Pastaroji savaitė – iššūkis elektromobilių vairuotojams, pagalbos kelyje reikėjo 3 kartus dažniau

Pastaroji savaitė – iššūkis elektromobilių vairuotojams, pagalbos kelyje reikėjo 3 kartus dažniau

Prasidėjus šalčiams su automobilio variklio paleidimo problemomis susiduria ne vienas vairuotojas, ir elektromobilių savininkai – ne išimtis. Elektromobilio baterijos, orui atšalus iki –10 laipsnių temperatūros, išsenka greičiau – nuvažiuojamas atstumas gali sutrumpėti net perpus, o įkrovimo greitis sulėtėja. Ekspertai primena, kad žiemą keliuose reikėtų būti atidesniems, laikytis saugaus atstumo, sumažinti greitį, o tam, kad rytą nereikėtų skubiai ieškoti įkrovimo stotelės, pravartu žinoti, kaip tinkamai pasirūpinti elektromobiliu.

Kaip rodo draudimo bendrovės „If“ iniciatyva atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa, nors Lietuvoje vis dar populiariausi dyzeliniai ir benzininiai automobiliai – juos turi atitinkamai 69 proc. ir 37 proc. apklaustųjų, tačiau elektromobiliai populiarėja. Per artimiausius penkerius metus juos įsigyti planuoja apie 9 proc. lietuvių, o dešimties metų bėgyje net 34 proc., 26 proc. šiuo klausimu kol kas yra neapsisprendę.

Kaip pagrindines priežastis, kodėl elektromobilio dar neturi, 75 proc. respondentų įvardijo aukštą kainą, 40 proc. pažymėjo neturintys patogaus būdo jį įkrauti, 37 proc. mano, kad vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas yra per mažas. Yra ir kitų priežasčių – 16 proc. teigia netikintys, kad elektromobiliai yra tvarus pasirinkimas, 14 proc. jais nepasitiki, o 9 proc. įvardija per mažą pasirinkimą.

„Vis dėlto apklausos rezultatai rodo, kad elektromobiliai Lietuvoje populiarėja, o tai reiškia, kad vis daugiau lietuvių pripažįsta jų naudą gamtai. Džiugu, kad dėmesys tvarumui auga ir daugelis svarsto per ateinančius metus įsigyti elektromobilį“, – komentuoja draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė Guoda Jasaitė.

Didžiausias šalčio iššūkis – baterijai 

Atšalus orams, net 30 proc. elektromobilio baterijos energijos gali būti sunaudojama salonui šildyti. Kaip teigia „Ignitis“ Elektromobilių tinklo plėtros skyriaus vadovas Andrius Šeršniovas, taip yra dėl to, kad elektros variklio efektyvumas viršija 95 proc., tai reiškia, jog jis panaudoja beveik visą energiją, o šilumai prarandami vos keli procentai. Dėl to vėsesniu oru elektromobilis ir jo salonas nešyla natūraliai. „Štai vidaus degimo variklių efektyvumas retai siekia 40 proc., todėl tokie automobiliai sušyla vien nuo iššvaistytos energijos“, – aiškina A. Šeršniovas.

Be to, ekspertas pabrėžia, kad šaltis veikia ne tik elektromobilį, bet ir jo vairuotoją – jam neramu matant, kaip elektromobilio baterija senka, o nuvažiuojamas atstumas trumpėja. Anot jo, tokiu atveju nėra ko nerimauti, nes tai nėra ilgalaikė problema. Taip elektromobilis paprasčiausiai prisitaiko prie pasikeitusių oro sąlygų – atšilus orams su vienu įkrovimu vėl pavyks nuvažiuoti įprastą atstumą.

„Jei prognozuojami šalčiai, reikėtų detaliau susiplanuoti keliones, rinktis optimalų greitį, nes kuo greičiau važiuojame šaltą dieną, tuo sparčiau senka baterija. Taip pat reikėtų teikti pirmenybę sėdynėms ir vairui šildyti – tai eikvoja mažiau energijos, o jei abejojama, ar pavyks pasiekti įkrovimo stotelę, šildymą geriau visiškai išjungti. Norint sušildyti saloną, patartina tai daryti įkraunant automobilį – taip bus naudojama energija iš tinklo, o ne iš baterijos“, – pataria A. Šeršniovas.

Jam pritaria ir G. Jasaitė, kuri teigia, kad nors šią žiemą kreipimųsi dėl patirtų žalų dar sulaukta nedaug, pastarąją savaitę atvėsus orams elektromobilių savininkams trigubai dažniau nei įprastai prireikė pagalbos kelyje. „Tokiais atvejais, kai baterija išsikrauna nepasiekus suplanuoto tikslo, praverčia specialus kasko draudimas elektromobiliams – turintiems jį artimiausią įkrovimo stotelę padedame pasiekti bet kuriuo metu“, – teigia „If“ žalų ekspertė.

Kita neretai pasitaikanti problema žiemą – lėtesnis baterijos įsikrovimas. Naujesniuose automobiliuose vis dažniau montuojami optimalią baterijų temperatūrą ir greičiausią įkrovimą pasiekti padedantys šilumos siurbliai, o tokio neturintiems A. Šeršniovas pataria automobilį įkrauti požeminėje aikštelėje ar kitoje uždaroje patalpoje, jei tik yra tokia galimybė. Kitu atveju reikėtų skirti daugiau laiko ne tik baterijai įkrauti, bet ir nusiteikti, kad, kol lauke šalta, ji išsieikvoti gali daug sparčiau.

Reprezentatyvią gyventojų apklausą draudimo bendrovės „If“ užsakymu atliko „KOG institutas“.

Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]


Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą?  „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]


Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]


Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]


Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?

Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?

Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas […]


Planuojantiems keliones į Neringą – geros žinios: šalia perkėlos įrengta greito elektromobilių įkrovimo stotelė

Planuojantiems keliones į Neringą – geros žinios: šalia perkėlos įrengta greito elektromobilių įkrovimo stotelė

Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį. Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia […]