Paspirtukai – jau ne vaikų, o suaugusiųjų reikalas

Paspirtukai – jau ne vaikų, o suaugusiųjų reikalas

Smagia vaikų pramoga buvę paspirtukai jau išsikovojo savo vietą suaugusiųjų pasaulyje. Paryžius pernai, Madridas bei Vilnius šiemet – šiuose Europos didmiesčiuose elektriniai paspirtukai tapo bendros miestų susisiekimo sistemos grandimi, veikiančia kaip dalijimosi paslauga.

Ne tik nuo eismo spūsčių ir taršos kenčiantys miestai diegia manevringą ir netaršią judėjimo alternatyvą. Paspirtukai išpopuliarėjo kurortuose, ir miestuose. Draudikai atkreipia dėmesį, kad nuo paspirtuko galingumo priklauso, ar jį vairuojantysis prilyginamas dviratininkui, ar turi jau mopedų vairuotojams įprastų pareigų.

Nuo kurorto pėsčiųjų tako – į sostinę

Paspirtukų vairuotojų teisių ir pareigų klausimą Lietuvoje pastaruoju metu ryškiausiai kėlė Palanga. Šio kurorto pagrindine gatve skriejantys elektriniai paspirtukai vasaros metu tapdavo susidūrimų ir konfliktų pėsčiaisiais priežastimi.

„Vairuojant bet kokią transporto priemonę visuomet reikia atidžiai stebėti ir vertinti aplinką. Judant paspirtukais bei dviračiais itin svarbu pastebėti pėsčiuosius, o ypač – mažus vaikus, kurie gali pasielgti neprognozuojamai: išbėgti priešais, kirsti kelią ar tiesiog nepamatyti artėjančios transporto priemonės ir sustoti vietoje. Faktas, kad dėmesingumas ir saugus greitis gali būti atsakymas į visus klausimus, deja, tačiau to vis dar mokomės“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Šį pavasarį Vilniuje elektriniai paspirtukai įsiliejo į sostinės susisiekimo sistemą. Vilniaus miesto savivaldybės duomenimis, vilniečiams apie 28 proc. kelionės laiko praleidžiant transporto spūstyse, paspirtukai čia vis dažniau siūlomi ir darbdavių, suinteresuotų sklandžiomis savo darbuotojų kelionėmis.

Dviratininkas ar jau mopedo vairuotojas?

Iki 1 kW galios ir iki 25 kilometrų greitį per valandą pasiekiantys paspirtukai yra prilyginami dviračiams. Jais važiuojama dviračių takais ir, be kita ko, jaunesniems nei 18 metų būtina dėvėti apsauginį šalmą bei visus kitus dviratininkams būdingus atributus.

Jeigu paspirtukas yra galingesnis, tada turėtų būti registruojamas ir tikrinamas techniškai, tam reikalingos mopedų ir lengvųjų keturračių (AM) kategorijos teisės. Tokia transporto priemonė turėtų važiuoti ne dviračių takais, o gatvėmis.

„Tikriausiai visi sutiks, kad paspirtuku važiuojantieji retai dėvi apsauginį šalmą, dar rečiau – kelių bei alkūnių apsaugas. Ir neabejotinai tai yra aktualus klausimas nutarus pasinaudoti miesto paspirtukais, ant kurių paprastai stojamasi be jokių apsaugos priemonių.– sako A. Žiukelis.

Kadangi elektrinis paspirtukas gali pasiekti sąlyginai nemažą greitį, susidūrimas su juo gali lemti minkštųjų audinių sumušimus, kaulų skilimus ar lūžius, smegenų sutrenkimą.

Galingesniais paspirtukais važiuojantiesiems, panašiai kaip būtų turint mopedą, yra privalomas vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 551 Black 43
 
Nike 61-97-20-7 Grey 39
 
ALTERCORE 666 Vegan Black 36
 
ALTERCORE Jenny Black 40
 
TAMARIS 88-44-19-8 Black 19 39

Rekomenduojame

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Šiemet baigta rekonstruoti viena svarbiausių Šnipiškių seniūnijos susisiekimo arterijų – Giedraičių gatvė – tapo saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems.  Atnaujinta gatvė susisiekimo prasme svarbi ne tik Giedraičių ir S. Fino gatvių gyventojams, bet ir šalia esantiems biurų darbuotojams. Skaičiuojama, kad šia gatve per parą kasdien pravažiuoja daugiau kaip 4 tūkst. transporto priemonių. Tranzitinio automobilių eismo […]

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Saugesnės ir gyvesnės gatvės gyvenamųjų namų, įmonių apsuptyje, kur kasdien įvairiai juda daugybė žmonių – Vilniuje pradedamos įrengti ramaus eismo zonos. Pilotiniam projektui pasirinkta Naugarduko gatvė, kur automobiliai jau juda lėčiau, o pati gatvė žingsnis po žingsnio formuojama kaip viešoji erdvė, atveriant ją dviratininkams, pėstiesiems. Pagal šiuos principus neseniai baigta tvarkyti Giedraičių gatvė, ramaus eismo […]

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį persukdami laikrodžių rodykles viena valanda atgal pradėsime gyventi žiemos laiku. Apie tai, kad laiko persukimas daro neigiamą įtaką žmonių savijautai, kalbama nuolat, o štai draudikai sako pastebintys ir šio žingsnio poveikį vairuotojams – kelias dienas po laiko persukimo šie būna mažiau atidūs už vairo ir sukelia daugiau eismo įvykių. Išnagrinėjusi […]

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Nuotolinio darbo principas plačiai aptarinėtas dar gerokai iki pandemijos, tačiau pastaroji aplinkybė privertė jį suklestėti. Įmonių atliekamos darbuotojų apklausos rodo, kad toks darbo organizavimas pasiteisina, o tiesioginiai susitikimai biuruose pageidaujami tik norint retkarčiais pamatyti kolegas. Nors nuotolinis darbas ateityje neišvengiamai bus taikomas vis dažniau, psichologas Paulius Rakštikas primena, kad žmogiškam ryšiui ir tiesioginiam santykiui turime […]