Po žiemos tinkamai nesutvarkytas automobilis gali kelti pavojų tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams, todėl techninės priežiūros nereikėtų apleisti. Ekspertai rekomenduoja nesusitelkti tik į padangų keitimą ir ratų geometrijos korekciją – po šaltojo sezono dėmesio reikia ir kėbului, ir net valytuvams.
Pasak „Audi“ ir „Volkswagen“ servisų specialistų, pavasarinis padangų keitimas yra tinkamas metas patikrinti važiuoklę, nes žiemą ir pavasarį temperatūrai svyruojant apie nulį, keliuose atsiranda duobių, kurios tampa dažna važiuoklės ir automobilio pakabos pažeidimų priežastimi. Taip pat svarbu patikrinti ratų geometriją ir prireikus ją sureguliuoti, kad padangos dėvėtųsi tolygiai bei pailgėtų jų protektoriaus gyvavimo laikas.
„Tinkamu laiku pasikeitę padangas prisidėsite prie savo ir kitų saugumo kelyje. Žieminių padangų gumos mišinys yra minkštesnis nei vasarinių padangų, todėl šiltuoju metų laiku jos dėvisi gerokai greičiau, be to, greičiau praranda sukibimą su kelio danga, sumažėja automobilio stabilumas ir pailgėja stabdymo kelias. Stabilumas ir saugumas šiltuoju metu yra itin svarbūs, nes automagistralėse ir greitkeliuose leidžiamas didesnis maksimalus greitis, negana to, ir patys vairuotojai elgiasi drąsiau. Be to, važinėjant su žieminėmis padangomis vasarą išauga degalų sąnaudos. Padangų amžius taip pat yra svarbus veiksnys, į kurį reikia atsižvelgti, nes su laiku keičiasi ir jų savybės“, – aiškina jie.
Automobilio plovimas
Ekspertų teigimu, prasidedant pavasariui, labai svarbu kruopščiai nuplauti automobilį, kad būtų atsikratyta nešvarumų, kurie ilgainiui gali gadinti automobilį.
„Vairuotojai dažnai mano, kad lyjant nereikia plauti automobilio, tačiau iš tikrųjų lietus nuplauna tik didžiausią purvą ir dulkes, o po lietaus ant automobilio lieka pigmentų ir smulkių rūdžių dalelių, kurios gadina dažus ir spartina korozijos procesą. Be to, plovykloje nuo automobilio nuplaunami įprastai sunkiai nuvalomi nešvarumai, tokie kaip paukščių išmatos ir druskos. Ne mažiau svarbu pasirūpinti ratų arkomis, kuriose nuo stabdžių kaladėlių kylančios dulkės gali pažeisti automobilio dažus“, – atkreipia dėmesį jie.
Papildomas valymas nepakenks ir automobilio salonui: žiemą ir pavasarį su avalyne į saloną patekusi druska ir kiti nešvarumai susigeria į tekstilinius grindų kilimėlius, taip lieka pėdsakai, kuriuos ilgainiui išvalyti darosi vis sunkiau ir sunkiau. Kartais šių įsisenėjusių žymių apskritai nebepavyksta pašalinti.
Salono filtras ir valytuvai
„Audi“ ir „Volkswagen“ servisų atstovai sako, kad po rudens ir žiemos sezono svarbu patikrinti salono filtrą ir įvertinti, ar jo nereikėtų pakeisti tam, kad jis ir toliau veiksmingai sulaikytų dulkes, o į saloną patektų šviežio oro.
„Taip pat vertėtų įsitikinti, kokia priekinio stiklo valytuvų būklė, kadangi jie po rudens ir žiemos laikotarpio dažnai būna labiau susidėvėję. Nusidėvėję priekinio stiklo valytuvai gali subraižyti priekinį stiklą, o tai apsunkina matomumą vairuotojui ir kelia riziką jo saugumui, ypač saulėtu oru. Svarbu nepamiršti žieminį langų skystį pakeisti vasariniu, nes pavasarį ir vasarą ant priekinio stiklo atsirandančių vabzdžių liekanų žieminis skystis nenuplauna“, – akcentuoja jie.
Oro kondicionavimo ir aušinimo sistema
Oro kondicionavimo sistemos problemos dažnai kyla ne dėl per dažno, o dėl per reto jos naudojimo. Dažnai per žiemą oro kondicionavimo sistemoje cirkuliuojančio šaltnešio (freono) kiekis šiek tiek sumažėja, todėl atėjus pavasariui reikėtų, kad jį patikrintų serviso meistras.
„Aušinimo sistemos būklė yra svarbi bet kuriuo metų laiku, tačiau ji dar aktualesnė atėjus šiltesniems orams, kai lauko oras nebe taip vėsina variklį. Jei automobiliu važinėjama tik trumpus atstumus, šalto oro sąlygomis variklis dažnai nepasiekia reikiamos darbinės temperatūros, todėl vairuotojas gali nesuprasti, kad automobilio aušinimo sistema veikia netinkamai. Tuo tarpu šiltesniu oru vairuotojai yra mažiau atidūs, o dėl sugedusios aušinimo sistemos variklis gali gana greitai perkaisti. Todėl pirmiausia reikia patikrinti aušinimo skysčio lygį ir įsitikinti, kad nėra nuotėkio“, – pažymi ekspertai.
Ragina neignoruoti problemų
Anot „Audi“ ir „Volkswagen“ servisų atstovų, net ir paprasčiausios problemos ignoravimas ilgainiui gali sukelti rūpesčių. Pavyzdžiui, laiku nepakeitus alyvos ar filtro, galima smarkiai sugadinti variklį arba sutrumpinti jo eksploatavimo laiką.
„Siekiant išvengti gedimų, reikia laikytis nurodytų techninės transporto priemonės priežiūros intervalų, o iškilus problemai – kuo greičiau kreiptis į specialistą. Jei transporto priemonės gamintojas yra nustatęs terminą, iki kada reikia pakeisti kokią nors dalį arba atlikti tam tikrą procedūrą, svarbu jo paisyti. Laikas iki kito techninio aptarnavimo dažniausiai priklauso nuo automobilio amžiaus ir ridos. Pavyzdžiui, skysčiai ir alyvos laikui bėgant taip pat praranda reikiamas savybes – ne tik nuvažiavus tam tikrą kilometrų skaičių“, – tvirtina pašnekovai.
Jie priduria, kad atliekant techninę priežiūrą, dažnai pasitaiko, kad mechanikai randa gedimų, kurių vairuotojai nepastebi – tuomet techninės priežiūros konsultantai informuoja klientą apie remonto darbus, kuriuos reikėtų atlikti artimiausiu metu, kad būtų išvengta didesnės žalos.
„Pastebėjome, kad techninę priežiūrą pavyzdingiau užtikrina naujų automobilių savininkai ir didmiesčių gyventojai. Techninės priežiūros darbai apima filtrų keitimą, stogo ventiliacijos mechanizmo valymą, stogo ventiliacijos nutekėjimo angų apžiūrą ir valymą, pakabos, stabdžių būklės tikrinimą ir daugelį kitų dalykų“, – vardija ekspertai.
Pranešimą paskelbė: Karolina Pūtytė, UAB „Idea Prima”
Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]
2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]
Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]
Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į sprendimus, kurie leis dronų naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]