Patarimai automobilininkams. Kaip automobilį paruošti po vasaros kelionių?
Jei manote, kad tik šaltasis metų laikas kelia daug iššūkių norint palaikyti automobilio švarą, tai vasara taip pat gali palikti nemalonių bei ne lengviausiai pašalinamų nešvarumų. Nors kai kurie jų atrodo nekaltai, tačiau gali sukelti tokius neigiamus padarinius, kurių pašalinimui gali tekti skirti tiek papildomas lėšas, tiek ir laiką.
Sunkiai pašalinamas bitumas
Juodas ir lipnus bitumas nedaro tiesioginės neigiamos įtakos automobiliui. Dažniausiai vairuotojus šis nešvarumas erzina dėl estetinių priežasčių, nes, pavyzdžiui, juodos spalvos bitumo taškeliai labai gerai matomi ant šviesių automobilių, o apskritai sukuria matinį paviršių, todėl net ir kruopščiai nuplovus, galutinis rezultatas gali nedžiuginti. Taip pat net ir įdėję daug pastangų, bitumo galite nenuvalyti, nes jis labai kibus, todėl jo šalinimui naudojami specialūs tirpikliai.
„Bitumas nėra ta medžiaga, kuri tiesiogiai kenktų automobilio kėbului, bet dėl savo kibumo, jis traukia kitus nešvarumus, tokius, kaip smėlis ar druskos, kurios dažų ir lako sluoksnį gadina“, – pastebi automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.
Norint pašalinti šiuos nešvarumus galima kreiptis į automobilių švaros specialistus, bet galite tai padaryti ir patys, nes rinkoje yra specialių valiklių, svarbu pasirinkti kokybišką produkciją. Tačiau norint pasiekti tikrai gerą rezultatą, reikia žinoti ir tam tikrus niuansus.
„Šluostės ar kempinės, kuriomis buvo valomas bitumas, negali būti naudojamos pakartotinai, nes į jas susigėrę nešvarumai skalaujant nepasišalina. Su tokiomis šluostėmis ar kempinėmis automobilį valant pakartotinai, jose susikaupęs bitumas, prie kurio prikibę kiti nešvarumai, pradeda braižyti paviršių ir, deja, pasiekiamas priešingas efektas, nei norisi“, – akcentuoja A. Plečkaitis.
Korozija virstančios stabdžių trinkelių dulkės
Stabdymo metu, dylant stabdžių kaladėlėms, sukeliamos dulkės, kurios pirmiausia nusėda ant ratlankių. Net ir iš pirmo žvilgsnio švariai atrodantys ratlankiai iš tikrųjų gali būti pasidengia nedidelių šių dulkių sluoksniu. Valant reguliariai, didelių jų sankaupų išvengti pavyksta, tačiau neskiriant pakankamai dėmesio, ilgainiui tai gali tapti sunkiai pašalinamais nešvarumais, kurių, be papildomų priemonių, pašalinti nepavyks.
„Stabdžių kaladėlių dulkės yra karštos, todėl labai gerai prikimba prie dažytų paviršių, jų pašalinti tik mechaniniu būdu ir įprastomis valymo priemonėmis nepavyksta. Tuomet reikia specialių valiklių, kurie, apie savo veikimą identifikuoja spalva, dažniausiai, violetine. Atmirkus nešvarumams, juos gerokai lengviau pašalinti naudojant šepečius, o tada viską lieka gerai nuskalauti“, – apie ratlankių valymo specifiką pasakoja A. Plečkaitis.
Stabdžių dulkės gali sukelti ir kita neigiamą efektą automobilio kėbului. Karštos metalo dalelės prikimba ne tik prie ratlankių, bet ir kėbulo. Netrukus jos pradeda koroduoti ir galima pastebėti nedidelius rūdžių spalvos taškelius. Tokios apnašos ilgainiui gali tapti nors ir nedideliu, bet bendros automobilio kėbulo korozijos katalizatoriumi, ypač tose kėbulo vietose, kuriose dažų ir lako sluoksnis pažeistas iki metalo.
Kaip kenkia vabzdžiai?
Vasaros metu, išvengti vabzdžių liekanų ant automobilio, praktiškai neįmanoma, ypač keliaujant užmiestyje. Nors dažniausiai tokie nešvarumai labiausiai erzina dėl estetikos, tačiau ilgainiui, jie gali sukelti tokių pasekmių, kurios gali pareikalauti papildomų piniginių investicijų ir laiko, norint pašalinti neigiamus vabzdžių liekanų padarinius.
„Ilgai nepašalintos, vabzdžių liekanos gali pažeisti lako paviršių ir palikti pigmentines dėmes. Norint jas pašalinti yra tik viena išeitis – poliravimas. Todėl stenkitės kaip įmanoma daugiau tokių nešvarumų pašalinti bent jau naudojant aukšto slėgio vandens srovę. Jei paliksite ilgesniam laikui, tai padaryti bus tik sunkiau, kadangi esant aukštai oro temperatūrai, vabzdžių liekanos tiesiog prikepa prie paviršiaus. Bet net jei nutiktų ir taip, galima įsigyti specialių valiklių, kurie skirti jų šalinimui. Tiesiog svarbu per daug nedelsti“, – pataria A. Plečkaitis.
Įveikus šiuos nešvarumus, ne tik išlaikysite savo automobilio švarą ir gerą estetinį vaizdą, tačiau lengviau pasiruošite ir rudens sezonui, kuris taip pat kelia tam tikrų iššūkių.
Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT
Vartotojai, kurie nuo 2016 m. liepos mėn. iki 2018 m. gruodžio 20 d. lankė vairavimo kursus Vilniuje, Kaune arba Jurbarke, galėjo už juos sumokėti per didelę kainą. LR Konkurencijos taryba nustatė, kad dalis vairavimo mokyklų, galimai siekusios pasipelnyti, pažeidė Konkurencijos įstatymą ir tarpusavyje derino vairavimo kursų kainą (sudarė kartelinį susitarimą), todėl nurodytu laikotarpiu vartotojams buvo […]
FIA patvirtino „Bridgestone“ kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formulės E“ pasaulio čempionatui nuo 2026-2027 metų sezono „Bridgestone“ grįžta į pasaulinį automobilių sportą, kurio pagrindas – tvarumas TOKIJAS (2023 m. gruodžio 8 d.) – Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje Baku, FIA patvirtino „Bridgestone Corporation“, kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formula E“ […]
„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje „East Capital Real Estate Fund IV“ pagal pardavimo ir 15 metų nuomos sandorį (angl. „sale and leaseback“). Turto plotas siekia 94 000 kvadratinių metrų. Sandorio kaina − 83 mln. eurų. „Džiaugiamės sandoriu ir tikimės sklandaus ilgalaikio bendradarbiavimo su „East Capital Group“. Svarbu tai, kad sandoris […]
Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai? Prekyba naudotais automobiliais nėra hobis ar laisvalaikio praleidimo būdas, todėl kiekvienas pardavėjas pirmiausia tikisi ir siekia iš to uždirbti. Tai puikiai žino ir pirkėjai, kurie supranta, kad į automobilio kainą įtrauktos jo transportavimo ir kitos išlaidos bei pardavėjo uždarbis. Todėl norėdami sutaupyti, tai yra nemokėti į […]
2023 m. gruodžio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Jeigu Seimas išardytų techninės apžiūros monopolį ir liberalizuotų šios paslaugos rinką, „visoje autoservisų rinkoje kainos vienareikšmiškai keisis vartotojo naudai“, ketvirtadienį Seimo liberalams teigė Lietuvos autoservisų asociacijos valdybos stebėtojas Ramūnas Mackevičius. „Rinkoje, ypač didžiuosiuose miestuose, reikia kitų […]
Trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį kaip reikiant įsitvirtino – šiuo metu galima pasirinkti ne tik elektra varomus, bet ir „premium“ klasės automobilius iš skirtingų šios paslaugos teikėjų. Tačiau dar prieš 30 metų automobilių nuomos rinka atrodė kur kas kukliau: automobilius dažniausiai nuomodavosi į Lietuvą atvykstantys užsieniečiai ar tarptautinių kompanijų atstovai, o užsakymai būdavo […]