aukštų temperatūrų, tepalų, ozono, smėlio, benzino ar ultravioletinių spindulių poveikio. Būtent dėl išskirtinių hipalono savybių daugelis pripučiamų valčių gamintojų renkasi būtent šią medžiagą valčių oro kamerų gamybai.
Oro kamerų vidinio paviršiaus danga dažnai gaminama iš neopreno, kuris pelnytai įgijo pilnai hermetiškos medžiagos reputaciją. Neoprenas atsparus naftos produktams. Tačiau tiek neoprenas, tiek hipalonas nepasižymi pakankamu patvarumu ir naudojami kaip  medžiagų, atliekančių bazinio audinio funkciją ir gaminamų iš poliesterio arba nailono, danga.  Tokiu būdu užtikrinamas reikalingas konstrukcijos denio patvarumas. Patvariausia valčių medžiaga yra neopreno junginys su hipalono ir poliesteriu (ar nailonu).
PVC. Sintetiniai audiniai, padengti PVC, bendrai sudaro grupę medžiagų, kurios vadinamos „vinilo polimerais“. Austos medžiagos, kurios yra padengtos PVC atlieka bazinio pagrindo vaidmenį ir dažniausiai gaminamos iš poliesterio ar nailono. Tai užtikrina medžiagos patvarumą ir atsparumą dilimui. Vienas iš didžiausių PVC medžiagų privalumų yra jų santykinis lengvumas.
Medžiagos tankio pasirinkimas. Pripučiamų valčių medžiaga labai stora. Reikėtų nepamiršti, jog kuo didesnė valtis, tuo jis bus sunkesnė. Įprastai valties medžiagos tankis būna nuo 850 iki 1400 g/m2.
Siūlių technologija
Svarbu atkreipti dėmesį, ar siūlės yra suvirintos, ar klijuotos. Suvirinimas laikoma kokybiškesne technologija, mat šis būdas užtikrina mažesnį nesandarumą.
Valties spalva
Valties spalva yra svarbi tai atvejais, kai valtyje praleidžiama nemažai laiko. Tamsių spalvų valtys greitai įkaista nuo saulės spindulių, o tai turi neigiamos įtakos naudojimosi patogumui. Todėl rekomenduojama rinktis pilkų, mėlynų, žalsvų spalvų variantus.
Dugno tipas
Egzistuoja du PVC valčių dugnų tipai: sulankstomi ir pripučiami.
Sulankstomą dugną sudaro atsparios vandeniui faneros ar aliuminio dalys. Toks dugnas daug kietesnis nei pripučiamas, bet taip pat ir sunkesnis.Pripučiamas dugnas ne toks kietas ir patvarus, bet maždaug trečdaliu lengvesnis nei sulankstomas.
Guminės (ar plastmasinės rankenėlės) turėtų būti patogios, tam, kad valtį lengvai būtų galima pernešti iš vienos vietos į kitą.
Atestatai ir sertifikatai
Valtis tiesiogine prasme yra susijusi su jos naudotojų saugumu, todėl čia tikrai ne vieta taupymui. Valtis, kurios kokybę patvirtina įvairūs sertifikatai priešingai nei neaiškios kilmės produktas, tikrai tarnaus ilgus metus.
Varle.lt žūklės specialistų teigimu, įsigyjant valtį vertėtų pagalvoti ir apie papildomą įrangą, valčių priedus, pavyzdžiui: purvasaugius, įvairius laikiklius. Nors iš pirmo žvilgsnio jie galbūt atrodo nereikalingi, iš tikrųjų prisideda prie naudojimosi patogumo ir reikšmingai palengvina keliones.

Pranešimą paskelbė : Marius Butauskas, UAB „VARLĖ“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]